Waarom Campercontact nog?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
willem269
Berichten: 201
Lid geworden op: do 22 jan 2009, 9:47
Locatie: Wilsum (D)
Contacteer:

Waarom Campercontact nog?



Bericht door willem269 »

Ik neem niet aan dit vloeken in de kerk is, maar heb ik het goed dat je veel beter af bent met de ASCI gids dan met CC. Ik zie op CC zo veel mix parkings met daarbij foto's van plekken die bepaald niet uitnodigen. Of zie ik het te donker en heeft CC ook sterke punten?
johan1950
Berichten: 1377
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:01
Locatie: Oosten des lands

Re: Waarom CC nog?



Bericht door johan1950 »

Ze vullen elkaar mooi aan.
Maar als ik alleen op ASCI zou navigeren zou ik een caravan kopen.
Ondanks mijn ASCI lidmaatschap gebruik ik CC ongeveer 10 x zoveel als de ASCI app.
Johan en Ina Gols
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8596
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Waarom CC nog?



Bericht door seth_space »

Ik geloof Willem dat je een van de sterke kanten van CC juist aangeeft. Actuele foto's maken het mogleijk vooraf te kiezen teriwjl de asci gids nogal gedateerde info geeft regelmatig.
In de praktijk doen we alles met cc en stellplatz radar.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Waarom CC nog?



Bericht door dieseltje+ »

Heel benieuwd naar de reactie`s.
Dat ik geen fan ben van CC is al eens duidelijk geworden. (gebruik het ook niet meer)
Wat de foto`s betreft....die kloppen niet altijd. Dus kan maar zo zijn dat een plekje veel aantrekkelijker is dan de foto doet vermoeden. :-B
En wat de 1 niks vind is voor de ander geweldig.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
willem269
Berichten: 201
Lid geworden op: do 22 jan 2009, 9:47
Locatie: Wilsum (D)
Contacteer:

Re: Waarom CC nog?



Bericht door willem269 »

En wat de 1 niks vind is voor de ander geweldig.
Ja, dat is me ook opgevallen. Ook dat waarderingen soms zo sterk uiteen lopen. Als je je er dan in verdiept zie je dat iemand een 4 of 5 geeft tussen allemaal 8-en en 9-ens omdat 'er geen stroom is'. terwijl dat er al bij staat.
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Waarom CC nog?



Bericht door dieseltje+ »

Denk dat CC daar ook weinig/niks aan kan doen. Zijn persoonlijke ervaringen/voorkeuren.
Heb zelf meer moeite dat ze energie steken in (voor mij) nutteloze info (voegt voor mij niks toe dat iemand brons, zilver of goud member is) en dat er b.v. geen mogelijkheid is om je favorieten te ordenen op regio of land.
Mede een reden dat we CC niet meer gebruiken is dat wij duidelijk een andere voorkeur hebben voor locatie`s dan de meeste op CC. (heeft niks met CC zelf te maken, voor de duidelijkheid)
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Wubbe
Berichten: 749
Lid geworden op: zo 05 feb 2006, 16:02
Locatie: Dronten

Re: Waarom CC nog?



Bericht door Wubbe »

Ik ben blij met CC, daarnaast gebruik ik ook nog een paar gidsen. De reviews van de camperplaatsen zijn persoonlijke indrukken over hoe men de plaats heeft ervaren. De score zegt mij niet zo heel veel.
Adria Coral 690 sc Platinum
willem269
Berichten: 201
Lid geworden op: do 22 jan 2009, 9:47
Locatie: Wilsum (D)
Contacteer:

Re: Waarom CC nog?



Bericht door willem269 »

De score zegt mij niet zo heel veel.
En eigenlijk is dat jammer. Ik zoek meestal wel op beoordelingen (7/8 of hoger) Maar het blijft een hulpmiddel. We gaan het beleven. Met CC, Boek met aires in Frankrijk, boek met aires in de Alpen, twee ACSI gidsen.

Ik las eerder in deze postings een opmerking over de Stellplatz radar. Hoe is die in de praktijk? Reviews op de website wel héél verschillend :-B

De vraag hoe die is heb ik ook voor Mobilisten. Iemand daar ervaring mee?
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Waarom CC nog?



