Vrijbuiter in zwaar weer...

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Vrijbuiter in zwaar weer...



Bericht door Marco Polo »

:thumbup:
Bedankt voor deze duiding Gobert
:wink:
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Vrijbuiter in zwaar weer...



Bericht door Bob Diesel »

uitleg voor het simplistisch verbond :thumbup: :thumbup: :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51283
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Vrijbuiter in zwaar weer...



Bericht door Kroppie »

dat was toch ook:geen gezeik, iedereen rijk.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
myway
Berichten: 15526
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Vrijbuiter in zwaar weer...



Bericht door myway »

Bob Diesel schreef:leesvoer voor de geintresseerde

https://www.rtlz.nl/business/ondernemen ... onder-ging

Als je dit door leest, dan vallen bij mij de schoenen uit en mijn broek zakt af.
De kampeer”gigant” een omzet van jaja bijna 16 miljoen en dat over 4 dure winkels en het dan voor elkaar krijgen om miljoenen verlies te draaien🤪
Goed bezig managersAfbeelding
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Vrijbuiter in zwaar weer...



Bericht door iSonic »

Tsja als er iets is dat al die kampeer mega stores in gemeen hebben is dat er maar een vestiging is.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51283
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Vrijbuiter in zwaar weer...



Bericht door Kroppie »

oh vandaar dat we hier allemaal van die relatief dure campers kunnen rijden, we hebben zo te lezen veel verstand van de financiele kant van het bestaan. :-B :-B

heb ik ook hoor, ik koop iets voor 100 euro en verkoop het voor 300 euro en van die 2% leef ik . :-B

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
myway
Berichten: 15526
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Vrijbuiter in zwaar weer...



Bericht door myway »


Daar hoef je geen verstand van de financiële kant voor te hebben.
Als je een beetje logisch kunt denken dan kun je je voorstellen dat het erg veel kosten geeft om vijf vestigingen te bekostigen
Een omzet van nog geen 16 miljoen over vijf vestigingen tja.
Gebruikersavatar
kampo
Berichten: 8940
Lid geworden op: vr 30 sep 2016, 21:01
Locatie: Brussel

Re: Vrijbuiter in zwaar weer...



Bericht door kampo »

Volgens de curator hebben zich inmiddels ruim 20 partijen aangediend, die interesse hebben in een eventuele doorstart van Vrijbuiter. "Daarbij zitten grote en kleine partijen, die geïnteresseerd zijn in de hele onderneming of delen ervan."
Hun biedingen moeten maandag uiterlijk maandag binnen zijn, dan gaat Meijer een selectie maken. "Volgende week moet er meer duidelijkheid zijn."
Wat mij daarbij opvalt is weeral het woord "doorstart"
Het lijkt wel een nationale sport in Nederland te zijn.
Hier in België is men streng. Een curator verkoopt zeer snel de inboedel en sluit het niet winstgevende bedrijf.
Doorstart ligt vaak dicht aan bij concurrentievervalsing en overheidsubsidie.
Personeel aan het werk houden is economisch gezien, niet noodzakelijk, in een periode van schaarste op de arbeidsmarkt.
In dit geval weet ik het niet...
Groeten Kampo
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Vrijbuiter in zwaar weer...



Bericht door Vertrokken2 »

Wat is doorstart?
De curator heeft tot taak om de boedel zo goed mogelijk te slijten ten faveure van de schuldeisers. Ook werkgelegenheidsaspecten spelen daarbij een rol.
De boedel bestaat uiteraard uit voorraden en dergelijke, maar kan ook bestaan uit handelsnamen of complete bedrijfsonderdelen. Op het moment dat een derde de naam De Waard koopt, of het volledige bedrijfsonderdeel, en daarmee opnieuw de markt betreedt spreken we al vlug over een doorstart. Maar feitelijk is het een nieuwe onderneming.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Gebruikersavatar
WiSpi
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 10 aug 2010, 18:09
Locatie: De Liemers

Re: Vrijbuiter in zwaar weer...



Bericht door WiSpi »

Doorstart is in feite met een schone lei beginnen. Sinds de wetgever ontslagvergoeding voor iedereen heeft toegekend in 2015, is het mij opgevallen dat het aantal grote faillissementen toen (= na de crisis) is toegenomen: Perry sport, Aktie sport, V&D, enz. Bedrijven in financiële nood kunnen dergelijke vergoedingen niet meer opbrengen en dan resteert maar één ding: faillissement en (eventueel) doorstart.
Als de Vrijbuiter laten we zeggen 200 mensen in dienst heeft, met een gemiddelde ontslagvergoeding van € 20.000, dan heb je het wel over een bedrag van € 4.000.000. Dan schat ik het voorzichtig in. Degene die het meeste voordeel van deze ontslagvergoeding heeft is, de wetgever zelf: 35-50% gaat via de belastingdienst naar de Rijkskas.

Doorstart is ook leren van de fouten en meteen anders doen. Een bedrijfsbeleid en bedrijfscultuur veranderen, zeker bij grote ondernemingen duurt veel langer, als het al gaat lukken.
Wim

Camper: Buscamper / Ducato 250 / 2007 / 3.0 liter motor
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Re: Vrijbuiter in zwaar weer...



Bericht door FredV »

Ik was net nog even bij Vrijbuiter Gouda voor een nieuw dakluik. Van het oude was het vliegengaas vorige week kapot gegaan. Als altijd was het daar gezellig druk. Het personeel nog steeds vriendelijk en behulpzaam. Daar ook nog een paar kennissen gesproken en die wisten niets van een faillissement.
Knibbel
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Vrijbuiter in zwaar weer...



Bericht door Marco Polo »

Als je op de webshop koopt is het garantie tot de deur.
(Zoals te verwachten; curatoren proberen nog zoveel mogelijk geld veilig te stellen)
Zal in de winkel niet anders zijn denk ik?
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Re: Vrijbuiter in zwaar weer...



Bericht door FredV »

Och, ik denk ook wel eens iets! Maar in de winkel niets van gemerkt.
Knibbel
Vertrokken2
Berichten: 6847
Lid geworden op: za 21 jun 2014, 17:42

Re: Vrijbuiter in zwaar weer...



Bericht door Vertrokken2 »

De curator houdt het zolang open als financieel verantwoord. Dat is al vlug het geval aangezien de salarissen nu door het UWV betaald worden.
Mercedes-Benz Viano 3.0 Marco Polo
La Passione Passa dal Cuore
Plaats reactie