Camper niet dicht voor muggen

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Roadboy
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 28 mar 2018, 14:47
Locatie: Midden Limburg

Re: Camper niet dicht voor muggen



Bericht door Roadboy »

Hallo, even een wat later berichtje inzake die vervelende steekbeesten en wat wij hebben ervaren.
Tijdens onze vakantie in het najaar in Spanje hadden wij uit voorzorg alles de hele dag dicht en werd bij het in of uitgaan van de camper de rolhor van de deur goed gecontroleerd zodat er naar onze menig weinig kans was voor muggen om mee naar binnen te liften. Helaas bleek dat niet waar te zijn, de muggen hadden die nachten een heerlijk avond(nacht)maal aan ons.
Natuurlijk hebben we alles nagekeken of we iets vergeten waren dicht te doen of extra te sluiten, niets gevonden, alles in orde totdat ik overdag in de garage bezig was met de fietsen, ja toen zag ik het. Wij hebben achter in de camper 2 langsbedden met daaronder de garage en wat blijkt nu, rondom het bed is een (ventilatie?)spleet die in open verbinding staat met de garage. Ja je raad het al, dit was voor deze lieve beestjes de snelweg naar een heerlijk maaltje.
Nadat ik in de garage de spleet met muggengaas heb dichtgeplakt was het het euvel over en hebben wij nog slechts sporadisch muggen op bezoek want geheel tegenhouden lijkt mij onmogelijk.
Tip! Let op je garage als je die openmaakt en plak alles af.
Groet,
Jo
Plaats reactie