NKC de weg kwijt?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: NKC de weg kwijt?



Bericht door Dafluc »

Zou toch eens over een bootje gaan denken Cor 8-)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18101
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: NKC de weg kwijt?



Bericht door Cee Pee »

Ik heb mijn leven lang gevaren, dat boek heb ik uit.
Maar wij zijn zeker 5 maanden per jaar met de camper op pad en staan 99% vrij en wel zo dat de "buren" zeker 50 meter van ons verwijderd zijn.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: NKC de weg kwijt?



Bericht door dieseltje+ »

:cheers: :thumbup:
Behalve de 5 maanden per jaar dan, daar moeten we nog wat op verzinnen. :-B Met de jaren hopelijk.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: NKC de weg kwijt?



Bericht door MonRoe »

Er is helemaal niets met een camping, maar het is geen camperplaats, dus vindt ik het raar dat een camping verkozen kan worden als camperplaats van het jaar.
Een camping is een plek waar campers, caravans en tentjes kunnen overnachten. Prima voor diegene die dat graag willen.
Een camperplaats is een plek waar alleen campers mogen overnachten (heel soms ook een caravan), die plekken kunnen gratis zijn, maar zijn steeds meer betalend. ook prima voor diegene die dat graag willen.

Iedereen kiest zijn manier van overnachten uit, of dit nu op een camping is, een gratis camperplaats, een betalende camperplaats of ergens lekker vrij.

Maar een camping kan geen camperplaats van het jaar worden, het is namelijk geen camperplaats, maar een camping! Je kan bij beide overnachten, maar ze zijn toch anders.
Dat is net als dat een tent geen camper van het jaar kan worden. Je kan in allebei slapen, maar het zijn totaal verschillende dingen.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31858
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: NKC de weg kwijt?



Bericht door Bob Diesel »

Toch leuk :!:
Twee vrouwen :thumbup:
Antje & Monique :hug: :hug:
Die snappen en ook uitleggen waar over ik mij zelf verbaasde

@ Luc
Een link heb ik ook nog niet gevonden
Maar het staat in het nkc blaadje

En nogmaals Ik/WIJ hebben niks tegen een camping
Er zijn er zeer veel waar we liever komen als op een camperplek

Waar ook rennende schreeuwende koters ,botte beheerders en toegangshekken aanwezig kunnen zijn
Maar meestal geen nette sanitaire voorzieningen ,zwembad en service
En onze buren op een beetje afstand ,ivm de privacy :wink:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
isoplus
Berichten: 6339
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: NKC de weg kwijt?



Bericht door isoplus »

Er wordt gemakshalve aan voorbij gegaan dat er vele campings zijn die speciale plaatsen voor campers ingericht hebben. Dus ja het bestaat echt een camperplaats op een camping en ook nog achter een slagboom :thumbup:
Een bekende is La Rouleta in Urrugne( Frans Baskenland) die heeft zelfs speciale luxe camperplaatsen met eigen water, afvoer, stroom en plek voor je aanhanger.
Zou zo maar de camperplaats van het jaar kunnen worden volgend jaar :wave:

Dus hoezo kan een camping geen camperplaats zijn?
Die gratis plekken bij sportvelden en zwembaden zijn toch gewoon parkeerplaatsen waar je ook een camper mag neerzetten :cheers:
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27412
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

NKC de weg kwijt?



Bericht door Marco Polo »

Tegen zo laag mogelijke rioolheffing op het mooiste plekje van het dorp staan.
Dat moet de definitie van de beste camperplaats zijn Afbeelding :P :D
Uitgeschreven

Re: NKC de weg kwijt?



Bericht door Uitgeschreven »

peciale luxe camperplaatsen

Moet het luxe zijn om camperplaats van het jaar te worden,?
Ik vind een camperplaats aan de Griekse zee ook een camperplaats van het jaar. Ook als er geen aansluiting is en je water moet halen in een gieter. 8-)
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31858
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: NKC de weg kwijt?



Bericht door Bob Diesel »

Het ging mij om het feit
Je noemt jezelf kampeerauto/camperclub
Kiest een camperplek :!: v/h jaar
En neemt dan een camping :crazy:
Welke voor een groot gedeelte v/h jaar ook nog gesloten is




Camping of camperplaats bezoeken ,
Dat mag iedereen zelf weten
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
isoplus
Berichten: 6339
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: NKC de weg kwijt?



