Zelfbouw Camperverzekerd of NKC/Bovag veiligheidskeuring?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
campercamper
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 08 dec 2017, 23:54

Zelfbouw Camperverzekerd of NKC/Bovag veiligheidskeuring?



Bericht door campercamper »

Ik ben bezig met de ombouw van een mercedes bus naar een camper. RDW en Belastingdienst is geregeld, nu de camper verzekering (allrisk) nog.

Ik weet niet of ik voor mijn vakantie (over drie weken) de volledige inbouw gereed krijg. Met NKC gebeld, die eist een bovag veiligheidskeuring (gas water en electra). Camperverzekerd eist deze veiligheidskeuring niet. Vanzelfsprekend voer ik eea veilig uit en wil ik het op termijn nog wel eens laten keuren, maar om in ieder geval dit jaar op vakantie te kunnen (en all risk te kunnen verzekeren) overweeg ik camperverzekerd zodat ik allrisk verzekerd op vakantie kan.

Het belangrijkst is dus om ZONDER bovag veiligheidskeuring te kunnen verzekeren als camper.

Wat is jullie ervaring? Mag uiteraard via PB om het forum 'schoon' te houden.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51288
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Zelfbouw Camperverzekerd of NKC / bovag veiligheidskeuring



Bericht door Kroppie »

doe je het voor een jaar, volgend jaar weer anders, dan ben je meer "klaar", dan kun je er nu mee weg.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
myway
Berichten: 15527
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 21:07

Re: Zelfbouw Camperverzekerd of NKC / bovag veiligheidskeuring



Bericht door myway »

Er zijn nogal wat zelfbouwers die er achter komen dat hun werkzaamheden niet voldoen aan de norm die bij dat soort keuringen wordt gevraagd.
Het is vaak afhankelijk van de “hobby” die de keurmeester heeft.
Met name gas geeft nog wel eens problemen als niet aan de nen norm wordt voldaan.
campercamper
Berichten: 203
Lid geworden op: vr 08 dec 2017, 23:54

Re: Zelfbouw Camperverzekerd of NKC / bovag veiligheidskeuring



Bericht door campercamper »

ik zie nu dat de banden na 6 jaar vervangen moeten worden... Dat is nogal een dure grap voor een MB 711 en ook niet haalbaar voor die tijd. :bang:
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80399
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Zelfbouw Camperverzekerd of NKC / bovag veiligheidskeuring



Bericht door Dafluc »

Het forum schoonhouden lukt niet erg als je meteen twee verzekeringen gaat vergelijken.
Het is al vaak voorbij gekomen. Kijk naar de voorwaarden, maar vooral ook naar de inhoud. Want die kan flink verschillen.
Maak een keuze en dan ga je dus ook akkoord met de voorwaarden. Of niet.
Gezien de forumregels is het niet de bedoeling dat we hier maatschappijen aanbevelen danwel afkraken.
Wie daar iets over kwijt wil: doe het aub per pb.
Afbeelding
Gebruikersavatar
jan-
Berichten: 2641
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 18:48
Locatie: Harderwijk

Re: Zelfbouw Camperverzekerd of NKC / bovag veiligheidskeuring



Bericht door jan- »

campercamper schreef:
ma 11 jun 2018, 16:17
ik zie nu dat de banden na 6 jaar vervangen moeten worden... Dat is nogal een dure grap voor een MB 711 en ook niet haalbaar voor die tijd. :bang:
Bij NKC mogen de banden wel ouder zijn, maar dan heb je dus weer een Bovag veiligheidskeuring nodig. Maar dat is misschien sneller en goedkoper te regelen.
Mijn 1e camper: viewtopic.php?t=8447705
Mijn 2e camper: viewtopic.php?t=8484909
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Zelfbouw Camperverzekerd of NKC / bovag veiligheidskeuring



Bericht door 't Busje »

Ik ben bang dat een Bovag keuring met de gasfles in het keukenkastje onder de kookplaat niet gaat lukken.
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Plaats reactie