Controle onderweg

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
stobbie
Berichten: 449
Lid geworden op: zo 20 mei 2007, 15:33
Locatie: Almelo
Contacteer:

Re: Controle onderweg



Bericht door stobbie »

Rij zelf al vele jaren met de camper door heel Europa en nog nooit aangehouden.
Heb jarenlang voor mijn bedrijf met een Land Rover met daarachter een autoambulance er achter met een andere Land Rover er op meer dan 100.000 km per jaar gereden. Standaard was de aanhanger 20% overbeladen. Ik reed altijd ruim over de 100km per uur, haalde in Duitsland op de snelweg in waar het niet mocht en deed vast nog meer wat niet mocht. In 500.000 km één keer een bekeuring door de B.A.G. voor inhalen waar dat niet mocht, 40 euro of zo geloof ik. Ze zeiden niets over mijn snelheid. In Duitsland één keer aangehouden omdat ik 120 reed met mijn aanhanger van beladen ruim 3 ton. Gezien mijn volgens hen verder keurige rijstijl en mijn zeer degelijke combinatie lieten ze het bij een waarschuwing. In Engeland één keer aangehouden bij een controle voor vrachtverkeer met een zwaar overbeladen aanhanger. Ze keken echter alleen naar het maximum treingewicht van mijn combinatie en dat was wel in orde dus mocht ik doorrijden.
Dan heb ik nog een huurvloot van 11 huur Land Rovers en had ik vijf huurcampers, deze voldoen natuurlijk netjes aan alle eisen, al deze auto's bij elkaar maken opgeteld een enorm aantal kilometers per jaar en zolang ik de verhuur doe is er nog nooit één van mijn klanten aangehouden voor een controle. Wel regent het elk jaar snelheidsboetes uit Duitsland (altijd bijna gratis) en Frankrijk en naheffingen van de Noorse tolwegen.
Trekhaakverlenger voor fietsendrager: http://www.trekhaakverlenger.nl Verhuur van Land Rover Defender reisauto's: http://www.Larorent.nl
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Controle onderweg



Bericht door Vertrokken2 »

hwendt schreef:
zo 19 aug 2018, 23:04
in 25 jaar camperen slechts 1 keer in België en is mijn diesel gemeten of ik geen rode diesel gebruikte. Rijden toch gemiddeld 5 maanden per jaar met de camper alles opgeteld..

Hugo..... die vermoedelijk een eerlijk gezicht heeft.... :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :lol3: :lol3: :lol3: :lol3:

hum hum..
Jij hebt toch je oude sherrif batch aan de binnenspiegel hangen?
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Plaats reactie