Merk en kwaliteit opbouw

Algemene campervragen en -opmerkingen.
fransien
Berichten: 117
Lid geworden op: di 09 feb 2016, 17:20

Re: Merk en kwaliteit opbouw



Bericht door fransien »

Dream Away schreef:
za 08 sep 2018, 14:44
Heb inmiddels al heel veel campers bekeken en blijf een aantal merken van opbouw terugzien.
Zijn er kwalitatief merken die (over het algemeen) beter zijn dan andere?
Ik kijk dan bijvoorbeeld naar Knaus, AutoRoller en Burstner.
Zeker zijn er kwalitatief merken die beter zijn :
Wochner en Dopfer
fransien
Berichten: 117
Lid geworden op: di 09 feb 2016, 17:20

Re: Merk en kwaliteit opbouw



Bericht door fransien »

Waarbij nog opgemerkt kan worden dat Dopfer de kabines niet zelf maakt.
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Merk en kwaliteit opbouw



Bericht door Vertrokken2 »

Of Bimobil, maar da’s wellicht een andere doelgroep.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
fransien
Berichten: 117
Lid geworden op: di 09 feb 2016, 17:20

Re: Merk en kwaliteit opbouw



Bericht door fransien »

Heb je wel eens gekeken hoe bij bimobil de achterwand met de zijwanden verbonden zijn ?
En wel eens vergeleken met wochner ?
Gebruikersavatar
Dream Away
Berichten: 200
Lid geworden op: ma 13 nov 2006, 22:03
Locatie: Noord Brabant

Re: Merk en kwaliteit opbouw



Bericht door Dream Away »

Dank voor de vele reacties, de tip van de Frankia en Hymer neem ik mee al merk ik dat over de Hymer de meningen verdeeld zijn.
:thumbup:
Home is where we park it!
Gebruikersavatar
Metor
Berichten: 965
Lid geworden op: di 12 mei 2015, 14:39

Re: Merk en kwaliteit opbouw



Bericht door Metor »

Wij hebben dus ook de Hymer gold edition een halfintegraal van 2008.
Inmiddels 10j oud en vrijwel probleemloos.
Over de kwaliteit van de opbouw zijn we meer dan tevreden en de constructie/opbouw zit degelijk in elkaar.
Geen gekitte hoekstripjes, waar de kit nog uitpuilt, zoals bij veel campers, maar degelijke ronde hoekverbindingen die eigenlijk niet kunnen lekken vanwege de doordachte constructie. De hartal deur is super stevig met driepunts sluiting.
[off topic, over de inbouw] Het interieur ziet er nog uit als nieuw. Er zijn degelijke en slijtvaste materialen gebruikt. Dat een Hymer wat duurder is zie je er wel vanaf, van buiten en van binnen.
Onze rammels zaten bij de ovenplaten in de oven, de cassette verduistering in de cabine, de ophanging van de tv/beugel en een los zittende sierplaat op het dak.
O ja en krakende (fiat) achterveren. Allemaal doeltreffend verholpen met relatief simpele middelen.
En de Hymer sceptici begrijp ik ook. In geval van problemen geven ze niet thuis, gewoon niet te bereiken (dat moet via de dealer). Gelukkig nog weinig mee te doen gehad.
Gebruikersavatar
djurre1980
Berichten: 940
Lid geworden op: di 17 jan 2017, 11:57

Re: Merk en kwaliteit opbouw



Bericht door djurre1980 »

Het enige zinnige wat ik kan zeggen is dat ik mijn Beka opbouw kan aanraden.
Camper is 31 jaar oud, en heeft 283000 km voor de kiezen gehad en de opbouw ziet er nog zo uit:

Afbeelding

Afbeelding

Niets is kapot, alles werkt nog.

Als dat geen kwaliteit is weet ik het ook niet meer.
Gebruikersavatar
masterknauser
Berichten: 186
Lid geworden op: ma 11 nov 2013, 15:04

Re: Merk en kwaliteit opbouw



Bericht door masterknauser »

ben ook tevreden met mijn hymerke ,ben er toch grindpaden op geweest in spanje .
14 jaar oud en waterdicht
dit lid leest alleen nog maar .
Gebruikersavatar
blizard
Berichten: 2563
Lid geworden op: ma 27 jun 2016, 12:30

Re: Merk en kwaliteit opbouw



Bericht door blizard »

Ik denk niet dat TS campers van 30 jr + bedoelt.
En het witte interieur is ook niet origineel, toch?

Wat betreft lekkage van alkoof campers, kijk of er een knik in het dak zit, die van vb Frankia hebben een vlak dak, dus er blijft nooit water op staan.
Gebruikersavatar
djurre1980
Berichten: 940
Lid geworden op: di 17 jan 2017, 11:57

Re: Merk en kwaliteit opbouw



Bericht door djurre1980 »

TS heeft het niet over bouwjaren maar kwaliteit van een opbouw in zijn algemeenheid.
En yep, witte interieur is origineel 1987, tijd vooruit.
Ik heb wel eens wat modern spul bekeken een tijdje terug, maar het is tegenwoordig allemaal lichtgewicht en ook bijvoorbeeld slotjes en greepjes voelen minder degelijk aan dan het oude spul van vroegah :lol:
Ik kan me niet voorstellen dat het tientallen jaren meegaat, maar ik kan het fout hebben.
Het ziet er wel allemaal erg chique en mooi uit, en alle nieuwe snufjes zijn ook om van te smullen.
Mocht ik gepensioneerd zijn en veel weken per jaar in een camper doorbrengen zou ik denk ik voor een nieuw model gaan, puur voor het comfort en moderne uitstraling.
Voor die 5 weken per jaar dat ik met de camper weg kan voldoet mijn oudje prima.
isoplus
Berichten: 6384
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Merk en kwaliteit opbouw



Bericht door isoplus »

De camper van Djurre is nog in een bijzonder goede staat en dat komt omdat het geen camper uit seriefabricage is.

