Recron tegen camperplek

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
PE1OPQ Theo
Berichten: 4585
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 16:24
Locatie: Gasselternijveen

Recron tegen camperplek



Bericht door PE1OPQ Theo »

Zag dit bericht staan bij RTVDrenthe op de site.
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/135442 ... camperpark
Nu heb ik het vermoeden dat men niet goed begrijpt wat een camper plek is.
Krenten uit de pap halen noemen de bestaande campings de campers.
Wat vinden jullie van dit verhaal, en stel dat jij de gemeente mocht adviseren hier in?
Wat zou je dan adviseren, wel of niet doen?

Theo
Gebruikersavatar
nicolasfirst
Berichten: 258
Lid geworden op: do 15 feb 2018, 19:05
Locatie: Westerbork

Re: recron tegen camper plek



Bericht door nicolasfirst »

Gewoon weer een lobby groep die vindt dat ze het recht hebben hier iets over te zeggen en bang zijn dat ze 'omzet' gaan verliezen wanneer ze dit toestaan. Het gaat altijd over hun eigen portemonnee zonder te begrijpen waar het over gaat. Zo heeft RECRON ook af en aan 'ruzie' met de SVR (Stichting Vrije Recreatie) omdat de laatste vaak de kleine boerencampings representeert en dus geen behoefte heetf aan de 'voordelen' van een grote organisatie als de RECRON.

Groet,
Nico
We hebben een Opel Combo L2 uit 2013, met benzinemotor en weinig kilometers, begin 2019 laten ombouwen tot een minicamper door de mensen van minicamper.nl..

Het ombouw verhaal vindt je in dit topic
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: recron tegen camper plek



Bericht door de Jonckheer »

Laat ze aan die campings vragen of ze 12 maanden per jaar open zijn . . want dat is een vereiste voor mensen die het hele jaar door op pad zijn met hun camper. Zo niet, stoppen met zeuren dan!
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18169
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: recron tegen camper plek



Bericht door Cee Pee »

Ze hebben niet door dat die "krenten" helemaal niet in "hun" pap zitten.
De meeste campers willen niet naar die massa campings waar alles je door de strot geperst wordt.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80406
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: recron tegen camper plek



Bericht door Dafluc »

Dit hele verhaal is al vaker voorbij gekomen. Compleet met de jurisprudentie, de oneerlijke concurrentie, het niet gratis mogen aanbieden van plekken door gemeenten. Ze hebben helaas een poot om op te staan. Verder wil het er maar niet in dat de campers die ze wegjagen echt niet bij hun op de camping zullen gaan staan.
Dit topic bijvoorbeeld, 13 pagina's leesplezier
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jan Pieter
Berichten: 315
Lid geworden op: do 08 dec 2005, 22:34
Locatie: Renkum

Re: recron tegen camper plek



Bericht door Jan Pieter »

Blijft moeilijk er zijn er die Camperplaats willen met alle voorzieningen als op een camping en er zijn er die niks hoeven alles aan board voor zelfvoorziening en het hele jaar weg kunnen of wat ze hebben prima vinden om niet op een camping te staan. Zoek daar maar is een tussenweg in met bijv wat is een Camperplaats.

Voor mij hoeft er niks te zijn als ik er maar mag staan vind ik het prima alles zelf bij me.

Komt hier steeds meer naar voren dat er toch sanitair moet zijn of douche of je moet je luifel uit mogen draaien anders is het niks

Je moet wc kunnen legen en water kunnen pakken anders ook weer niet goed

Nog niet over het vuilniszakje gehad waar ergens weg moet

Bij deze mensen heeft de recra nog wel een punt denk ik

Blijft toch dat ze zelfvoorzienend moet zijn met een camper om over Camperplaatsen te praten
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: recron tegen camper plek



Bericht door de Jonckheer »

Dafluc schreef:
do 07 jun 2018, 21:35
Dit hele verhaal is al vaker voorbij gekomen. Compleet met de jurisprudentie, de oneerlijke concurrentie, het niet gratis mogen aanbieden van plekken door gemeenten. Ze hebben helaas een poot om op te staan. Verder wil het er maar niet in dat de campers die ze wegjagen echt niet bij hun op de camping zullen gaan staan.
Dit topic bijvoorbeeld, 13 pagina's leesplezier
Dat klopt helemaal. Een paar jaar geleden zelf gezien in Portugal waar de politie een stuk of 50 campers kwam wegjagen op verzoek van de plaatselijke camping. Wij werden daarbij niet lastig gevallen, misschien omdat ze ons niet als camper zagen. Hoe dan ook, ik zag dat ze allemaal de camping voorbij reden, niet één uitgezonderd, en zo hoort het. Ik vind dat bij dergelijke eikels alle campers zouden moeten wegblijven.
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: recron tegen camper plek



