Camper-etiquette: zwaaien

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
zwaailicht
Berichten: 1018
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 21:54
Locatie: Medemblik (NH)

Re: Camper-etiquette: zwaaien



Bericht door zwaailicht »

Ronald53 schreef:
jurgenc schreef:Als motorijder had ik ook al snel begrepen dat Harley rijders opvallend minder vaak teruggroetten.
Daar zijn minstens 10 redenen voor: https://motorfans.nl/motofun/waarom-har ... g-groeten/
Overigens groet ik van alles op twee wielen, als ik op de motor zit. Ik moet toegeven: ik kom er vaak pas laat achter dat het geen echte motor is, zoals een scooter of een Harley. ;-)
Ronald


Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Winnen kan ik niet meer. Maar ik zal zorgen (proberen) dat ik niet verlies.
Gebruikersavatar
Becosemsaida
Berichten: 205
Lid geworden op: do 02 aug 2018, 12:54
Locatie: Portugal

Re: Camper-etiquette: zwaaien



Bericht door Becosemsaida »

Wat kan je hier nu nog opbrengen..........

Toen ik met deze hobby ben begonnen met mijn "oud barrel" werd ik altijd (uit)gezwaaid dacht altijd dat het kwam omdat ik een oude camper had. Mijn vrouw heeft mij toen geincentiveerd om toch terug te zwaaien, doe ik nu dus ook of het nu een PT, NL of weet ik wat voor kenteken heb zwaai gewoon.

Praatjes maken is toch wel wat anders, als ik ergens staan en zie meerdere campers vind het leuk om even te kijken, spreek netjes de mensen aan als ze er zijn maar als daar geen volg gesprek van komt vind ik het toch niet erg. Heb ondertussen al een hoop mensen leren kennen en een hoop info gekregen en gegeven. Helpen vind ik leuk om te doen en aangezien de (meeste) problemen meestal met electra zijn heb ik daar geen problemen mee.

Rij nu nog steeds in een "oud barrel", toch wat nieuwer, wat mooier en vind geen verschil. Arrogante mensen heb je overal en die denken dat met hun 100000€ plastieke camper beter of meer interessant zijn. Vind ik niet zo erg want vroeger of later staan ze ergens met panne...

Dan blijft er nu nog maar een ding te doen: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave: :wave:

Beco
Becosemsaida

Hymer B644, 1994
stefaank
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 25 sep 2016, 21:51
Locatie: zedelgem belgië

Re: Camper-etiquette: zwaaien



Bericht door stefaank »

Hallo,
Heel vroeger zwaaide bijna iedereen,later kwamen de Huurcampers met occasionele camperaars die niet zwaaiden,
Ik heb het lang volgehouden,sedert een aantal jaar zwaai ik enkel terug .Zelf als eerste zwaaien doe ik nog slechts 'per ongeluk'uit gewoonte.
Maar het zijn er gewoon teveel geworden om te wuiven,moet je eens de Moezel afrijden .... :DD :DD
Soms nog gebeurt het dat je het te laat ziet of omdat de ander zijn voorruit reflecteert.
Soms ook is het onveilig om terug te wuiven,Op autosnelwegen zwaaien ze soms naar me,doe ik niet.
Buscampers zijn toch te herkennen volgens mij door het dakraam of luifel.
Wat de kostprijs van een ander zijn camper is,maakt me niets uit,maar dat de duurdere campers arrogante eigenaars zouden hebben is kort door de bocht.
Grtn,st
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Re: Camper-etiquette: zwaaien



