Controle onderweg

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13438
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Controle onderweg



Bericht door hathi »

Precies Isoplus :thumbup: ,het hele leven is eeen roulette,en zolang er twee exact dezelfde campers zijn,waarbij de een maar 3500 kg zou mogen,en de ander 3850 kg,kan ik sommige reacties echt niet serieus nemen :wtf:
Hans
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5458
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Controle onderweg



Bericht door Atoz »

hathi schreef:
ma 06 aug 2018, 13:09
Precies Isoplus :thumbup: ,het hele leven is eeen roulette,en zolang er twee exact dezelfde campers zijn,waarbij de een maar 3500 kg zou mogen,en de ander 3850 kg,kan ik sommige reacties echt niet serieus nemen :wtf:
Misschien gewoon beter opletten in de les en geloven wat er geschreven werd in plaats te geloven wat JIJ geloven wil.
En verder siert het JOU dat JIJ met alles ALTIJD zo in orde bent.

Kus van de juf en bank vooruit in de klas ;)
(Is misschien een te Belgische uitdrukking)
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63
650 & 80 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 60Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
twente1946
Berichten: 559
Lid geworden op: do 31 okt 2013, 12:31

Re: Controle onderweg



Bericht door twente1946 »

ooit gecontroleerd in Frankrijk door de douane al ver over de grens. Controle bagage.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31989
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Controle onderweg



Bericht door Bob Diesel »

Die Grenzen hebben dan ook niets meer met de controlle plaatsen te maken
dit kan/mag overal plaatsvinden
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Controle onderweg



Bericht door de Jonckheer »

Hier en daar aan een oost Europese grens wel aangehouden vanwege de nieuwsgierigheid van douane beambten, wilden even binnen kijken. In Italië omdat agenten het wat vreemd vonden, een touringcars met een autoambulance plus auto er achter. Nooit ergens naar gevraagd, nog niet de papieren . . gewicht is sowieso uiteraard geen issue.
de hoekies
Berichten: 6026
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 19:08
Locatie: Best (NBr)
Contacteer:

Re: Controle onderweg



Bericht door de hoekies »

freedom2 schreef:Polen alcohol
Merkwaardig , ik dacht je in Polen met drank.op mocht rijden, in andere landen.wel denken sommige. De Polen met die ducato vrachtwagentjes die ik in Frankrijk tegen kwam maakte zijn 1/2 bier leeg en reed aan .
Kun je iets van zeggen.maar die andere 11 waren net zo bezopen .

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk

Met vriendelijke groeten / مع تحياتي /With best regards / Mit herzlichen Grüßen, / 敬具,
Peter
Nu met Mazda CX 5 2.0 Luxery uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
TomTom Europe TRUCK 1045 10005 ( thanks Bob)
Gebruikersavatar
rollercoaster
Berichten: 1402
Lid geworden op: wo 02 jan 2008, 22:03
Locatie: hart van Nederland

Re: Controle onderweg



Bericht door rollercoaster »

Bij binnenkomst Zweden in Helsingbor , controle op alles , vragen als , is camper van u , heeft u familie in Zweden , hoelang blijft u in zweden , drugs bij u , wat mij opviel was dat ik en mijn vrouw allerbij apart werden ondervraagt , natuurlijk was er niks aan het handje en ze wensen ons een prettig verblijf in Zweden.

Vijf weken later bij terugkomst uit Zweden in Duitsland grote controle op de A1 van vakantie verkeer , campers en caravans werden gewogen , en papieren en uitgebreide technische controle , het viel mij op dat er wel diverse campers en caravans zwaar waren beladen , deze werden apart naar een ander gedeelte van de parkeerplaats geleid , caravans haalden spullen uit de caravan en werd in de auto geplaats , wat je dan met je camper moet als je te zwaar bent ???? , bij ons wederom alles goed , und ein gute fahrt.
When nothing is going right ..... go left !!
groet,
Nico.
Gebruikersavatar
freedom2
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 26 nov 2004, 18:30

Re: Controle onderweg



Bericht door freedom2 »

de hoekies schreef:
ma 06 aug 2018, 15:06
freedom2 schreef:Polen alcohol
Merkwaardig , ik dacht je in Polen met drank.op mocht rijden, in andere landen.wel denken sommige. De Polen met die ducato vrachtwagentjes die ik in Frankrijk tegen kwam maakte zijn 1/2 bier leeg en reed aan .
Kun je iets van zeggen.maar die andere 11 waren net zo bezopen .

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI VNS-L31 met Tapatalk
En wat is nu de meerwaarde van dit antwoord?
Gebruikersavatar
vmax
Berichten: 5176
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 21:16
Locatie: oant grutste natoergebied fan nederlân

Re: Controle onderweg



Bericht door vmax »

rollercoaster schreef:Bij binnenkomst Zweden in Helsingbor , controle op alles , vragen als , is camper van u , heeft u familie in Zweden , hoelang blijft u in zweden , drugs bij u , wat mij opviel was dat ik en mijn vrouw allerbij apart werden ondervraagt , natuurlijk was er niks aan het handje en ze wensen ons een prettig verblijf in Zweden.

