NKC de weg kwijt?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: NKC de weg kwijt?



Bericht door Jan en Simonne »

Een club?
Nee zeg, alsjeblieft niet! :D
Laat al die mensen maar lekker op die campings gaan staan.
Die zien we dan niet op de camperplaatsen, al dan niet betaalde.

Ik neem overigens aanstoot aan de implicatie dat dat altijd maar "gratis" moet zijn.
Als u niet eens weet, waar u over praat, gezien uw opmerking, lijkt het me zinloos een grote groep camperaars te beledigen met ongefundeerde opmerkingen.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
isoplus
Berichten: 6391
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: NKC de weg kwijt?



Bericht door isoplus »

NKC de weg kwijt? Integendeel zou ik willen zeggen, de NKC en ook de ACSI zijn prima bronnen van informatie voor hen die het reizen met een camper nog moeten ervaren.
Op zo'n georganiseerde reis leer je veel over je nieuwe vrijetijdsbesteding, daar kan toch niemand tegen zijn?
Je kunt er geen behoefte aan hebben, dat is iets anders.
En natuurlijk maakt de NKC ook fouten, slechts wij hier op dit forum maken nooit fouten... :thumbup:
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51313
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: NKC de weg kwijt?



Bericht door Kroppie »

hebben we niks anders te doen de nkc de weg kwijt nou en?, ze ontdekken wel een keer de mogelijkheden van een tomtom en dan komen ze er wel weer.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80407
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: NKC de weg kwijt?



Bericht door Dafluc »

Antje schreef:
ma 09 jul 2018, 17:37
Luc ik denk dat je de start van dit topic even goed moet lezen, het verhaal wat je hierboven schrijft haakt niet aan met waar Bob het over heeft!!
Ik lees dat Bob zijn verbazing uitspreekt over het feit dat de NKC voor een camping kiest. Daar reageer ik ook op. Haakt volgens mij prima aan.
En verder mag iedereen met zijn/haar camper lekker doen wat hij/zij zelf wilt. Lang of kort, camping of camperplaats, naast de kerk, alleen bij mooi weer of ook in de winter. Gewoon lekker zelf weten. Net zoals je zelf kunt bepalen of en bij welke club je wilt horen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31979
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: NKC de weg kwijt?



Bericht door Bob Diesel »

Zelfs de eigenaar van deze camping verbaast zich hier over
Al vinden ze het wel zeer leuk

Maar de nkc moet geen campings tot camperplaats v,h jaar verkiezen
Onderscheid blijven maken tussen camping of camperplaats


En een camping v,h jaar kiest de anwb al jaren :idea:

Bob Die zich niet schaamt dat die zowel op campings met toeters en bellen
Camperplaatsen ,betaald en gratis
En ook bij FB boeren
En veel erger :mrgreen: ook in the middle of nowhere wild staat ,daar waar dat nog gaat :idea:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80407
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: NKC de weg kwijt?



Bericht door Dafluc »

Had ik het dus goed gelezen. Ben het alleen niet met je eens. Kijk eens op de gemiddelde camping hoeveel campers er staan. Een camper komt doorgaans, net als jij, op beide plaatsen. Dus kan een camping ook net zo goed aangeprezen worden als een perfecte verblijfplaats voor iemand met een camper. De NKC is niet alleen de club van de camperaar die op een camperplaats staat. Het is ook de club van de camperaar die alleen op campings staat. Of een mix.
Afbeelding
Premiumliner
Berichten: 1098
Lid geworden op: za 12 aug 2017, 19:58

Re: NKC de weg kwijt?



Bericht door Premiumliner »

Bovenal is de NKC een club voor haar leden! En wedden dat diegenen met de meeste kritiek geen lid zijn van deze club?
Dan is het ook gemakkelijk om er op af te geven natuurlijk.
Eigenaren van dwerghondjes zijn mede schuldig aan de gezondheidsproblemen van deze beestjes zoals constante hoofdpijn en ademhalingsproblemen.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31979
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: NKC de weg kwijt?



Bericht door Bob Diesel »

Het kan ook juist de reden zijn om geen lid te zijn of te worden :idea:

als wij begin december langs de franse camperplek vh jaar komen
Blijkt deze dus niet beschikbaar te zijn ,
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
Frank1954
Berichten: 438
Lid geworden op: do 14 dec 2017, 12:50
Locatie: Lint (België)

Re: NKC de weg kwijt?



