Weinsberg Pepper ervaringen?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Albert-K
Berichten: 34
Lid geworden op: za 08 sep 2018, 20:49

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door Albert-K »

Ach ja, Bundesbahn.... Bundesstrasse natuurlijk.... :oops: Hoewel, ik kan de camper ook op een autoslaaptrein zetten, maar dat zal dan wel helemaal een vloek zijn, haha. Humor mensen, dat ding past er vast niet op hoor ;;-) . Dus discussie hierover niet nodig. Onze nieuwe Pepper is inmiddels bij de dealer gearriveerd. We hebben hem al mogen aaien. Was de dag ervoor naar Nederland getransporteerd vanuit de Knaus fabriek in Jandelsbrunn nabij Passau. Was daar buiten gezet, de transporteur moest er eerst een meter sneeuw afschuiven. De pekel van de Autobahn (jazeker Bob, toch de Autobahn!) was er door de dealer maar snel afgespoten. Zo gaan die dingen. Maar over goed twee weken (de dealer heeft ook nog wat opties aan te brengen) is de overdracht. Dan zal ie ook flink gepoetst zijn :D . Dan is het uit met de voorpret en begint het nieuwe leven.
Albert-K
Berichten: 34
Lid geworden op: za 08 sep 2018, 20:49

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door Albert-K »

Inmiddels is de Pepper geleverd en we zijn er al een weekend mee weg geweest. Alle knopjes eens goed bekeken, bestudeerd en op geoefend :-B . Alles werkte perfect, op de DAB+ na op de radio, maar dat wordt door de dealer deze week nog hersteld. Niet iets om wakker van te liggen. De bedden in onze MG-versie (dwarsbedden) waren nog even een dingetje, want de wandkastjes aan de achterwand hangen dicht boven het hoofd van de slaper achterin (ik dus...). Je ligt er prima onder, maar je moet niet plots recht overeind komen als je toevallig in je slaap tegen de achterwand was gerold, recht onder de kastjes..... Bij het bedtesten in de showroom ging het prima, maar ja, dan ben je alert, dan slaap je niet echt.... Maar in de tweede nacht ging het al vlotjes en was het automatische afweermechanisme al ingedaald :) . Ik kan niet echt vergelijken, nooit een andere camper gehad, maar het gebruik was voor ons geweldig. Bijna een luxe gevoel. Het rijden was bovendien heel soepel, mede ook door de extra aangelegde luchtvering. Om de camperplaats te bereiken die we hadden uitgezocht voor ons proefweekend moesten we kilometers over smalle dijken en wat was die smallere 2:20m breedte toen al een zaligheid. Overigens gaat het MG-model met de dwarsbedden uit het aanbod en komt er in 2020 een nieuw Pepper model met frans bed, naast de MEG. Aldus de dealer. De MG versie heeft dat extra bankje in het woongedeelte, en daardoor derde bed (met wat klussen zelfs 4e bed). Dat was voor ons de reden deze versie te kiezen. Maar dat zal dus definitief verdwijnen.
Tja, en dan staat er een andere camper naast ons, joekel van een bak met heel luxe uitstraling en inrichting. Bleek ook net gekocht, zij het niet splinternieuw. Komt de eigenaar naar onze electrische vouwfietsen kijken. Hoeveel dat woog. Want hij had een groot probleem. Hij woog teveel.... De trekhaak die er op zat had hij er al af laten gooien, onze hydraulische E&P levelers die hij ook graag wilde, waren sowieso te zwaar, en ophogen van het registratiegewicht bij de RDW kon wel, maar die extra 150 kg zette weinig zoden aan de dijk. Kon bovendien zijn vrouw niet meer rijden. Dus nu een hele opgave hoe alles lichter te maken. Weer een geval van een onbezonnen impulsaankoop.... Dat de Pepper bijna 900 kg laadvermogen had deed de man diep zuchten.... Ik geef het maar mee.
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 433
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door FJM »

Wij hebben dezelfde Pepper (600 MG) besteld met dwarsbed achterin.
We krijgen hem pas half mei afgeleverd... wat een ellende. Want onze oude camper is alweer verkocht.
Dus nog even op een houtje bijten.

Even nog wat anders: hoe rijdt de 2liter diesel? Bevalt ‘ie?!?!!
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
Albert-K
Berichten: 34
Lid geworden op: za 08 sep 2018, 20:49

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door Albert-K »

Hey FJM
Vergelijken kan ik dus niet met andere campers, maar de motor reed als een zonnetje. Voor een diesel ook redelijk stil. We reden dus door dijkenland en ik moest links en rechts steile taluds op om vanuit de lage polderweg op de diverse dijkwegen te komen. En uiteindelijk ja hoor: om voorrang te verlenen ook op een heel steil stuk stilstaan. Dat ik even dacht "oei, hoe kom ik hier weg". Maar een mooie test: probleemloos vanuit die steile helling weer opgetrokken. En op de snelweg vlot inhalen. Wel even wennen aan de lichtere sturing dan mijn gewone auto, maar dat rijdt uiteindelijk heel relaxed. Schakelen heel soepel. Prima bevallen dus. Je kunt met plezier vooruit kijken naar je aanwinst!
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 433
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door FJM »

Hi Albert-K: kanniewachtenie!
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
kepten
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 9:40
Locatie: landgraaf

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door kepten »

