Weinsberg Pepper ervaringen?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door jaap van duijn »

@Lukka63,

Gaat dan niet over de Pepper maar Cara Suite 650 MF - Automaat versnelling
En alle "Fiat" pakketten die op de lijst stonden, inclusief verduistering en vloerbedekking.
Op type plaatje leeg 2850kg
Maximaal 3850kg
Op kenteken maximaal 3500kg
Voor as maximaal 1850kg
Achter as maximaal 2000kg
Ja op de weegbrug en gewogen totaal 3580 kilo.
Met een passagier en bestuurder stond er buiten (80 kg).
Dus zeg maar 160 kg te zwaar.

Met:
Gevulde diesel tank.
4 opklapbare stoelen met hoes.
Toch wel zware tafel 100 x 80 cm
Kleine tafel 70 x 50 cm
E&P level poten systeem
Thule luifel 5 meter - elektrisch bediend
Fietsendrager " Bike Lift " - Elektrisch bediend - met 2 elektrische fietsen
Satenne automatische schotel
Water tank gevuld 85 liter
Vuilwater tank leeg
2e leef accu Yellow top 44AH en omvormer 12V > 230V 1000watt
Voortent met aansluitstuk aan luifel "Dorema" All season (men zegt 39 kg).
2 x 2 liter toilet vloeistof.
Kist gereedschap
2 Kistjes met haringen, hamer en koppelingen.
Elec kabel 20 meter 3x2,5 mm2 en 1x 10 meter 2x2,5mm2
2 Fiamma oprij blokken - kunnen er nu uit natuurlijk
4 houten blokken, ook die gaan eruit en komen 4 ligt gewicht platen voor die onder de RVS platen komen van de poten tegen wegzakken, die zijn dan 40 x 40 cm wegens 8 kg
Vloerkleed, onder kleed 4x6 meter in de voortent.
Reserve wiel met alles erbij
En wat ik vergeten ben

Nu aan het zoeken om gewicht te verminderen.
1--Water tank maar 25ltr vullen = - 60kg
2--Houten blokken eruit = - 9kg
3--Een van 2 kisten met koppelingen en haringen eruit = - 7kg
4--Voortent niet nodig samen met luifel en samen weg = -39kg
5--Opvouw stoelen 2x eruit = - 6kg
6--Spullen van kleinkinderen met alles erbij er uit = -22kg
Je ziet zo even opgeteld 113 kg eruit geeft ons toch nog 47kg te zwaar, al durf ik daar wel mee op pad zonder problemen met wegen te verwachten maar je moet echt al moeite gaan doen.
Dit reisje was alleen van Katwijk aan Zee naar Duinrell in Wassenaar met kleinkinderen een weekje, dus wel veel "extra "mee, maar zelf hebben we alleen genoeg koffie, en kleding mee voor mooi en "slecht weer"als we samen gaan. Rest kan je overal kopen otch.
Oja dan komt de TV weer erbij van 11kg dus lbijft puzzelen


En wat nog meer tegen kom, maar het word moeilijk hoor om op of zelfs onder de 3500 kg te komen.
Echtgenote zegt we kamperen sinds 1970 (tent / vouw caravan - nog nooit aangehouden zelfs met Fiat Ritmo 65C en caravan Corsair 1978 tot in Rimini geraakt zonder aanhouden en of problemen.
Zelf zeg ik geen angst absoluut niet, maar het zal je maar gebeuren, gaan we veel wel weg, eerst ook met caravan maar buitenland of de grens over eigenlijk nooit in hoog seizoen, zou dat het zijn.
Veel geluk en pret met Uw aanwinst wij doen het zeker.

Eigenlijk stond de camper met leeg gewicht 2645 kg en rijklaar gewicht 2810 kg en totaal gewicht toelaatbaar 3500 kg in de boekjes.
Jaap van Duijn.
lukka63
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 17 sep 2014, 8:23

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door lukka63 »

hallo Jaap

wat een uitgebreide beschrijving heel duidelijk ook :thumbup: ,op zich valt het nog wel mee met het gewicht ,afgaande van wat allemaal aan boord was beetje jammer dat jullie toen nog buiten stonden.
De pepper is wat kleiner qua formaat en mist ook het hefbed,en heeft daar door ook wat meer laadvermogen,dus denk(hoop) dat het wel goed komt.

We gaan zeker proberen naar Dusseldorf te gaan om te kijken of dat er ook nog evt andere merken in aanmerking komen ,die in ieder geval meer als voldoende laadvermogen op papier hebben.

