Reservesleutel: hoezo duur?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Reservesleutel: hoezo duur?



Bericht door Transitje »

Van de week stonden we opeen camping op ongeveer 80 KM van huis, op een gegeven moment doet mijn vrouw de schuifdeur dicht en die viel in het slot. Probleem, de sleutels lagen in de bus en de reservesleutels thuis, gelukkig wel want anders hadden ze in haar tas gezeten en die lag ook binnen.
Ik heb een auto gehuurd en ben naar huis geweest om de reservesleutels te halen, een duur grapje.
We doen 's morgens meestal alleen de schuifdeur open zodat de rest gesloten blijft, maar het gebeurt dat dan het rode lampje op het dashboard blijft knipperen en als je dan de deur dichtgooit kan het dus dat alles weer op slot zit.
Ik was van plan om een extra reservesleutel te laten maken bij de Daf/Fiat garage en die dan ergens aan de auto vast te maken, maar dan blijkt een simpele sleutel zomaar 200 Euro te kosten, met afstandsbediening zelfs 245 Euro, daar komt dan nog een keer een kleine 50 Euro overheen om hem in te lezen in de computer.
Ik zie er maar van af.
Groeten

Klaas
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Hoezo, duur?



Bericht door Bob Diesel »

Neem je toch een sleutel alleen voor de deur :idea:

Bij een slotenmaker
Je start sleutel ligt toch binnen
En een alarm :crazy: komt niemand op af
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
bonkie
Berichten: 34
Lid geworden op: di 03 okt 2017, 10:50

Re: Hoezo, duur?



Bericht door bonkie »

Wij hebben dit vorig jaar ook tegen gekomen …Maar wel 1100 km van huis :bang: Het verder verhaal zal ik jullie besparen … sta je daar op een camperplaats ver van de bewoonde wereld :lol3:
Sindsdien reserve sleutel onder de wagen toch van de deuren ,Enkel ik weet waar ! Geen twee keer .
Laatst gewijzigd door bonkie op do 28 jun 2018, 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Hoezo, duur?



Bericht door hwendt »

Inderdaad je heb helemaal geen startsleutel nodig alleen een kopie van de startsleutel zonder de elektronica van de sleutel. Als je sleutels immers binnen leggen hoef je alleen maar de deur te openen. Ik heb door ervaring wijs geworden al jaren een sleutel in onder mijn voertuig verstopt
Magneetje en uit het zicht verstoppen...zijn plekken genoeg dus.. met 15 euro ben je klaar..

Hugo
Gebruikersavatar
pepon
Berichten: 2426
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 15:35
Locatie: Hollandscheveld, Drenthe.
Contacteer:

Re: Hoezo, duur?



Bericht door pepon »

Sleutel.jpg
Sleutel.jpg (83.29 KiB) 2545 keer bekeken

Hier mijn reserve sleutel, moest zelf nog zoeken waar hij ook alweer zat :lol3: .

Groet, Ron.
Global Moderator Renaultforum
https://www.renaultforum.nl/forum/

Bürstner Travel Van T571 Bjr. 2009 op Fiat Ducato 3.0 MultiJet 160 Pk ComfortMatic
Voor meer, kijk hier.
Gebruikersavatar
de toren
Berichten: 996
Lid geworden op: zo 25 feb 2007, 16:14
Locatie: Lienden

Re: Hoezo, duur?



Bericht door de toren »

Een kunstof bakje onder de camper schroeven en hij blijft droog en schoon :-B
ellan vannin
Berichten: 1407
Lid geworden op: zo 09 feb 2014, 22:40
Locatie: Tongeren Belgie

Re: Hoezo, duur?



Bericht door ellan vannin »

Gebeurde mij verleden jaar ook in Nederland sleutels in het contactslot en deuren dicht (VW T5). Zelfs telefoon en paspoort, beurs e.d. allemaal binnen in de bus. Via shop tankstation Wegenwacht mogen bellen. Lid worden WW 190 € maar kon niet daar ik geen adres in NL had. Ze konden wel mijn auto open komen maken kosten 195 €. Vanaf toen reservesleutel onder de auto.
All4dogs
Gebruikersavatar
Transitje
Berichten: 4384
Lid geworden op: zo 01 apr 2007, 22:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Hoezo, duur?