De onze is ook binnen bij de dealer, zijn heden gaan kijken, a.s. vrijdag wordt deze afgeleverd.
Incl. Premium deur, dakairco, elec trapje, extra raam bestuurderszijde.
Welk ik wel afvraag, zijn er op de Pioneer navigatie Pois en of camperap te installeren ? :crazy:
droom niet je leven, leef je droom
kepten
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 9:40
Locatie: landgraaf

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door kepten »

Beste mensen,
Heeft niemand van deze ( toekomstige ) bestellers / bezitters een premiumdeur besteld, wij zijn gisteren gaan kijken naar onze camper, wordt a.s. vrijdag opgeleverd, en waren onder de indruk van zo,n mooie solide luxe deur, het kost wel even € 800,- extra, maar wij zijn er erg blij mee. Je ziet geen scharnieren aan buitenkant, een mooi donker geïntrigeerd raam, met een drie dubbele sluiting, en de led verlichting aan de binnenkant van raampje,
En de centrale vergrendeling werkt ook op deze deur.
Tot verrassing hadden ze ook nog de dak airco mooi in het midden van de camper gemonteerd, bij toilet deur, want wij willen het dakraam in slaap ruimte absoluut vrij hebben, slapen altijd ( alleen ) met dakraam open.

Groet uit Limburg
droom niet je leven, leef je droom
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 433
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door FJM »

Die Premium-deur hebben wij niet besteld. Wij vonden de meerprijs niet in verhouding met hetgeen je kreeg...
Dat vonden we toen... ;-)
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
kepten
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 9:40
Locatie: landgraaf

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door kepten »

Jammer, bij het zien van deze deur, en soliditeit cq inbreken, denk ik dat je het jammer vind. Scharnieren zijn blind verwerkt, en 3 puntsluiting, en centrale deur vergrendeling, en ook de thuiskom led verlichting
droom niet je leven, leef je droom
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 433
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door FJM »

Ik zou bijna komen kijken om te zien wat we gemist hebben :roll:
Maar ja, misschien maar niet doen: anders krijg ik nog spijt ook!
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
Albert-K
Berichten: 34
Lid geworden op: za 08 sep 2018, 20:49

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door Albert-K »

Tja, hebben wij ook niet, zo'n deur. Wel getwijfeld. Maar ergens de gedachte gehad dat als ze willen inbreken ze dat toch wel doen. Dan zijn de voorportieren weer de zwakste schakel. Een gemiddelde autodief heeft die zo open. Twijfel nu wel weer :crazy: Wij hebben ter beveiliging wel, naast de bearlock die redelijk essentieel is (ook voor de verzekering) , een gps laten inbouwen af fabriek, een optie van de optielijst van Knaus. Dat bleek achteraf een dure grap, want naast de kosten van de aanleg komen daar jaarlijks nog abonnementskosten a 118 euro bij.... Achteraf had dat veel goedkoper gekund met gewoon in Nederland verkrijgbare gps inbouwsystemen. Niet goed uitgezocht dus. Het idee dat het door de fabriek helemaal in het chassis wordt ingebouwd vonden we aantrekkelijk. Los aangebrachte systemen kunnen weggetrokken worden. Overigens had de dealer zelf nadrukkelijk gesteld dat ze met deze Knaus optie geen ervaring hadden, dat we de eerste waren die dit als optie bestelden. Nou ja, we hebben het en genieten dan maar weer van het voordeel dat die abonnementskosten ook weer niet voor niets zijn. Want er komt wel een hele uitgebreide alarm- en persoonlijke service bij. Zo kun je een route plannen en zodra daar vanaf geweken wordt, bliep bliep op je app. Of je wordt gebeld. Of als de motor gestart wordt, waarbij je op je app aangegeven had dat (die dag of periode) de camper niet gebruikt zal worden. Of als de camper zich verplaatst zonder dat de motor gestart is (dus weggesleept wordt). En uiteraard ook de basisfunctie, waar de camper precies staat, of rijdt. En exact de gereden routes opslaat in een archief. Pietje precies tot de juiste straat en huisnummer. Beetje vreemd dat Knaus een optie biedt, die eigenlijk bedoeld is voor bedrijven om er een heel wagenpark mee te beheren. En bovendien enkel Duitstalig is. Nu spreken we dat vloeiend, geen probleem, maar toch. En dat GPS-bedrijf belde me zelfs vanuit Duitsland om samen met mij aan de telefoon testjes te doen en alle functies te checken. Dat was wat je een uitstekende service mocht noemen. "Gründlich" dus. Maar ja, wel met een onvoorzien extra prijskaartje.
kepten
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 9:40
Locatie: landgraaf

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door kepten »

Wie heeft een duidelijke handleiding voor de NKC camper ap op de navigatie ( Pioneer ) van de 2019 model Pepper te zetten, gaat namelijk niet via Sandisc gleufje, in navigatie, maar via USB kabel die op het dasbord uitkomt.......
Hadden voorheen in onze Hobby Vantana buscamper de Clarion navigatie.


Bedankt alvast.

Kepten
droom niet je leven, leef je droom
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 433
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door FJM »

Ik zou je graag willen helpen, maar wij hebben hem nog niet.... :(
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
kepten
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 9:40
Locatie: landgraaf

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door kepten »

Oh leuk ook een Pepper gekocht.
Welke extra,s hebben jullie erbij besteld. ?
En welke dealer...... isdit de eerste camper ?

Gr Kepten
droom niet je leven, leef je droom
Plaats reactie