Weinsberg Pepper ervaringen?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door Ruud Adam »

Zeer benieuwd naar je ervaringen en ook nog gefeliciteerd met je aankoop.
Hoop dat je ons op de hoogte houdt van het wel en wee van je camper.
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 429
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door FJM »

Dank Ruud Adam!
We zullen onze ervaringen zeker delen als we hem eenmaal hebben.

Gr. Frank
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
Albert-K
Berichten: 34
Lid geworden op: za 08 sep 2018, 20:49

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door Albert-K »

Beste FJM (en alle anderen),

Je vroeg of ik een proefrit had gemaakt. Eh, nee.... Ik rij al 32 jaar in altijd nieuwe auto's, rij nu al in de 9e en nog nooit in eentje ervan een proefrit gemaakt. Ze reden uiteindelijk allemaal prima. Wel altijd goed de ergonomie van de stoelen getest, en dat ook met de Pepper gedaan. Reden is dat die proefauto's m.i. het altijd heus wel doen. En in een proefrit (met dus een andere auto) is het altijd anders rijden dan je gewend bent. En om daar nou op af te gaan... in de praktijk ben je al snel weer aan de nieuwe gewend. Heb voor mijn werk ook in menig huurauto overal in de wereld gereden. Die deden het allemaal prima, wat voor merk ook, van klein tot groot. Voor ons dus geen toegevoegde waarde, zo'n proefrit. Wie weet hadden we het met de Pepper wel gedaan, maar het nieuwe model met 160pk motor was er nog niet. En ook geen proefcamper van de 130pk-versie beschikbaar ergens. Bovendien zou ik het toch nergens mee kunnen vergelijken. Ik geloof het wel, ga ervan uit dat die gewoon goed rijdt, ook afgaande op bevindingen van anderen. Nogmaals, wel de stoelen heel goed getest in de showroom en op de beurs. Zit het comfortabel, kun je hem goed afstellen, zowel voor mij (lang) als mijn vrouw (korter), bereik van pedalen, pook, hendels en knoppen, hoogte tot plafond, zicht naar achteren etc. etc. Nou ja, zo denk ik er over, ken ook genoeg mensen die geen enkele auto zullen kopen zonder minstens 4 proefritten of zo. Ieder zijn ding, zeg ik maar. En nog steeds wachten tot de levering medio februari....
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door Ruud Adam »

Heel benieuwd naar jullie ervaringen te zijner tijd.
In ieder geval al iets moois om naar uit te kijken voor jullie!
Jaloers!
Groet, Ruud
abankersen
Berichten: 5
Lid geworden op: di 01 jan 2019, 19:51

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door abankersen »

Afgelopen week ook onze buscamper ingeruild voor een nieuwe Pepper met vermoedelijke levering in april/mei. Als extra opties nog de steunpoten, elektrische opstap, raam linksachter, daglichtpaneel, spatlappen, fietsenrek in garage, gasalarm en bearlock. Tevens de schotel + tv ingeruild voor een aantal van de voormelde opties. Ben wel nieuwsgierig naar wat de andere kopers eventueel nog als opties hebben toegevoegd. Gelukkig heb je weinig extra's nodig bij de Pepper.
Albert-K
Berichten: 34
Lid geworden op: za 08 sep 2018, 20:49

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door Albert-K »