Bericht door FredV »

isoplus schreef:Ik heb er eigenlijk een hekel aan, dat domme gezwaai.
Vooral als je in een Hymer rijdt moet je zo vaak zwaaien dat je geen tijd meer overhoudt om te appen of te telefoneren, van een filmpje kijken komt al helemaal niets terecht op zo'n manier :wink: :-B
Ik ben het wel met Ben eens, een beetje redelijk met elkaar omgaan op een cp of camping lijkt mij belangrijker.
Ik steek nog wel eens een duim op naar de bestuurder van een mooie klassieke camper of omgebouwde klassieke vrachtwagen, dat is meer om mijn waardering te uiten dan als groet bedoeld.
Waarom zou ik in vredesnaam een wildvreemde die achter glas voorbij stuift groeten.
We hebben nu een mooie donker gekleurde Fiatbus model boevenwagen met kleine ruitjes, wat een rust geeft dat, niemand groet ons :thumbup:
Ik heb dit nog even teruggelezen.
Vraag: Wat bedoelt u met :wink :-B in deze tekst?
Knibbel
isoplus
Berichten: 6339
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Camper-etiquette: zwaaien



Bericht door isoplus »

Fred, er is eerder een discussie geweest over het gevaar van appen en bellen tijdens het rijden.
Daar verwijs ik naar. Zelf heb ik geen tijd voor al dat gedoe, autorijden met de huidige verkeersdichtheid vereist al je aandacht. Ja ik weet dat anderen daar anders over denken en dat zie ik dagelijks, zelf ben ik een paar maal op het nippertje ontkomen aan een achterop rijder die, als ik was blijven staan, tot midden in onze camper terecht gekomen zou zijn. En ja die onfortuinlijke heren waren iets anders aan het doen, één zat er zelfs nog te bellen toen ik hem uit zijn auto verloste nadat hij de vangrail verkozen had in plaats van onze camper :bang:
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Re: Camper-etiquette: zwaaien



Bericht door FredV »

Thx, ik kende deze verwijzing niet en wilde niet voorbarig een verkeerde conclusie trekken dat het appen, etc. eventueel op jou zelf zou slaan.
Als ik zo’n boevenwagen met kleine ruitjes mocht tegenkomen zal ik zeker zwaaien en dan weet jij dat ik dat ben en mag je gerust terugzwaaien hoor.
Knibbel
Meine
Berichten: 4688
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Camper-etiquette: zwaaien



Bericht door Meine »

Als camperaar, buschauffeur en motorrijder ben ik wel een beetje uitgewuifd. Ik was bijna zover, dat ik vanwege een zwaaiarmpje naar de dokter moest.
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Camper-etiquette: zwaaien



Bericht door Jan en Simonne »

FredV schreef:
wo 03 okt 2018, 10:24
isoplus schreef:Ik heb er eigenlijk een hekel aan, dat domme gezwaai.
Vooral als je in een Hymer rijdt moet je zo vaak zwaaien dat je geen tijd meer overhoudt om te appen of te telefoneren, van een filmpje kijken komt al helemaal niets terecht op zo'n manier :wink: :-B
Ik ben het wel met Ben eens, een beetje redelijk met elkaar omgaan op een cp of camping lijkt mij belangrijker.
Ik steek nog wel eens een duim op naar de bestuurder van een mooie klassieke camper of omgebouwde klassieke vrachtwagen, dat is meer om mijn waardering te uiten dan als groet bedoeld.
Waarom zou ik in vredesnaam een wildvreemde die achter glas voorbij stuift groeten.
We hebben nu een mooie donker gekleurde Fiatbus model boevenwagen met kleine ruitjes, wat een rust geeft dat, niemand groet ons :thumbup:
Ik heb dit nog even teruggelezen.
Vraag: Wat bedoelt u met :wink :-B in deze tekst?
Ik dacht dat dat sloeg op de zin: "vooral als je in een Hymer rijdt, moet je vaak zwaaien"...
Daar snap ik nou weer niks van...
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8593
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Camper-etiquette: zwaaien



Bericht door seth_space »

Brommerrijders zwaaien toch altijd met het voetje.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
isoplus
Berichten: 6339
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Camper-etiquette: zwaaien



Bericht door isoplus »

