Oprijblokken

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
WdePundert
Berichten: 716
Lid geworden op: vr 30 jan 2015, 15:39
Locatie: Papendrecht.

Re: Oprijblokken



Bericht door WdePundert »

Ik heb de oprijblokken zoals op de eerste foto in de openingspost. De binnenkant heb ik volgeschuimd, maar dat voorkomt niet helemaal dat er aarde onder zit, maar dat scheelt wel. Ik ga vaak alleen met de camper weg en gebruik de blokken bijna altijd. Erop rijden en de juiste hoogte bereiken is dan een kwestie van rustig aan doen, enkele keren uitstappen om te kijken naar de blokken en op de waterpas. Ben er nog nooit ‘afgekukeld’.
Groet,
Wim.

Verba volant scripta manent.
WimZ
Berichten: 1815
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 11:13

Re: Oprijblokken



Bericht door WimZ »

linus schreef:
za 26 mei 2018, 20:46
Bij mijn eerste camper (j5) reed ik een keer net een beetje te ver en op hetzelfde moment dat ik over het randje reed richtte het blok zich vertikaal op en zat klem onder de camper
Ik denk dat dit ook aan de blokken kan liggen. De twee in de openingspost zijn ook verschillend. De eerste heeft aan de achterkant een schuine zijde en de tweede een rechte zijde. Bij de rechte zijde heb je bij over het randje gaan meer kans dat het blok omhoog komt dan bij de eerste met de schuine zijde. Zeker op iets zachtere ondergrond.
screech
Berichten: 410
Lid geworden op: do 08 mar 2007, 9:17
Locatie: Dronten

Re: Oprijblokken



Bericht door screech »

Wij hebben die grijze van Fiamma.
Eroverheen schieten kan altijd zoals al gezegd. Maar als je met beleid erop rijdt, is dit haast onmogelijk. Als we de blokken gebruiken staat mijn vrouw altijd buiten(ook in de regen,sneeuw,hagel :mrgreen: ).

Die gaten aan de onderzijde kan idd wat troep in komen. Daarom hebben wij de blokken in een speciale “blokkenzak”. Zo heb ik nooit zooi in de campert. Als we dan thuis komen, maak ik ze schoonen klaar ben je.
Adria Twin bus camper, zo enorm blij mee.
Gerard.Smolders
Berichten: 233
Lid geworden op: wo 12 nov 2008, 21:23
Locatie: Hillegom

Re: Oprijblokken



Bericht door Gerard.Smolders »

Heb zeven jaar oprijblokken gebruikt , en nu voor het derde seizoen
Flat jacks en ik kan u zeggen een verademing ,zou niet anders meer willen.
Dit zijn natuurlijk mijn ervaringen.

Gerard
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5671
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Oprijblokken



Bericht door Camperic »

:lol: Wilde ik ook net schrijven en kan ik dus beamen :thumbup:
Eenvoudig er op rijden zonder risico op problemen als je iets te ver rijdt en vervolgens eenvoudig op juiste hoogte zetten, direct of later als je dat beter uitkomt zonder dan te hoeven verplaatsen. Ook geen probleem met modder in de oprijblokken en bovendien gemakkelijker op- én afrijden op drassig terrein. Ik heb de set Fiamma blokken nog wel bij me, maar heb ze al 3 jaar niet meer gebruikt :crazy:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
willem269
Berichten: 201
Lid geworden op: do 22 jan 2009, 9:47
Locatie: Wilsum (D)
Contacteer:

Re: Oprijblokken



Bericht door willem269 »

Mijn ervaring is dat je bij rustig oprijden de verschillende niveaus goed voelt. Iemand buiten kijken is desondanks prettiger. Het probleem van modder etc in de onderkant is op te lossen door een een stuk watervast (wbp) multiplex, 10 mm ofzo, op te lijmen. Ook kun je een stuk multiplex lijmen tegen de hoogste/kopse kant. Daardoor voel je een beetje extra weerstand. Maar het staat of valt allemaal met rustig er tegenop rijden zodat je de 'sprongetjes' naar het volgende niveau goed voelt.
Gebruikersavatar
Ries
Berichten: 1347
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 19:59
Locatie: Utreg

Re: Oprijblokken



Bericht door Ries »