Bij Beka was winstoptimalisatie nog geen toverwoord maar klantentevredenheid was erg belangrijk, zo vind je ze (haast) niet meer. Bij de meeste camperbouwers is de dividend uitkering aan de aandeelhouders leidend.
Ik heb net onze 10 jaar oude Hymer ingeruild voor een Clever bus-camper juist omdat daar nu echt helemaal niets luxe en kwetsbaars in zit. Ik wil eigenlijk wel eens op reis zonder rammels, gezeur met scharnieren en deursluitingen en oppassen voor de kwetsbare mooie bekleding.
Met het klimmen der jaren vind ik al die luxe kostbare frutsel steeds minder belangrijk, die oude camper van Djurre spreekt mij wel aan :thumbup:
ellan vannin
Berichten: 1407
Lid geworden op: zo 09 feb 2014, 22:40
Locatie: Tongeren Belgie

Re: Merk en kwaliteit opbouw



Bericht door ellan vannin »

Dat die camper van Djurre 31 jaar oud is en er nog zo uitziet zegt natuurlijk niets. want misschien heeft dat ding altijd binnen gestaan en is hij onlangs helemaal opgeknapt. Ikwil hier mee zeggen dat je geen appels met peren kunt vergelijken.
All4dogs
Fleurette
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 09 mar 2018, 15:40

Re: Merk en kwaliteit opbouw



Bericht door Fleurette »

Na vochtproblemen met onze vorige camper is dat voor ons de belangrijkste selectiecriteria geweest. In ons onderzoek zijn daarbij tegen een vrij onbekend mer opgelopen die haar campers nog met de hand produceert, 100% uit polyester. Vooral de uitleg van een vochtvrije opbouw middels panelen sprak ons zeer aan. Het betreft het merk Fleurette, onderdeel van de Rapido groep. We hebben hem nu ca 6 maanden. Zeer tevreden mee.

Onderstaand de uitleg van de bouwwijze. niet om nou zo'n promotie te maken. Maar omdat dit ons aansprak in de zoektocht naar een camper met een solide opbouw.

Recovery System, assemblage van de carrosserie via overlapping
Steunend op zijn ervaring met de assemblage van voertuigen en met de voortdurende wens om de beste uitrustingen te leveren, heeft FLEURETTE een exclusief procedé ontwikkeld: het Recovery System, een assemblagesysteem door bekleding, dat steviger is dan een assemblage “tegen elkaar aan” en een perfecte afdichting garandeert.

De sterke punten van dit systeem:
Assemblage van de carrosserie door het op elkaar plaatsen van alle polyesterdelen: water sijpelt niet binnen
Plaatsing van de polyesterhuid op het dak
De achterkant bedekt het dak en de zijkanten
De kap bedekt het dak en de zijkanten
De zijlijsten worden op de zijpanelen bevestigd
Dak en achterzijde in polyester boven op het sandwichpaneel zonder contact: thermische barrière
Recovery System & Styrofoam ®: twee aanvullende technieken voor een optimale kwaliteitsisolatie.
Gebruikersavatar
Dream Away
Berichten: 200
Lid geworden op: ma 13 nov 2006, 22:03
Locatie: Noord Brabant

Re: Merk en kwaliteit opbouw



Bericht door Dream Away »

Dank allemaal voor de reacties, er zit natuurlijk veel verschil tussen een camper net uit de showroom en eentje van 31 jaar.
Leeftijd vinden we eigenlijk niet zo een belangrijk punt want als we de prijzen zo eens bekijken mogen we blij zijn dat we iets leuks vinden voor 18 a 20 jaar oud, en dan zweven we ergens tussen 15 a 20 duizend Euro. De vraagstelling had meer te maken of bijvoorbeeld en Duits merk beter gebouwd was dan een Italiaans merk, en dan heb ik het over de opbouw. Als ik het goed heb is Autoroller Italiaans, Chausson Frans en Knaus, Burstner Duits. Sinds gisteren weet ik nu ook dat Frankia Duits is en een goede kwaliteit opbouw heeft. Daarnaast leid de prijsklasse waarin wij zoeken voor het merendeel naar Alkoof-campers en ik had het idee dat juist die, vanwege de hoge uitstekende opbouw, nog gevoeliger waren voor binnendringend vocht. Bij een (semi) integraal is dit natuurlijk al heel anders opgebouwd maar val je vaker in een wat hogere prijsklasse voor eenzelfde bouwjaar. Ik dacht met dit topic wel duidelijkheid te krijgen hierover maar ik zie dat veel mensen toch verschillende ervaringen hebben :lol:
We nemen al jullie tips mee in onze zoektocht en voor de rest laten we ons ook leiden door ons gevoel en de vochtmeter, ik denk dat we dan al een eindje op weg zijn :mrgreen:
Home is where we park it!
Plaats reactie