Oprijblokken
Oprijblokken
Ik zit te denken aan andere oprijblokken en heb deze op het oog:
https://www.obelink.nl/fiamma-kit-level ... _id%3D9966
Maar nu weet ik niet of als je doorrijdt tot het hoogste plateau, of je er dan niet gauw overheen rijdt (dus over die laatste reling heen), met alle gevolgen van dien. Of is mijn angst onterecht?
Als je op het hoogste niveau bent, merk je dan dat je due reling op het eind raakt, zodat je bijtijds kunt stoppen?
Ik twijfel verder tussen de Fiamme (hierboven) en de Froli (hieronder).
https://www.obelink.nl/froli-leveller-x ... _id%3D9966
Zijn er voorkeuren en//of specifieke nadelen? In een test van pro-mobil kwam de Fiamme degelijker uit de test als de Froli. Froli komt op mij over als een gespecialiseerde fabrikant van deze oprijblokken en weten dus waar ze het over hebben.
Tot nu toe heb ik de Milenco levelers gebruikt, maar deze zijn dermate stijl dat ze steeds wegschuiven op elke ondergrond. Ze zijn relatief ook heel groot.Of is dat wegschuiven goed te voorkomen?
Alvast bedankt voor jullie meningen!
Wim
https://www.obelink.nl/fiamma-kit-level ... _id%3D9966
Maar nu weet ik niet of als je doorrijdt tot het hoogste plateau, of je er dan niet gauw overheen rijdt (dus over die laatste reling heen), met alle gevolgen van dien. Of is mijn angst onterecht?
Als je op het hoogste niveau bent, merk je dan dat je due reling op het eind raakt, zodat je bijtijds kunt stoppen?
Ik twijfel verder tussen de Fiamme (hierboven) en de Froli (hieronder).
https://www.obelink.nl/froli-leveller-x ... _id%3D9966
Zijn er voorkeuren en//of specifieke nadelen? In een test van pro-mobil kwam de Fiamme degelijker uit de test als de Froli. Froli komt op mij over als een gespecialiseerde fabrikant van deze oprijblokken en weten dus waar ze het over hebben.
Tot nu toe heb ik de Milenco levelers gebruikt, maar deze zijn dermate stijl dat ze steeds wegschuiven op elke ondergrond. Ze zijn relatief ook heel groot.Of is dat wegschuiven goed te voorkomen?
Alvast bedankt voor jullie meningen!
Wim
Wim
Camper: Buscamper / Ducato 250 / 2007 / 3.0 liter motor
Camper: Buscamper / Ducato 250 / 2007 / 3.0 liter motor
- dieseltje+
- Berichten: 2809
- Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
- Locatie: Noordoostpolder
Re: Oprijblokken
De oprijblokken uit de 1ste link hebben wij ook. Paar x gebruikt, een nadeel is de open onderkant, blijft op het onverharde altijd zooi in zitten, rubberen matjes onder gemaakt maar ben er klaar mee. Sowieso met oprijblokken. Kans op eroverheen schieten is aanwezig, hulp van 2de persoon om te kijken is bijna een must. Zonder dichte onderkant heeft deze ook de neiging (op het onverharde) door rijden naar hoogste plateau om te kantelen.
En zeker bij gebruik van meerdere oprijblokken (meerdere wielen) vind ik het een aanslag op de koppelingsplaten.
Zijn slechts mijn ervaringen.
Wij hebben een andere oplossing gevonden.
M.a.w. voor een kratje bier zijn ze op tehalen. Omgeving Emmeloord.
En zeker bij gebruik van meerdere oprijblokken (meerdere wielen) vind ik het een aanslag op de koppelingsplaten.
Zijn slechts mijn ervaringen.
Wij hebben een andere oplossing gevonden.
M.a.w. voor een kratje bier zijn ze op tehalen. Omgeving Emmeloord.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
- Aloys
- Site Admin
- Berichten: 19157
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 19:02
- Locatie: Kampen
- Contacteer:
Re: Oprijblokken
Ik weet ons merk niet, en ze liggen nu onder de achterbanden...
