Te weinig info van newbies
- henk en lila
- Berichten: 3887
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
- Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
- Contacteer:
Re: Te weinig info van newbies
Misschien het voorstel topic eens sticky maken? viewtopic.php?f=1&t=8427641&hilit=nieuw
Ik had 3 minuten uitgebreid zoeken nodig om het te vinden.
Ik had 3 minuten uitgebreid zoeken nodig om het te vinden.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Re: Te weinig info van newbies
Ik ben het met Bob eens, als een TS geen goede info geeft, gaan mensen zelf vragen en oplossingen bedenken, met als gevolg dat de mod's weer gaan gummen.
Domme vragen bestaan niet, maar halve wel.
Het mooiste is, dat TS er geen verstand van heeft, en door communicatie tot een oplossing komt, dat is volgens mij de essentie van een forum, en daar slaagt men hier heel goed in
Domme vragen bestaan niet, maar halve wel.
Het mooiste is, dat TS er geen verstand van heeft, en door communicatie tot een oplossing komt, dat is volgens mij de essentie van een forum, en daar slaagt men hier heel goed in
- henk en lila
- Berichten: 3887
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 13:19
- Locatie: Oost Noord-Brabant (NL)
- Contacteer:
Re: Te weinig info van newbies
Ok, staat op plaats 3. Mag naar 1. Show je camper op 2 en reisverhalen op 3.
Groet, Henk
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
nu: Citroën Jumper L2H2 (2008) zelfbouw; daarvoor: Toyota Hiace LWB (2000) (hoog dak).
Re: Te weinig info van newbies
Het topic waarin het laatst een reactie is geplaatst staat bovenaan. Dus het wisselt.
- Bob Diesel
- Berichten: 31966
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
Re: Te weinig info van newbies
Het waren met name deze 2 vragen ,vlak na elkaar welke mij gisteren dit topic deed opstarten
juist info over het wat en hoe tot een oplossing kunnen leiden
Krijgen ze de info hoe het forum werkt bij aanmelding te zien ,houden ze er misschien rekening mee
net als de de info >woon omgeving
hoe vaak word het hier door meerdere gevraagd >waar woon je kan ik je mischien helpen
en iemand in Friesland heeft niks aan een adresje in Limburg bij snelle hulp
Rood lampje recjts onder sateliet knop brand.schotel en zonnepaneel klapt niet open .geen tekstmelding op display.
Wat zou het probleem kunnen zijn?
Totaal geen info , waarschijnllijk om dat beide vragers nergens gelezen hebben datDe Dometic koelkast in onze camper maakt een frequent piepgeluid alsof de deur open niet goed gesloten zou zijn of op de verkeerde energiebron zou zijn aangesloten. Dit alles is echter niet het geval (check en dubbel check). Wat kan de oorzaak zijn? De handleiding geeft niet de gewenste info.
Wie heeft hiermee eerder te maken gehad?
juist info over het wat en hoe tot een oplossing kunnen leiden
Krijgen ze de info hoe het forum werkt bij aanmelding te zien ,houden ze er misschien rekening mee
net als de de info >woon omgeving
hoe vaak word het hier door meerdere gevraagd >waar woon je kan ik je mischien helpen
en iemand in Friesland heeft niks aan een adresje in Limburg bij snelle hulp
Re: Te weinig info van newbies
Dus iedereen een mailtje dat hoe meer info men geeft hoe groter de kans op een goed antwoord?
Of hier gewoon een reactie op geven van het kan dit zijn, maar dan zou je ook moeten vermelden.....
En dat over die woonplaats, je hebt zeker een punt. Maar je hebt ook al een antwoord (we willen het niet verplichten).
Of hier gewoon een reactie op geven van het kan dit zijn, maar dan zou je ook moeten vermelden.....
En dat over die woonplaats, je hebt zeker een punt. Maar je hebt ook al een antwoord (we willen het niet verplichten).