Bericht door isoplus »

Nee hoor hoeft niet luxe te zijn. Het gaat er over of je als NKC lid een plaats op een camping kan kiezen als camperplek van het jaar, kennelijk kan dat :thumbup:
Wat mij betreft mag je ook een parkeerplaats bij een grote supermarkt als camperplaats van het jaar aanwijzen het zal mij een zorg zijn.
Ik begrijp van dat hele onderscheid geen r..., met mijn bootje, camper of vroeger met een caravan zoek ik een plekje dat mij bevalt, wat een ander er van vindt is voor mij niet belangrijk. Al die waarderingen van anderen moet je toch met een korreltje zout nemen, je hebt tegenwoordig heel veel mogelijkheden om per internet je reis voor te bereiden en met Google Earth kun je zelfs je tochtje virtueel thuis rijden.
Wat een mooie tijd leven wij toch in, mijn grootvader deed op zijn fiets met massive banden een rondje om de kerk en dat was het en verder alleen maar werken.
Wij kunnen kiezen uit parkeerplaatsen, camperplaatsen die zo aangewezen zijn in het publieke domein en of op een camping, bij een boer, bij een kasteel, of bij burgers in de tuin zelfs bij jachthavens of langs kanalen.
Ach als we niets te zeuren hebben is het ook niet goed :cheers:
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80312
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: NKC de weg kwijt?



Bericht door Dafluc »

Misschien toch nog even voor de duidelijkheid: er is geen verkiezing geweest en de NKC heeft niks aangewezen.
Maar verder ben ik er zo wel klaar mee.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Adfur
Berichten: 688
Lid geworden op: zo 07 okt 2012, 19:23
Locatie: Het Gooi

Re: NKC de weg kwijt?



Bericht door Adfur »

MonRoe schreef:
di 10 jul 2018, 6:59
Een camping is een plek waar campers, caravans en tentjes kunnen overnachten. Prima voor diegene die dat graag willen.
Een camperplaats is een plek waar alleen campers mogen overnachten (heel soms ook een caravan), die plekken kunnen gratis zijn, maar zijn steeds meer betalend. ook prima voor diegene die dat graag willen.
Dat is net als dat een tent geen camper van het jaar kan worden. Je kan in allebei slapen, maar het zijn totaal verschillende dingen.
Je hebt ook "campercampings" met alle voorzieningen zoals op een camping, maar alleen toegankelijk voor campers, voorbeelden zijn campercampings in De Lutte en Baarlo. De laatste was ooit een "gewone camping, maar nu alleen nog toegankelijk voor campers. Wellicht komt er ook een campercamping verkiezing van het jaar :)
Pössl Globecar Campscout Citroën Jumper 2.2 HDI 150 PK 636cm + Busbiker
Uitgeschreven

Re: NKC de weg kwijt?



Bericht door Uitgeschreven »

Van die meldingen op campercontact word ik tureluut! De meldingen lopen zo uiteen dat ik nooit goed weet of ik er wel ga staan of niet. Ik bedoel dan als we op reis zijn en we een plaats zoeken om te overnachten en eventueel een dag of 2 te blijven staan.
Soms staat er een minpunt: je kan er niet eten?? Is er geen restaurant of stinkt het dan ergens in de omgeving? Voor de ene is het er muisstil en voor de ander te luidruchtig.
Facile en Route heb ik enkele jaren weg gegooid om dat je er ook niet kon op vertrouwen. De camperplaats was er niet meer, of de coördinaten kloppen niet etc.
Het is voor mij een grote warboel. Ze zijn niet allemaal verkeerd, maar toch een deel ervan. Als je nu net in de omgeving van die verkeerde zit , :-B .
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: NKC de weg kwijt?



Bericht door Jan en Simonne »

Het interesseert me nooit, wat een ander ervan vindt.
Dat beslis ik zelf wel.
Wat de één geweldig vindt, vindt een ander drie keer niets.

En al die "verkiezingen van het jaar" zijn toch ook niet echt representatief?
Ik bedoel, de kampeerauto van het jaar is al een aantal malen een camper geweest, waar de meeste van ons alleen maar van kunnen dromen...
Tegen de (of meer dan) anderhalve ton...
Doe ff normaal zeg.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Plaats reactie