Bericht door Transitje »

Dat van die sleutel om alleen maar binnen te komen ken ik, maar ik wil ook voorbereid zijn voor het geval we de sleutel verliezen, en dan moet je er ook mee kunnen starten. Ik denk dat ik de reservesleutel maar ergens verstop.
Maar het gaat mij er om dat het zo onwijs duur moet zijn, wat stelt dat beetje electronica nu helemaal voor, dat kan toch nooit zo veel moeten kosten?
Een tijd terug ook al een sensor, een onooglijk klein dingetje met een printplaatje, waarom moet dat ruim meer dan 100 Euro kosten?
Je zou bijna gaan denken dat die zooi er alleen in en op zit om de garage te spekken want mechanisch gaat er niet zoveel stuk, dan kunnen ze in ieder geval goed verdienen aan al die snufjes en gadgets op auto's. :bang:
Groeten

Klaas
Gebruikersavatar
Satzat
Berichten: 1898
Lid geworden op: di 02 okt 2012, 20:53
Locatie: Gemeente Loon op Zand
Contacteer:

Re: Hoezo, duur?



Bericht door Satzat »

Een tijdje geleden hier in mijn woonplaats een extra sleutel voor de camper (Fiat Ducato) bij sleutelmaker bij laten maken.
Moest de originele sleutel even hebben om in te lezen. Kon er op wachten. Inlezen duurde een kwartiertje, daarna was de sleutel zo klaar.

Sleutel compleet voor de deuren en starten met de electronica er in en was 65 Euro kwijt.
De reserve sleutel ligt bij de beheerder van de stalling en deze extra sleutel gaat nu mee op reis.
Mario & Anita
Onze reisverslagen op: Maranita.nl

Wij waren met de camper in: België - Denemarken - Duitsland - Engeland - Frankrijk - Italië - Luxemburg - Marokko - Nederland - Noorwegen - Oostenrijk - Polen - Republiek San Marino - Schotland - Slowakije - Spanje - Tsjechië - Zweden

PA3BAI is definitief QRT
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Hoezo, duur?



Bericht door MonRoe »

Wij hebben het gehad dat we de sleutels in het zakje hebben laten zitten van de stoelen. Stoelen opgeruimd, luik dicht geklikt, rest van de spullen opgeruimd en dan ga je zoeken naar je sleutels om weg te kunnen rijden. Nergens te vinden. Normaal gesproken heb ik ook altijd reserve sleutels in mijn tas zitten maar die had ik er voor de winter uit gegooid omdat we toch 3 maanden met de camper weg zouden gaan. En dit was weer het eerste weekend weg na de winterstop en ja hoor mijn sleutels lagen nog thuis in de la.

We hebben de camper deuren dicht gedaan en zijn met onze vrienden naar ons huis gereden, daar de reserve sleutels opgehaald en met de personen auto weer naar de camper gereden.

Enkele uren later en 350 km extra gereden, waren we met de camper thuis.

Vanaf dat moment is het ook altijd, check check dubbel check, reserve sleutels bij ons? Zakken van de stoelen leeg voor dat ze het luik ingaan? Alhoewel dat laatste nog wel eens fout gaat, maar dan gaat het de laatste tijd om een zonnebril of e-reader ofzo.

We hadden trouwens ook de pech hulp dienst gebeld, maar die kunnen niets voor je doen.Ze kunnen geen sloten van luiken open maken. Toch maar een cursus lock picken gaan doen ;-)
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
djurre1980
Berichten: 940
Lid geworden op: di 17 jan 2017, 11:57

Re: Hoezo, duur?



Bericht door djurre1980 »

Als je lid van de ANWB bent hadden ze 'm zo open kunnen maken met zo'n luchtbalg.
Was vast sneller en makkelijker geweest dan de reservesleutel ophalen met een huurauto.
Edmond
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 14 dec 2016, 18:04

Re: Hoezo, duur?



Bericht door Edmond »

Hallo denken Julie er wel aan als de extra sleutel inde camper licht en bij diefstal van de camper moeten wel alle sleutels ingeleverd worden.doe hier navraag over bij je verzekering mits de camper verzekert is tegen diefstal.
Gr Ed
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31964
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Hoezo, duur?



Bericht door Bob Diesel »

Wat niet weet :?:

Lees wat hier nu door div is gemeld
En trek je plan

Een maal de ervaring gehad
Denk je anders... Dus regel die xtra sleutel

Kan je alle orginele sleutels tonen :mrgreen:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Meine
Berichten: 4745
Lid geworden op: wo 07 mar 2012, 19:01
Locatie: Vulkaaneifel

Re: Hoezo, duur?



Bericht door Meine »

Als je even shopt kom je op ongeveer 135 Euro uit voor een sleutel met afstandsbediening en op 65 euro voor een sleutel zonder afstandsbediening.
Plaats reactie