Ford motor

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Denja
Berichten: 574
Lid geworden op: vr 30 nov 2007, 0:56
Locatie: Kempen (B)

Re: Ford motor



Bericht door Denja »

Gaan we zeker doen dankjewel :thumbup:
Eura Mobil
Terrestra 670 SBL
Afbeelding
"Ubi bene, ibi patria"
Waar ik me goed voel, is mijn vaderland
Gebruikersavatar
Kaatjeka
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 08 aug 2018, 12:10

Re: Ford motor



Bericht door Kaatjeka »

de Jonckheer schreef:
ma 10 sep 2018, 14:47
Het gaat om de 2.2 TDCi van Ford, die is geproduceerd in de periode van 6 januari 2006 tot 17 oktober 2010. Als iemand meld dat na 2010 de problemen zijn opgelost en dat 2012 dus geen problemen heeft zijn we snel klaar en hoeft TS geen ellenlange stukken tekst door te worstelen.
Ik herinnerde me iets gelezen te hebben over een bepaalde Ford-motor die ik moet vermijden, en met behulp van de zoekfunctie vond ik dit. Mooi!
Maar ik vond ook ergens dit: '2.2 motor niet kiezen bij Fiat, Ford, Citroen en Peugeot'. (sorry, wel de tekst gekopieerd, niet wie het schreef) Hebben die Fiat, Citroen en Peugeot dan diezelfde Ford-motor, of hebben ze zélf ook een problematische motor? (ik ben geen enorme autokenner)
"Life is what happens to you while you're busy making other plans."
Toedeledoki

Re: Ford motor



Bericht door Toedeledoki »

De 2.2 motor in de Fiat/Citroen/Peugeot bussen van na 2006 is dezelfde beruchte Ford motor. Door een ander motormanagement geeft hij wel iets minder problemen dan bij Ford zelf. Maar het blijft nog steeds een slechte keuze voor een camper. Ik zou een 2.3 of 3.0 nemen.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13342
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Ford motor



Bericht door hathi »

En je leest er nog maar bar weinig over,......toevallig staat er nog een stukje over ,in de kampeerauto, (2019)..waarbij de koper ,na de pech zeer netjes geholpen was door de FORD dealer,als positief bericht,tegenover ,al dat negatieve
Hans
Gebruikersavatar
Kaatjeka
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 08 aug 2018, 12:10

Re: Ford motor



Bericht door Kaatjeka »

Gewoon zien dat ik die 2.2 vermijd dus, lijkt me het handigst. Hopelijk kom ik geen camper tegen met die motor waar ik verliefd op word dan. ;)
"Life is what happens to you while you're busy making other plans."
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Ford motor



Bericht door Gino608D »

Als je dan aan die motor denkt is de verliefdheid zo over lijkt me.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Ford motor



Bericht door de Jonckheer »

En als ie van na 2010 is heeft ie geen probleem. Bovendien is dat probleem er alleen bij de 140 pk versie tot 2010.
Toedeledoki

Re: Ford motor



Bericht door Toedeledoki »

Bouwjaar (althans volgens het kenteken) is niet heilig. Het gaat om de Euro 4 motoren voornamelijk. Vanaf de Euro 5 is hij verbeterd op diverse punten. Bij een camper kun je nog auto's treffen met datum eerste toelating 2011 of zelfs 2012 die helaas nog wel de slechte Euro 4 motor hebben.
Plaats reactie