Vijf weken later bij terugkomst uit Zweden in Duitsland grote controle op de A1 van vakantie verkeer , campers en caravans werden gewogen , en papieren en uitgebreide technische controle , het viel mij op dat er wel diverse campers en caravans zwaar waren beladen , deze werden apart naar een ander gedeelte van de parkeerplaats geleid , caravans haalden spullen uit de caravan en werd in de auto geplaats , wat je dan met je camper moet als je te zwaar bent ???? , bij ons wederom alles goed , und ein gute fahrt.
wat je als camper dan moet doen, beginnen met uitladen todat je op je gewicht bent.
er is op youtube een filmje van een nederlands gezin die veel te zwaar was , moest alles eruit halen dus eerst water enz. toen ie op gewicht was heeft ie pake( opa) gebeld met aanhanger en daar alles opgezet want de vakantie was voorbij.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Hymer B694 Fiat 2.8 IDTD bj 2000

wie hard werkt verschaft zichzelf vrijheid

voor de tandemas bezitters:
https://www.facebook.com/groups/183362805934110/
https://www.facebook.com/groups/2246047885618614/

en Hymer bezitters
https://www.facebook.com/groups/871981313133700/
Gebruikersavatar
rollercoaster
Berichten: 1402
Lid geworden op: wo 02 jan 2008, 22:03
Locatie: hart van Nederland

Re: Controle onderweg



Bericht door rollercoaster »

Sja , eigen schuld , zorg dat je je zaakjes voor elkaar hebt.
When nothing is going right ..... go left !!
groet,
Nico.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13438
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Controle onderweg



Bericht door hathi »

ON4BGC - Guido schreef:
ma 06 aug 2018, 14:19
hathi schreef:
ma 06 aug 2018, 13:09
Precies Isoplus :thumbup: ,het hele leven is eeen roulette,en zolang er twee exact dezelfde campers zijn,waarbij de een maar 3500 kg zou mogen,en de ander 3850 kg,kan ik sommige reacties echt niet serieus nemen :wtf:
Misschien gewoon beter opletten in de les en geloven wat er geschreven werd in plaats te geloven wat JIJ geloven wil.
En verder siert het JOU dat JIJ met alles ALTIJD zo in orde bent.

Kus van de juf en bank vooruit in de klas ;)
(Is misschien een te Belgische uitdrukking)
Guido ik beschouw jouw schrijven,maar als een Belgen mop,????want wat ,er bedoeld word heb je zelf niet begrepen lijkt me,.....op een punt kan ik je trouwens gerust stellen,ik ben dus Nooit met alles Altijd in orde,al beschouw ik ,en ook de controleurs ,mijn Camper bij 3650 kg als in orde :wave:
Hans
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27490
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Controle onderweg



Bericht door Marco Polo »

Hans rijd als het ware 105 waar je 100 mag.
Marge rijden, doe ik ook altijd.
Wel altijd je cruisecontrol gebruiken.
En voor Hans betekent het waarschijnlijk opletten wat je er spontaan nog meer in gooit alhoewel dat na 30 jaar niet zoveel meer zal veranderen!?

Groeten Marc,.
stefaank
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 25 sep 2016, 21:51
Locatie: zedelgem belgië

Re: Controle onderweg



Bericht door stefaank »

Hallo,
Zowat 2 jaar geleden na de terroristische aanslagen werd ik bij het binnenrijden van Nederland aan sas van Gent gestopt door de koninklijke Marechaussee en douane,ze vroegen me of ik geen verstekelingen aan boord had,ik zei nee en dan vroeg die man ,ben je zeker,ik : ja en waar rij je naartoe...?Naar Brouwersdam....ok ik mocht verder.
Er werd geen fysieke controle gedaan enkel vraagstelling.
Ooit ook gestopt door de Belgische douane en controle gedaan op het kleur van de diesel,2 keer in totaal.
Bij het binnenrijden in Duitsland gestopt door Politie,ik werd gevraagd even te wachten ,waarschijnlijk werd mijn nummerplaat gecontroleerd,want er gebeurde niets en plots mocht ik verder rijden.
Bij stilstand in Kuurne kwam een politieagent te motor naast me staan,leek mijn camper te controleren via boordradio ,er werd niets gezegd na enkele minuten reed hij weg zonder een woord te zeggen....beetje vreemd en zelfs onbeleefd.

Grtn,st
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13438
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Controle onderweg



Bericht door hathi »

Marco :thumbup:
Hans
Plaats reactie