Re: Te weinig info van newbies
Hierbij mijn voorstel voor een leidraadje voor vele (technische maar ook andere) vraagstellingen
Tussen haakjes staat een uitgewerkt voorbeeld over een probleem met een koelkast
Welke basis informatie is eigenlijk nodig om een zinvol antwoord te krijgen:
1. Bondige omschrijving van een gegeven of probleem
(bv mijn koelkast werkt niet meer)
2. Gedetailleerde omschrijving van het betreffende model, type, specificaties en werkingsprincipe
(bv koelkast op gas, 12V en 230V, merk Dometic, type RM8)
3. Ouderdom
(bv het betreft een ouder model koelkast van 1998, sinds 2 jaar in ons bezit)
4. Historiek kan ook nuttig zijn
(bv koelkast heeft altijd goed gewerkt, nooit storingen gehad en nooit enig onderhoud gedaan)
5. Achtergrondinformatie zoals type voertuig en gebruik ervan
(bv staat op een Rimor met Ford Transit, we gaan meestal naar Frankrijk, altijd met 2, enkel in de zomer, …)
Als je nog meer informatie kan of wilt geven mag dat natuurlijk. Ik denk dan voornamelijk aan extra input over de storingsdiagnose. (bv het vlammetje gaat niet meer aan en hij werkt wel nog op 12V)
De gegevens die vermeld staan op het typeplaatje zijn nuttig of zelfs noodzakelijk voor veel technische zaken.
Verder is het bij vele soorten vragen goed te vermelden van waar men afkomstig is, om eventueel naar lokale specialisten of leveranciers te kunnen doorverwijzen.
Niemand kan eisen dat vragen op een bepaalde manier moeten gesteld worden. Iedereen mag zijn vraag stellen naar eigen goeddunken stellen, behalve met respect voor de omgangsregels.
Tussen haakjes staat een uitgewerkt voorbeeld over een probleem met een koelkast
Welke basis informatie is eigenlijk nodig om een zinvol antwoord te krijgen:
1. Bondige omschrijving van een gegeven of probleem
(bv mijn koelkast werkt niet meer)
2. Gedetailleerde omschrijving van het betreffende model, type, specificaties en werkingsprincipe
(bv koelkast op gas, 12V en 230V, merk Dometic, type RM8)
3. Ouderdom
(bv het betreft een ouder model koelkast van 1998, sinds 2 jaar in ons bezit)
4. Historiek kan ook nuttig zijn
(bv koelkast heeft altijd goed gewerkt, nooit storingen gehad en nooit enig onderhoud gedaan)
5. Achtergrondinformatie zoals type voertuig en gebruik ervan
(bv staat op een Rimor met Ford Transit, we gaan meestal naar Frankrijk, altijd met 2, enkel in de zomer, …)
Als je nog meer informatie kan of wilt geven mag dat natuurlijk. Ik denk dan voornamelijk aan extra input over de storingsdiagnose. (bv het vlammetje gaat niet meer aan en hij werkt wel nog op 12V)
De gegevens die vermeld staan op het typeplaatje zijn nuttig of zelfs noodzakelijk voor veel technische zaken.
Verder is het bij vele soorten vragen goed te vermelden van waar men afkomstig is, om eventueel naar lokale specialisten of leveranciers te kunnen doorverwijzen.
Niemand kan eisen dat vragen op een bepaalde manier moeten gesteld worden. Iedereen mag zijn vraag stellen naar eigen goeddunken stellen, behalve met respect voor de omgangsregels.
Groeten Kampo
Re: Te weinig info van newbies
En dan krijg je als technisch antwoord zegge en schrijven een alenea en daar moet je het dan mee doen.1. Bondige omschrijving van een gegeven of probleem
(bv mijn koelkast werkt niet meer)
2. Gedetailleerde omschrijving van het betreffende model, type, specificaties en werkingsprincipe
(bv koelkast op gas, 12V en 230V, merk Dometic, type RM8)
3. Ouderdom
(bv het betreft een ouder model koelkast van 1998, sinds 2 jaar in ons bezit)
4. Historiek kan ook nuttig zijn
(bv koelkast heeft altijd goed gewerkt, nooit storingen gehad en nooit enig onderhoud gedaan)
5. Achtergrondinformatie zoals type voertuig en gebruik ervan
(bv staat op een Rimor met Ford Transit, we gaan meestal naar Frankrijk, altijd met 2, enkel in de zomer
Als je zelf technicus bent dan ontbreekt vaak de zin (fut)om het uitgebreid te leggen aan een amateur zoiets van " snappie dat niet dan ".
Daarom zeg ik een keer uitgebreid uit de doeken doen en in de kennisbank plaatsen.
Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
- RobertMertens
- Berichten: 544
- Lid geworden op: ma 11 dec 2006, 17:48
- Locatie: Heteren
Re: Te weinig info van newbies
Als in het normale omgangsleven iemand niet de moeite neemt de normale beleefdheidsbegrippen ten uitvoer te brengen,
dan negeer ik die persoon.
Mogelijk is deze opstelling ook toepasbaar op dit forum.
Ik doe dat tenminste consequent en erger me dan niet aan deze manier van een vraag te stellen.