Beste abankersen, en anderen. Proficiat met de aankoop! Altijd fijn om te zien dat ook anderen die keuze hebben gemaakt en er vertrouwen in hebben. Je vroeg je af wat andere kopers aan extra’s hadden genomen. Welnu, wij hadden een strak plafond in ons budget maar dankzij de scherp geprijsde Pepper konden we ons ineens toch wat extra luxe permitteren. Met name de aanschaf van een E&P hydraulisch leveler systeem, want we willen tot op de millimeter vlak kunnen staan. Dat was financieel een pittige, maar ja, fobie uit onze lange caravantijd 8-) . Verder extra luchthulpvering achter, bear lock, GPS/GSM tracker systeem, electrische opstap, reservewiel met ophangbeugel, Truma combi E (ipv enkel Combi), daglichtpaneel. Tenslotte ook een trekhaak. Dat laatste op verzoek van een van de kinderen, die de camper ook willen gebruiken. Die rijdt motor en wil deze graag op een trailertje meenemen. Overigens moet je voor rijden met een aanhanger minimaal wel rijbewijs BE hebben. Voordeel van de trekhaak is dat de draagkracht van de garage dan met 100 kg verhoogd wordt tot 250 kg. Standaard is dat 150 kg. De trekhaak zelf telt voor die draagkracht overigens niet mee. Uiteraard wel voor totaalgewicht. Grappige is dat de meerprijs van de trekhaak incl. verhoging maar heel gering is t.o.v. een losse draagkrachtverhoging, wat ook als optie wordt aangeboden. Dit allemaal overigens enkel als de trekhaak af fabriek wordt gemonteerd. Legt de dealer er later een op dan kan die draagkrachtverhoging niet meer. Het fijne van de Pepper is zijn grote laadvermogen. Zowat het dubbele van de gemiddelde andere camper. Ondanks al die extra’s geen kopzorgen over het extra gewicht van al die zaken. Een ander voordeel van de trekhaak is dat de elektrische (vouw)fietsen nu op een gewone trekhaakdrager mee kunnen, die we al hadden voor de gewone auto. Meestal zullen ze wel in de garage mee kunnen, maar indien nodig dus ook achterop. Dat spaarde weer een dure vaste fietsendrager. Zoals gezegd, veel zaken zijn luxe, maar een bear lock lijkt mij toch wel een must. Wij hadden niet gedacht aan een extra zijraam in het slaapgedeelte, maar lijkt ons achteraf eigenlijk ook heel fijn. Maar ja, nu wachten tot er weer budget is :wtf: . Dat kan gelukkig ook achteraf nog ingebouwd worden. We wisten niet dat je schotel en TV in kon ruilen. Niet dat we dat wilden, maar door de panelen is er wel geen plaats meer op het dak voor bijv. dakairco. Dan zou de schotel er af moeten. Gelukkig was dat geen eis voor ons, enkel cabine airco voor tijdens het rijden. En dat zit er al standaard op. Zo, weer een heel betoog van mijn kant, men doet er zijn of haar voordeel mee. Nog een maandje en dan wordt de camper geleverd…. Hij ligt al op de band, chassisnummer al bekend. Tot groet op de Autobahn!
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31860
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door Bob Diesel »

Mooi positief verhaal :thumbup:
maar de laatste 5 woorden :bang: :bang:
probeer daar nu juist weg te blijven
je hebt geen caravan meer

als het niet anders is ,ja dan
maar geniet van andere wegen ipv snelwegen :idea:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Albert-K
Berichten: 34
Lid geworden op: za 08 sep 2018, 20:49

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door Albert-K »

Ok, OK, Bob. Grappige is dat ik me al afvroeg of er op die Autobahn een reactie zou komen. Binnen 5 minuten, haha. No sweat, groet ook op de bundesbahn, route nationale, strada locale of calle provinciale hoor. :cheers:
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31860
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door Bob Diesel »

:-B :-B :cheers: :cheers: :wave:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1216
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door Huub56 »

Bundesbahn is het spoor dus daar zul je niet veel te vinden zijn.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door B1gcheese »

Gefeliciteerd met jullie mooie Weinsberg :thumbup:

En die Autobahn ach, ik maak ook veel snelwegkilometers, met name omdat wij nooit meer dan 3-4 weken weg zijn. En als je dan alleen de lokale wegen pakt kom je nooit zo ver dus soms moet je toch echt even kilometers vreten.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
doov
Berichten: 1793
Lid geworden op: wo 13 sep 2017, 12:09
Locatie: Rotterdam

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door doov »

Tja, waar mensen zich allemaal niet bemoeien.
Mensen zijn blij met hun nieuwe campert, krijg je een opmerking die kant nog wal raakt.

Gefeliciteerd met de mooie nieuwe campert, lieven mensen!
Gebruikersavatar
Huub56
Berichten: 1216
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 13:17
Locatie: Melick Limburg

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door Huub56 »

Er zijn ook mensen die geen humor hebben en zich zelf te sexy vinden
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31860
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door Bob Diesel »

:cheers: :thumbup:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Plaats reactie