Oprijblokken

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Rob Q
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 31 mei 2015, 22:38
Locatie: Rosmalen (NB)

Re: Oprijblokken



Bericht door Rob Q »

Iets voor het kopje voorzieningen of als POI: Oprijblokken beschikbaar. Verlichting OK. Geen campinggedrag. :cheers:
MvGr.,

Rob

Pössl 2Win R Plus 2022 Citroen Jumper
Fjr frans
Berichten: 5
Lid geworden op: di 01 aug 2017, 17:11

Re: Oprijblokken



Bericht door Fjr frans »

Deze oprijblokken heb ik ook heb ze al jaren en niet stuk te krijgen.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Oprijblokken



Bericht door MonRoe »

Sinds 2001 gebruiken wij regelmatig de gele fiamma blokken zware editie, zonder verdiepingen. Eerst tot boven aan rijden en dan langzaam zakken tot het gewenste niveau. Voordeel van blokken zonder verdiepingen is dat je niet maar 3 hoogtes hebt waar je de band op kan zetten, maar ook er tussenin kan. soms is de 1e verdieping net te laag en de 2e te hoog.

De blokken zijn hun geld meer dan waard geweest.
https://www.obelink.nl/fiamma-level-sys ... _id%3D9966
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
PaulBng
Berichten: 22718
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Oprijblokken



Bericht door PaulBng »

Ik heb de blokken uit de eerste link. Ik ben er nog nooit overheen gereden. Zonder hulp.

Wel multiplex 18mm eronder. Je kunt ze vastschroeven in de kruisingen van de plastic "muurtjes". En aan de lage kant 10cm uit laten steken.
twente1946
Berichten: 559
Lid geworden op: do 31 okt 2013, 12:31

Re: Oprijblokken



Bericht door twente1946 »

als ik er zover op moet rijden (3e verhoging) zoek ik wel een andere plek.
Gebruikersavatar
gjvonk
Berichten: 9050
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 21:06
Locatie: Schiedam

Re: Oprijblokken



Bericht door gjvonk »

Door er met beleid op te rijden schiet je er niet snel overheen. Ik maak een referentievak naast het voorwiel met een paar takjes / stenen of een paar strepen in de halverharding. Dan weet ik hoever ik door kan rijden. Ondertussen hebben we nu al zoveel jaar ervaring met de lichte scheef voorover stand van onze buscamper, dat het ons bijna altijd lukt om het plekje zo te kiezen dat we geen blokken nodig hebben.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Buscamper fan
Jdbiggelaar
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 10:38
Locatie: Boxtel

Re: Oprijblokken



Bericht door Jdbiggelaar »

Mijn camper heeft een (Fiat Ducato) automaat en is daarmee heel lastig te controleren bij het oprijden van de (in mijn geval) Fiamma blokken. Je hebt met zo’n automaat geen controle over de koppeling. Als ik niet erg voorzichtig ben, verbrand ik mijn koppeling.
Heeft iemand hier een oplossing voor?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gerard.Smolders
Berichten: 233
Lid geworden op: wo 12 nov 2008, 21:23
Locatie: Hillegom

Re: Oprijblokken



Bericht door Gerard.Smolders »

Ja hoor "Flat Jacks"
Gebruikersavatar
Blokske
Berichten: 145
Lid geworden op: za 12 jul 2014, 20:54
Locatie: Huldenberg centraal in Belgie

Re: Oprijblokken



Bericht door Blokske »

Beste,
Ik gebruik al 5 jaar de Uniko 6 in 1 oprijblokken en ben daar zo tevreden van.... https://www.youtube.com/watch?v=AB9S0hgH3q4
Ik heb er in totaal 4 mee en je kan deze uit elkaar halen en combineren met elkaar zodat je bvb 5 blokjes aan elkaar zet om grote hoogtes aan te kunnen in bergachtig gebied. een vlakke bovenkant is misschien wel wat je zoekt dan heb je ongeveer een 25 a 30 cm plek om je centraal te zetten en niet op 5 cm juist moet mikken om er niet overheen te rijden.
Bij drassige grond ook al in combinatie gebruikt (telkens 2 verleggen aan de trekkende voorwielen) om zonder grasschade weg te komen uit doornat gras en zachte bodem waar anderen met spoorvorming en tractorhulp weg moesten komen.
Nemen ontegensprekelijk wat plek in met zijn 4, zijn niet de goedkoopste en brengen wat gewicht met zich maar ik wil niet meer zonder vertrekken.
Onverslijtbaar en ik koop dan de eerste 25 jaar geen andere meer.
OOit begonnen met die holle van Fiama maar in zandgro,d zakten ze stevast weg en gaven nooit de hoogte die ik wenste deze Uniko 6 in 1 kan ik veel hoger laten komen en zakken nooit weg.
Blokske.