Bericht door dieseltje+ »

Gezonde marktwerking.
Vraag mij af tot in welke mate ze in elkaars vaarwater zitten. (de genoemde campings bekeken)
Tja...vandaag of morgen begint 1 van de campings een kinderboerderij, dan zal de lokale veehouderij toch ook niet protesteren?!

"Krenten in de pap" krijg daar toch iets van....verreweg de best betaalde gasten?!
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Recron tegen camperplek



Bericht door jielus »

Persoonlijk heb ik toch problemen met dat gratis. Een landelijke regelgeving zal er wel nooit komen dus elke gemeente mag er maar op los verzinnen. Een betaalde plaats om een camper te parkeren voor een dagtarief, zeg € 5,- p/d, en alles is opgelost. Wil je meer, dan betaal je meer!
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Recron tegen camperplek



Bericht door Jan en Simonne »

De Recron is gewoon tegen alles, waar ze zelf niet aan verdienen.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Face
Berichten: 1920
Lid geworden op: di 27 jul 2004, 18:24

Re: Recron tegen camperplek



Bericht door Face »

Laat deze melkveehouder lekker zn gang gaan, en een camperplaats maken. Camperaars zitten niet te wachten op dure campings met alle voorzieningen, je hebt toch immers alles bij je?

Daarom snap ik het probleem in Elburg ook niet,de haven wordt groter gemaakt, met alle voorzieningen voor boten.De camperplaats moest maar verdwijnen.
Ook hier was de Recron tegen het realiseren van een nieuwe camperplaats.

Perfect als de bovengenoemde melkveehouder een camperplaats wil beginnen, en dit in een heel mooi gebied, en ook nog eens goed voor de middenstanders.Laat de gemeente nu eens voorbij gaan aan het argument van de Recron en gewoon de vergunning verstrekken. Zou helemaal top zijn in dit gebied een camperplaats.

Face
Gebruikersavatar
rob2
Berichten: 2482
Lid geworden op: di 25 jul 2006, 8:44
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Recron tegen camperplek



Bericht door rob2 »

Het is te zielig voor woorden dat de campingeigenaren (via Recron) gaat sputteren bij de gemeente.
Als het in hetzelfde dorp een drogist zit dan bemoeit ( in de meeste gevallen ) de gemeente zich er ook
niet mee dat er bijv. een Kruidvat komt.
Ik ben zelf ook ondernemer, en ook niet altijd blij met (gezonde) concurrentie, maar het houdt je wel scherp,
en je moet vooruit blijven denken.
Hadden die 3 camping samen nou 20 prima camperplaatsen, dan had deze boer vast niet het plan opgevat een camperpark :bang: te
beginnen !
Groet,
Rob
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5262
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Recron tegen camperplek



Bericht door Mickel Moen »

Je kunt eindeloos discusieren over wat een camperplaats en wat een camping is, maar sec gezien wil hier een boer een camping beginnnen. Kwestie van bestemmingsplan. Al bestaande campings maken bezwaar.
Is hetzelfde als een boer die een snacktent wil beginnen en andere patatbakkers maken bezwaar. Zie ook de kwestie van het vestigen van supermarkten.

Uiteindelijk is het de gemeenteraad die al dan niet akkooord gaat Met het wijzigen van het bestemmingsplan.

Hier zielig of verontwaardigd gaan doen is hetzelfde als frikadel-speciaal-vreters die het jammer vinden of niet kunnen, dat er geprotesteerd wordt tegen de komst van nog een snacktent.

Gewoon kwestie van democratisch proces.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Recron tegen camperplek



Bericht door iSonic »

Volgens mij zien een hoop mensen het ook veel te simpel. Je hebt camper parkeerplaatsen waar je enkel mag staan en verder niks is. Maar je ziet steeds meer en meer camper plekken met een hele hoop voorzieningen. CamperCampings eigenlijk. Waar ook heel veel mensen overdag blijven staan. Dus ja ik me de recron en campings wel voorstellen.

Daarnaast zijn volgens mij de mensen die enkel willen parkeren sterk in de minderheid...
Plaats reactie