Weinsberg Pepper ervaringen?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
mj tempert
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 15 apr 2018, 10:22

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door mj tempert »

Dag Martin, we zitten te denken om er ook een te kopen. ik heb volgens mij eens gelezen dat in de toegang deur voor het leef gedeelte als optie een deur met raam er in kan bestellen, dat vind ik wel handig met het rechts afslaan hebben we nu ook.
Ik vraag me af of er ook wel een bestuurders air back in zit.
Albert-K
Berichten: 34
Lid geworden op: za 08 sep 2018, 20:49

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door Albert-K »

Da's mooi Martin. Bedankt voor de positieve reactie, geeft ons een goed gevoel :thumbup: . En ook Susanne bedankt voor de reactie. Geen Pepper geworden dus, maar die Dethleff is ook een mooie! Wij hebben 25 jaar gecaravand, de laatste caravan is ingeruild bij de camperaankoop. Wat er al niet uit de caravan kwam..... Zal blij zijn als al die boxen in de garage weer in de nieuwe Pepper geleegd kunnen worden. En de boel maar eens flink uitdunnen. :wave:
Albert-K
Berichten: 34
Lid geworden op: za 08 sep 2018, 20:49

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door Albert-K »

Dag Mj Tempert. Zag je bericht. Ben Martin wel niet, maar heb wel het antwoord. Ja, de Pepper heeft op zich al een duurdere deur dan de standaarddeur van de CaraCompact, maar wil je nog een raam er in dan kun je de PREMIUM Deur bestellen, 600 euro extra. En standaard zit in de Pepper al een passagiers airbag. Overigens kun je de Pepper folder gewoon downloaden vanaf de Weinsberg site. Evenals de folder van de CaraCompact, de basis van de Pepper. Daarin vind je weer de optielijst. Een reeks opties is bij de Pepper dus al inbegrepen, maar er zijn er meer. Echter, niet alle opties zijn mogelijk omdat de Pepper een Peugeot motor/chassis heeft en de CaraCompact standaard een FIAT motor. Opties die strikt FIAT gebonden zijn kunnen dus niet.
Bimmer
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 16 sep 2018, 21:00

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door Bimmer »

Beste Mj Tempert, sedert juli hebben wij een Pepper en hoewel zonder camperervaring zal onze beoordeling tot aankoop ongetwijfeld (te) beperkt geweest zijn, maar wij zijn blij met de belangrijkste keuzes die geleid hebben tot de aankoop van de Pepper. Het grote vrije laadgewicht en de relatieve smalle breedtemaat zijn achteraf alleen maar nog belangrijker geworden. Er zijn zeker een aantal kleine verbeterpunten te bedenken maar overall hebben wij het rijden, de bediening en de compleetheid als buitengewoon positief ervaren. Inmiddels in de Eifel haarspeldbochten gereden waarbij ook het motorvermogen van de Peugeot 130 pk voldoende bleek te zijn. Verder hebben wij geen tekortkomingen bij de Pepper geconstateerd en vinden wij het camperen nu al veel leuker dan de caravan die wij hiervoor al jaren hadden. Succes met je keuze.
Martin 'de Noorman'
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 18 apr 2005, 18:16
Locatie: Torvastad

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door Martin 'de Noorman' »

Beste mj tempert. Ik zie dat Albert-k je vragen al beantwoord heert, waarvoor mijn dank. Zelf heb ik nooit een deurraam gehad in mijn Weinsberg campers. Ik vind deurraam wel mooi, maar geen gemis. Qua zicht moet je soms wel even je bijrijder vragen om extra te kijken, maar dat is maar zelden. Goede rijeigenschappen verder met 130 pk. Genoeg vermogen, ook op de bergachtige Noorse wegen ::)
Het is zo fijn om Nederlander in Noorwegen te zijn!

Weinsberg Pepper edition MEG
Albert-K
Berichten: 34
Lid geworden op: za 08 sep 2018, 20:49

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door Albert-K »

Tijd voor een Pepper Club? :-B Eerste meeting in Noorwegen, zo te zien :cheers:
Martin 'de Noorman'
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 18 apr 2005, 18:16
Locatie: Torvastad

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door Martin 'de Noorman' »

Van harte welkom in Noorwegen hoor 8-) :-B
Het is zo fijn om Nederlander in Noorwegen te zijn!

Weinsberg Pepper edition MEG
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13427
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door hathi »

Mooi,om te. Lezen,dat Mensen tegenwoordig,hun eigen keuzes,kunnen,maken,in Camperland,gewoon door al hun wensen,op een rij te zetten,en nuchter ,hun eigen keuze maken,door niet naar al die verkooppraatjes,,te luisteren,en dat, terwijl de keuze zo enorm gegroeid is,vroeger zei,men,ik Wil een Camper ,welke ,ik heb er geen verstand van,en zo zijn velen ,aan een Hymer,gekomen :roll:
Hans
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door Ruud Adam »

Wij hebben op de beurs in Dusseldorf ook op de Weinberg stand gekeken. Het viel ons op dat het lijkt of je bij dit merk heel veel camper voor je geld krijgt.
We bezochten deze stand (en ook andere natuurlijk) naar aanleiding van de buitenmaten van een aantal Weinsberg modellen, aangezien we met beperkingen in de stalling kampen.
De Weinsberg 600 MF (o.a. Frans bed en niet teveel zitplaatsen aan de tafel) voldoet vooralsnog het meeste aan ons wensenlijstje. Denken we...
Het is geen Pepper model, maar in deze indeling bestaat er van Weinsberg geen Pepper uitvoering.

