Waarom Campercontact nog?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
FJM
Berichten: 437
Lid geworden op: di 19 sep 2006, 21:37
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: Waarom Campercontact nog?



Bericht door FJM »

Wij gebruiken CC nogal veel. Daarna de ACSI-gids omdat we héél soms op een camping staan.
De reviews in CC geven een indruk, maar niet meer dan dat. Sommige camperaars geven slechte of goede kritieken die -ons inziens- nergens op slaan. Wij kijken vaak naar de combinatie: afstand/plaats/regio. En dan is de CC echt een ramp. Heb je al eens proberen uit te zoomen in de kaartweergave? Je ziet alleen maar zwarte druppels, terwijl je de plaatsnamen niet eens kan zien. Dus gebruiken we Google Maps om te bepalen waar we naar toe willen en dan kijken we in de CC app of daar ergens een CP in de buurt is.

Park4night kennen we niet, moeten we toch eens gaan ontdekken.
Who is General Failure? And why is he reading my harddisk?
Gebruikersavatar
klaasv
Berichten: 160
Lid geworden op: wo 09 feb 2011, 21:51
Locatie: Grimbergen

Re: Waarom Campercontact nog?



Bericht door klaasv »

Wij gebruiken enkel CC en daarnaast Google Maps om campings te zoeken. De foto’s zijn wat mij betreft altijd het belangrijkste, geen promo plaatjes maar een echte indruk hoe het er is. Voor de beoordeling kijk ik naar het aantal reviews; als die boven 15 à 20 uitkomen klopt het aardig.

Ter info: De NKC is inmiddels de grootste kampeerautovereniging van Europa omdat de CC app zoveel gebruikt wordt internationaal


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Carthago E-line
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Waarom Campercontact nog?



Bericht door Jan en Simonne »

Die cijfers en reacties zeggen mij helemaal niets.
Mensen geven een prachtige plaats een 5, omdat er geen voorzieningen zijn, of omdat er geen tv ontvangst is.
Zo lang er nog dat soort reacties wordt gegeven, vind ik die niet interessant.

Maar ik kijk wel even of er b.v. hangjeugd of vandalisme is op die plek.
Dat vind ik dingen, die belangrijk zijn.
De rest interesseert me niet.

Maar eigenlijk staan we steeds minder op camperplaatsen.
Het wordt ons te druk.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
willemzon
Berichten: 1758
Lid geworden op: wo 02 dec 2009, 18:20

Re: Waarom Campercontact nog?



Bericht door willemzon »

Cde gidsen voor bijv 2018 worden natuurlijk in de zomer van 2017 gedrukt. CC is altijd actueel.

Groeten willem
Leven is genieten van nutteloze dingen (Judith)
Gebruikersavatar
appellover
Berichten: 4931
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 18:35
Locatie: Costa Blanca zuid Spanje

Re: Waarom Campercontact nog?



Bericht door appellover »

Wij gebruiken voornamelijk park4night ,natuurlijk worden we ook wel eens weggestuurd of het is niks,maar meestal prima.Heel veel plekken.Komt regelmatig voor als we weer eens op een hele slechte ,smalle weg rijden dat mijn vrouw zegt “ zeker weer park4 night”.Wij vinden het heerlijk die afgelegen plekjes. Geef vaak reactie op de app zoals “ niet in weekend naar toe gaan” of “ lage bomen” of “ geen of heel slecht bereik mobiel”, “weggestuurd”
Vroeger jaren met caravan en dus altijd op campings ,met camper is heel andere wereld.
Op tweede plaats gebruiken we de app “camperstop “.
We zijn nog lid van ACSI maar afgelopen jaar 2 maal gebruikt,dus beter stoppen er mee voor ons.
We zijn ook lid van FrancePassion dat gebruiken wel regelmatig voor heel fijne adressen.
Het enige wat we nodig hebben is elke 5/7 dagen de watertank vol , lpg ( 40 dagen )en diesel.En natuurlijk de Lidl.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Challenger Genesis 388 eb 2016
Gebruikersavatar
Atoz
Berichten: 5458
Lid geworden op: wo 19 jun 2013, 9:11
Locatie: 20 Km westelijk van Brussel bij voorkeur ergens in Europa

Re: Waarom Campercontact nog?



