Leeftijd

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
taxus
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 23 okt 2016, 12:55

Re: Leeftijd



Bericht door taxus »

Wij hebben tijdens ons leven het hele scala aan kampeermiddelen gehad, van trekkerstentje en rugzak via vouwwagen en caravan naar de (kleine) camper. Ons kampeerleven evolueerde naar leeftijd, zou je kunnen zeggen. Als mid-zestigers lukt het ons niet meer om op een matje te slapen, we zoeken toch meer comfort. Maar we houden nu eenmaal van vrijheid en avontuur en dat zoeken we ook op oudere leeftijd. Ja, alles gaat wat langzamer, maar we hebben daar ook te tijd voor.En we zijn nog ondernemend. We kunnen nog beiden rijden, maar een van ons is ziek.
En ook dan komt een camper van pas. Bij een (1-2 dagen)behandeling in een ziekenhuis op 150 km afstand van onze woonplaats nemen we tegenwoordig de camper mee. Rijden buiten de spits om, nemen daarvoor de tijd en dat voorkomt stress. De partner heeft een eigen plekje als de ander in het ziekenhuis ligt of even moet blijven en hoeft niet in een saaie hotelkamer te verblijven. Het is voor de patiënt ook prettig toilet, bed etc tot je beschikking te hebben als je lang moet rijden en tussendoor even wil stoppen omdat je ziek, zwak of misselijk bent.
Als je weer bent opgeknapt kun je lekker vakantie vieren in je eigen home, met alle spulletjes die je nodig hebt bij de hand. Zelfredzaamheid, mét goede verzekeringen is wel essentieel. Je kunt dan nog heel lang van de camper genieten. En dat is voor elke leeftijd prettig.
isoplus
Berichten: 6382
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Leeftijd



Bericht door isoplus »

Mooie positieve bijdrage :thumbup:
Gebruikersavatar
Toemke
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 09 feb 2018, 16:53
Locatie: België of onderweg

Re: Leeftijd



Bericht door Toemke »

Paar jaar geleden in Portugal zie ik een ouder koppel (achteraf bleken beiden een stuk in de 80, één van de twee herstellende van kanker) sleuren en trekken om hun caravan mooi op de plaats te krijgen. Na even geholpen te hebben kort gebabbeld en gevraagd waarom geen mover.

"Bwaa is nog niet echt nodig geweest tot nu.." 😳
Ik ken mensen van 80 die niet meer zonder rollator uit de voeten kunnen. Deze 2 al vlot 80 voorbij, een gespan van minstens 10meter minimum 4000km meesleuren, daar teken ik voor. Chapeau!

Toen wij een paar dagen later verder trokken (toen nog met caravan en met de mover uit de plaats gemanoeuvreerd) kwam hij toch nog even zeggen dat zijn vrouw nu wel graag ook een mover eronder wil :clap:
Laatst gewijzigd door Toemke op wo 18 jul 2018, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu: - - - -
Toen: FIAT DUCATO P.L.A. S701
Toen: VW T3 Joker3 Westfalia
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Leeftijd



Bericht door Jan en Simonne »

Wat ik wel vaak merk, is dat mensen zonder hobbies of interesses snel oud worden.
Mensen die bezig blijven lijken veel langer door te gaan.
Afgezien van ziektes en kwalen natuurlijk.
Geraniums zijn niet goed...
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Leeftijd



Bericht door Marco Polo »

Dat is me ook opgevallen.
Gebruikersavatar
BP 2
Berichten: 839
Lid geworden op: ma 08 nov 2004, 18:12
Locatie: Bornem (Belgie)

Re: Leeftijd



Bericht door BP 2 »

Op het camperforum.be kan je een lid tegen komen van 91 jaar. Hij heeft dit jaar een nieuwe zelfbouw campertje in gebruik genomen. Het nieuwe project is kleiner dan zijn vorige Transit en heeft hij wel zelf ontworpen maar, door plaatsgebrek, niet zelf gebouwd.
Die kleine camperbus heeft alles wat nodig is: kastjes, kookblok, compressor koelbox, toilet en een efoy. Het kookblok heeft 1 gaspitje wat voldoende is voor koffie of zo want warm eten doet deze sympathieke man altijd op restaurant. Hij maakt nog buitenlandse reizen maar beperkt zijn dagelijkse ritten tot 300 à 400 km.

BP 2
Laatst gewijzigd door BP 2 op wo 18 jul 2018, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Leeftijd



Bericht door Jan en Simonne »

Wow...
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Leeftijd



Bericht door Marco Polo »

:thumbup:
Chris en Cissy
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 23 sep 2005, 7:32
Locatie: Boxtel

Re: Leeftijd



Bericht door Chris en Cissy »

We zijn een paar jaar geleden in Nieuw Zeeland geweest en hebben toen een reportage op de televisie aldaar gezien over mensen, ouder dan 100 jaar, die nog in het bezit waren van een rijbewijs en nog regelmatig auto reden. De reportage kan ik niet meer zo gauw vinden op het internet maar hierbij een link naar een 105-jarige chauffeur.
[wmv]https://www.youtube.com/watch?v=KXnBIhnpUUg[wmv]

Chris
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Leeftijd



Bericht door iSonic »

Mijn ouders van 83 en 79 gaan nog elk jaar 3 maanden naar spanje met de caravan. Twee weekjes terug hebben ze nog een week met onze zoontjes van 4 en 6 op de camping gestaan. Alle vier heel erg naar de zin gehad. :-B
Plaats reactie