Ik vind het prachtig spul! Lijkt me geweldig om dit te kunnen combineren met werk, maar mijn werkgever staat er helaas niet voor open
Al moet ik zeggen dat ik ook zeer tevreden ben met wat we nu hebben.
Nieuwe camper kopen: Morelo of Concorde?
Re: Nieuwe camper kopen: Morelo of Concorde?
Gr, John.
Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Re: Nieuwe camper kopen: Morelo of Concorde?
Voor meer info kun je Duits forum bezoeken www.linertreff.com
De Concorde en Morelo worden momenteel ook met slide-outs gemaakt.
M.b.t. De verhoudingen, dit klopt maar alleen bij de grotere Morelo en Concorde’s wordt gebruik gemaakt van Iveco Eurocargo c.q. MB Atego chassis, waar dit wel klopt.
Probleem is nl. dat men een grote camper wilt rijden, maar geen C-rijbewijs heeft en dus onder de 7,5 ton grens met C1 rijbewijs weg komt. Dit speelt nl. in Duitsland ook, daar mag men nu tot 7,5 ton met gewoon (ouder) rijbewijs.
We zijn zelf van Arto, naar Flair naar Concorde gegaan, hebben beide ons C-rijbewijs gehaald en hebben geen problemen met rijden en maten. Natuurlijk we kunnen niet overal terecht, maar ruimte en laadvermogen te over, kunnen volledig zelfstandig blijven, maar wij hoeven ook niet als Expressdienst door Europa te vliegen, zoals zoveel mede camperaars met overbeladen/ondergemotoriseerde campers.
Verschil tussen Morelo en Concorde, zit in de smaak wat je het beste aanstaat, verder is Morelo een spin-off vanuit Concorde en heeft men weleens aanloopproblemen, maar heb begrepen/ondervonden service van beide bij fabriek is ronduit goed.
Groeten en vele veilige kilometers
Ferdy
De Concorde en Morelo worden momenteel ook met slide-outs gemaakt.
M.b.t. De verhoudingen, dit klopt maar alleen bij de grotere Morelo en Concorde’s wordt gebruik gemaakt van Iveco Eurocargo c.q. MB Atego chassis, waar dit wel klopt.
Probleem is nl. dat men een grote camper wilt rijden, maar geen C-rijbewijs heeft en dus onder de 7,5 ton grens met C1 rijbewijs weg komt. Dit speelt nl. in Duitsland ook, daar mag men nu tot 7,5 ton met gewoon (ouder) rijbewijs.
We zijn zelf van Arto, naar Flair naar Concorde gegaan, hebben beide ons C-rijbewijs gehaald en hebben geen problemen met rijden en maten. Natuurlijk we kunnen niet overal terecht, maar ruimte en laadvermogen te over, kunnen volledig zelfstandig blijven, maar wij hoeven ook niet als Expressdienst door Europa te vliegen, zoals zoveel mede camperaars met overbeladen/ondergemotoriseerde campers.
Verschil tussen Morelo en Concorde, zit in de smaak wat je het beste aanstaat, verder is Morelo een spin-off vanuit Concorde en heeft men weleens aanloopproblemen, maar heb begrepen/ondervonden service van beide bij fabriek is ronduit goed.
Groeten en vele veilige kilometers
Ferdy
- Bijlagen
-
- CB603D3A-EE10-46B8-A7A9-6E9FA2DF7CC5.jpeg (164.46 KiB) 390 keer bekeken