Oprijblokken
Re: Oprijblokken
Iets voor het kopje voorzieningen of als POI: Oprijblokken beschikbaar. Verlichting OK. Geen campinggedrag.
MvGr.,
Rob
Pössl 2Win R Plus 2022 Citroen Jumper
Rob
Pössl 2Win R Plus 2022 Citroen Jumper
- MonRoe
- Berichten: 17482
- Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
- Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
- Contacteer:
Re: Oprijblokken
Sinds 2001 gebruiken wij regelmatig de gele fiamma blokken zware editie, zonder verdiepingen. Eerst tot boven aan rijden en dan langzaam zakken tot het gewenste niveau. Voordeel van blokken zonder verdiepingen is dat je niet maar 3 hoogtes hebt waar je de band op kan zetten, maar ook er tussenin kan. soms is de 1e verdieping net te laag en de 2e te hoog.
De blokken zijn hun geld meer dan waard geweest.
https://www.obelink.nl/fiamma-level-sys ... _id%3D9966
De blokken zijn hun geld meer dan waard geweest.
https://www.obelink.nl/fiamma-level-sys ... _id%3D9966
Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Re: Oprijblokken
Ik heb de blokken uit de eerste link. Ik ben er nog nooit overheen gereden. Zonder hulp.
Wel multiplex 18mm eronder. Je kunt ze vastschroeven in de kruisingen van de plastic "muurtjes". En aan de lage kant 10cm uit laten steken.
Wel multiplex 18mm eronder. Je kunt ze vastschroeven in de kruisingen van de plastic "muurtjes". En aan de lage kant 10cm uit laten steken.
-
- Berichten: 559
- Lid geworden op: do 31 okt 2013, 12:31
Re: Oprijblokken
Door er met beleid op te rijden schiet je er niet snel overheen. Ik maak een referentievak naast het voorwiel met een paar takjes / stenen of een paar strepen in de halverharding. Dan weet ik hoever ik door kan rijden. Ondertussen hebben we nu al zoveel jaar ervaring met de lichte scheef voorover stand van onze buscamper, dat het ons bijna altijd lukt om het plekje zo te kiezen dat we geen blokken nodig hebben.
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
Buscamper fan
-
- Berichten: 70
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 10:38
- Locatie: Boxtel
Re: Oprijblokken
Mijn camper heeft een (Fiat Ducato) automaat en is daarmee heel lastig te controleren bij het oprijden van de (in mijn geval) Fiamma blokken. Je hebt met zo’n automaat geen controle over de koppeling. Als ik niet erg voorzichtig ben, verbrand ik mijn koppeling.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
-
- Berichten: 233
- Lid geworden op: wo 12 nov 2008, 21:23
- Locatie: Hillegom
- Blokske
- Berichten: 145
- Lid geworden op: za 12 jul 2014, 20:54
- Locatie: Huldenberg centraal in Belgie
Re: Oprijblokken
Beste,
Ik gebruik al 5 jaar de Uniko 6 in 1 oprijblokken en ben daar zo tevreden van.... https://www.youtube.com/watch?v=AB9S0hgH3q4
Ik heb er in totaal 4 mee en je kan deze uit elkaar halen en combineren met elkaar zodat je bvb 5 blokjes aan elkaar zet om grote hoogtes aan te kunnen in bergachtig gebied. een vlakke bovenkant is misschien wel wat je zoekt dan heb je ongeveer een 25 a 30 cm plek om je centraal te zetten en niet op 5 cm juist moet mikken om er niet overheen te rijden.
Bij drassige grond ook al in combinatie gebruikt (telkens 2 verleggen aan de trekkende voorwielen) om zonder grasschade weg te komen uit doornat gras en zachte bodem waar anderen met spoorvorming en tractorhulp weg moesten komen.
Nemen ontegensprekelijk wat plek in met zijn 4, zijn niet de goedkoopste en brengen wat gewicht met zich maar ik wil niet meer zonder vertrekken.
Onverslijtbaar en ik koop dan de eerste 25 jaar geen andere meer.
OOit begonnen met die holle van Fiama maar in zandgro,d zakten ze stevast weg en gaven nooit de hoogte die ik wenste deze Uniko 6 in 1 kan ik veel hoger laten komen en zakken nooit weg.
Ik gebruik al 5 jaar de Uniko 6 in 1 oprijblokken en ben daar zo tevreden van.... https://www.youtube.com/watch?v=AB9S0hgH3q4
Ik heb er in totaal 4 mee en je kan deze uit elkaar halen en combineren met elkaar zodat je bvb 5 blokjes aan elkaar zet om grote hoogtes aan te kunnen in bergachtig gebied. een vlakke bovenkant is misschien wel wat je zoekt dan heb je ongeveer een 25 a 30 cm plek om je centraal te zetten en niet op 5 cm juist moet mikken om er niet overheen te rijden.
Bij drassige grond ook al in combinatie gebruikt (telkens 2 verleggen aan de trekkende voorwielen) om zonder grasschade weg te komen uit doornat gras en zachte bodem waar anderen met spoorvorming en tractorhulp weg moesten komen.