Bericht door KTManiac »

Ik sta voornamelijk wild in Noorwegen en gebruik eigenlijk uitsluitend de CC app, en dan om eens in de zoveel dagen eens te kijken waar ergens een camping of sanistation in de buurt is.
Heb een hekel aan al die papieren rommel als 't ook gewoon met een app kan en m'n ACSI gidsen worden eigenlijk altijd meteen na ontvangst ongeopend weggegeven.
Doe er toch niks mee maar zit nou eenmaal bij m'n NKC lidmaatschap. (waarvan ik me overigens ook steeds vaker afvraag waarom ik daar eigenlijk lid van ben....)
jielus
Berichten: 2878
Lid geworden op: za 20 jul 2013, 16:34
Locatie: Noord-Vlaanderen

Re: Waarom CC nog?



Bericht door jielus »

KTManiac schreef:
wo 30 mei 2018, 7:55
Doe er toch niks mee maar zit nou eenmaal bij m'n NKC lidmaatschap. (waarvan ik me overigens ook steeds vaker afvraag waarom ik daar eigenlijk lid van ben....)
Het mooie clubmagazine en/of de verzekering?

Maar even terug! Wij zijn overtuigd vrijstaanders en gebruiken regelmatig het hele assortiment apps en papier. Soms om te vinden en soms om te ontwijken. Je wil nu eenmaal niet een straat van een camperplaats vandaan wild staan. Dan zou je zo maar problemen met de plaatselijke autoriteiten kunnen krijgen.
Onze avonturen zijn niet meer te volgen op onze website: "Travels and Troubles"
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Waarom CC nog?



Bericht door KTManiac »

jielus schreef:
wo 30 mei 2018, 8:10
Het mooie clubmagazine en/of de verzekering?
Het eerste vind ik idd wel leuk om door te bladeren. :thumbup:
De tweede? Nope, voor mij niet interessant.
famdebree
Berichten: 287
Lid geworden op: do 26 aug 2010, 13:38
Locatie: Soesterberg

Re: Waarom Campercontact nog?



Bericht door famdebree »

De Acsi-gidsen hebben wij inmiddels thuis liggen en gaan niet meer mee. Kortingskaart wel overigens ...

Wij gebruiken ook de campercontact app en Stellplatz radar. Vooral om snel te kunnen zien welke plaatsen er in de buurt zijn van waar wij ons op dat moment bevinden. Ook kun je vanuit de cc app en stellplatz app navigatie starten om je naar een plek te leiden. Voor ons reden genoeg om van de apps gebruik te maken en niet van de boeken.
Wij reizen rond in een Carthago Chic C-line T-Plus 4.8H van 2013
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Waarom Campercontact nog?



Bericht door MonRoe »

wij gebruiken CC heel veel omdat we graag op camperplaatsen staan. Op campings wat minder maar er zijn een paar uitzonderingen, zoals een camping aan de Drome waar we al 30 jaar met enige regelmaat een paar dagen zijn.

wij staan het liefst op gratis plekken zeker als we overdag hebben gereden of een stadje hebben bezocht of aan het water hebben gestaan. dan zoeken we alleen een plaats om te overnachten.

daarbij helpt onder andere CC ons maar ook de app park for night

camping gidsen papier of digitaal hebben we niet bij ons.

Vrij staan is ook iets wat wij wel eens doen maar dat is land afhankelijk.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45172
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Waarom Campercontact nog?



Bericht door thole »

Waarom CC nog? Net zo'n open vraag als waarom ACSI-gidsen nog?
Net als Monique hebben wij geen papier meer bij ons, alleen kijken we op apps en sites.
Park4Night heeft onze voorkeur ( echt heel veel vrije/gedoogplaatsen)met daarna CC.
We vonden daar wat we nodig hebben, nl vrije plaatsen of camperplaatsen.
Ik zie op CC zo veel mix parkings met daarbij foto's van plekken die bepaald niet uitnodigen
Regelmatig staan we op mixparkings, even de boulevard over en je zit op het strand of zoals nu in het centrum van de prachtige stad Reus.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Plaats reactie