Elektrische vouwfiets kopen

Algemene campervragen en -opmerkingen.
myway
Berichten: 15525
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Elektrische vouwfiets kopen



Bericht door myway »

Tja dat schreef je er ff niet bij en dan geef je onjuiste info.
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5457
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Elektrische vouwfiets kopen



Bericht door Atoz »

Rustig blijven Willy diep ademen,
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Uitgeschreven

Re: Elektrische vouwfiets kopen



Bericht door Uitgeschreven »

Guido :-B
jamaar als je de prijs opzoekt moet je ook eens kijken wat je ervoor hebt. Niet zomaar klik copie klik, daar sé :P
Je geeft dan ook foute informatie door te schrijven dat het niet het dubbele is.
Geen probleem, het is mooi weer, ik ga straks nog een 25 km op de fiets.
Good luck voor de ts
Bert
Berichten: 1153
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 20:52
Locatie: Europa
Contacteer:

Elektrische vouwfiets kopen



Bericht door Bert »

Ik heb ook een Shinga Scamper S200 XL. Ben er erg tevreden over. Wel met 24 inch wielen en een zwaardere accu. Waarom 24 inch, mijn vorige vouwfiets had dat ook. Vindt ik toch wat fijner fietsen.
Koste wel +- €1700

Bert
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1932
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Elektrische vouwfiets kopen



Bericht door Zadowolony »

Vanmiddag twee shingas gekocht , de ambling met lage instap. Extra accu capaciteit bij genomen ivm de hondenkar die er achter moet.
Zie http://www.shinga.nl/collectie/?&SingleProduct=15

Doorslag gaf de besparing op gewicht. De busbiker weegt 60 kg, twee normale electrische fietsen ook 60, totaal 120 kg.

De thule op de bus Weegt 10 kg, twee vouwfietsen incl accu 40 kg. Dus besparen we 70 kg.

En het fietste prima!

Wel levertijd, het was er ook enorm druk.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Elektrische vouwfiets kopen



Bericht door Marco Polo »

30kg voor 2 normale elektrische fietsen?
Elektrische bakfietsen oid?
De 2 die we nu hebben zijn met accu lichter dan onze vorige Chinese vouwfietsen.
Net geen 23kg het stuk.

Maar dit ter zijde

Daarnaast natuurlijk gefeliciteerd met je aankoop!
Geniet ervan.
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1932
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Elektrische vouwfiets kopen



Bericht door Zadowolony »

Ja, 26 kg per fiets plus 5 kg voor de accu.
Zijn ook wel een paar jaar oud, en waren ook niet zo duur.
Expres destijds geen dure gekocht omdat de techniek snel gaat en wij liever elke paar jaar een nieuwe kopen :-B
Vond de vouwfiets overigens fijner rijden dan mijn gewone electrische fiets, dus kans dat ik deze het hele jaar ga rijden en de oude alleen als boodschappen-fiets.....
Jdbiggelaar
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 10:38
Locatie: Boxtel

Re: Elektrische vouwfiets kopen



Bericht door Jdbiggelaar »

lisa_vd_barre schreef:Hoi allemaal,

Wij willen graag een elektrische vouwfiets kopen voor in de camper. We zijn aan het twijfelen tussen een elektrische vouwfiets van dit model en dit model.

Hebben jullie ervaring hiermee en waar je op moet letten bij de aanschaf van zo'n fiets?

Dank!
Wij hebben al jaren Shinga vouwfietsen in de camper. Zeer tevreden over de fietsen én ook over de service!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
Zadowolony
Berichten: 1932
Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14

Re: Elektrische vouwfiets kopen



Bericht door Zadowolony »

Na nog wat leeswerk blijkt het niet bevordelijk om de Ducato deur (meer dan) maximaal te belasten met twee vouwfietsen op het fietsenrek. Volgens fabrikant mag het 35 kg zijn, maar het werkelijk gewicht van de twee fietsen blijkt achteraf toch hoger dan de website en folder van Shinga aangeven (website zei 17 kg per fiets, maar in werkelijkheid per fiets dus 1,5 kg zwaarder, exclusief de accu) . :bang:

Dus het wordt toch één fiets achterop en één in de bus. Jammer, want dat was niet de opzet. En weer meer bagage in de bus.....
Dit ff als waarschuwing voor anderen die misschien ook dachten het met zo n constructie te kunnen oplossen.
Uitgeschreven

Re: Elektrische vouwfiets kopen



Bericht door Uitgeschreven »

Fiets drager op de achterdeur is sowieso niet aan te raden. Je moet ze hoog heffen en is lichte constructie. Als je een trekhaak hebt kan je daar een weg draai constructie voor aanschaffen.Zo heb ik het ook gedaan indertijd op de bus.Nu staan de 2 vouwfietsen binnen ,gevouwd .Geen ambras meer met in het zicht staan en vuil worden wegens slecht weer,etc.
Camperbassie
Berichten: 632
Lid geworden op: do 26 apr 2018, 12:07

Re: Elektrische vouwfiets kopen



Bericht door Camperbassie »

Wij hebben 2 Silentforce vouwfietsen leuke fietsjes, sterke motor komt wat abrupt in.
Mooi op te bouwen tot klein pakketje.
Voor stukje van camping naar terras fietsen goed te gebruiken.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Elektrische vouwfiets kopen



Bericht door Marco Polo »

Elektrische Solexjes noemde ik die dingen :mrgreen: .
Hobbelden overal overheen en doorheen!
Totdat de stroom op was :think:
Ingeruild voor 2 normale e-bikes.
Op de langere afstand wereld van verschil en heel makkelijk zonder motor te rijden zelfs ondanks hoger gewicht dan een standaard toerfiets.
Maar de vraag was een vouwfets en de SF vouwfietsjes worden volgens mij niet meer verkocht in NL.
Overigens waren die SF vouwfietsen ook nog een kleine 21kg zonder accu.
fokus
Berichten: 2225
Lid geworden op: vr 28 sep 2007, 9:39
Locatie: Stekene (nabij Hulst) - Vlaanderen

Re: Elektrische vouwfiets kopen



Bericht door fokus »

Daarjuist toevallig twee Shingarijders ontmoet. Zij waren zeer tevreden over hun Scamper......proefrit aangevraagd op de site; denk wel dat het die gaat worden.
ceterum censeo belgicam esse delendam
Bob47
Berichten: 714
Lid geworden op: di 15 okt 2013, 21:29
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Elektrische vouwfiets kopen



Bericht door Bob47 »

Heb afgelopen reis, ervaringen tussen een Sparta B1 van mijn vrouw (Bosch middenmotor) en mij Gazelle met voorwiel motor.
Kon op een vals plat mijn vrouw met geen mogelijkheid bij houden (terwijl zij toch een vrouw-tje is en ik 1.93m), terwijl zij nog niet in de hoogste ondersteuning stond (ik wel, en mijn laagste versnelling), pfffffff......

Opzich heel logisch. Bij een midden motor schakel met je versnelling ook de motor terug (als bij een auto, berg op) en crieeer je een hoger koppel. Met de voorwiel of achterwiel motor ondersom. Hoe langzamer je wiel draaid des te ongunstiger voor de krachtoverdracht.
Op de flakke weg kwam dit verschil nauwelijks tot uiting.
Bij terugkomst bij de camper bleek ook nog dat mijn accu nog voor 25% en van mijn vrouw 60% vol was.
Allicht een punt van overweging bij gebruik in heuvelachtig terrein.

Gr. Bob
Plaats reactie