camperverzekering tips?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Lord Ruud

Re: camperverzekering tips?



Bericht door Lord Ruud »

NKC is een juiste beslissing die zijn speciaal gericht op campers , terwijl andere verzekeraars de camper er meestal maar bij doen .
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: camperverzekering tips?



Bericht door Gino608D »

Dan ken je Safetrip nog niet, maar ik mag hier geen reclame maken.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: camperverzekering tips?



Bericht door Cee Pee »

Lord Ruud schreef:
ma 17 sep 2018, 7:09
NKC is een juiste beslissing die zijn speciaal gericht op campers , terwijl andere verzekeraars de camper er meestal maar bij doen .
Daar zijn ze echt de enige niet in hoor.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
jotr
Berichten: 235
Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 21:02
Locatie: H.I.Ambacht
Contacteer:

Re: camperverzekering tips?



Bericht door jotr »

Wij zitten ook bij NKC, voornamelijk omdat we vertrouwen hebben in hun pechhulp als je ergens in het buitenland of in Nederland stil komt te staan. Minder blij zijn we met het extra hoge eigen risico (300 euro normaal + 700 euro 'straf') als je je camper in geval van schade laat repareren bij de door jezelf gekozen reparateur (of het zelf wil doen) in plaats van bij een van de door je verzekeraar gecontracteerde bedrijven. Die laatste werkwijze doen andere verzekeraars trouwens ook, zij het dat daar het extra eigen risico minder hoog is.

Onlangs kwam ik dit artikel https://aftersalesmagazine.nl/ombudsvro ... rzekeraars tegen, wat een inkijkje geeft in de wereld van autoherstelwerkzaamheden. Kort samengevat komt het er op neer dat door uitgeknepen uurtarieven en kosten voor onderdelen het werk (soms) minder goed wordt uitgevoerd. Natuurlijk praten zij ook voor eigen parochie maar het is toch wel iets om bij stil te staan. Hetzelfde lijkt mij te kunnen gelden voor door de verzekeraar gecontracteerde camperherstellers. Overigens is mij door een schadehersteller in het eigen dorp verteld dat je die aangewezen reparateur niet hoeft te accepteren als de schade door een ander is toegebracht, als je dus de WA-verzekeraar van de tegenpartij aanspreekt. Je moet het allemaal maar weten, zucht. En hoe dit in de praktijk uitpakt weet ik ook niet. Kortom, je moet goed opletten waar en hoe je je dure camper laat repareren in geval van schade. En dat geldt denk ik bij iedere polis.
Gebruikersavatar
Adfur
Berichten: 691
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 19:23
Locatie: Het Gooi

Re: camperverzekering tips?



Bericht door Adfur »

the kapitein schreef:
di 04 sep 2018, 23:21
Ik zit bij de ANWB kampeerautoverzekering. En dat bevalt me tot nu toe nog goed.
Marco.
Verstuurd vanaf mijn SM-G389F met Tapatalk
Daar zijn wij weggegaan. Wij hadden een camper, verzekerd bij de ANWB, en ruilden die in voor een buscamper van 4 jaar oud en na het overzetten van de verzekering kwam plotseling de mededeling van de ANWB dat wij een alarmsysteem in de camper moesten hebben, compleet met toeters en bellen. Dat is wel het laatste wat ik wil. Aveco gevraagd, die eisten alleen de al aanwezige startonderbreker. Dus ANWB opgezegd en naar Aveco gegaan. Wij konden toen tevens het wegenwachtabonnement Nederland van de ANWB opzeggen, aangezien de ANWB camperverzekering alleen pechhulp in het buitenland dekt en Aveco ook in Nederland (voor onze Nissan personenauto hebben wij al standaard pechhulp van Nissan). Wat mij het meeste stoorde bij de ANWB is dat pas na het afsluiten het alarmsysteem als een poppetje uit een doosje om de hoek kwam kijken.
Pössl Globecar Campscout Citroën Jumper 2.2 HDI 150 PK 636cm + Busbiker
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1930
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: camperverzekering tips?



