Elektrische vouwfiets kopen
- Atoz
- Berichten: 5457
- Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
- Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa
Re: Elektrische vouwfiets kopen
Rustig blijven Willy diep ademen,
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Re: Elektrische vouwfiets kopen
Guido
jamaar als je de prijs opzoekt moet je ook eens kijken wat je ervoor hebt. Niet zomaar klik copie klik, daar sé
Je geeft dan ook foute informatie door te schrijven dat het niet het dubbele is.
Geen probleem, het is mooi weer, ik ga straks nog een 25 km op de fiets.
Good luck voor de ts
jamaar als je de prijs opzoekt moet je ook eens kijken wat je ervoor hebt. Niet zomaar klik copie klik, daar sé
Je geeft dan ook foute informatie door te schrijven dat het niet het dubbele is.
Geen probleem, het is mooi weer, ik ga straks nog een 25 km op de fiets.
Good luck voor de ts
Elektrische vouwfiets kopen
Ik heb ook een Shinga Scamper S200 XL. Ben er erg tevreden over. Wel met 24 inch wielen en een zwaardere accu. Waarom 24 inch, mijn vorige vouwfiets had dat ook. Vindt ik toch wat fijner fietsen.
Koste wel +- €1700
Bert
Koste wel +- €1700
Bert
- Zadowolony
- Berichten: 1932
- Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14
Re: Elektrische vouwfiets kopen
Vanmiddag twee shingas gekocht , de ambling met lage instap. Extra accu capaciteit bij genomen ivm de hondenkar die er achter moet.
Zie http://www.shinga.nl/collectie/?&SingleProduct=15
Doorslag gaf de besparing op gewicht. De busbiker weegt 60 kg, twee normale electrische fietsen ook 60, totaal 120 kg.
De thule op de bus Weegt 10 kg, twee vouwfietsen incl accu 40 kg. Dus besparen we 70 kg.
En het fietste prima!
Wel levertijd, het was er ook enorm druk.
Zie http://www.shinga.nl/collectie/?&SingleProduct=15
Doorslag gaf de besparing op gewicht. De busbiker weegt 60 kg, twee normale electrische fietsen ook 60, totaal 120 kg.
De thule op de bus Weegt 10 kg, twee vouwfietsen incl accu 40 kg. Dus besparen we 70 kg.
En het fietste prima!
Wel levertijd, het was er ook enorm druk.
- Marco Polo
- Berichten: 27452
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Elektrische vouwfiets kopen
30kg voor 2 normale elektrische fietsen?
Elektrische bakfietsen oid?
De 2 die we nu hebben zijn met accu lichter dan onze vorige Chinese vouwfietsen.
Net geen 23kg het stuk.
Maar dit ter zijde
Daarnaast natuurlijk gefeliciteerd met je aankoop!
Geniet ervan.
Elektrische bakfietsen oid?
De 2 die we nu hebben zijn met accu lichter dan onze vorige Chinese vouwfietsen.
Net geen 23kg het stuk.
Maar dit ter zijde
Daarnaast natuurlijk gefeliciteerd met je aankoop!
Geniet ervan.
- Zadowolony
- Berichten: 1932
- Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14
Re: Elektrische vouwfiets kopen
Ja, 26 kg per fiets plus 5 kg voor de accu.
Zijn ook wel een paar jaar oud, en waren ook niet zo duur.
Expres destijds geen dure gekocht omdat de techniek snel gaat en wij liever elke paar jaar een nieuwe kopen
Vond de vouwfiets overigens fijner rijden dan mijn gewone electrische fiets, dus kans dat ik deze het hele jaar ga rijden en de oude alleen als boodschappen-fiets.....
Zijn ook wel een paar jaar oud, en waren ook niet zo duur.
Expres destijds geen dure gekocht omdat de techniek snel gaat en wij liever elke paar jaar een nieuwe kopen
Vond de vouwfiets overigens fijner rijden dan mijn gewone electrische fiets, dus kans dat ik deze het hele jaar ga rijden en de oude alleen als boodschappen-fiets.....
-
- Berichten: 70
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 10:38
- Locatie: Boxtel
Re: Elektrische vouwfiets kopen
Wij hebben al jaren Shinga vouwfietsen in de camper. Zeer tevreden over de fietsen én ook over de service!
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
- Zadowolony
- Berichten: 1932
- Lid geworden op: ma 23 okt 2017, 16:14
Re: Elektrische vouwfiets kopen
Na nog wat leeswerk blijkt het niet bevordelijk om de Ducato deur (meer dan) maximaal te belasten met twee vouwfietsen op het fietsenrek. Volgens fabrikant mag het 35 kg zijn, maar het werkelijk gewicht van de twee fietsen blijkt achteraf toch hoger dan de website en folder van Shinga aangeven (website zei 17 kg per fiets, maar in werkelijkheid per fiets dus 1,5 kg zwaarder, exclusief de accu) .
