Schorsen

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Schorsen



Bericht door Bob Diesel »

:thumbup: :cheers:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
EasyBee
Berichten: 8371
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 18:44
Locatie: Veluwe

Re: Schorsen



Bericht door EasyBee »

Ik wens TS veel succes als hij in het buitenland rijdt met een geschorste camper/auto/motor of wat dan ook en betrokken raakt bij een aanrijding.
De instelling van elke verzekeringsmaatschappij zal te allen tijd zijn om niet te hoeven betalen als ze er maar enigzins onder uit kunnen komen. Het maakt niet uit wiens fout het is bij die aanrijding. Van TS of van de tegenpartij. Het maakt niet uit of dat een Nederlandse of buitenlandse verzekeringsmaatschappij is.
Ze zullen er altijd achter komen dat het kenteken geschorst is. Dan komen ze uit bij TS om de schade te verhalen.
Al die mogelijke narigheid om geen belasting te hoeven betalen. Penny wise and pound foolish.
Hymer B694 op Ducato 230 2.5 TDI met AL-KO tandem as chassis.
Gebruikersavatar
bertkuip
Berichten: 848
Lid geworden op: zo 20 jan 2008, 20:50
Locatie: Drenthe

Re: Schorsen



Bericht door bertkuip »

En mocht je wel gaan rijden tijdens de schorsing hou er dan rekening mee dat buitenlandse opsporingsdiensten sinds 2017 in het Nederlandse kentekenregister kunnen kijken. Ik had binnen 14 dagen, na een snelheidsovertreding in Spanje, de hele papieren rataplan thuis in de bus! Inclusief Nederlandse vertaling. Met een snelle betaling kon de boete trouwens met de helft terug. Maar voor mij een bewijs dat de Spaanse dienders bij de RDW binnen kunnen kijken!
Veel camperplezier
Bert.

-----------
Hymer B 674 SL-2014-Fiat Ducato Multijet 180 Maxi 45-kW/pk 130/177-Euro 5-leeg/TTM 3840/4500 kg (C-C1)-VB full air luchtvering-Zenec Z-E3715-Oyster Vision-Alde-190/175 vers/afvalwater-dieseltank 120-woonaccu 190 Ah-2 zonnepanelen-cabinebed+2 lengtebedden
Motorscooter Honda SH 150i-2017-Samsung Galaxy S7-Lenovo Yoga 2
---------------------------------
martinelke
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 01 sep 2014, 18:59
Locatie: Geesteren
Contacteer:

Re: Schorsen



Bericht door martinelke »

We hebben het nu over een besparing van ? 80,- euro per maand?.
Ik begrijp de insteek wel, maar het doel lijkt mij, aangezien de problemen die je ermee kan krijgen, niet echt zaligmakend.

Groet Martin
Fiat Ducato 2,8,Citroen Jumpy 2,0 hdi, Peugeot 206 2.0 hdi, Chevrolet El Camino 6,6L.

https://www.martin-elke.com/
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Schorsen



Bericht door iSonic »

bertkuip schreef:
wo 22 aug 2018, 8:22
En mocht je wel gaan rijden tijdens de schorsing hou er dan rekening mee dat buitenlandse opsporingsdiensten sinds 2017 in het Nederlandse kentekenregister kunnen kijken. Ik had binnen 14 dagen, na een snelheidsovertreding in Spanje, de hele papieren rataplan thuis in de bus! Inclusief Nederlandse vertaling. Met een snelle betaling kon de boete trouwens met de helft terug. Maar voor mij een bewijs dat de Spaanse dienders bij de RDW binnen kunnen kijken!
Dat kunnen en mogen ze niet. Maar nederland heeft veel verdragen met andere landen waarin staat dat ze elkaar helpen in het geval van boetes. In zon geval zorgt men ervoor dat de boete bij de eigenaar van de auto terecht komt. Vroeger kon je ervoor keizen de boete niet te betalen en dan gebeurd er niks. In Switerland kun je dan wel serieus in de problemen komen als je met de betreffende auto het land binnen rijdt. Andere landen weet ik niet.

Edit: het is alweer verandert en je hebt gelijk! Of ze ook de apk status kunnen zien weet ik niet.

https://www.rdw.nl/particulier/voertuig ... eersboetes
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31862
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Schorsen



Bericht door Bob Diesel »

Ze kunnen en mogen keuren ook(bepaalde stations) dus :idea:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
twente1946
Berichten: 559
Lid geworden op: do 31 okt 2013, 12:31

Re: Schorsen



Bericht door twente1946 »

zolang je geen brokken maakt, geen bekeuringen krijgt zal niemand in het buitenland controleren of je in NL belasting betaald. Alleen bij voornoemde gevallen ben je goed aan de beurt. Alle maanden na betalen + 100% boete.
@3
Berichten: 5033
Lid geworden op: zo 06 jun 2010, 11:05

Re: Schorsen



Bericht door @3 »

Er kan door Nederland niet gehandhaaft worden bij overtredingen in het buitenland.
Evenmin kan er door buitenlandse overheden niet. Gehandhaaft worden op Nederlandse wetten.
@3 vind niet dat reparatiekosten hoog zijn maar de kosten van de schade die is ontstaan.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Schorsen



Bericht door seth_space »

Wat denk jezelf als je in het buitenland gaat rijden met een ongeldig kenteken.