Bericht door Atoz »

Geef ons toch maar de campercontact app. Elke kilo papier is er 1 te veel ...
Al die negatieve reacties zeggen meer over de schrijver dan over de camperplekken.
Fiat Ducato °30/12/2000-2,8D-64kW-87pk-Alko-Flensburger Koffer -8140.63
650 & 80 Wp - 400Ah LiFePO4 - EPEVER 6415AN/60A - Waeco CRX65 - Planar 44D - Gebo luiken - schapenwol
TP-Link AC750 Archer MR200 4G LTE-router & 2x LPB-7-27-NJ antenne & 3 x 60Gb in EU By Orange.be
4x Kleber Transport 4S - 22/4/22 - 284.000Km - 65Psi
Wubbe
Berichten: 749
Lid geworden op: zo 05 feb 2006, 16:02
Locatie: Dronten

Re: Waarom Campercontact nog?



Bericht door Wubbe »

Misschien nog even een aanvulling (na de reactie van Willem269) ik lees wel de reviews, maar de uiteindelijk score zegt mij niet zoveel. Ik lees dat het bv. een super plek is en de beoordeling is dan een 6. Andersom komt ook voor.
Adria Coral 690 sc Platinum
Gebruikersavatar
Don Esteban
Berichten: 1104
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 17:52
Locatie: Limburg / Costa Brava

Re: Waarom Campercontact nog?



Bericht door Don Esteban »

Wubbe, je bent me voor. Inderdaad klopt de cijferwaardering niet altijd met de tekst. Soms denk ik dat men een 5 geeft in de veronderstelling dat men 5 sterren waardeert. Prachtige camperplaats, alles ok en nog meer positieve zaken en dan de waardering 5. Maar zoals al eerder geschreven: CC en ACSI vullen elkaar prima aan. En wat de zware boeken ACSI betreft, ik heb al twee jaar de kleinere kampeeruitvoering en ook die bekijk ik nog maar zelden. ACSI toont alles op internet en ik bekijk het met de tablet via WiFi of 3/4G via de smartphone hotspot.
Vriendelijke groet, Don
Knaus SKY I 700 LX
Afbeelding
Gebruikersavatar
WiSpi
Berichten: 1137
Lid geworden op: di 10 aug 2010, 18:09
Locatie: De Liemers

Re: Waarom Campercontact nog?



Bericht door WiSpi »

Papier gebruiken we nog zelden, wel voor nood bij ons (smartphone kan stuk gaan). 90% via CC.
Bij reviews vinden we belangrijk of er overlast is van jongeren e.d en of het rustig is e of het erg scheef is. Foto's geven een indruk van de plek, maar ik zit niet op foto's van de sanizuil te wachten.

CC vind ik wel traag worden. Als je slechte verbinding hebt, dan duurt het laden van de gegevens en kaarten heel lang, terwijl ik hem op offline heb staan. Misschien dat er teveel ballast mee komt (zeer veel nietszeggende of dubbele foto's en zeer veel reviews. En het icoontje op de smartphone (die donkergroene camper) vind ik zelf te donker. De app valt amper op als het al wat donkerder is.
Wat ik mis is info over de GSM verbinding op de plek. Dat kan voor iemand belangrijk zijn en dan is het fijn om dat te weten.

Camperstop hebben we een jaar gebruikt, maar daarna niet meer. Vond het geen aanwinst.

Ik hoor goede verhalen hier over Park4Night. Die ken ik niet. Ga die ook eens proberen.
Wim

Camper: Buscamper / Ducato 250 / 2007 / 3.0 liter motor
Gebruikersavatar
frank_h
Berichten: 751
Lid geworden op: do 17 nov 2016, 21:42
Locatie: Landgraaf

Re: Waarom Campercontact nog?



Bericht door frank_h »

Ik gebruik zowel de cc app als de de asci. Asci heeft trouwens een goede maar betaalde app. Als je de asci card hebt kost die 3 of 4 euro. Beetje jammer dat je die nog moet kopen naast de al betaalde gidsen maar hij werkt wel fijn.
Gebruikersavatar
taxus
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 23 okt 2016, 12:55

Re: Waarom Campercontact nog?



