Weinsberg Pepper ervaringen?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Houmes53
Berichten: 1
Lid geworden op: do 24 okt 2019, 19:13

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door Houmes53 »

Wij zijn voornemens een Weinsberg Cara Compact Pepper Edition te kopen. Heeft iemand ervaring met de Peugeot 2.2 BlueHDI S&S 165 (121kW/165 pk) ten opzichte van de Fiat Ducato 2.3 130 pk.
saabsaab
Berichten: 3
Lid geworden op: do 07 nov 2019, 11:21

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door saabsaab »

Ik ben een nieuw lid en heb de eerste Weinsberg Pepper die in Nederland reed. Hij is eind 2016 op TV geweest in de programma’s camping live en dergelijke. Ook heeft hij als eerste gestaan op de camper beurs in Utrecht en in Houten. In mei 2017 mochten wij hem in gebruik nemen. Afgesproken met dealer en daardoor een flinke korting.
Onze ervaring is dat de treeplanken op vier plaatsen scheurden. Kleine scheurtjes richting het chassis. Tevens was er een nietje door de bedrading geschoten waardoor we ruim een jaar met een storing reden(kan gebeuren maar slordig). Wat de afgelopen reis gebeurde is dat er water achter het fonteintje in de douche ruimte lekte.
Oorzaak; het fonteintje wordt heen en weer bewogen naar links als je naar de toilet gaat. Op de camping gebeurt dat niet vaak maar s’nachts en op camperplaatsen wel. Reparatie waar je zelf niet bij kan €171,-
De slang die gebruikt is vanuit de fabriek is veel te stug. De monteur vertelde ons dat hij er al drie gehad had.
Nu laten wij het fonteintje zoveel mogelijk links staan.
Onze reis naar Scandinavië afgelopen voorjaar van 7 weken was een groot succes, aan te bevelen.
Test van nieuwe campers moeten ze eigenlijk doen als zo’n wagen 3 of 6 maanden op de weg is geweest dan weet je als aankomend gebruiker wat de ervaringen zijn. Een test nu in een blad zal heus niet echt afgekraakt worden.
Onze radio is vervangen vlak voor de garantie afgelopen was. DAB+ werkte niet en zenders liepen niet mee met ontvangst als je door het land ree.Toch een radio van ruim €900,-
Verder is het een prima kar en kunnen we er nog jaren mee rijden. Misschien is het leuk om een weekend te organiseren met Weinsberg peppers in Nederland met nog een enthousiaste organisator als die zich meldt.
Jan Broekhof, Diemen.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80403
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door Dafluc »

Welkom op het forum. En om met het laatste te beginnen. Wat let je?
Afbeelding
saabsaab
Berichten: 3
Lid geworden op: do 07 nov 2019, 11:21

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door saabsaab »

Geen ervaring met bleu maar als hij wordt afgeleverd controleer alles.Laat je niet afschepen want je bent enthousiast en wil graag rijden. Controleer alles.
Jan Br.
saabsaab
Berichten: 3
Lid geworden op: do 07 nov 2019, 11:21

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door saabsaab »

Om weekend te organiseren wil ik met meerdere doen. Dat het wel een klein succesje wordt. Het gaat ook om voorjaar of najaar en waar. Natuurlijk een beetje centraal in het land.
Jan Br.
Albert-K
Berichten: 34
Lid geworden op: za 08 sep 2018, 20:49

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door Albert-K »

Beste saabsaab. Ik wil wel mee organiseren hoor....!
Albert-K
Berichten: 34
Lid geworden op: za 08 sep 2018, 20:49

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door Albert-K »

Ik lees nu over dat probleem met die DAB+. Dat heb ik dus ook..... :-x . Ik heb dat al gerapporteerd aan dealer. Volgende week krijgt de Pepper dan zijn garantiebeurt en gaan ze er naar kijken. Overigens werkt het systeem verder uitstekend, enkel die DAB+ doet niets. Niet dat ik er erg wakker van lig, maar je hebt er toch flink voor betaald. En enkele zenders zijn wel fijn op dat DAB+. Dus ik wil het 100% hebben. Anderen ook die ervaring met die DAB+ ?
Albert-K
Berichten: 34
Lid geworden op: za 08 sep 2018, 20:49

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door Albert-K »

Inmiddels DAB+ probleem bekend. Bleek de antenne te zijn, defect. Nieuwe is besteld en over paar dagen ingebouwd. Garantiewerk. Inmiddels dat ook gebeurd en alles werkt nu!
de grebbe
Berichten: 275
Lid geworden op: zo 18 jan 2009, 21:50
Locatie: Wieringen

