Wanneer is een reisverslag interessant?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
jotr
Berichten: 235
Lid geworden op: wo 26 okt 2011, 21:02
Locatie: H.I.Ambacht
Contacteer:

Wanneer is een reisverslag interessant?



Bericht door jotr »

'Reisverslagen zijn wat mij betreft alleen maar interessant als ze leerzaam zijn', zo las ik in een ander topic, waarop een ander weer zei dat je een reisverslag toch voor jezelf schrijft en niet voor een ander.
Zelf houd ik van iedere camperreis een verslag bij. Ja, dat deed ik in de eerste plaats voor onszelf (en voor mijn oude moeder) maar gaandeweg ben ik steeds meer bewust ook voor anderen gaan schrijven. Die moeten er dan natuurlijk wel wat aan hebben. Maar ja, wat is leerzaam voor een ander? De laatste jaren geef ik onderaan bij een dag aan waar we hebben overnacht en hoeveel kilometer we hebben gereden, omdat ik vermoed dat camperaars dat belangrijk vinden. . Ik zet daar het linkje bij van campercontact van de betreffende plek. Het commentaar kan iedereen dan zelf opzoeken. Verder geef ik aan welke bezienswaardigheden we hebben bezocht of (in onze ogen) interessants zijn tegen gekomen. Het blijft natuurlijk altijd een persoonlijk verslag maar ik ben toch benieuwd te horen wat jullie interessant en leerzaam vinden.
pele
Berichten: 1013
Lid geworden op: vr 05 mei 2006, 17:41
Locatie: B2340 Vlimmeren

Re: Wanneer is reisverslag interessant



Bericht door pele »

Met veel plezier en met veel interesse lees ik de reisverslagen van "Slak op reis". Recent heb ik er ook praktisch gebruik van gemaakt bij onze reis naar Andalousië.
Susannevdw
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 17 sep 2017, 16:52

Re: Wanneer is reisverslag interessant



Bericht door Susannevdw »

Ik vind het leuk om te lezen, de route die gereden is, waar je hebt gestaan, evt bezienswaardigheden.
Maar ook de evt minpunten die je op de reis bent tegengekomen, dat je kan vertellen nou volgende keer beter dat en dat te doen,want daar liepen wij tegenaan.
Maar gebeurtenissen die lachwekkend zijn mag ik ook graag lezen, het hoeft niet een verslag te zijn zonder enige humor.
Gebruikersavatar
bently
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 10:52
Locatie: Wijlre

Re: Wanneer is reisverslag interessant



Bericht door bently »

Ik maak een reisverslag om de familie ,vrienden en kennissen te laten weten waar we uithangen.
Ook onderweg geef ik de link aan mede camperaars die er geïnteresseerd in zijn.
Is ook bedoeld voor iedereen die ook wil weten als ze die bepaalde reis plannen. Voor de rest is het een leuke bezigheid.
Groeten, Henk Geurts

Hymer Tramp 654 SL - Fiat Ducato 250 - 2.3 Multijet - 157 pk - 2008

http://mooimooimoi.blogspot.nl/

http://mooimoimooi.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
javanes
Berichten: 24442
Lid geworden op: wo 25 aug 2004, 19:11
Locatie: Zeeuwsch Vlaanderen

Re: Wanneer is reisverslag interessant



Bericht door javanes »

Polarsteps is een leuk progje om je vrienden of kennissen te laten zien waar je bent.
https://computertotaal.nl/artikelen/app ... ECTED=True
Je kunt ook foto's en commentaar toevoegen.
Van de afgelegde kilometers klopt niet veel van. Onze laatste reis naar Griekenland was ongeveer 6600km. Volgens Polarsteps was dat ongeveer 9300km,
Groeten,
Jacques


Hymer B584 uit 1994(model '95) op een Fiat Ducato 230 met een 2.5TDI.
Afbeelding
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Wanneer is reisverslag interessant



Bericht door de Jonckheer »

Zelf vind ik het absoluut niet interessant hoeveel km iemand per dag of totaal rijd of waar hij heen rijd. Ik bekijk hoogstens wat foto's als ik soms een verslag aanklik. Zelf maak ik geen verslagen om dezelfde reden al zou dat geen probleem zijn als ex parttime redacteur van een landelijk maandblad.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Wanneer is reisverslag interessant



Bericht door seth_space »

Die polar steps website daarentegen is een draak van een ding.
Zag hier laatst een link en ben er maar snel mee opgehouden.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5451
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Wanneer is reisverslag interessant



Bericht door Atoz »

De eerste jaren schreef ik telkens een dagelijkse e-mail aan het thuisfront.
Toen ik doorhad dat er geen respons op kwam ben ik daar dan maar mee gestopt.
Nu maak ik voor onszelf nog een zeer korte papieren verslagje, waar de slaapplek, km gereden oa deel van uit maken, korte beschrijving indien nodig.

