Nieuwe camper kopen: Morelo of Concorde?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Bert.H
Berichten: 1299
Lid geworden op: di 13 mei 2003, 23:08
Locatie: Hamont-Achel. België

Re: Nieuwe camper kopen: Morelo of Concorde?



Bericht door Bert.H »

Beste

Als je een camper hebt ga dan eens naar de camperplaats van Concorde. Wij komen er regelmatig als we op en neer rijden naar Hongarije. Als er campers staan van het merk Concorde praat dan maar eens met die mensen, zij staan daar over het algemeen voor onderhoud. Dit is kapot of dat is er aan, de meesten zeggen dat zij nooit meer een Concorde zullen kopen. Langs de Concorde fabriek zit Phoeniks die bouwen ook van die mooie grote camper Het zijn ook oud medewerkers van Concorde. Morelo doet het goed op dit moment, zij hebben de beurs van Dusseldorf afgesloten met ik dacht 117 verkochten opdrachten voor een Palace. Als je het kan betalen wat let je doe waar je zin in heb maar denk als je zoiets koop dat de mogelijkheid om mooie ritjes te doen binnendoor in b.v. Griekenland of Frankrijk, vergeet het. Ga dan voor eentje waar je een auto in kunt doen dan ben je altijd mobiel. Veel succes.
Meine
Berichten: 4746
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Nieuwe camper kopen: Morelo of Concorde?



Bericht door Meine »

Veel reacties komen mij een wat zurig over. Alsof jaloezie ook een beetje een rol speelt. Als ik het geld vrij had liggen, zou ik ook ogenblikkelijk gaan voor een Morelo o.i.d. van een meter of 10 -12.
Laat je niet ontmoedigen door camperaars die zeggen dat je niet meer over de mooie weggetjes kunt met zo'n camper. Niets is minder waar, als je aan de maat van het voertuig gewend geraakt bent kom je ook met zo'n wagen overal. Even de tijd nemen als het wat krapper wordt, dat is alles en dan blijft ook alles heel.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuwe camper kopen: Morelo of Concorde?



Bericht door Dafluc »

Ts schrijft dat hij dagelijks in een 12 tons vrachtwagen onderweg is. Denk niet dat we ons daarover zorgen hoeven te maken.
Afbeelding
Gebruikersavatar
lindy 1981
Berichten: 258
Lid geworden op: za 23 jan 2016, 12:23
Locatie: sprundel

Re: Nieuwe camper kopen: Morelo of Concorde?



Bericht door lindy 1981 »

Ik zit blijkbaar bij de verkeerde werkgever :think:
Ik frut mezelf ook heel de dag..door de kleinste franse dorpjes.
Met een iets groter exemplaar camion
Maar net nog even gecheckt..geen morelo/concorde saldo :D
Maar mooi spul hoor :thumbup:
Buitenkant is niet mijn smaak
Maar interieur is toch wel heel erg mooi.
Veel succes met je keuze.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Nieuwe camper kopen: Morelo of Concorde?



Bericht door de Jonckheer »

Bijna overal moeten vrachtwagens kunnen komen om winkels en bedrijven te kunnen bevoorraden en ook rijden er heel veel stad- en streekbussen overal. En op al die plaatsen waar dat grote spul kan komen kan ik met mijn bus ook komen. En al die zandpaadjes waar dat niet kan kunnen kleine campers ook niet of zeer moeilijk rijden.
Als het allemaal te moeilijk voor je is denk dan niet meteen dat anderen het dan ook niet kunnen . . :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Nieuwe camper kopen: Morelo of Concorde?



Bericht door Charles Franconi »

Tja, Morelo of Concorde?

In ieder geval niet op een Daily. Die hebben vrij vaak steunwieltjes aan de achterbumper, dus veel te lage bodemvrijheid. Ik zou het niet in mijn hoofd halen zo’n auto te ontwerpen, laat staan te kopen. Tevens twijfel ik over het motorvermogen, niet te weinig PK en dus teveel vergen van je motor?

Als je dan persé 1van beide wil, dan in ieder geval op een echte vrachtwagen, met sper, retarder, etc.(Eurocargo, Atego, MAN), met voldoende bodemvrijheid en vermogen.