Bericht door taxus »

CC app is vernieuwd. Volgens de site past hij zich nu aan je apparaat aan... is dus anders op moob, tablet, pc. Mmmm weet nu nog niet hoe/wat ik erover moet vinden. Ervaring op de PC leert nu dat het geheel 'zenuwachtiger' reageert. De onderliggende kaart is nauwelijks meer te zien door al die fel blauwe punten die er op staan. Die hadden ze wel wat kleiner mogen maken.
Voorafgaand aan onze vakantie kijken we altijd via de pc naar het gebied wat we gaan bezoeken, waar we cp's kunnen vinden etc. Maar dat wordt lastig als je de plaatsnamen en wegen niet meer ziet op de kaart. Je moet nu teveel uitvergroten. Ben er nu nog niet zo blij mee.
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Waarom Campercontact nog?



Bericht door dieseltje+ »

WiSpi schreef:
wo 30 mei 2018, 21:57


Ik hoor goede verhalen hier over Park4Night. Die ken ik niet. Ga die ook eens proberen.

NIET DOEN NIET DOEN
Dan is de site over een paar jaar hetzelfde als CC :-B Populair, onjuiste info, verkeerde foto`s, traag....etc etc :D

Wij gebruiken Park4Night hoofdzakelijk, super. Mede ook omdat er meer locatie`s opstaan die onze voorkeur hebben. In verhouding meer locatie`s waar je normaal je luifel uit kan draaien, je stoeltjes buiten kunt zetten zonder tegen je buurman zijn camper aan te komen. Of zelfs buren???? Wat zijn dat?
En tuurlijk staan er hele drukke cp`s op.
Oh...en een voordeel van Park4night is, als je een locatie hebt gevonden en wil die beter bekijken opent die in het volgende tabblad.
Dat is bij(of was) bij CC zo irritant, locatie bekeken..ga je terug. jahoor, kaart van Europa. Zoeken weer van vooraf aan beginnen.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
WiSpi
Berichten: 1137
Lid geworden op: di 10 aug 2010, 18:09
Locatie: De Liemers

Re: Waarom Campercontact nog?



Bericht door WiSpi »

PECH, park4night staat er al op. Ben benieuwd.
Ja dat laatste vind ik ook irritant bij CC: van voren af aan beginnen. pfff
Wim

Camper: Buscamper / Ducato 250 / 2007 / 3.0 liter motor
Gebruikersavatar
wivabo
Berichten: 86
Lid geworden op: ma 08 dec 2008, 10:18
Locatie: Europa en soms iets daarbuiten

Re: Waarom Campercontact nog?



Bericht door wivabo »

Wij zijn vaak maanden achterelkaar op pad met de camper. In de volgorde: meestal vrijstaand; op een camperplaats al dan niet met voorzieningen; op een camping indien nodig. Voor de oriëntatie maken wij gebruik van de app Campercontact met als back-up de NKC campergidsen (combi van Camperplaatsen en ACSI campings met CC korting) en verschillende app's met overnachtingsplaatsen. Overdag vermaken wij ons in de natuur, in steden of toerend door het landschap. 's-avonds zoeken wij een plek om te overnachten. Het maakt dan niet zoveel uit hoe zo'n plek eruit ziet als het maar rustig is. De volgende dag trekken we weer verder als er in de omgeving niets te beleven valt. Wij zijn geheel zelfsupporting maar ook ons toilet moet van tijd tot tijd geleegd worden en het drink - en douchewater moet worden aangevuld, dan is het makkelijk om via de gidsen of app's een beetje de richting te bepalen :P
En mocht het ons ergens goed bevallen dan blijven we gewoon wat langer staan :-B
Met vriendelijke groet van Wim.
Wij waren met onze Knaus Traveller 630 op Ducato 290 / 1992 in:
NL; B; L; D; F; MC; DK; S; N; CH; I; RSM; A; FL; SLO; AND; E; MA; P; GR; TR; H; RO; BG; SYR; HKJ; AL; MNE; HR; BIH; CZ; SK; SRB; PL; LT; LV; EST; RUS; KZ; KS; UZ; TM; IR; ARM; GE
Nu reizen we in een Chausson Welcome 98.
Plaats reactie