Recron tegen camperplek

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Recron tegen camperplek



Bericht door de Jonckheer »

Zo'n aanhangertje hadden wij. (Niet deze maar een identieke). Geloof maar dat je daar prima en beter in kunt bivakkeren dan menige camper, al was het alleen al door de breedte van 2,5 meter.
$_46.JPG
Will
Berichten: 3551
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Recron tegen camperplek



Bericht door Will »

Verder pleit ik ervoor om all inn prijzen te vermijden, laat mensen betalen voor wat ze werkelijk gebruiken, dat is veel eerlijker.
Ja Nico dat snap ik, jij heb gewoon je woonhuis bij je .
Maar jouw camper is niet de norm en bovendien camperplaatsen voor jouw camper zullen zo wie zo spaarzaam zijn.
Met dat grote gevaarte het terrein aan gort rijden en dan 5 euro neerleggen ik zie het al voor me. :lol3: :cheers:

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Recron tegen camperplek



Bericht door MonRoe »

Wij hebben dan niet zo'n grote camper als Nico, maar alles zit er op en aan. We hebben geen stroom nodig, douche en wc zitten er ook in en gebruiken die ook. Voor een weekend weg hoeven we ook geen loosplek of wat dan ook. Alleen een plek om te staan.
Water hebben we eens in de 6 a 7 dagen nodig, lozen van de wc en vuilwater ook eens in de week.

dus ja, wat ons betreft, ook betalen naar wat je gebruikt.

Verder hebben wij op een officiele camperplaats in Noord West Spanje ook meegemaakt dat andere camperaars aangesproken werden op hun camping gedrag, hadden op de mix parking de stoeltjes en tafeltjes bij de camper neergezet. Wij zaten op een picknick bankje in het naast gelegen park.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Recron tegen camperplek



Bericht door de Jonckheer »

Voor zover mij bekend heb ik nimmer een terrein aan gort gereden, dat laat ik aan al die voorwielaandrijvers over die al gassend geulen graven in een nat grasland. :lol: :lol: Ik ga namelijk niet op terrein staan waarvan ik niet absoluut zeker ben dat ik er weer gewoon af kan rijden. Dus liefst verhard.

Het is niet erg om ergens voor te betalen mits je dat ook gebruikt. Iemand die voldoende stroom van zijn panelen en accu's heeft zal niet verplicht willen betalen voor een stroomaansluiting en dat is dan nog maar één voorbeeld. Dus een basisprijs plus wat je zelf wilt of moet gebruiken, ik snap niet hoe je daar tegen kunt zijn.
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Recron tegen camperplek



Bericht door Jan en Simonne »

Ik wil een plek, waar ik gewoon mag gaan staan en slapen.
Alles meer is welkom, maar niet noodzakelijk.
Met alles meer bedoel ik o.a.: lozen en water, plekje voor stoeltjes en klein tafeltje voor de koffiekopjes buiten (hoeft geen gras te zijn), beetje knap uitzicht.
Voor water etc. gewoon betalen.

Een voorbeeld: wij zijn heel blij met een leuk plekje op een kade of walkant, waar we lekker naar bootjes kunnen kijken.
Daar hoeft niets voor aangelegd te worden per se.
Maassluis was leuk, tot iemand bedacht, dat er van alles bij moest komen en worden aangelegd.
Flauwekul natuurlijk.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Recron tegen camperplek



Bericht door de Jonckheer »

Zo waren wij heel blij met de strekdam bij Lelystad. Maar aangezien gratis een vies woord is in Nederland moest dat worden afgesloten uiteraard.
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Recron tegen camperplek



Bericht door Jan en Simonne »

Daar hebben wij vaak gestaan, dat was inderdaad een heerlijke plek.
We komen er nog wel eens langs en elke keer baal ik opnieuw.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
PE1OPQ Theo
Berichten: 4573
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Re: Recron tegen camperplek



Bericht door PE1OPQ Theo »

PE1OPQ Theo schreef:
do 07 jun 2018, 20:55

Wat vinden jullie van dit verhaal, en stel dat jij de gemeente mocht adviseren hier in?
Wat zou je dan adviseren, wel of niet doen?
Wat we er van vinden, van het verhaal is na 13 pagina's goed aan bod gekomen.
Nu de 2e vraag, wat zouden jullie de gemeente adviseren als jij gevraagd werd?

Theo
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Recron tegen camperplek



Bericht door Jan en Simonne »

Wat ik de gemeentes zou adviseren is zich meer te conformeren aan de bestaande wet- en regelgeving en zeker niet aan de Recron:

Steeds meer gemeenten hebben in het plaatselijke verordening artikelen opgenomen die het parkeren en het parkeren en overnachten in campers volledig verbieden.

Om een (volledig) verbod op te nemen moet dit aan een aantal wettelijke vereisten voldoen, zoals het moet het verboden aan de eisen van proportionaliteit en subsidiariteit voldoen.

De besluiten mogen onder andere niet onevenredig zijn tot het te dienen doel. De gemeenteraden moeten daarbij rekening houden met de belangen van de camperbezitter.
Voor het verbod om langer dan enkele dagen te parkeren, maken gemeenten gebruik van het begrip parkeerexces.

Een exces is iets dat het aanvaardbare overschrijdt.

In iedere gemeenten zijn voldoende plaatsen waar geparkeerd kan worden zonder dat er sprake is van een parkeerexces.
Ook horen we dat gemeenten het parkeren en overnachten in een kampeerauto niet vrij mogen laten.

Gemeente zouden geen kampeerautoplaatsen mogen aanleggen.