Mijn bescheiden mening: er zijn betere (gebruikt) voor minder geld.

Overigens hoor ik niet van veel problemen van mensen met een oudere Concorde/Phoenix. Van Morelo heb ik nog geen ervaringen van anderen gehoord.

Charles
Defender2005
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 31 aug 2018, 21:07

Re: Nieuwe camper kopen: Morelo of Concorde?



Bericht door Defender2005 »

Sorry....we rijden nu 18000km met die daily van Carthago
Vermogen? Sorry hoor....als een raket ! 205pk doet dat prima en klopt iedere auto/caravan op hellingen
Verbruik ? Slechts 15ltr

Bodemvrijheid? Super met die luchtveren

Ik dank je voor je reactie
Maar soms ben je beter zeker te zijn als je wat zegt...

Ga je naar Eurocargo , Atego enz.... dan daalt het rijcomfort en stijgt het verbruik naar meer dan 20ltr
Ps ik rij alle dagen met een nieuwe Volvo Fl (en die rijdt heus minder soepel)
Laatst gewijzigd door Dafluc op di 04 sep 2018, 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd. Gebruik knop Plaats reactie aub
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Nieuwe camper kopen: Morelo of Concorde?



Bericht door Charles Franconi »

Meningen verschillen. Ik ben meer van een vrachtwagenonderstel.

Groeten Charles
Gommel
Berichten: 518
Lid geworden op: do 29 aug 2013, 17:21

Re: Nieuwe camper kopen: Morelo of Concorde?



Bericht door Gommel »

Zo prachtig toch het Camperforum. 3 pagina's met meningen van mensen, maar het gevraagde is niet behandeld.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80397
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Nieuwe camper kopen: Morelo of Concorde?



Bericht door Dafluc »

Dan zou je de conclusie kunnen trekken dat er weinig bezitters van deze merken onder de forumleden zitten.
Is dat erg of verrassend? Denk het niet.
Afbeelding
fokus
Berichten: 2225
Lid geworden op: vr 28 sep 2007, 9:39
Locatie: Stekene (nabij Hulst) - Vlaanderen

Re: Nieuwe camper kopen: Morelo of Concorde?



Bericht door fokus »

Gevoelsmatig zou ik zeggen Morelo. Alleen al het feit dat er meer Mercedesonderstellen beschikbaar zijn laat me voor hen kiezen. Vorig jaar wilden wij ook een grotere hebben vanwege laadvermogen en aantal slaapplaatsen (wij hadden Bürstner AeroVan.prima tot er kleinkinderen komen) Wij bekeken Hymer Starline, de kleinste Concorde (credo?) maar het werd Frankia...........nu de kinderziekten (bijna) allemaal opgelost zijn rijden we zeer tevreden met onze Oberfrank!
ceterum censeo belgicam esse delendam
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1526
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Nieuwe camper kopen: Morelo of Concorde?



Bericht door Ruud-572 »

Morelo? Concorde? Als ik vandaag de loterij win, sta ik morgen nog bij ze in de showroom! Groot is me dan niet groot genoeg... geweldig, wat een mooi spul is dat!

Hoewel, het zou ook zo maar kunnen dat ik dan voor een paardenvrachtwagen annex camper ga. Zo'n echte, met slideouts aan alle kanten. Lekker met dochter lief alle grote reining wedstrijden af. En dan komt er uiteraard ook meteen een nieuw getalenteerd paardje :P
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Nieuwe camper kopen: Morelo of Concorde?



Bericht door de Jonckheer »

Ja, een echte quarter horse. Mooi en lief zijn die, geweldig! :thumbup:
Gebruikersavatar
Ruud-572
Berichten: 1526
Lid geworden op: za 01 jun 2013, 10:02
Locatie: Koggenland

Re: Nieuwe camper kopen: Morelo of Concorde?



Bericht door Ruud-572 »

Ik weet het, volledig off-topic... maar dit is zo'n Quarter horse, de nieuwe aanwinst van mijn dochter :angel:
Bijlagen
20180905_203402.jpg
Chick
20180905_203402.jpg (78.19 KiB) 864 keer bekeken
Carado I-338, Fiat 160 pk automaat, model 2021

Ingeruild:
Hymer Exsis-572 (01-2013 - 09-2020)
Plaats reactie