Bericht door Frank1954 »

Het NKC de weg kwijt...denk het niet :wink:
Die doen tenminste véél inspanningen om iedereen die "kampeert" te voorzien van informatie
De "gratis" Campercontact POI op de GPS en de app voor 6€ op de tablet of Ipad en weg zijn we :cheers:
Dankzij hen vinden we altijd wel een plaats die bij ons "profiel" past :thumbup:
En klopt de informatie niet met de werkelijkheid....gewoon doorgeven aan het NKC en het word aangepast
Wij zijn al héél wat Nederlandse camperaars tegen gekomen die zich als vrijwilliger inzetten voor het NKC
Hoedje af voor deze mensen die het niet alleen voor zichzelf maar ook voor andere doen :clap: :thumbup:
We zijn wel geen lid maar hebben wél véél respect voor hun inzet...
En wat betreft de "gratis" cultuur...die moet vaak door andere gedragen worden...
Ik betaal liever "iets" dan "niets" en als de camperplaats dan ook nog even word netjes gehouden door de gebruikers dan blijft iedereen gelukkig :cheers:
Festina Lente
Drie essentiële zaken voor geluk in ons leven zijn...
Iets te doen te hebben
Iets om van te houden
En, iets om voor te hopen
Pilote Galaxy G741C semi-automaat , 150pk, 4,5t, 2017
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: NKC de weg kwijt?



Bericht door dieseltje+ »

MANbus schreef:
ma 09 jul 2018, 18:12
Een camper is toch niets anders als een caravan met hulpmotor..? dus keuze begrijp ik wel.
+1 :cheers:
Ja precies. Een (dure) zelfrijdende caravan. Meer is het niet.
In combinatie met dat er steeds meer campers gebruikers zijn (al dan niet voorheen caravan bezitters) en de locatie`s die op CC staan klopt het helemaal en is het cirkeltje weer rond. :-B
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: NKC de weg kwijt?



Bericht door MonRoe »

een camping is geen camperplaats maar ook een overnachtingsplek voor een camper.

het verschil tussen camping en camperplaats weten we allemaal, wel of geen caravan.
heeft niets te maken met gratis of niet.

als je een camperplaats verkiezing houdt doe dit dan met camperplaatsen (gratis of betaald maakt niet uit) en maak een aparte verkiezing voor campervriendelijke campings.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Antje

Re: NKC de weg kwijt?



Bericht door Antje »

Dafluc schreef:
ma 09 jul 2018, 18:27
Antje schreef:
ma 09 jul 2018, 17:37
Luc ik denk dat je de start van dit topic even goed moet lezen, het verhaal wat je hierboven schrijft haakt niet aan met waar Bob het over heeft!!
Ik lees dat Bob zijn verbazing uitspreekt over het feit dat de NKC voor een camping kiest. Daar reageer ik ook op. Haakt volgens mij prima aan.
En verder mag iedereen met zijn/haar camper lekker doen wat hij/zij zelf wilt. Lang of kort, camping of camperplaats, naast de kerk, alleen bij mooi weer of ook in de winter. Gewoon lekker zelf weten. Net zoals je zelf kunt bepalen of en bij welke club je wilt horen.
En ik lees dat de nkc een fout maakt om een CAMPING CAMPERPLAATS van het jaar te maken, dus je gaat naar deze camperplaats op zoek blijkt het een camping te zijn, zelfs de eigenaar van de camping verbaast zich hierover. Het gaat dus niet over een vergelijking tussen camping of camperplaats, er is ook geen sprake van 'all over again' n.m.m. .
Gebruikersavatar
Sandor Gora
Berichten: 1735
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 10:42
Locatie: Vlaardingen

Re: NKC de weg kwijt?



Bericht door Sandor Gora »

Volgens mij heeft de NKC niets anders gedaan dan de "camperplaatsen" genoemd die op CamperContact de beste beoordelingen van de bezoekers kregen.
vriendelijke groet, Sándor Góra
Carthago Chic C-Line I 4.9 op Fiat Ducato 250 uit 2014
Antje

Re: NKC de weg kwijt?



Bericht door Antje »

MonRoe schreef:
ma 09 jul 2018, 19:21
een camping is geen camperplaats maar ook een overnachtingsplek voor een camper.

het verschil tussen camping en camperplaats weten we allemaal, wel of geen caravan.
heeft niets te maken met gratis of niet.

als je een camperplaats verkiezing houdt doe dit dan met camperplaatsen (gratis of betaald maakt niet uit) en maak een aparte verkiezing voor campervriendelijke campings.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Kijk jij snapt het :thumbup:
Plaats reactie