Robert.
dan negeer ik die persoon.
Mogelijk is deze opstelling ook toepasbaar op dit forum.
Ik doe dat tenminste consequent en erger me dan niet aan deze manier van een vraag te stellen.
Robert.
Re: Te weinig info van newbies
Verklaar "de normale beleefdheidsbegrippen"
- RobertMertens
- Berichten: 544
- Lid geworden op: ma 11 dec 2006, 17:48
- Locatie: Heteren
Re: Te weinig info van newbies
Ga bij voorbeeld naar de volgende link en er zal een wereld voor u opengaan.
https://systeemspecialistiwarmerdam.blo ... m/2018/03/
Of Google ff op het woord "beleefdheidsbegrippen". Leesvoer genoeg.
Robert.
https://systeemspecialistiwarmerdam.blo ... m/2018/03/
Of Google ff op het woord "beleefdheidsbegrippen". Leesvoer genoeg.
Robert.
- dieseltje+
- Berichten: 2809
- Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
- Locatie: Noordoostpolder
Re: Te weinig info van newbies
1 Bob, ben het eens met je topic.
2 Dafluc, terecht dat je het weer hebt terug geplaatst. Top, dank. Het leeft blijkbaar wel onder forum leden. Miss idd weer het "gezeur" denk dat je daar als moderator wat stuur aan kan geven. (niet door het topic te verwijderen)
3 Ja ik stoor mij er soms ook aan, ook omdat er voorbeelden te over zijn dat een nieuwkomer out of the blue een vraag deponeert, antwoord krijgt van zeer gewaardeerde leden met zeer veel kennis en vervolgens totaal niet meer reageren of 3 weken later of nooit meer op forum komen of zelfs maar een soort van dankjewel kunnen zeggen. (btw, laatste is niet alleen bij nieuwkomers)
4 Ben ook realistisch genoeg om te zeggen
"gaat eigenlijk best wel goed met ons als we hierover druk maken"
2 Dafluc, terecht dat je het weer hebt terug geplaatst. Top, dank. Het leeft blijkbaar wel onder forum leden. Miss idd weer het "gezeur" denk dat je daar als moderator wat stuur aan kan geven. (niet door het topic te verwijderen)
3 Ja ik stoor mij er soms ook aan, ook omdat er voorbeelden te over zijn dat een nieuwkomer out of the blue een vraag deponeert, antwoord krijgt van zeer gewaardeerde leden met zeer veel kennis en vervolgens totaal niet meer reageren of 3 weken later of nooit meer op forum komen of zelfs maar een soort van dankjewel kunnen zeggen. (btw, laatste is niet alleen bij nieuwkomers)
4 Ben ook realistisch genoeg om te zeggen
"gaat eigenlijk best wel goed met ons als we hierover druk maken"
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
- Bob Diesel
- Berichten: 31966
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
Re: Te weinig info van newbies
Ik snap ook het betoog van de Moderatie
Nieuw hier > kan je niet alles weten . hoeft ook niet
Maar ergens in de registratie procedure moet toch een mogelijkheid
zitten om ze VOOR dat ze over kunnen gaan tot het openen van een topic(meestal) vraag
FF te wijzen op een aantal punten welke voor de werking v/h forum van belang kunnen zijn
nadat ze dat hebben afgevinkt > dan pas toegang tot het forum
en het openen van een topic
Dus helemaal geen verplichtingen , maar wel laten weten over wat en hoe
Als ik bv als antwoord
KLIK KLIK neer zet op een eerste posting
dan word ik als BOT neer gezet, en ja soms ben ik zeer BOT
Maar ik bedoel het goed
Nieuw hier > kan je niet alles weten . hoeft ook niet
Maar ergens in de registratie procedure moet toch een mogelijkheid
zitten om ze VOOR dat ze over kunnen gaan tot het openen van een topic(meestal) vraag
FF te wijzen op een aantal punten welke voor de werking v/h forum van belang kunnen zijn
nadat ze dat hebben afgevinkt > dan pas toegang tot het forum
en het openen van een topic
Dus helemaal geen verplichtingen , maar wel laten weten over wat en hoe
Als ik bv als antwoord
KLIK KLIK neer zet op een eerste posting
dan word ik als BOT neer gezet, en ja soms ben ik zeer BOT
Maar ik bedoel het goed
Re: Te weinig info van newbies
Dat zijn dan van die voorbeelden waarvan wij zeggen: 'heb je er geen zin in, begrijpelijk. Maar reageer dan gewoon een keer niet. Kun je de volgende keer weer fris en fruitig meedoen