Bericht door Zadowolony »

Wij moesten bij Camperverzekerd.nl (Risicodrager is ook Aveco) ook een bearlock in de buscamper laten zetten, maar ik vond dat zelf wel een veilig idee omdat de busjes erg gewild zijn bij de dievengilde heb ik begrepen.
Onbeperkte km, geen eigen risico, het mogen rijden met de bus buiten de vakanties, Pechhulp op vakantie, combinatie met de reisverzekering, scherpe premie en de goede recensies hebben mij de doorslag gegeven. Hier is dus ook de anwb opgezegd.
Gebruikersavatar
Adfur
Berichten: 691
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 19:23
Locatie: Het Gooi

Re: camperverzekering tips?



Bericht door Adfur »

Ik heb begrepen dat bij Aveco een Bearlock bij een waarde van meer dan €50.000 vereist wordt. Volgens de onafhankelijk taxateur die onze camper heeft getaxeerd, valt de diefstal van buscampers wel mee, alleen de Volkswagens zijn volgens hem erg in trek en vereisen vaak een of meer antidiefstal voorzieningen.
Laatst gewijzigd door Dafluc op ma 17 sep 2018, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd. Gebruik knop Plaats reactie aub
Pössl Globecar Campscout Citroën Jumper 2.2 HDI 150 PK 636cm + Busbiker
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: camperverzekering tips?



Bericht door B1gcheese »

Heb zojuist ook maar eens wat offertes opgevraagd, eens even kritisch alles naast elkaar zetten.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1804
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: camperverzekering tips?



Bericht door doov »

ANWB neemt het aantal schadevrije jaren niet over van je elders verzekerde personenauto.
Andere maatschappijen doen dat wel.
Gebruikersavatar
Adfur
Berichten: 691
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 19:23
Locatie: Het Gooi

Re: camperverzekering tips?



Bericht door Adfur »

Dat deden ze bij mij wel, vreemd.
Laatst gewijzigd door Dafluc op ma 17 sep 2018, 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.
Pössl Globecar Campscout Citroën Jumper 2.2 HDI 150 PK 636cm + Busbiker
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1930
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: camperverzekering tips?



Bericht door Zadowolony »

Probleem waar ik tegenaan liep is dat de schadevrije jaren van 1 persoon ook maar op 1 auto toegepast kunnen worden. Dus heb je een camper en een gewone auto dan kunnen de schadevrije jaren niet voor beide auto’s toegepast worden.
Dus hebben we het moeten splitsen: een op mans naam en een op mijn naam verzekerd. Gelukkig hadden we alle royementverklaringen van 30 jaar lease-auto’s bewaard en kunnen we de maximale korting krijgen.
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1804
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: camperverzekering tips?



Bericht door doov »

Adfur schreef:
ma 17 sep 2018, 14:25
doov schreef:
ma 17 sep 2018, 14:16
ANWB neemt het aantal schadevrije jaren niet over van je elders verzekerde personenauto.
Andere maatschappijen doen dat wel.
Dat deden ze bij mij wel, vreemd.
Alleen als je een royementsverklaring kan overleggen.
En dat gaat natuurlijk niet als je er een campert bij neemt.

Bij andere maatschappijen lukt dat wel. Heb zowel voor mijn motort als voor mijn campert de reeds opgebouwde schadevrije jaren kunnen gebruiken zonder dat ik een royementsverklaring hoefde te overleggen.

Tis dat ik hier geen oordeel over de ANWB mag geven...……...
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80381
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: camperverzekering tips?



Bericht door Dafluc »

Maar ondertussen gaan we wel steeds meer die kant op. Topicstarter heeft zijn keus gemaakt. Verder is het opvragen van offertes bij verschillende maatschappijen een goede tip. En goed opletten dat je geen appels met peren vergelijkt. Dezelfde voorwaarden en dekking, niet alleen naar de prijs kijken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3258
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: camperverzekering tips?



Bericht door B1gcheese »

Heb net twee offertes binnen en op het eerste oog lijkt verzekeraar A een stuk goedkoper dan B met dezelfde dekking. Maar dan kijk je nog eens goed en zie je dat A een maximale bonus malus korting heeft berekend (10 schadevrije jaren) terwijl ik op 5 schadevrije camperjaren zit, dus daar komt nog wat bij. En dat je bij A ook nog eens 21% assurantiebelasting moet optellen terwijl dat bij B inclusief is. Dan komt er onder de streep heel iets anders uit en is B de betere keuze.

Affijn we wachten nu op de offerte van verzekeraar C :crazy:
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Plaats reactie