Wij hebben zo'n zwarte set met 3 niveaus. Bevallen uitstekend! Ik ben er nog nooit overheen geschoten. Femma kijkt wanneer
de blokken aan de achterkant moeten of alleen rechtsvoor. Bij linksvoor of beiden aan de voorkant houd ik mijn deur open en kijk
ik zelf hoever ik erop rij. Ik rijd meestal meteen naar maximaal, daarna even het waterpasje. Ik kan 'm immers altijd (zonder
motor) iets terug laten lopen.
Op een plek aangekome loop ik eerst naar achteren en als mijn gevoel zegt 'scheef', dan leg ik even een sleutelhanger-waterpasje
uit de keukenlade op het keukenblad. Voorover én naar rechts? Dan alleen een blokje onder het rechtervoorwiel.
Het kost misschien een minuutje, maar dan staan we ook 'pas'. Prettig ook bij het bakken en braden in een grote pan...
Moet ook wel: als de bus scheef staat en ik zet mijn antenne van 13 meter lang tegen de bus, dan staat die óók scheef! En dat is
geen gezicht!
Wij hebben zo'n zwarte set met 3 niveaus. Bevallen uitstekend! Ik ben er nog nooit overheen geschoten. Femma kijkt wanneer
de blokken aan de achterkant moeten of alleen rechtsvoor. Bij linksvoor of beiden aan de voorkant houd ik mijn deur open en kijk
ik zelf hoever ik erop rij. Ik rijd meestal meteen naar maximaal, daarna even het waterpasje. Ik kan 'm immers altijd (zonder
motor) iets terug laten lopen.
Op een plek aangekome loop ik eerst naar achteren en als mijn gevoel zegt 'scheef', dan leg ik even een sleutelhanger-waterpasje
uit de keukenlade op het keukenblad. Voorover én naar rechts? Dan alleen een blokje onder het rechtervoorwiel.
Het kost misschien een minuutje, maar dan staan we ook 'pas'. Prettig ook bij het bakken en braden in een grote pan...
Moet ook wel: als de bus scheef staat en ik zet mijn antenne van 13 meter lang tegen de bus, dan staat die óók scheef! En dat is
geen gezicht!
Re: Oprijblokken
Ik heb de zwarte 7.5 tons versie van de Froli blokken. Onverwoestbaar, de juiste hoogte en een prettige handgreep aan de kopse kant. Vorige week in de stromende regen de oude vergeten mee te nemen en uit overtuiging weer een paar van de zelfde gekocht. 26 euro in een keurige tas.
- Stieneke en Donald
- Berichten: 11823
- Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
- Locatie: Harderwijk
Re: Oprijblokken
Geldverspilling die oprijblokken. Stijgerplanken van een cm of 70 en enkele kleine houten blokjes eronder en je bent goedkoop uit.
Op de foto moesten we erg omhoog. Dit haal je niet met de gewone oprijblokken.
Overigens, als je toch die gele, zwarte en/of grijze oprijblokken gaat gebruiken op een losse ondergrond kan je onder de oprijblokken een plank leggen dan zak je niet weg in het zand of zo.
Op de foto moesten we erg omhoog. Dit haal je niet met de gewone oprijblokken.
Overigens, als je toch die gele, zwarte en/of grijze oprijblokken gaat gebruiken op een losse ondergrond kan je onder de oprijblokken een plank leggen dan zak je niet weg in het zand of zo.
Groetjes,
Donald.
Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Donald.
Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Re: Oprijblokken
Wel ja, daar zie ik mij al mee tobben in de winter met regen of natte sneeuw.
Lijkt mij een hoop gedoe al dat brandhout mee sjouwen
Lijkt mij een hoop gedoe al dat brandhout mee sjouwen
Re: Oprijblokken
ik neem 2 van brandweerslang gemaakte airjacks, zijn <1 cm dik met oprijden, en dan oppompen tot gewenste hoogte ,gaat met slang rond 200mm, plat 30 cm breed tot 11 cm hoog, bij 1,8 bar slang kan tot 5 bar hebben.
jos
jos
jos
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.
too old to worry about anything
Re: Oprijblokken
Bedankt allemaal, maar de kernvraag is:
Ben ik ten onrechte angstig dat ik te lang door rij op het hoogste niveau en zodoende over dat randje heen en dus ineens naar beneden klap?
Of voel je dat randje dermate goed dat je er niet overheen rijdt?
Ben ik ten onrechte angstig dat ik te lang door rij op het hoogste niveau en zodoende over dat randje heen en dus ineens naar beneden klap?
