camperverzekering tips?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
T3VW
Berichten: 17
Lid geworden op: do 17 mei 2012, 21:41

camperverzekering tips?



Bericht door T3VW »

Hallo,
Het lijkt erop dat ik een camper heb gekocht! Hij wordt komende week nog gekeurd, en als daar geen gekke dingen uitkomen, dan gaat de koop door. Nu ben ik aan het uitzoeken welke verzekering ik wil, zie door de bomen het bos niet meer. Zouden jullie met een privé berichtje mij kunnen helpen met ervaringen?
c.westerman
Berichten: 1109
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 15:52
Locatie: Zeist

Re: camperverzekering tips?



Bericht door c.westerman »

Misschien je gewone autoverzekering?
Burstner T620 op Fiat Ducato 2500
Ronald53
Berichten: 276
Lid geworden op: do 13 okt 2016, 20:46

Re: camperverzekering tips?



Bericht door Ronald53 »

En wat voor camper? En hoe ga je 'm gebruiken? Wil je all risk? Mijn Nugget gebruik ik ook af en toe voor woon-werkverkeer. Veel verzekeringen dekken dat niet. Aveco bijvoorbeeld weer wel, maar meer ken ik niet. Wellicht voor jou niet van belang, dus neem eens de moeite om wat meer te vertellen voordat iedereen niet-relevante info gaat spuien.
Ronald

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk

Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: camperverzekering tips?



Bericht door Zadowolony »

Ik heb het via Camperverzekerd.nl gedaan. Ook omdat we de buscamper buiten de vakanties om gaan gebruiken.
Ronald53
Berichten: 276
Lid geworden op: do 13 okt 2016, 20:46

Re: camperverzekering tips?



Bericht door Ronald53 »

Oh? Die hadden twee jaar geleden geen all risk dekking ingeval van ander dan recreatief gebruik.....
Ronald

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk

Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: camperverzekering tips?



Bericht door Zadowolony »

Inmiddels wel dus.

P.s. Bij de aanvraag kan je invullen voor welke doeleinden je de camper allemaal gaat gebruiken.
Recreatief/dagelijks gebruik/woon-werk e.d.
Op die basis daarvan wordt de aanvraag beoordeeld en wel of niet geaccepteerd. Wij hebben dus all risk en recreatief en dagelijks gebruik aangekruist. Kopie Aanvraag afdruk bewaard :-B
Hermes
Berichten: 1989
Lid geworden op: ma 18 jul 2011, 17:50
Locatie: Helden (Peel en Maas)

Re: camperverzekering tips?



Bericht door Hermes »

Zadowolony schreef:
di 04 sep 2018, 12:14
Ik heb het via Camperverzekerd.nl gedaan. Ook omdat we de buscamper buiten de vakanties om gaan gebruiken.
Vanaf 75 jaar willen ze jou niet dat is hun leeftijdsgrens.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: camperverzekering tips?



Bericht door Zadowolony »

Van die leeftijdsgrens zitten we nog een eind van af :-B .
En ben je daar eenmaal verzekerd dan loopt die ook door na 75e en ook geen leeftijdstoeslag. Had ik al geïnformeerd.
Maar als je nu moet instappen is dat wel een probleem. Die leeftijdsdiscriminatie komt steeds meer voor, ook met torenhoge premies.
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: camperverzekering tips?



Bericht door Gino608D »

Ik kwam na vergelijken bij Safetrip uit. Een waardeoordeel mag ik hier niet geven, mocht je vragen hebben dan hoor ik het wel.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
T3VW
Berichten: 17
Lid geworden op: do 17 mei 2012, 21:41

Re: camperverzekering tips?



Bericht door T3VW »

Bedankt! Die zal ik ook eens bekijken. Het gaat voor ons niet om woon-werkverkeer. Camperverzekerd heb ik ook bekeken, maar die heeft geen pechhulp voor de deur, dus dat vind ik niet handig. Wij zijn in de 40, dus ook gelukkig nog geen last van leeftijdsdiscriminatie! Ik twijfel nog over een no-claim beschermer, die kan je ook lang niet overal afsluiten. Ik neig naar nkc.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: camperverzekering tips?



Bericht door seth_space »

Als het je eerste jaar is met een camper is een no claim beschermer een goed idee. Die kun je later opzeggen.
Dan is ook een camper cursus een idee, krijg je meteen 10% korting bij nkc.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Ronald53
Berichten: 276
Lid geworden op: do 13 okt 2016, 20:46

Re: camperverzekering tips?



Bericht door Ronald53 »

Ronald53 schreef:
di 04 sep 2018, 12:33
Oh? Die hadden twee jaar geleden geen all risk dekking ingeval van ander dan recreatief gebruik.....
Ronald

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk
Ik moet dit nuanceren: woon- werkverkeer, daar hebben ze een probleem mee. Zie https://www.camperverzekerd.nl/veelgest ... toegestaan
En ik rijd regelmatig met de Nugget naar mijn werk. Daarom vielen ze voor mij af.
Groet,
Ronld
T3VW
Berichten: 17
Lid geworden op: do 17 mei 2012, 21:41

Re: camperverzekering tips?



Bericht door T3VW »

seth_space schreef:
di 04 sep 2018, 20:19
Als het je eerste jaar is met een camper is een no claim beschermer een goed idee. Die kun je later opzeggen.
Dan is ook een camper cursus een idee, krijg je meteen 10% korting bij nkc.
Ja, ik had hetzelfde idee bij de no-claim beschermer.
Ik heb bij mij in de buurt al een rijschool gevonden, waar ik evt een paar lessen zou willen nemen, of zou ik dat beter via NKC kunnen doen?
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1926
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: camperverzekering tips?



Bericht door Zadowolony »

Ik moet dit nuanceren: woon- werkverkeer, daar hebben ze een probleem mee. Zie https://www.camperverzekerd.nl/veelgest ... toegestaan
En ik rijd regelmatig met de Nugget naar mijn werk. Daarom vielen ze voor mij af.
Groet,
Ronld
Ja, er wordt onderscheid gemaakt tussen dagelijks gebruik en woon/werk. Wij gebruiken de bus niet voor woon/werk, maar voor familiebezoek e.d. Dat is wel toegestaan.
Dus je moet vooraf eerst duidelijk hebben hoe de camper gebruikt gaat worden voordat je de meest gunstige verzekering bij de eigen situatie kan uitzoeken.
Plaats reactie