We wonen naast de politieacademie,en ook nog eens op de grens met België,en ze houden van controles hier,sinds ik hier woon al vaker controle op alcohol,belasting ect,als 30 jaar ervoor.
abankersen
Berichten: 5
Lid geworden op: di 01 jan 2019, 19:51

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door abankersen »

Wij hebben ook een Pepper en ik zou me niet druk maken over het gewicht. Het is een van de lichtste campers in deze grootte en zelfs beter dan menig (kleinere) buscamper. Als je een Pepper overlaad dan red je het met geen enkele camper. Wij zijn er heel tevreden mee.
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2121
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door jaap van duijn »

Op voorgaande,

Natuurlijk is Uw Pepper mooi van leeggewicht. was onze Cara Suite ook
Ik wilde aantonen dat ook ik er weer in getrapt ben en teveel extra's op laten zetten heb.
Mijn laad vermogen is gereduceerd door al die gadgets.
Voor mij zit er niets andere op dan opletten wat we mee nemen of een aanhanger er achter kan er ongeremd weer 750 kg inclusief anhanger mee, Ja incluisief want is totaal gewicht van aanhanger en lading.
Natuurlijk schrijft U nu ik ben niet bang, schreef ik ook, maar wil wel nadenken om ellende te voorkomen.
Heel veel succes en als U nog eens weegt op een brug komt eens met de tuislag weet een ander n ik ook hoe het echt was

groeten Jaap van Duijn
lukka63
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 17 sep 2014, 8:23

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door lukka63 »

Hallo Arno en Jaap

Dank voor jullie reacties.

Ik geef Jaap wel gelijk,fabrikanten schermen graag met positieve (lage)gewichten want dat verkoopt,wel heel erg jammer als je er dan ac hter komt,dat al die extra pakketten ,je net de das om doen.
Daar bij zullen ze ook nog wel een marge hebben waarin ze boven het gewicht mogen zitten

Jaren geleden kochten wij een paardentrailer met een vernuftig laadsysteem,trailer volledig kunststof ook de bodem.
Naast bedrijf van mijn man kwam een weegbrug,dus waarom niet,rijklaar gewicht was 670 kilo,hij tikte net de 1000 niet aan :wtf:
Fabrikant ,ja maar trailer weegt zonder vaste zadelkast (geen optie Maar vast) en zonder de rubberbodem ,en zonder het laadsysteem 670 en natuurlijk zonder reservewiel.
Hoezo rijklaar ???
OOk daar echt een probleem in het geval je grote paarden hebt ben je overladen.
Onze Possl bus,met weinig spannende zaken,geen fietsen,wel trekhaak,geen tv ,reisklaar altijd rond de 3500.

En ja nu willen we wel tv,en electrische vouwfietsen,wil best opletten met beladen,maar het moet wel redelijk blijven,backpacken die tijd ligt ver terug :wink:
Maar goed probleem blijft je koopt een camper voor 65000,-en pas als hij geleverd wordt weet je hoe zwaar hij is.
lukka63
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 17 sep 2014, 8:23

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door lukka63 »

deze dealer in Belgie geeft ook het aantal kilo's aan van evt extra's :thumbup: (gaat wel om de loft)
210012 - Fiat pakket (29 kg)
Airco cabine, manueel
Buitenspiegels elektrisch verstel- en verwarmbaar
Airbag passagier
Cruise Control
Passagiersstoel draaibaar
Fiat "Captainchair" stoelen met armleuningen
Passagiersstoel in hoogte verstelbaar
16" wielen ipv 15"
Kunststof afdichting console cabinestoelen
Stuurwielbediening voor radio
243150 - Smart pakket (17,5 kg)
Insectendeur
Midi Heki dakluik, 700 x 500 mm
Voorbumper in cabine kleur
Radio voorbereiding
Afvalwatertank geïsoleerd en verwarmd
CP-Plus bediening voor de verwarming
Truma iNet systeem
210050 - Styling pakket III (10 kg)
Fiat grill in hooglanzend zwart
Lichtmetalen velgen
Smoke koplampen
Aluminiumlook onderbumper
LED dagrijverlichting
210006 - Media pakket (2 kg)
Radio met DAB "All-in-One" systeem met Camper navigatie
Achteruitrijcamera
100212 - Elektrische opstap (10 kg)
102291 - Garagedeur links
101721 - Dakraam boven cabine (15 kg)
201043 - Reservewiel (27 kg)
201519 - Leder stuurwiel en versnellingspook
201787 - Traction Plus (3 kg)
301957 - Truma DuoControl incl. gasfilters (1 kg)
550610 - Cabine verduistering plissé, Remis (4 kg)
550660 - CosyHome pakket
551796 - Bedombouw voor enkelbedden
552189 - Ambiënte verlichting


Catalogusprijs tentoongesteld model € 65.350,00
-------------------------------------------------------------
S T O C K A C T I E € 57.400,00
-------------------------------------------------------------
Uw voordeel* € 7.950,00
************************************************



Extra gewicht optionele uitrusting ca. 119 kg.
abankersen
Berichten: 5
Lid geworden op: di 01 jan 2019, 19:51

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door abankersen »

Kijk voor de gewogen gewichten van de Pepper ook nog even hier http://www.my-pepper.de/forum/topic/gew ... s-peppers/ en hier http://www.my-pepper.de/forum/topic/tat ... on-pepper/.
lukka63
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 17 sep 2014, 8:23

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door lukka63 »