Nemen ontegensprekelijk wat plek in met zijn 4, zijn niet de goedkoopste en brengen wat gewicht met zich maar ik wil niet meer zonder vertrekken.
Onverslijtbaar en ik koop dan de eerste 25 jaar geen andere meer.
OOit begonnen met die holle van Fiama maar in zandgro,d zakten ze stevast weg en gaven nooit de hoogte die ik wenste deze Uniko 6 in 1 kan ik veel hoger laten komen en zakken nooit weg.
Blokske.
LMC A 654 G Black Selection met zitgroep achteraan.
LMC A 654 G Black Selection met zitgroep achteraan.
- JoopBrekken
- Berichten: 4251
- Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
- Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.
Re: Oprijblokken
Wij hebben ook zo,n geweldige automaat, je moet er even aan wennen maar nu gaat het makkelijker als met een " hand" schakeling omdat je met je linker voet op de rem kunt trappen voordat je het gaspedaal met je rechtervoet loslaat en je dus niet onbedoeld weer terug zakt.Jdbiggelaar schreef: ↑wo 30 mei 2018, 22:30Mijn camper heeft een (Fiat Ducato) automaat en is daarmee heel lastig te controleren bij het oprijden van de (in mijn geval) Fiamma blokken. Je hebt met zo’n automaat geen controle over de koppeling. Als ik niet erg voorzichtig ben, verbrand ik mijn koppeling.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Ik sta in 1 tel bovenop de opritjes, rem d,r op, eventueel iets terug laten zakken klaar. Onze koppeling heeft hierbij veel minder te lijden ( hij slipt korter) als bij de ouderwetse hand schakel metode.
Re: Oprijblokken
Voor de Fiamma levellers zijn ook onderplaten met een ribbelprofiel te koop. Deze kunnen er met enkele bouten onder geschroefd worden en steken aan de lage kant van het blok iets uit waardoor wegglijden van het blok wordt voorkomen. Dit heeft tevens het voordeel dat het blok in losse grond minder snel wegzakt.
Wat betreft het hoogste plateau: Hoe groter de wieldiameter hoe minder snel je het eindpunt voelt
Ik weet dat uit ervaring
Wat betreft het hoogste plateau: Hoe groter de wieldiameter hoe minder snel je het eindpunt voelt
Ik weet dat uit ervaring
Met vriendelijke groet van Wim.
Wij waren met onze Knaus Traveller 630 op Ducato 290 / 1992 in:
NL; B; L; D; F; MC; DK; S; N; CH; I; RSM; A; FL; SLO; AND; E; MA; P; GR; TR; H; RO; BG; SYR; HKJ; AL; MNE; HR; BIH; CZ; SK; SRB; PL; LT; LV; EST; RUS; KZ; KS; UZ; TM; IR; ARM; GE
Nu reizen we in een Chausson Welcome 98.
Wij waren met onze Knaus Traveller 630 op Ducato 290 / 1992 in:
NL; B; L; D; F; MC; DK; S; N; CH; I; RSM; A; FL; SLO; AND; E; MA; P; GR; TR; H; RO; BG; SYR; HKJ; AL; MNE; HR; BIH; CZ; SK; SRB; PL; LT; LV; EST; RUS; KZ; KS; UZ; TM; IR; ARM; GE
Nu reizen we in een Chausson Welcome 98.
- JoopBrekken
- Berichten: 4251
- Lid geworden op: wo 25 feb 2009, 12:57
- Locatie: ZW Frl, zuid EU of elders.
Re: Oprijblokken
Een aan de onderzijde open oprijwig kun je op een zachte ondergrond eenvoudig op zijn kop leggen!
-
- Berichten: 70
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 10:38
- Locatie: Boxtel
Re: Oprijblokken
Goed idee! Dankje, niet aan gedacht, ga ik proberen!JoopBrekken schreef:Wij hebben ook zo,n geweldige automaat, je moet er even aan wennen maar nu gaat het makkelijker als met een " hand" schakeling omdat je met je linker voet op de rem kunt trappen voordat je het gaspedaal met je rechtervoet loslaat en je dus niet onbedoeld weer terug zakt.Jdbiggelaar schreef: ↑wo 30 mei 2018, 22:30Mijn camper heeft een (Fiat Ducato) automaat en is daarmee heel lastig te controleren bij het oprijden van de (in mijn geval) Fiamma blokken. Je hebt met zo’n automaat geen controle over de koppeling. Als ik niet erg voorzichtig ben, verbrand ik mijn koppeling.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Ik sta in 1 tel bovenop de opritjes, rem d,r op, eventueel iets terug laten zakken klaar. Onze koppeling heeft hierbij veel minder te lijden ( hij slipt korter) als bij de ouderwetse hand schakel metode.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
-
- Berichten: 70
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 10:38
- Locatie: Boxtel
Re: Oprijblokken
Dank voor je tip! Had daar ook al aan gedacht, maar lees veel berichten over flatjacks die kapot gaan. Moet ik nog eegens speciaal op letten?Gerard.Smolders schreef:Ja hoor "Flat Jacks"
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk