Altijd registreren voordat je Brussel inrijdt

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22831
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Altijd registreren voordat je Brussel inrijdt



Bericht door PaulBng »

Alleen kun je die ontheffing pas aanvragen nadat je je camper geregistreerd hebt, lees ik uit het verhaal.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80379
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Altijd registreren voordat je Brussel inrijdt



Bericht door Dafluc »

Dat lijkt me logisch.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kubo
Berichten: 1130
Lid geworden op: zo 07 dec 2014, 17:45
Locatie: Tytsjerk

Re: Altijd registreren voordat je Brussel inrijdt



Bericht door Kubo »

Toch maar geregistreerd je weet nooit.
Ontheffing is volgens mij nog niet nodig euro 3 tot 2019
Groet, Lex (PA3CDM)en Margreet
Safari Camper FIAT Ducato 244 2.8JTD
c.dekker
Berichten: 401
Lid geworden op: do 03 mar 2011, 11:33

Re: Altijd registreren voordat je Brussel inrijdt



Bericht door c.dekker »

Dafluc , ik heb mijn camper geregastreeert met de volgende gegevens , land ( Nederland ) kenteken , en datum toelating 14-06-2012 , door gegaan naar de volgende pagina en daar staat opgeschreven .

RESELTATEN , uw voertuig is geregistreert in het buitenland . We nodigen om verder te zoeken door de technische gegevens van het voertuig in onze handmatige simulator in te voeren

Ik kom er niet achter hoe /waar ik de technische gegeven moet invoeren , is dit voor mij wel nodig het is een euro 5 en mag tot 2025 in de zone komen .
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80379
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Altijd registreren voordat je Brussel inrijdt



Bericht door Dafluc »

Ik heb mijn bus niet geregistreerd. Misschien kan hier iemand antwoord op geven die het wel voor zijn eigen camper heeft gedaan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Altijd registreren voordat je Brussel inrijdt



Bericht door Cee Pee »

Ik heb hem wel geregistreerd maar dat was in een paar klikken klaar.
Ik zou niet weten waar het vast zou moeten lopen.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Altijd registreren voordat je Brussel inrijdt



Bericht door 't Busje »

Ga naar de website van het eerste bericht van Dafluc. Kies de knop Mijn voertuig is ingeschreven in het buitenland, kies dan de knop Ik moet me registreren, kies dan Klik hier om uw voertuig te registreren, daarna wijst het zichzelf. Nu is het in het Nederlands, toen ik het deed ging het over in het Frans.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
c.dekker
Berichten: 401
Lid geworden op: do 03 mar 2011, 11:33

Re: Altijd registreren voordat je Brussel inrijdt



Bericht door c.dekker »

T Busje , nog bedankt voor de info ,het registeren is gelukt , ik heb het nieuwe kenteken geschant de voorkat op balk 1 en de achterkant op balk 2 , en ik kon het later zonder opm- versturen .
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Altijd registreren voordat je Brussel inrijdt



Bericht door 't Busje »

Tot je dienst en veel plezier bij Manneken Pis.
Heb je die scans van je kentekencard meteen bewaard voor eventuele andere registraties?
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
c.dekker
Berichten: 401
Lid geworden op: do 03 mar 2011, 11:33

Re: Altijd registreren voordat je Brussel inrijdt



Bericht door c.dekker »

T Busje , ja dat heb ik gedaan , ik had ze ook nodig voor Frankrijk voor de milieu stikker . Ik kreeg na een uur een bevestiging via email , deze heb ik uitgeprint , gaat in de map van de camper .

Gr
Albert-K
Berichten: 34
Lid geworden op: za 08 sep 2018, 20:49

Re: Altijd registreren voordat je Brussel inrijdt



Bericht door Albert-K »

Tjonge, wat een discussie allemaal. Ik heb mijn nieuwe camper (Euro 6) gewoon geregistreerd, makkie, en binnen het uur al de ontheffing binnen van Brussel. Meteen ook maar de stickers van Duitsland en Frankrijk geregeld, en de ontheffing voor Londen. Die laatste was administratief het lastigste. De komende jaren hoef ik me in ieder geval niet meer druk te maken over wat wel of niet kan. Nou ja, totdat Euro 6 ter discussie komt, maar dat duurt nog even. Kijk, dat er beleid is om vervuilende auto's te weren, daar kan ik volledig mee instemmen. De leefbaarheid van sommige steden was echt te ver aangetast en ook als toerist loop ik graag rond in frisse lucht. Maar al die procedures.... één bonte kermis, en gedeeltelijk zakkenvullerij (daar waar je moet betalen). Want ieder land heeft toegang tot de kentekengegevens van andere (Europese landen), waar vermeld staat wat voor milieuklasse de wagen is. Waarom al die administratieve rompslomp? Zelfs de Duitsers in eigen land moeten nog zo'n sticker kopen.... Waarom laat men betalen? De reden is dat uit die opbrengst weer de controle apparatuur (camera's, flitspalen etc. aan de rand van de zones) betaald wordt..... Gelukkig voor Duitsland en Frankrijk tenminste nog een landelijk systeem. Volkomen achterlijk dat in veel andere landen, Nederland voorop, iedere gemeente zelf beleid, maar veel erger: procedures bepaalt. Volkomen mallote politici die werkelijk niets begrijpen van wat er in de wereld omgaat. Die handenwringend campers aanpakken omdat ze "oh zo vervuilend" zijn, maar vervolgens zelf zonder enige gêne in het vliegtuig stappen naar verre oorden en de wereld daarmee vele malen meer vervuilen. Menig wethouder rept over stickers.... Wedden dat er over een paar jaar iemand roept dat al die stickers op de voorruit de verkeersveiligheid in gevaar brengt? Ik roep dat nu al, maar politici doen dat pas over een paar jaar als het kalf alweer verdronken is. En naast al die milieustickers ook nog eens de nodige tolstickers.... Zo, hart weer gelucht.... :)
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13413
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Altijd registreren voordat je Brussel inrijdt



Bericht door hathi »

Albert helemaal eens met je schrijven,maar in feite loop je alweer achter met Euro 6 het is dit jaar Euro 6 D Temp,en die zijn er nog niet zo veel in de Camperbranche,vanaf September moeten er meerdere volgen,ongetwijfeld te zien in Düsseldorf
Hans
Gebruikersavatar
colly
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 22 mei 2011, 17:41
Locatie: Voornamelijk in Zuid Amerika

Europa



Bericht door colly »

Op het gevaar af dat er een boel commentaar gaat ontstaan gaat waar ook niemand wat aan heeft...

De laatste 20 jaar heb ik buiten Europa doorgebracht. Nu dus terug. Dan pas valt het op hoe verdeeld Europa voor bv camping bestuurders is!
Voor extra binnen of buitenplaatsje een extra pasje, betaling en regels.... En dat heet verenigd Europa! Dat men daar mee een echt verenigd Europa toont aan de bezoeker is een koude hoon. En dat de Europeeanen dit zelfs slikken...Verenigd Europa als prachtig voorbeeld van elk hoekje daarvan. Colly
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80379
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Altijd registreren voordat je Brussel inrijdt



Bericht door Dafluc »

Tja Colly, het is ook nooit goed. Als Europa regels oplegt aan landen dan bemoeien ze zich met 'onze' zaken. Laten ze dingen vrij en mogen landen het zelf weten dan krijg je dit soort commentaren. Als we maar kunnen mopperen.
Afbeelding
Plaats reactie