Of voel je dat randje dermate goed dat je er niet overheen rijdt?
Wim
Camper: Buscamper / Ducato 250 / 2007 / 3.0 liter motor
Camper: Buscamper / Ducato 250 / 2007 / 3.0 liter motor
- Stieneke en Donald
- Berichten: 11823
- Lid geworden op: zo 09 dec 2007, 14:10
- Locatie: Harderwijk
Re: Oprijblokken
Wat je op de foto ziet is echt een uitzondering hoor. (had geen andere foto) Meestal is een wat dik blokje aan de hoge kant nodig en halverwege de steigerplank een wat dunnere om de plank niet te laten doorbuigen. Zal nog eens een andere foto opzoeken. Let niet op de gasfles.
Groetjes,
Donald.
Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Donald.
Geniet nu van het leven, anders doen je erfgenamen het.
Re: Oprijblokken
Ben ik ten onrechte angstig dat ik te lang door rij op het hoogste niveau en zodoende over dat randje heen en dus ineens naar beneden klap?
Om geen schade te maken heb ik toen in de sneeuw lang met een schaarkrik moeten werken om dat blok te bevrijden
Is sindsdien niet meer voorgekomen maar ik hou er altijd rekening mee dat het nog een keer gebeurd want dat randje voel je echt niet
Overigens...een vriend van mij heeft hele hoge en grote Froli blokken en die zagen er na een paar keer gebruiken al heel raar uit: steeds weer springen er stukken plastic uit de blokken hij heeft ze nog steeds maar die van mij zijn na 15 jaarnog als nieuw, het is dat andere type uit de eerste post.
Toni
Nee Bij mijn eerste camper (j5) reed ik een keer net een beetje te ver en op hetzelfde moment dat ik over het randje reed richtte het blok zich vertikaal op en zat klem onder de camperBen ik ten onrechte angstig dat ik te lang door rij op het hoogste niveau en zodoende over dat randje heen en dus ineens naar beneden klap?
Om geen schade te maken heb ik toen in de sneeuw lang met een schaarkrik moeten werken om dat blok te bevrijden
Is sindsdien niet meer voorgekomen maar ik hou er altijd rekening mee dat het nog een keer gebeurd want dat randje voel je echt niet
Overigens...een vriend van mij heeft hele hoge en grote Froli blokken en die zagen er na een paar keer gebruiken al heel raar uit: steeds weer springen er stukken plastic uit de blokken hij heeft ze nog steeds maar die van mij zijn na 15 jaarnog als nieuw, het is dat andere type uit de eerste post.
Toni
- dieseltje+
- Berichten: 2809
- Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
- Locatie: Noordoostpolder
Re: Oprijblokken
Maar nu weet ik niet of als je doorrijdt tot het hoogste plateau, of je er dan niet gauw overheen rijdt (dus over die laatste reling heen), met alle gevolgen van dien. Of is mijn angst onterecht?
[/quote]
Waarschijnlijk ben ik niet duidelijk geweest in mijn eerste bericht:
Kans op eroverheen schieten is aanwezig, hulp van 2de persoon om te kijken is bijna een must. Zonder dichte onderkant heeft deze ook de neiging (op het onverharde) door rijden naar hoogste plateau om te kantelen"
Wij hebben een andere oplossing gevonden.
En wat Linus schrijf: Nee Bij mijn eerste camper (j5) reed ik een keer net een beetje te ver en op hetzelfde moment dat ik over het randje reed richtte het blok zich vertikaal op en zat klem onder de camper
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Re: Oprijblokken
Maak alles toch niet zo ingewikkeld. Je rijdt toch niet met een rotgang die blokken op?
Heel soms rij ik er overheen, dan gebeurt er helemaal niets anders als dat de keg. voor of achter het wiel ligt.
Even thuis een paar keer oefenen en het gaat vanzelf.
Heel soms rij ik er overheen, dan gebeurt er helemaal niets anders als dat de keg. voor of achter het wiel ligt.
Even thuis een paar keer oefenen en het gaat vanzelf.
Re: Oprijblokken
Heeft me een keer twee mistlampen gekost. Over de oprijblokken met daarachter een dikke spoorbiels. Eigen schuld, leermoment. Daarna is het eigenlijk nooit meer misgegaan. Kwestie van kijken en op het gemak.