En toen klapte er een band
Re: En toen klapte er een band
Mooie banden met velgen!!!
Aan een klapband doe je niks ,je ziet het niet aankomen,kan net zijn dat je niet op het schermpje kijkt De temperatuur in de band kan binnen 30 sec gigantisch oplopen,dus ben je altijd te laat.
(.....................)nog niet ingevuld
Aan een klapband doe je niks ,je ziet het niet aankomen,kan net zijn dat je niet op het schermpje kijkt De temperatuur in de band kan binnen 30 sec gigantisch oplopen,dus ben je altijd te laat.
(.....................)nog niet ingevuld
Gr Jan
-
- Berichten: 233
- Lid geworden op: wo 12 nov 2008, 21:23
- Locatie: Hillegom
Re: En toen klapte er een band
Dan worden het wel erg dure wielen.kampo schreef:Ik zou thuis 4 nieuwe banden op die mooie MB velgen zetten.
@3 vind niet dat reparatiekosten hoog zijn maar de kosten van de schade die is ontstaan.
Re: En toen klapte er een band
buiten duur maar waarom thuis nieuwe banden , als de huidige goed zijn is dat toch niet nodig.?
goed is goed beter gaat niet
jos
goed is goed beter gaat niet
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: En toen klapte er een band
Ik zou juist onderweg naar huis de sterren afplakken en thuis de banden op andere velgen leggen
Eric
Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
- de Jonckheer
- Berichten: 12663
- Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
- Locatie: Berkhout
Re: En toen klapte er een band
O, maar ik heb wel schade hoor! Het spatbord zat dubbel achteraan, was terug te buigen en met wat vriendelijke klapjes met een hamer enigszins in model te krijgen . De las van een breedte beugel is gebroken en zolang met tie-rips vast gezet. Ook is het glas van het linker led achterlicht foetsie. Dus het kost 2 spatborden en een achterlicht.kampo schreef: ↑do 07 jun 2018, 8:08Dat is schrikken. Zelf ook meegemaakt. Ondertussen al 3 keer.
Gelukkig heb je geen schade. Mij koste het steeds een herstelling aan de spatborden.
En onderweg betaal je altijd meer, vooral omdat je de verkeerde oplossing moet kopen.
De ouderdom speelt een grotere rol dan je denkt. Vooral bij banden die lang stilstaan. Althans dat is mijn ervaring.
Ik zou thuis 4 nieuwe banden op die mooie MB velgen zetten.
De banden heb ik er nieuw onder laten leggen toen ik de aanhanger kocht, 10 jaar geleden. Overbelast zijn ze niet want er komt 400 kg per band op, nooit meer. De kar weegt 500, de auto 1100.
En die banden op die MB velgen? Die blijven er op zitten want eens eigenwijs, altijd eigenwijs, toch?
- Bob Diesel
- Berichten: 31964
- Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
- Locatie: limbabwe
- Contacteer:
-
- Berichten: 233
- Lid geworden op: wo 12 nov 2008, 21:23
- Locatie: Hillegom
Re: En toen klapte er een band
Zou je dan kunnen concluderen dat tien jaar toch te oud is ?
Het reserve wiel onder mijn camper was nog ongebruikt maar wel tien jaar oud .
Dorst het toch niet aan om deze te gebruiken.
Het reserve wiel onder mijn camper was nog ongebruikt maar wel tien jaar oud .
Dorst het toch niet aan om deze te gebruiken.
Re: En toen klapte er een band
er klappen ook banden van 2 of 3 jaar oud, dus geen rare dingen roepen.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: En toen klapte er een band
Oh, jammer dat er toch wat schade was.
Ik twijfel niet aan je kennis en meestal weet je heel goed wat je doet
Met een luxe wagen en hoog wiebelend zwaartepunt erop zou ik wel voorzichtig zijn.
Misschien brengen de mooie MB velgen ons op het verkeerde spoor, want die zijn dacht ik van begin 90er jaren.
De banden zullen zeker al vernieuwd zijn. DOT staat aan de binnen of buitenkant.
Ik twijfel niet aan je kennis en meestal weet je heel goed wat je doet
Met een luxe wagen en hoog wiebelend zwaartepunt erop zou ik wel voorzichtig zijn.
Misschien brengen de mooie MB velgen ons op het verkeerde spoor, want die zijn dacht ik van begin 90er jaren.
De banden zullen zeker al vernieuwd zijn. DOT staat aan de binnen of buitenkant.
Groeten Kampo
Re: En toen klapte er een band
Gaandeweg geef je toch steeds weer wat gegeven, waar ik mee kan rekenen.
1600kg totaal ,maar dat betekent gemiddeld 400 par band.
Gesteld gewone autoband ,zal draagvermogen in 13 inch ongeveer ruime 400 kg zijn( dit om ook die gegevens uit te lokken.
Maar bij tandemasser zal ook gewichtsverdeling
R/L ongelijk zijn en zelfs gekruisd tussen de assen.
Voor bandendruk niet belangrijk, maar " zwaarste band kan zomaar 10% meer gewicht hebben.
Dat is dan 440 kg.
3 bar voor een gewone autoband echter dekt dat wel in want max AT 2,5 bar tot 160 km,u dus nog steeds geen oververhitting te verwachten.
Las laatst iets over toevoegingen aan bandenrubber , met eigenschappen UV wering en betere warmteoverdracht.
Tireblack en Sicca.
Dan trek ik de conclusie dat afschermen tegen zon bij stilstand belangrijk is voor de levensduur.
Een van die stoffen trad naar buiten tijdens rijden en vormt een vetachtig laagje wat tegen UV beschermd. Doet dat dus niet bij stilstand.
En dat doet een aanhanger nu eenmaal veel.
Zomaar weer wat voer om deze discussie verder te helpen
1600kg totaal ,maar dat betekent gemiddeld 400 par band.
Gesteld gewone autoband ,zal draagvermogen in 13 inch ongeveer ruime 400 kg zijn( dit om ook die gegevens uit te lokken.
Maar bij tandemasser zal ook gewichtsverdeling
R/L ongelijk zijn en zelfs gekruisd tussen de assen.
Voor bandendruk niet belangrijk, maar " zwaarste band kan zomaar 10% meer gewicht hebben.
Dat is dan 440 kg.
3 bar voor een gewone autoband echter dekt dat wel in want max AT 2,5 bar tot 160 km,u dus nog steeds geen oververhitting te verwachten.
Las laatst iets over toevoegingen aan bandenrubber , met eigenschappen UV wering en betere warmteoverdracht.
Tireblack en Sicca.
Dan trek ik de conclusie dat afschermen tegen zon bij stilstand belangrijk is voor de levensduur.
Een van die stoffen trad naar buiten tijdens rijden en vormt een vetachtig laagje wat tegen UV beschermd. Doet dat dus niet bij stilstand.
En dat doet een aanhanger nu eenmaal veel.
Zomaar weer wat voer om deze discussie verder te helpen
Zelf benoemd bandendruk-specialist, Bandendruk story is begonnen hier op dit forum , zie viewtopic.php?f=14&t=8397755
Ben je nieuw hier, Kijk dan in De Blije doos voor beginners
Ben je nieuw hier, Kijk dan in De Blije doos voor beginners
-
- Berichten: 3735
- Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45
Re: En toen klapte er een band
Laatst gewijzigd door janmetdoka op ma 30 okt 2023, 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: En toen klapte er een band
precies.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything