Leeftijd

Algemene campervragen en -opmerkingen.
McLouis-078
Berichten: 221
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 15:56
Locatie: Dordrecht

Re: Leeftijd



Bericht door McLouis-078 »

Ken er eentje van 82. Gaat in de weekenden, samen met zijn vrouw, met de camper én zijn raceauto op pad naar diverse circuits om te racen.
makkelijk is moeilijk zat
Gebruikersavatar
Aloys
Site Admin
Berichten: 19102
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Leeftijd



Bericht door Aloys »

Ach, als je op je 92e nog president kunt worden en een land kan besturen (Maleisië), dan moet
een 'Hymertje' toch geen probleem zijn? :mrgreen:

Ik bedoel maar, het is super afhankelijk van de fysieke en mentale toestand van de persoon zelf.
De één is met 70 oud en breekbaar, de ander is in de 80 en doet alles nog fluitend...
Beheerder www.camperforum.nl
Een overzicht van onze reisverhalen.
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1872
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Leeftijd



Bericht door macfocus »

Mijn ouders.
84 en 76.
Gaat echt niet altijd even makkelijk, maar doen vrijwel alles waar ze zin in hebben.
Nu helaas even niet, maar hopelijk snel weer.

Genieten is het toverwoord, hoe je dat ook kan.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
Gebruikersavatar
fstuif
Berichten: 343
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 17:48
Locatie: Zevenaar

Re: Leeftijd



Bericht door fstuif »

Of je oud bent of niet is inderdaad relatief. Vooral luisteren naar je eigen lichaam en geen dingen doen waarvan je weet dat het niet echt verstandig is.
Ik heb respect voor het oudere echtpaar (rond de 90) die met de camper gingen overwinteren in Spanje. Dat ging prima, maar toen ze terug moesten kwam de twijfel. De kinderen hebben de camper opgehaald en het echtpaar is met het vliegtuig naar huis gegaan. Twee weken later was de camper verkocht. Hoeveel zouden tegen beter weten in toch naar huis zijn gereden? Ik hoop niemand.
Ik hoop dat mijn kinderen ons komen halen uit een ver oord........................ooit.

Groeten.

Fred
Met vriendelijke groet.

Fred

Achter iedere bocht een nieuw avontuur. Ik hoop nog vele bochten te mogen rijden.
Will
Berichten: 3530
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Leeftijd



Bericht door Will »

Vriend (echtpaar) van 80 jaar, heeft paar weken terug zijn allereerste camper (half integraal 7 mtr 2013.) aangeschaft....wordt deze week geleverd.
Gelukkig zijn er instanties die een oogje in het zeil houden.
Iedereen zit in een ontkennende fase op die leeftijd maar het einde nadert wel voor bepaalde activiteiten.
Als ik het voor mezelf mag zeggen ik ben 68 jaar en mijn reactie vermogen wordt minder maar gelukkig zo te lezen ben ik in de minderheid.
Soms is het ook beter om zelf de handoek in de ring te gooien of kinderen van...

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
isoplus
Berichten: 6341
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Leeftijd



Bericht door isoplus »

Instanties die een oogje in het zeil houden? Die zijn er vast maar controleren bij vernieuwing van het rijbewijs of na een ziekenhuis opname(soms).
Je bent en blijft zelf verantwoordelijk voor de koers die je uitzet en eventueel gaat varen.
Bij twijfel niet gaan, bij weerstand van de partner niet gaan.
Als je met een partner reist moet je het beide aangenaam vinden anders wordt je niet vrolijk van een paar maanden bivakkeren in zo'n beperkte ruimte wat zo'n camper toch is. Zoiets bezorgt je stress en stress moet je nu juist vermeiden...
Juist op gevorderde leeftijd moet je er een aangename reis van maken en ja, daarom staan wij vaak op campings ook voor een nacht.
Er zijn er in de winterperiode voldoende open om al campinghoppende de Algarve te kunnen bereiken( en terug via de westkust) :thumbup:
Gebruikersavatar
Datenebusje
Berichten: 196
Lid geworden op: do 20 apr 2017, 15:56
Locatie: Gelderland

Re: Leeftijd



Bericht door Datenebusje »