Jan en Simonne schreef:
wo 03 okt 2018, 13:11
FredV schreef:
wo 03 okt 2018, 10:24
isoplus schreef:Ik heb er eigenlijk een hekel aan, dat domme gezwaai.
Vooral als je in een Hymer rijdt moet je zo vaak zwaaien dat je geen tijd meer overhoudt om te appen of te telefoneren, van een filmpje kijken komt al helemaal niets terecht op zo'n manier :wink: :-B
Ik ben het wel met Ben eens, een beetje redelijk met elkaar omgaan op een cp of camping lijkt mij belangrijker.
Ik steek nog wel eens een duim op naar de bestuurder van een mooie klassieke camper of omgebouwde klassieke vrachtwagen, dat is meer om mijn waardering te uiten dan als groet bedoeld.
Waarom zou ik in vredesnaam een wildvreemde die achter glas voorbij stuift groeten.
We hebben nu een mooie donker gekleurde Fiatbus model boevenwagen met kleine ruitjes, wat een rust geeft dat, niemand groet ons :thumbup:
Ik heb dit nog even teruggelezen.
Vraag: Wat bedoelt u met :wink :-B in deze tekst?
























Ik dacht dat dat sloeg op de zin: "vooral als je in een Hymer rijdt, moet je vaak zwaaien"...
Daar snap ik nou weer niks van...
Als je goed oplet en dat doe je waarschijnlijk :wink: dan zal je ontdekken dat Hymerrijders of Hymerbezitters vaak vinden dat ze tot een exclusief clubje horen.
Als voormalige Knaus enthousiast wist ik dat helemaal niet en had mij ook nooit in alle ongeschreven regels verdiept, nu nog niet trouwens ik vaar gewoon mijn eigen koers.
Nadat ik ons grijze monster had aangeschaft waren er opeens mensen die driftig naar ons zwaaiden, het duurde even voor wij door hadden dat dat vooral bezitters van Hymers waren en wel Hymers van zeer oud tot erg nieuw.
Het kan nog erger, sta je ergens achteraf geparkeerd op een mooi plekje( wij hebben geen schotel dus keus genoeg zelfs in het bos) komt er strijk en zet een Hymer langszij en dan begint het gemekker over wat er allemaal aan Hymers mankeert.
Ik was er al snel helemaal klaar mee, aan alle nieuwe campers mankeert wel wat en soms zijn er uitschieters bij een merk en bij een bepaalde serie.
Onze Hymer heb ik in orde gebracht, maar verder heb ik helemaal niets met Hymers of welk merk dan ook.
De nieuwe bus is dus gewoon een dikke Ducato waaraan je nauwelijks kunt zien dat het een camper is en we waarschijnlijk wat vaker op of bij mooie plekken kunnen staan zonder dat het direct een verzameling van campers wordt :thumbup:
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51116
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Camper-etiquette: zwaaien



Bericht door Kroppie »

dat gemekker is gauw over als je zegt,: je hebt er toch zelf voor gekozen.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Re: Camper-etiquette: zwaaien



Bericht door FredV »

En tja had je maar een echte moeten kopen! En dan naar je eigen camper wijzen.
Knibbel
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Camper-etiquette: zwaaien



Bericht door Zadowolony »

Wat een kul. Wij hebben een Hymerbus maar identificeren ons echt niet met een merk. Had net zo goed een Posl kunnen worden. Afwegen van de opties op dat moment.
Wij kwamen overigens ook van de KNAUS af, daar waren we dik tevreden over. Had dus ook een KNAUS bus kunnen worden. ......
Maar we zijn wel heel tevreden met de hymerbus , ondanks sommige roepen dat ze nooit meer een hymer willen....


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
ducati 900
Berichten: 7470
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 10:24
Locatie: Garyp

Re: Camper-etiquette: zwaaien



Bericht door ducati 900 »

Ja maar jij hebt een bus, het ging over Hymer campers.
Je weet wel van die witte schoendozen en af en toe een grijze.

Ben.
Hymer 581 '79 op Bedford onderstel met een 2.2 CIH injectiemotor van Opel ( 115 pk).
Plaats reactie