Dus het wordt toch één fiets achterop en één in de bus. Jammer, want dat was niet de opzet. En weer meer bagage in de bus.....
Dit ff als waarschuwing voor anderen die misschien ook dachten het met zo n constructie te kunnen oplossen.
Dus het wordt toch één fiets achterop en één in de bus. Jammer, want dat was niet de opzet. En weer meer bagage in de bus.....
Dit ff als waarschuwing voor anderen die misschien ook dachten het met zo n constructie te kunnen oplossen.
Re: Elektrische vouwfiets kopen
Fiets drager op de achterdeur is sowieso niet aan te raden. Je moet ze hoog heffen en is lichte constructie. Als je een trekhaak hebt kan je daar een weg draai constructie voor aanschaffen.Zo heb ik het ook gedaan indertijd op de bus.Nu staan de 2 vouwfietsen binnen ,gevouwd .Geen ambras meer met in het zicht staan en vuil worden wegens slecht weer,etc.
-
- Berichten: 632
- Lid geworden op: do 26 apr 2018, 12:07
Re: Elektrische vouwfiets kopen
Wij hebben 2 Silentforce vouwfietsen leuke fietsjes, sterke motor komt wat abrupt in.
Mooi op te bouwen tot klein pakketje.
Voor stukje van camping naar terras fietsen goed te gebruiken.
Mooi op te bouwen tot klein pakketje.
Voor stukje van camping naar terras fietsen goed te gebruiken.
- Marco Polo
- Berichten: 27452
- Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
- Locatie: Wageningen
Re: Elektrische vouwfiets kopen
Elektrische Solexjes noemde ik die dingen .
Hobbelden overal overheen en doorheen!
Totdat de stroom op was
Ingeruild voor 2 normale e-bikes.
Op de langere afstand wereld van verschil en heel makkelijk zonder motor te rijden zelfs ondanks hoger gewicht dan een standaard toerfiets.
Maar de vraag was een vouwfets en de SF vouwfietsjes worden volgens mij niet meer verkocht in NL.
Overigens waren die SF vouwfietsen ook nog een kleine 21kg zonder accu.
Hobbelden overal overheen en doorheen!
Totdat de stroom op was
Ingeruild voor 2 normale e-bikes.
Op de langere afstand wereld van verschil en heel makkelijk zonder motor te rijden zelfs ondanks hoger gewicht dan een standaard toerfiets.
Maar de vraag was een vouwfets en de SF vouwfietsjes worden volgens mij niet meer verkocht in NL.
Overigens waren die SF vouwfietsen ook nog een kleine 21kg zonder accu.
-
- Berichten: 2225
- Lid geworden op: vr 28 sep 2007, 9:39
- Locatie: Stekene (nabij Hulst) - Vlaanderen
Re: Elektrische vouwfiets kopen
Daarjuist toevallig twee Shingarijders ontmoet. Zij waren zeer tevreden over hun Scamper......proefrit aangevraagd op de site; denk wel dat het die gaat worden.
ceterum censeo belgicam esse delendam
Re: Elektrische vouwfiets kopen
Heb afgelopen reis, ervaringen tussen een Sparta B1 van mijn vrouw (Bosch middenmotor) en mij Gazelle met voorwiel motor.
Kon op een vals plat mijn vrouw met geen mogelijkheid bij houden (terwijl zij toch een vrouw-tje is en ik 1.93m), terwijl zij nog niet in de hoogste ondersteuning stond (ik wel, en mijn laagste versnelling), pfffffff......
Opzich heel logisch. Bij een midden motor schakel met je versnelling ook de motor terug (als bij een auto, berg op) en crieeer je een hoger koppel. Met de voorwiel of achterwiel motor ondersom. Hoe langzamer je wiel draaid des te ongunstiger voor de krachtoverdracht.
Op de flakke weg kwam dit verschil nauwelijks tot uiting.
Bij terugkomst bij de camper bleek ook nog dat mijn accu nog voor 25% en van mijn vrouw 60% vol was.
Allicht een punt van overweging bij gebruik in heuvelachtig terrein.
Gr. Bob
Kon op een vals plat mijn vrouw met geen mogelijkheid bij houden (terwijl zij toch een vrouw-tje is en ik 1.93m), terwijl zij nog niet in de hoogste ondersteuning stond (ik wel, en mijn laagste versnelling), pfffffff......
Opzich heel logisch. Bij een midden motor schakel met je versnelling ook de motor terug (als bij een auto, berg op) en crieeer je een hoger koppel. Met de voorwiel of achterwiel motor ondersom. Hoe langzamer je wiel draaid des te ongunstiger voor de krachtoverdracht.
Op de flakke weg kwam dit verschil nauwelijks tot uiting.
Bij terugkomst bij de camper bleek ook nog dat mijn accu nog voor 25% en van mijn vrouw 60% vol was.
Allicht een punt van overweging bij gebruik in heuvelachtig terrein.
Gr. Bob