In het late voorjaar willen we er eerst eentje gaan huren, omdat we gemerkt hebben dat na een eerdere huur (camper met Queens bed, en gescheiden doucheruimte en toiletruimte) een aantal van onze veronderstelde eisen in de praktijk helemaal niet nodig bleken, en we andere punten juist gemist hadden.
Vandaar eerst huur, om vooral ook te kijken hoe zo'n Frans bed bevalt.
Groet, Ruud
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3259
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door B1gcheese »

Eerst huren is verstandig, wij zijn zo ook begonnen. Eerst een alkoof, toen een halfintegraal met frans bed. Beide indelingen waren niet onze keuze en zo kwamen we uiteindelijk op onze eerste eigen camper uit, een Weinsberg uit 2004 met enkele bedden. En sinds kort een slagje groter en zwaarder, maar wel met een vergelijkbare indeling.

Je ziet die oude Weinsberg campers nog best vaak rijden, lijkt me ook een goed teken.

Voor diegenen die een nieuwe hebben besteld: succes met het wachten...
:-B
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 437
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door FJM »

Ondanks sommige negatieve reacties hier, hebben we toch besloten om een Weinsberg Pepper 600MG te kopen. En hebben dat afgelopen zaterdag ook gedaan. Aflevering Maart/april 2019.

Met de post van Albert-K kunnen we helemaal eens zijn. Ieders mening telt en iedereen heeft dan ook helemaal gelijk.
Waarom toch voor de Weinsberg gekozen? De Pepper beantwoordde geheel aan onze eisen en tel daarbij op dat de prijs lager is dan bij de concurrentie... Tja.
En we hebben reeds eerder een Weinsberg gehad (Orbiter Alkoven) en waren daar toch wel van gecharmeerd.

Er is nog wel andere reden die behoorlijk meetelde: veel verhuurbedrijven hebben een Weinsberg. Navraag leerde ons dat dit merk robuust is en na de verhuur voldoende oplevert om door te verkopen (lees: zonder veel gebruikersschade). Kijk, alle negatieve opmerkingen ten spijt: de marktwerking vertelt boekdelen!
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
Ruud Adam
Berichten: 1942
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 16:57
Locatie: Amsterdam

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door Ruud Adam »

FJM schreef:
zo 28 okt 2018, 21:13
Ondanks sommige negatieve reacties hier, hebben we toch besloten om een Weinsberg Pepper 600MG te kopen.
FJM schreef:
zo 28 okt 2018, 21:13
Kijk, alle negatieve opmerkingen ten spijt: de marktwerking vertelt boekdelen!
Ik zie in dit hele topic niet zoveel negatieve opmerkingen.
Juist het omgekeerde, dat mensen er erg tevreden mee zijn, en dat ze accepteren dat er wat 'mindere' elementen in de materiaalkeuze of in de uitvoering zitten. Maar dat de prijs-kwaliteit verhouding juist erg goed is.
Groet, Ruud
Albert-K
Berichten: 34
Lid geworden op: za 08 sep 2018, 20:49

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door Albert-K »

Gefeliciteerd met de aankoop FJM. Ben het met Ruud Adam eens, er staan hier helemaal geen negatieve reacties over de Pepper. Wat "negatief" oogt gaat juist over andere merken, die goedkoop lijken, maar waar vrijwel geen opties op zitten (en uiteindelijk dus weer prijzig worden), minder afgewerkt zijn etc. De Pepper is juist een heel ander verhaal en ik ben blij te lezen dat al diegenen die hem al hebben er tevreden mee zijn. Grappig trouwens dat je ook gekozen hebt voor de MG versie (met dwarsbedden). Veruit de meesten kiezen voor de MEG versie (met langsbedden). Die verhuurmodellen zijn vrijwel uitsluitend MEG's. Wij kozen voor de MG omdat je dan een extra bank hebt annex een derde bed. Het woongedeelte is bovendien veel ruimtelijker. En met een klein handigheidje (een extra opzetstuk wat we toevallig ergens zagen) kun je er zelfs een dubbelbed van maken. Dat ding wel zelf in elkaar te klussen dan. Prettig als de kinderen (inmiddels ook met eigen kids) in de toekomst de camper willen gebruiken. Maar met de MEG heb je wel weer een prettiger slaapgedeelte v.w.b. instap. Tja, keuzes, keuzes, keuzes..... Bij elke camper geldt altijd dat "ieder foordeel se nadeel hep". En omgekeerd. Onze levering is begin februari. Zo nu en dan rijden we maar even langs de dealer om in het showroommodel al een beetje in de sfeer te komen :)
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 437
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Weinsberg Pepper



Bericht door FJM »

Hi Albert-K en Ruud Adam,

Ik lees de reacties nog eens terug en ben het wel met jullie eens. Was een beetje getriggerd door andere opmerkingen/zaken... Ik neem alles terug over de negatieve reacties :-B
Wat mij wel opviel op een ander forum (!!!) is dat er zeer sterke tegenstanders zijn van de motor uit de PSA groep (meestal VAG adepten) die lijnrecht tegenover de voorstanders staan. Maar we hebben we ons niet door deze discussie laten leiden voor onze keuze.

We hebben inderdaad zeer bewust voor de MG versie gekozen. Enerzijds omdat mijn vrouw en ik het heerlijk vinden om tegen elkaar aan in slaap te vallen (ik ga geen verdere details verhullen :crazy: ) en, zoals je terecht zegt: de extra "woonruimte" is prettig.
Goed dat je dat handigheidje noemt over dat dubbelbed: een goed tip daar ga ik in de toekomst nog eens plezier aan hebben!!

Onze camper wordt maart/april 2019 verwacht.
@Albert-K: we hebben de camper gekocht zonder er één meter in gereden te hebben. :-? Heb jij dat wel gedaan, en zo ja: beviel de motor? (wij hebben de 160 PK versie gekocht).
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
Plaats reactie