Geheugensteuntje

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27465
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Geheugensteuntje



Bericht door Marco Polo »

:thumbup:
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8685
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Geheugensteuntje



Bericht door seth_space »

Van oorsprong was het zo dat de uitlaat aan de andere zijde van het trottoir zat. Bij links rijdende landen was dat dus rechts en bij rechtsrijdebde landen links.
Op die wijze blies je geen uitlaatgassen naar de voetgangers.
Wat tanken betreft was een van de uitgangspunten dat tijdens het tanken geen vloeistof op een hete uitlaat mocht komen. Dat gaat in ieder geval voor de ducato al niet op.
Current regulations demand the filler be at the widest part of a car, inboard of any crumple zones, and safe from dripping onto any hot exhaust bits or electrical wiring. This generally means the filler needs to be on one or the other sides of the car, and relatively near the passenger compartment
Volkswagen komt met deze verklaring.
Volkswagen passenger cars always on the right (passenger) side (to keep the filling person away from the street/lane traffic in left hand drive cars, which is the majority of our sales).

Volkswagen Commercial vehicles on the left (driver’s) side, due to the standard right hand side sliding door of the T-series (there is no space left before the door for a tank lid, and no space thereafter as the pump might interfere with the door when suddenly opened by a passenger
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
djurre1980
Berichten: 946
Lid geworden op: di 17 jan 2017, 11:57

Re: Geheugensteuntje



Bericht door djurre1980 »

Mijn vrouw wees me ooit op dezelfde tip, tot ik in een auto zat waarbij de vulopening toch echt aan de andere kant zat en niet aan de kant die het icoontje op het dashboard aangaf :mrgreen:
Gaat inderdaad niet voor alle auto's op, misschien alleen Europese?
FredV
Berichten: 542
Lid geworden op: do 13 jul 2017, 22:19
Locatie: Langs de A12

Re: Geheugensteuntje



Bericht door FredV »

Hoe was het ook alweer? Daar waar de duim links zit is rechts; en daar hebben hele volksstammen al moeite mee.
Knibbel
Gebruikersavatar
nicolasfirst
Berichten: 258
Lid geworden op: do 15 feb 2018, 19:05
Locatie: Westerbork

Re: Geheugensteuntje



Bericht door nicolasfirst »

FredV schreef:Hoe was het ook alweer? Daar waar de duim links zit is rechts; en daar hebben hele volksstammen al moeite mee.
Om precies te zijn, steek beide handen op tot voor je ogen. Handpalmen naar voren, vingers naar boven gericht en duim opzij.

Daar waar vingers en duim een L vormen is je linkerhand en dus links. Ooit van mijn oma geleerd. Vroegâh. ;)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
We hebben een Opel Combo L2 uit 2013, met benzinemotor en weinig kilometers, begin 2019 laten ombouwen tot een minicamper door de mensen van minicamper.nl..

Het ombouw verhaal vindt je in dit topic
Plaats reactie