In Kamerstuk 29829 staat over vrij kamperen onder andere: “Het vervallen van het verbod van artikel 15 tot het kamperen buiten kampeerterreinen, het zogeheten vrij kamperen, heeft tot gevolg dat het vrij kamperen zonder nadere voorziening door gemeenten in beginsel toelaatbaar is.

Hieruit blijkt duidelijk dat de gemeente de bevoegdheid tot het aanwijzen van camperplaatsen heeft, anders zou de Regering de Eerste en- Tweede Kamer der Staten-Generaal verkeerd hebben voorgelicht.
Tenslotte is dit verbod in strijd met hogere wetgeving.

Immer kunnen parkeerverboden geregeld worden op grond van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens.

Maar ook is het verbod in strijd met Artikel 2 van Protocol nr. 4 bij het Europees Verdrag tot bescherming van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden ( EVRM ) en door artikel 12 van het Internationaal Verdrag inzake burgerrechten en politieke rechten ( IVBPR ). Artikel 2 van Protocol 4 bij het Europees Verdrag EVRM bepaalt nadrukkelijk dat een ieder die zich legaal op het grondgebied van een deelnemende staat bevindt, daar vrijelijk zijn verblijfplaats moet kunnen kiezen.

De uitoefening van deze rechten mag aan geen andere beperkingen worden gebonden dan die bij de wet zijn voorzien en in een democratische samenleving noodzakelijk zijn in het belang van de nationale veiligheid of van de openbare veiligheid, voor de handhaving van de openbare orde, voor de voorkoming van strafbare feiten, voor de bescherming van de gezondheid of van de goede zeden of de bescherming van de rechten en vrijheden van anderen. De keuzen van de vrije verblijfplaats is dus een grondrecht.

(bron Martin Slingenberg camperpunt.nl )
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Will
Berichten: 3551
Lid geworden op: do 30 sep 2004, 22:10

Re: Recron tegen camperplek



Bericht door Will »

Gemeente zouden geen kampeerautoplaatsen mogen aanleggen.
Goedemiddag,

Dat is een misverstand wij hebben binnen onze gemeente 3 camperplaatsen toegewezen gekregen door de gemeente Bodegraven.
Ik heb meer het vermoeden dat veel gemeentes geen gedoe willen binnen hun dorp -stad, zoals hoererij en ander activiteiten die niet door de beugel kunnen.
Bij ons staan nauwelijks campers omdat men het liefst in toeristische gebieden wilt overnachten waar het dan weer overvol en onoverzichtelijk word.
Vandaar dat men niet staat te trappelen.

Mvrgr.Wil
Als je ouder wordt dan ga je steeds meer op jezelf lijken.
Gebruikersavatar
Grumble
Berichten: 2047
Lid geworden op: ma 16 jan 2012, 22:21
Locatie: Eibergen

Re: recron tegen camper plek



Bericht door Grumble »

Cee Pee schreef:
do 07 jun 2018, 21:28
Ze hebben niet door dat die "krenten" helemaal niet in "hun" pap zitten.
De meeste campers willen niet naar die massa campings waar alles je door de strot geperst wordt.
Ik denk dat ze het heel goed door hebben: De meeste camperaars zijn krenten die graag goedkoop staan, en geen behoefte hebben aan over-dadige/bodige voorzieningen omdat ze die zélf meeslepen...
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27445
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Recron tegen camperplek



Bericht door Marco Polo »

Kan het geld maar 1 keer uitgeven ;-)
Je koopt toegevoegde waarde ten opzichte van een caravan:
Vergaande autonomie

En dan wordt je dus een krent genoemd omdat je niet dubbel wilt betalen? :P
Aardy
Berichten: 1022
Lid geworden op: di 29 okt 2013, 15:20
Locatie: Veenendaal

Re: Recron tegen camperplek



Bericht door Aardy »

Mogelijk ben ik tegendraads; het zij zo.
Gratis staan willen we allemaal, of we nu met de camper rijden of met een caravan of de gewone auto.
Helaas lukt dat gratis parkeren steeds minder. Overal staan meters om geld te innen.

Ook als je ergens overnacht op een plek zonder verdere voorzieningen zou ik het redelijk vinden om een parkeervergoeding te moeten betalen.
Een argument als: de plaatselijke middenstand of horeca verdient aan ons, is maar zeer betrekkelijk.
Als ik met de auto boodschappen haal moet ik in veel gevallen parkeergeld betalen, terwijl de middenstand aan mij verdient.
En niet voor niets zie je bij de grote supers aan de rand van de steden zoveel campers staan! Die slaan zoveel mogelijk in, vertrekken en koken hun eigen maaltje.

Verder gun ik ieder een onbetaald plekje, als daar de ruimte voor is.
Maar in een dicht bevolkt land als Nederland is die ruimte er m.i. niet.
Ik moet er niet aan denken dat, naast de landschaps ontsierende windturbines, er ook nog overal campers zouden staan of 's avonds de dorpspleinen zouden ontsieren.
Het getuigt tevens van goed beleid dat er bijvoorbeeld in Zeeland langs de kust alleen overdag geparkeerd mag worden en niet gekampeerd, zodat iedereen kans heeft op een mooie (gratis) dagrecreatie plaats.

Er zijn nogal wat betaalde camperplaatsen of eenvoudige campings waar je kunt staan, zonder dat het veel euro's hoeft te kosten.

Iedereen een fijne vakantie gewenst :thumbup:
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13415
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Recron tegen camperplek



Bericht door hathi »

Aardy :thumbup: ,ook mijn mening,waarom zou ,betalen voor Diensten tegendraads zijn
Hans
Plaats reactie