Maar ieder moet doen wat hij het beste vind en soms lees ik dus al eens anderen hun verslagen. :-B
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63-284478Km op 3/5/22
740 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 45Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Uitgeschreven

Re: Wanneer is reisverslag interessant



Bericht door Uitgeschreven »

Tegenwoordig hebben we een watsapp groep voor de familie.Geen verhalen meer doormailen.En ik hou alleen de km en dagen bij voor mezelf.Dan weet ik waar ik foto's heb genomen. Ik kijk naar de datum van de foto en vergelijk met mijn dag aantekeningen. :-B
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Wanneer is reisverslag interessant



Bericht door Gino608D »

Ik geotag al mijn foto's, zodat ik altijd kan zien waar ze gemaakt zijn.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Wanneer is reisverslag interessant



Bericht door macfocus »

Heel simpel, wanneer het leuk is en het me triggert om die plekken op de aardkloot te bzoeken. Humor is daarbij belangrijk.

Ik schrijf zelf ook mijn eigen reisblogje, voor mezelf en wie het maar leuk vindt om te volgen.
Daarnaast gebruik ik idd Polarsteps op de telefoon. Om de route bij te houden.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Wanneer is een reisverslag interessant?



Bericht door jielus »

Misschien is de vraagstelling fout?

Voor wie of wat is een reisverslag interessant? Zou wellicht een betere vraagstelling zijn.

Als eerste schrijf ik voor mezelf, ik vind het een ontspannende bezigheid aan het einde van de dag. Ook de foto's bekijken en bewerken gebeurt meestal aan het einde van de dag, voor het avondeten met een wijntje binnen handbereik.

Als eerste is er de familie die het leuk vind om te lezen en te weten waar je ongeveer uithangt.
Ten tweede zijn er vrienden en kennissen die, misschien een beetje jaloers, je dagelijkse dingen volgen.
Ten derde komen er geïnteresseerden en mensen die je onderweg hebt ontmoet die het misschien leuk vinden om eens te kijken naar je verhalen en foto's om inspiratie uit te putten.
Ten vierde komen de bezoekers die via de zoekmachines op je weblog of website terecht komen.

Vier groepen met allemaal verschillende verwachtingen en verschillende interessen! Het blijkt in de praktijk heel moeilijk om iedereen te bedienen en iedereen aan je gepubliceerde verhalen en foto's te binden.

Zelf kijk ik regelmatig op websites die via dit forum mijn aandacht trekken. Veel klik ik na een à twee alinea's al weer weg. Enkelen blijven bij een gelezen verhaal en een verdwaalde site of blog volg ik regelmatig. (Ik wil nu eenmaal zelf ook zoveel mogelijk schrijven)

Jouw eigen meesterwerkje is interessant wanneer de teller op je website, of weblog, gestaag omhoog loopt als teken dat er ook daadwerkelijk bezoekers zijn. Nog beter zijn persoonlijke opmerkingen over je foto's en hersenkronkels.

Maar het allerbelangrijkste is dat jij, en ook je partner, er plezier aan hebben om reisverslagen te maken voor wie dan ook!

Op dit moment ben ik verhalen van 14 jaar geleden aan het herschrijven. Mijn foto's en korte teksten brengen alle herinneringen, inclusief kleine details, weer boven. Daar heb ik het 14 jaar geleden ook voor gedaan. Dat ik zelf ook kan herinneren waar ik was en wat ik deed 14 jaar geleden.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
isoplus
Berichten: 6342
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Wanneer is een reisverslag interessant?



Bericht door isoplus »

Precies, gewoon voor jezelf om later nog eens van te genieten :thumbup:
Tellerstanden en likes gaat alweer snel op werken lijken of in de belangstelling willen staan.
Gebruikersavatar
Frank1954
Berichten: 438
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 12:50
Locatie: Lint (België)

Re: Wanneer is een reisverslag interessant?



Bericht door Frank1954 »

Reisverslagen vind ik altijd interessant...je kan er iets uithalen voor je eigen reizen
En met de reiservaring van anderen kunnen we allemaal iets leren van mekaar
Doch de invulling van activiteiten bij elke reis is voor iedereen een beetje anders
Festina Lente
Drie essentiële zaken voor geluk in ons leven zijn...
Iets te doen te hebben
Iets om van te houden
En, iets om voor te hopen
Pilote Galaxy G741C semi-automaat , 150pk, 4,5t, 2017
Plaats reactie