Gisteren op de beurs de Pepper bekeken,met aardige dealer gepraat,die zei dat bij de jaarlijkse vochtmeting meteen de bodem ingesmeerd wordt,laten jullie dat dan dan ieder jaar doen ?
lukka63
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 17 sep 2014, 8:23

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door lukka63 »

Ik ontvang heel graag ervaringen van Weinsberg dealers ,positief of negatief,per PB.
Gebruikersavatar
Geert Huizing
Berichten: 591
Lid geworden op: ma 01 mei 2017, 21:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door Geert Huizing »

lukka63 schreef:
zo 08 sep 2019, 17:11
Gisteren op de beurs de Pepper bekeken,met aardige dealer gepraat,die zei dat bij de jaarlijkse vochtmeting meteen de bodem ingesmeerd wordt,laten jullie dat dan dan ieder jaar doen ?
Heeft de Pepper dan geen gfk bodem ?
Groet,
Geert
lukka63
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 17 sep 2014, 8:23

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door lukka63 »

@Geert Huizing nee helaas een houten bodem,volgens dealer bij regelmatige check en onderhoud geen probleem.
Albert-K
Berichten: 34
Lid geworden op: za 08 sep 2018, 20:49

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door Albert-K »

Rondom onze aankoop van de Pepper hebben we eind vorig jaar en begin van dit jaar wat ervaringen hier beschreven. In februari kregen we hem overhandigd, inmiddels al vier keer weg geweest en de volgende reis start alweer over twee weken. Nog even bijgelezen hier. Discussie nu over het gewicht. De Pepper heeft echt een ruim laadvermogen vergeleken met zowat alle andere campers tot 3500 kg, maar het blijft oppassen. Wij hadden er o.a. een trekhaak opgegooid, een hydraulisch leveler systeem, hebben een fietsendrager (en fietsen) op de trekhaak, een fiamma rek in de garage, GPS tracking systeem, reservewiel en nog wat (kleinere) zaken en uiteraard heeft de Pepper zelf standaard al heel wat opties. We dachten dat het met dat ruime laadvermogen allemaal heel gemakkelijk kon. Nou.... het kon wel, maar het tikt toch snel aan allemaal. We hebben hem op de weegbrug gehad en toen bleek dat het toch passen en meten werd. Maar eens goed bekeken of we eigenlijk wel echt alles nodig hadden. Vervolgens zaken eruit gegooid als een schuurtent, de uitgebreide skottelbraai, verloren zak haringen, los windscherm enz. Allemaal zaken die we wel hadden, ook nog uit de (caravan)tijd met de kinderen, op zich wel handig waren in bepaalde situaties, maar bij nader inzien volstrekt niet essentieel. We zitten nu, met al die extra opties en gereduceerde bagage, weer (net) onder de 3500 kg, en dan nog met volle tanks (diesel, adblue, water). Het water biedt dus nog een buffer mocht het toch over de 3500 kg gaan. De reserve losse satelliet schotel wel kunnen "redden". Want die is al enkele keren van pas gekomen. De vaste schotel van de Pepper is prachtig (het hele TV-systeem is trouwens top), maar de camper staat niet altijd op een plek met vrije hemel op het zuid-oosten.... Duidelijk is wel dat het reizen met meer dan twee personen in de Pepper dan wel een dingetje wordt. Maar goed, wij hebben hem maar voor ons tweetjes. En mocht de nood aan de man komen en er echt veel meer mee moeten (bijv. meer personen) dan kan er bij ons nog een aanhanger achter. Tot slot: op wat kleine dingetjes na, allemaal al verholpen (zie eerdere berichten van mij), genieten we volop van de wagen. Iemand gaf het verbruik aan, 1:11, en dat is het bij ons precies ook. In ieder geval zuiniger dus dan onze auto met caravan tot vorig jaar. En qua (163 pk) motor kachelen we ook op de steilere wegen vrolijk door. En door zijn compactheid, vooral de wat smallere breedte, is het net even relaxter rijden. Beduidend minder stress dan met de (bredere) caravan voorheen. Ik blijf herhalen wat ik al eerder zei, de Pepper zal niet aan ieders eisenlijst voldoen, er zijn zoveel meer andere mooie (en nog mooiere) campers. Maar voor ons was het de meest optimale keuze. Dat zal het voor een ander mogelijk niet zijn. Goed wikken en wegen dus (ook letterlijk) bij aankoop.
mj tempert
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 15 apr 2018, 10:22

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door mj tempert »

We zijn weer terug van een weekje vakantie, Op de terug weg de ( pepper meg) op de weegbrug gewogen. Het viel me mee . 3.280 kg incl 2 e bikes . fietsdrager aan het chassis . 1 volle gasfles 1 lege gasfles. dieseltank driekwart vol. vuilwatertank leeg. schoonwatertank 25 l. extra reserve wiel. 2 zonnepanelen. en de nodige bagage. moet ik wel zeggen we nooit overdreven veel mee nemen. viel me reuze mee. groeten Mannes
mj tempert
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 15 apr 2018, 10:22

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door mj tempert »

En ons zelf niet te vergeten. totaal 170 kg
Plaats reactie