LMC A 654 G Black Selection met zitgroep achteraan.
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Oprijblokken



Bericht door JoopBrekken »

Jdbiggelaar schreef:
wo 30 mei 2018, 22:30
Mijn camper heeft een (Fiat Ducato) automaat en is daarmee heel lastig te controleren bij het oprijden van de (in mijn geval) Fiamma blokken. Je hebt met zo’n automaat geen controle over de koppeling. Als ik niet erg voorzichtig ben, verbrand ik mijn koppeling.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Wij hebben ook zo,n geweldige automaat, je moet er even aan wennen maar nu gaat het makkelijker als met een " hand" schakeling omdat je met je linker voet op de rem kunt trappen voordat je het gaspedaal met je rechtervoet loslaat en je dus niet onbedoeld weer terug zakt.
Ik sta in 1 tel bovenop de opritjes, rem d,r op, eventueel iets terug laten zakken klaar. Onze koppeling heeft hierbij veel minder te lijden ( hij slipt korter) als bij de ouderwetse hand schakel metode.
Gebruikersavatar
wivabo
Berichten: 86
Lid geworden op: ma 08 dec 2008, 10:18
Locatie: Europa en soms iets daarbuiten

Re: Oprijblokken



Bericht door wivabo »

Voor de Fiamma levellers zijn ook onderplaten met een ribbelprofiel te koop. Deze kunnen er met enkele bouten onder geschroefd worden en steken aan de lage kant van het blok iets uit waardoor wegglijden van het blok wordt voorkomen. Dit heeft tevens het voordeel dat het blok in losse grond minder snel wegzakt.
Wat betreft het hoogste plateau: Hoe groter de wieldiameter hoe minder snel je het eindpunt voelt :shifty:
Ik weet dat uit ervaring :sick:
Met vriendelijke groet van Wim.
Wij waren met onze Knaus Traveller 630 op Ducato 290 / 1992 in:
NL; B; L; D; F; MC; DK; S; N; CH; I; RSM; A; FL; SLO; AND; E; MA; P; GR; TR; H; RO; BG; SYR; HKJ; AL; MNE; HR; BIH; CZ; SK; SRB; PL; LT; LV; EST; RUS; KZ; KS; UZ; TM; IR; ARM; GE
Nu reizen we in een Chausson Welcome 98.
Gebruikersavatar
JoopBrekken
Berichten: 4251
Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.

Re: Oprijblokken



Bericht door JoopBrekken »

Een aan de onderzijde open oprijwig kun je op een zachte ondergrond eenvoudig op zijn kop leggen!
Jdbiggelaar
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 10:38
Locatie: Boxtel

Re: Oprijblokken



Bericht door Jdbiggelaar »

JoopBrekken schreef:
Jdbiggelaar schreef:
wo 30 mei 2018, 22:30
Mijn camper heeft een (Fiat Ducato) automaat en is daarmee heel lastig te controleren bij het oprijden van de (in mijn geval) Fiamma blokken. Je hebt met zo’n automaat geen controle over de koppeling. Als ik niet erg voorzichtig ben, verbrand ik mijn koppeling.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Wij hebben ook zo,n geweldige automaat, je moet er even aan wennen maar nu gaat het makkelijker als met een " hand" schakeling omdat je met je linker voet op de rem kunt trappen voordat je het gaspedaal met je rechtervoet loslaat en je dus niet onbedoeld weer terug zakt.
Ik sta in 1 tel bovenop de opritjes, rem d,r op, eventueel iets terug laten zakken klaar. Onze koppeling heeft hierbij veel minder te lijden ( hij slipt korter) als bij de ouderwetse hand schakel metode.
Goed idee! Dankje, niet aan gedacht, ga ik proberen!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Jdbiggelaar
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 10:38
Locatie: Boxtel

Re: Oprijblokken



Bericht door Jdbiggelaar »

Gerard.Smolders schreef:Ja hoor "Flat Jacks"
Dank voor je tip! Had daar ook al aan gedacht, maar lees veel berichten over flatjacks die kapot gaan. Moet ik nog eegens speciaal op letten?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Plaats reactie