Wanneer je in het buitenland een boete oploopt is daarmee meteen het bewijs geleverd dat je actief de belasting ontduikt. Of de belastingdienst daar momenteel iets mee doet is een tweede.

Is het je dat allemaal waard?
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
bertkuip
Berichten: 848
Lid geworden op: zo 20 jan 2008, 20:50
Locatie: Drenthe

Re: Schorsen



Bericht door bertkuip »

iSonic schreef:
wo 22 aug 2018, 12:31
bertkuip schreef:
wo 22 aug 2018, 8:22
En mocht je wel gaan rijden tijdens de schorsing hou er dan rekening mee dat buitenlandse opsporingsdiensten sinds 2017 in het Nederlandse kentekenregister kunnen kijken. Ik had binnen 14 dagen, na een snelheidsovertreding in Spanje, de hele papieren rataplan thuis in de bus! Inclusief Nederlandse vertaling. Met een snelle betaling kon de boete trouwens met de helft terug. Maar voor mij een bewijs dat de Spaanse dienders bij de RDW binnen kunnen kijken!
Dat kunnen en mogen ze niet. Maar nederland heeft veel verdragen met andere landen waarin staat dat ze elkaar helpen in het geval van boetes. In zon geval zorgt men ervoor dat de boete bij de eigenaar van de auto terecht komt. Vroeger kon je ervoor keizen de boete niet te betalen en dan gebeurd er niks. In Switerland kun je dan wel serieus in de problemen komen als je met de betreffende auto het land binnen rijdt. Andere landen weet ik niet.

Edit: het is alweer verandert en je hebt gelijk! Of ze ook de apk status kunnen zien weet ik niet
.

https://www.rdw.nl/particulier/voertuig ... eersboetes
Ik twijfelde geen moment aan mezelf. Het overkwam mezelf zonder tussenkomst van de CJIB! Waarom zouden ze geen schorsing kunnen zien? Ga er maar van uit dat ze alles krijgen waar ze om vragen! En misschien wel meer dan dat!!!
Veel camperplezier
Bert.

-----------
Hymer B 674 SL-2014-Fiat Ducato Multijet 180 Maxi 45-kW/pk 130/177-Euro 5-leeg/TTM 3840/4500 kg (C-C1)-VB full air luchtvering-Zenec Z-E3715-Oyster Vision-Alde-190/175 vers/afvalwater-dieseltank 120-woonaccu 190 Ah-2 zonnepanelen-cabinebed+2 lengtebedden
Motorscooter Honda SH 150i-2017-Samsung Galaxy S7-Lenovo Yoga 2
---------------------------------
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Schorsen



Bericht door Kroppie »

the proof of the pudding is in the eating.
of te wel eet het en je weet het,
of te wel doe het en je merkt het .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Schorsen



Bericht door hwendt »

iSonic schreef:
wo 22 aug 2018, 12:31
bertkuip schreef:
wo 22 aug 2018, 8:22
En mocht je wel gaan rijden tijdens de schorsing hou er dan rekening mee dat buitenlandse opsporingsdiensten sinds 2017 in het Nederlandse kentekenregister kunnen kijken. Ik had binnen 14 dagen, na een snelheidsovertreding in Spanje, de hele papieren rataplan thuis in de bus! Inclusief Nederlandse vertaling. Met een snelle betaling kon de boete trouwens met de helft terug. Maar voor mij een bewijs dat de Spaanse dienders bij de RDW binnen kunnen kijken!
Dat kunnen en mogen ze niet. Maar nederland heeft veel verdragen met andere landen waarin staat dat ze elkaar helpen in het geval van boetes. In zon geval zorgt men ervoor dat de boete bij de eigenaar van de auto terecht komt. Vroeger kon je ervoor keizen de boete niet te betalen en dan gebeurd er niks. In Switerland kun je dan wel serieus in de problemen komen als je met de betreffende auto het land binnen rijdt. Andere landen weet ik niet.

Edit: het is alweer verandert en je hebt gelijk! Of ze ook de apk status kunnen zien weet ik niet.

https://www.rdw.nl/particulier/voertuig ... eersboetes
Lees de door mijn aangehaalde Linken van Martin Slingenberg dan kun je zien dat veel al langer veranderd is en je gewoon ook daar bekeurd kan worden als je voertuig in Nederland geschorst is.

Hugo
Gebruikersavatar
bertt
Berichten: 8060
Lid geworden op: wo 28 mei 2003, 22:56
Locatie: Zaanstreek

Re: Schorsen



Bericht door bertt »

Het lijkt mij pas een serieus probleem te worden als je zware schade maak door jouw schuld en de verzekering ziet dat het voertuig een ongeldig kenteken had.
Wordt overwerken :(

Bert
http://maaikebertwinter2012.blogspot.nl/

Bert is helaas op 26 oktober 2023 overleden.
Plaats reactie