Schafer camper Soesterberg

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gesloten
Jan Hester
Berichten: 10864
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:09
Locatie: Amsterdam

Re: Schafer camper Soesterberg

Bericht door Jan Hester »

maar tegen mijn belangen.....Ik heb dit zo neutraal mogelijk gepost en de forumleden willen informeren wat mij is overkomen. Nogmaals, ik ben altijd tevreden geweest over de heren Schafer en had dit niet verwacht. Ga er maandag mee naar de rechtsbijstand verzekering.
Jan Hester Amsterdam
Gebruikersavatar
Adfur
Berichten: 688
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 19:23
Locatie: Het Gooi

Re: Schafer camper Soesterberg

Bericht door Adfur »

Veel succes!
Pössl Globecar Campscout Citroën Jumper 2.2 HDI 150 PK 636cm + Busbiker
Gebruikersavatar
Adfur
Berichten: 688
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 19:23
Locatie: Het Gooi

Re: Schafer camper Soesterberg

Bericht door Adfur »

javanes schreef:
za 08 sep 2018, 12:11
Dan weet die kennis meer dan de eigenaar zelf. :wink:
Misschien dat hij onder een andere naam verder wil gaan en zo claims wil ontwijken (wat hem in dat geval niet zal lukken als hij niet failliet is).
Pössl Globecar Campscout Citroën Jumper 2.2 HDI 150 PK 636cm + Busbiker
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80324
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Schafer camper Soesterberg

Bericht door Dafluc »

Als je niet weet hoe het zit moet je er ook niet naar gaan raden. Regel 1 is duidelijk en zegt dat het niet dient te gaan over bedrijven.
In dit geval heb ik het laten gaan omdat niet duidelijk is of het bedrijf als dusdanig nog bestaat. In zoverre is het delen van de informatie nuttig.
Niet nuttig is het als iedereen hier gaat schrijven wat er misschien aan de hand zou kunnen zijn eventueel. Dus, als iemand het weet mag hij het zeggen. Weet je het niet, reageer dan ook niet. Dan laten we het hierbij. Wellicht dat de topicstarter ons straks meer kan vertellen.
Afbeelding
Jan Hester
Berichten: 10864
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:09
Locatie: Amsterdam

Re: Schafer camper Soesterberg

Bericht door Jan Hester »

Zal ik zeker doen, het was alleen m'n bedoeling forumleden te informeren over wat mij is overkomen. Ter toevoeging, ik ben altijd correct behandeld door de heren Schafer, gaat terug tot 2012. Maar nu is er een kentering, helaas.
Jan Hester Amsterdam
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Schafer camper Soesterberg

Bericht door Navigator »

Op de site van de NKC staan meerdere beoordelingen van dit bedrijf: de meeste behoorlijk positief, gemiddeld cijfer een 6,4. Er is een tien gegeven maar ook een 2).

Het is een BV volgens de KvK. Er is geen sprake van een Faillissement. Er is ook niets te vinden over 'staking' van de onderneming.
Forum verlaten.
Gebruikersavatar
rbouwman
Berichten: 82
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 20:46
Locatie: Leusden

Re: Schafer camper Soesterberg

Bericht door rbouwman »

zoals je misschien aan mijn profielfoto kunt zien heb ik mijn camper ook bij schafer gekocht. Wel vreemd dat dit zomaar kan. Sinds vandaag is de website is offline. De advertenties op marktplaats zijn ook verwijderd..
Gebruikersavatar
masterknauser
Berichten: 186
Lid geworden op: ma 11 nov 2013, 15:04

Re: Schafer camper Soesterberg

Bericht door masterknauser »

dit lid leest alleen nog maar .
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Schafer camper Soesterberg

Bericht door Marco Polo »

Niks veranderd sinds Hugo de link naar Drimble postte dus ;-)
Navigator
Berichten: 2424
Lid geworden op: zo 18 mei 2003, 16:06

Re: Schafer camper Soesterberg

Bericht door Navigator »

Contact met NKC gehad. Zij kunnen hun contactpersoon bij Schafer niet meer bereiken. Zij hebben de gegevens van Schafer van hun website gehaald.
Forum verlaten.
famdebree
Berichten: 287
Lid geworden op: do 26 aug 2010, 13:38
Locatie: Soesterberg

Re: Schafer camper Soesterberg

Bericht door famdebree »

Wij wonen in Soesterberg en ik fiets er dagelijks langs. Was mij ook al opgevallen dat het terrein zo goed als leeg is. Ook wij hoorden van een vriend die recent contact met ze heeft gehad dat er een hal gebouwd zou worden. Maar gezien alle voorgaande berichten zal dat dan wel niet gebeuren.

Overigens zag ik vorige week nog wel dat er een proefrit gemaakt werd met één van de weinige campers die er toen nog te koop was.
Eind vorig jaar hebben wij onze camper ook bij hen gekocht, maar onze garantie is al voorbij.

Ben benieuwd hoe dit verder gaat.
Wij reizen rond in een Carthago Chic C-line T-Plus 4.8H van 2013
Mathijs_
Berichten: 333
Lid geworden op: do 21 jun 2018, 17:14

Re: Schafer camper Soesterberg

Bericht door Mathijs_ »

Wij zijn een aantal maanden terug ook bij dit bedrijf geweest. Het verhaal van die verbouwing stond ook in de advertentie vermeldt. Iets was een mooie smoes lijkt te zijn om rustig te kunnen uitverkopen. En als de laatste weg is, er mee te stoppen.

Als je zegt opheffing uitverkoop!! gelooft niemand meer in je verhaal van 1 jaar garantie.

Blij dat we hier niks hebben aangeschaft, hoop dat de topic starter zijn recht haalt.
Jan Hester
Berichten: 10864
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:09
Locatie: Amsterdam

Re: Schafer camper Soesterberg

Bericht door Jan Hester »

Ik vrees dat ik aan het kortste eind trek. Heb mijn rechtsbijstandverzekering om advies gevraagd , ze kunnen me niet helpen want Schäfer is geen BOVAG of dealer bedrijf. Staat inderdaad in de kleine lettertje, hetgeen ik niet wist (nu wel) Heb Schäfer jr afgelopen maandag gesproken, volgens hem was de curator op het terrein en hij eindigde het telefoon gesprek. Heb hem nog wel schriftelijk gemaand de garantie reparatie uit te voeren. Verdere informatie heb ik niet. Heb nu een mooie camper, helaas zonder garantie, waar toch voor betaald is. Houd U op de hoogte en ga morgen weer heerlijk een paar dagen weg en ga zeker niet aan de heren Schäfer denken, dat zijn ze niet waard, na deze ervaring.
Jan Hester Amsterdam
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19103
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Schafer camper Soesterberg

Bericht door Aloys »

Ik denk niet dat je er nog wat aan kunt doen.
Zelf heb ik eens een digitale camera teruggebracht voor een garantiekwestie. Daar ontstond verschil van mening
over, en ik heb toen nét te lang gewacht met het weer ophalen van mijn camera. De winkel ging failliet en ik kon
fluiten naar mijn camera... :(
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gesloten