Mijn opa leverde op zijn 80ste zijn rijbewijs in. Daarna ging het rap achteruit. Het campertje gaf zijn leven geluk en zin, zonder werd hij vlug oud. Volgens mij helpt genieten en bewegen om zo lang mogelijk 'kwiek' te blijven. Al zijn er genoeg uitzonderingen en mensen die anders werken, natuurlijk.
Renault Master, 1998, de blauwe bus
isoplus
Berichten: 6341
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Maar opa ging niet achteruit omdat hij zijn camper weg deedRe: Leeftijd



Bericht door isoplus »

Maar opa ging niet achteruit omdat hij zijn camper weg deed maar omdat het einde van de houdbaarheidsdatum in zicht kwam.
Zo gaat dat toch bij mij ook, sommige investeringen doe ik niet meer omdat ik wel begrijp dat het einde hoe dan ook in zicht komt.
Dat wil niet zeggen dat ik mij niet vermaak, het gaat juist prima als je je beperkingen hebt leren kennen en dat weet ik uit ervaring.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Leeftijd



Bericht door de Jonckheer »

Zo zit het nu eenmaal in elkaar en dat moet je niet ontkennen. Eens was ik een fervent waterskiër maar dat mono skiën vereist een goede conditie. Toen ik merkte dat dat niet meer zo goed ging ben ik ermee gestopt. Zonder spijt want dat helpt niet en het is een leuke tijd om op terug te kijken. Zo zijn er meerdere dingen waar ik om dezelfde reden mee gestopt ben maar daar zijn andere dingen voor in de plaats gekomen. Je begint ergens aan en je stopt er weer een keer mee, net zoals je bent geboren en ook een keer dood gaat. Als ik merk dat het rijden lastig wordt stop ik daar ook mee, er blijft genoeg over om van te genieten.
Pinki
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 19 jan 2011, 17:33
Locatie: Wijnegem - Belgie

Re: Leeftijd



Bericht door Pinki »

een tijd terug was ik een duitse giant concorde aan het bewonderen, spiksplinternieuw, eigenaar bleek een 82 jarige vitale man te zijn die zijn vorige concorde net had ingeruild voor een groter model. Hij was alleen onderweg en toen hij vertrok vanop de (kleine) camping moest ik toegeven dat hij aardig manoeuvreren kon, de smalle plekken en enge ruimte was blijkbaar geen probleem.
Hij hoopte om er toch nog een dikke 10 jaar van te kunnen genieten.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51117
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Leeftijd



Bericht door Kroppie »

plannen alsof je het eeuwige leven hebt , en leven alsof je weet dat je morgen doodgaat.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Jan en Simonne
Berichten: 18588
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Leeftijd



Bericht door Jan en Simonne »

:thumbup:
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27413
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Leeftijd



Bericht door Marco Polo »

Mooie spreuk Jos :-)
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Leeftijd



Bericht door Transitje »

Het is ook geweldig als mensen, soms op zeer hoge leeftijd, nog van alles kunnen, ook camperen, als je je beperkingen maar kent en wilt accepteren dat het allemaal iets minder wordt. Dan maar wat kortere afstanden per dag, uiteindelijk heb je op die leeftijd genoeg tijd.
Zelf merk ik ook wel dat het allemaal net even meer aandacht en moeite vraagt om bepaalde dingen te doen hoewel ik nog lang geen 80 ben. Een jaar of zes geleden was ik nog parttime koerier en reed naar Engeland, Spanje, Denemarken, Frankrijk en dat allemaal op een op en neertje, met alleen sanitaire stops en om wat te eten.
Nu doen we er vier of vijf dagen over om in Portugal te komen, ik moet er niet meer aan denken om nog even op en neer naar bijvoorbeeld Valencia te rijden, vrijwel zeker zou het ook echt niet meer gaan. Toen deed ik regelmatig 1000 tot zelfs 2400 KM op een dag, nu vind ik 600 Km al meer dan genoeg, en dan blijft er tenminste ook nog gelegenheid om van het landschap en de stops te genieten.
En bovendien moeten vrachtwagenchauffeurs niet voor niets regelmatig stoppen en is hun rijtijd beperkt, wel zo goed voor de veiligheid ook.
Groeten

Klaas
Plaats reactie