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door de grebbe »

Pepper gekocht, opgehaald en ingericht, en jammer genoeg direct de stalling in gereden :bang:
Allemaal de groeten van Martien en Karin
Janpinz
Berichten: 2012
Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 10:00
Locatie: Mar de Pulpí, E

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door Janpinz »

Ja, sneu...daar doe je het niet voor!
Komt vast weer goed. :cheers:
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 437
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door FJM »

de grebbe schreef:
ma 30 mar 2020, 11:29
Pepper gekocht, opgehaald en ingericht, en jammer genoeg direct de stalling in gereden :bang:
Balen, zeg.
Misschien een beetje troost: Onze Pepper blijft helaas in de stalling... :(
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
Gebruikersavatar
Zwerfleeuwen
Berichten: 698
Lid geworden op: do 22 mei 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door Zwerfleeuwen »

Ik heb een vraag aan jullie bezitters van de Weinsberg Pepper. Wij zitten er ook over te denken om er eentje aan te schaffen, hoofdreden is het lage leeggewicht. Wat zouden jullie ons voor advies kunnen geven als we naar eentje gaan kijken van twee of drie jaar oud?

Verstuurd vanaf mijn SM-G985F met Tapatalk

groetjes, Hennie
Na onze Hymer uit 2006 nu een Benimar Tessoro 483 uit 2021
Gebruikersavatar
jaap van duijn
Berichten: 2157
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 12:35
Locatie: KATWIJK ZH

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door jaap van duijn »

@Lukka,

Zojuist nog met collega's op kantoor in Aalst / Belgie over de Camper gehad.
De Belgen betalen voor dezelfde camper als ik nu heb 12000.= minder zijnde geen BPM
Waar het mee begint.
Ook in Belgie mag 3-6% overwicht gerust zal niemand wat zeggen, of er moet daardoor een ongeluk gebeuren.
Pas bij 10% overwicht gaan ze schrijven (Belgie kenteken)., en "zeker den ollander" pakken ze op diverse plaatsen.
Ik blijf zeggen en wil aantonen dat door die extra's er op en aan te hangen je snel op of over je maximaal zit.
Ik was 3580 kg met mijzelf van 80 kg buiten de camper, echtgenote van 62 kg zat in de camper en werd meegewogen.
ps. deze weer Truma airco ingebouwd, extra gewicht 25 Kg.
Nu pas zie ik mijn email dat die van 2019 is maar nooit afgemaakt, maar eens doen dan.

groeten Jaap van Duijn
Een Weinsberg Carasuite 650MF nieuw mei 2019
Dit met E&P level systeem, Thule luifel, Truma airconditioning (onder het bed gemonteerd), Truma 6E boiler/verwarming, 2x zonnepanelen 180WP, 100AH Li4pod HH accu en nog veel meer gadgets.
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 437
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door FJM »

Zwerfleeuwen schreef:
di 21 jul 2020, 11:27
Ik heb een vraag aan jullie bezitters van de Weinsberg Pepper. Wij zitten er ook over te denken om er eentje aan te schaffen, hoofdreden is het lage leeggewicht. Wat zouden jullie ons voor advies kunnen geven als we naar eentje gaan kijken van twee of drie jaar oud?

Verstuurd vanaf mijn SM-G985F met Tapatalk
Wij rijden nu anderhalf jaar met onze Pepper en zijn er enthousiast over. De inrichting is nog steeds prima!
Wat wij als minpuntjes ervaren:
- De natte ruimte is mooi ontworpen maar erg smal als je gaat douchen
- We liever een Heki-dak hadden gehad in plaats van het originel dakraam.
- De garagedeuren klemmen een beetje bij 30º of meer
- De opstap naar binnen is hoog: we gebruiken nu een krukje
- De elektriciteitssnoer aansluiten is onhandig. We gebruiken een klein verlengkabeltje die we door het luikje laten zakken.
- de achterlichten zijn gloeilampen en is niet meer van deze tijd.

Wat wij als positief ervaren:
- Hij rijdt/stuurt subliem!
- Lage gewicht. Wij houden een 90 kg over nadat we “volgeladen” zijn: wij klokken 3410 kg
- Zeer handige garage (aan beide kanten een grote deur)
- USB-laad punten in het woongedeelte
- Centraal service-luik!
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
Plaats reactie