Ik reis sinds 3,5 jaar alleen en moet dus op gevoel de blokken oprijden. Is nog steeds een doe ik liever niet momentje. Gebruik ze daarom alleen als het echt nodig is voor slapen. Wil mijn bed niet uitrollen :-? Ik slaap altijd en overal, dus geen vaste plek in de camper. Meestal in hefbed soms op de bank. Mijn hoofdkussen aan de kant die hoger staat. :wink: Rijd er altijd achteruit op. En net als Aloys, gebruik ik meestal 1 blok. Is meestal genoeg. Onder het blok leg ik een stukje mat zoals in voortenten gebruikt wordt, blok glijdt niet en blijft schoon aan de onderkant.
Om de pannen recht te houden leg ik muntjes onder 1 of 2 pootjes van de pannendragers. Werkt perfect :P

Eigenlijk geen probleem dus. Maar toch de vraag. Zijn er blokken waar je beter bij voelt dat je bijna boven bent? Ik denk dan aan die grote zwarte van Froli. Het lijkt er op dat je die golven in de blokken beter kan voelen als je er op rijd.
"Het is waanzin om honderden miljarden uit te geven aan niet effectief klimaatbeleid."

Just because my path is different doesn't mean I'm lost
Gebruikersavatar
vmax
Berichten: 5176
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 21:16
Locatie: oant grutste natoergebied fan nederlân

Re: Oprijblokken



Bericht door vmax »

die zijn er ja deze https://www.youtube.com/watch?v=AB9S0hgH3q4 heb ze zelf al jaren er zijn gewoon geen betere, geen geklooi dat je weer iets terug rolt oid. ja ik weet het voor er commentaar komt ze kosten wat :wink:
Hymer B694 Fiat 2.8 IDTD bj 2000

wie hard werkt verschaft zichzelf vrijheid

voor de tandemas bezitters:
https://www.facebook.com/groups/183362805934110/
https://www.facebook.com/groups/2246047885618614/

en Hymer bezitters
https://www.facebook.com/groups/871981313133700/
willem269
Berichten: 201
Lid geworden op: do 22 jan 2009, 9:47
Locatie: Wilsum (D)
Contacteer:

Re: Oprijblokken



Bericht door willem269 »

Is het niet lastig dat je voor het oprijden de keuze voor de hoogte al moet bepalen omdat je er anders weer af moet, omklappen en weer oprijden?

En de prijs, waar worden ze voor aangeboden?
nevske
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 02 mar 2018, 20:06

Re: Oprijblokken



Bericht door nevske »

Gerard.Smolders schreef:Heb zeven jaar oprijblokken gebruikt , en nu voor het derde seizoen
Flat jacks en ik kan u zeggen een verademing ,zou niet anders meer willen.
Dit zijn natuurlijk mijn ervaringen.

Gerard
Beste,

Die flat jacks hebben mijn interesse gewekt.

https://youtu.be/UMfNH_RoRNk

Hoe zorg je voor voldoende perslucht?
Trekt zo een mini compressortje dat? Of lukt het met een of andere handpomp?

Ken het niet gewoon een vraagje.

Thx

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5671
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Oprijblokken



Bericht door Camperic »

Een minicompressortje volstaat en zelfs met hand- of voetpomp goed te doen.

Wel de Flat-Jack Camper Plus nemen: https://www.flat-jack.nl/ (geen 2 op elkaar nodig, zoals in het oude filmpje)

PS. Ik gebruik ze ook als de camper langere tijd in (winter)stalling staat, zodat de banden dan niet langere tijd op 1 punt op harde ondergrond rusten.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gerard.Smolders
Berichten: 233
Lid geworden op: wo 12 nov 2008, 21:23
Locatie: Hillegom

Re: Oprijblokken



Bericht door Gerard.Smolders »

Pomp deze op met een klein compressortje die bij mijn luxe auto
werd geleverd.
Heb daar wel een langere stroomkabel aangemaakt , zodat ik rondom bij de wielen kan komen.

Ik leg er wel altijd droogloopmatjes van de zelfde maat onder ter bescherming .
Meestal heb ik aan 1 bar voldoende max is 1½

Gerard
Gebruikersavatar
ariedekreij
Berichten: 1230
Lid geworden op: vr 23 dec 2005, 17:29
Locatie: Alblasserdam

Re: Oprijblokken



Bericht door ariedekreij »

Ik reed mijn oprijblokken regelmatig kapot en er zat altijd vuil in de openingen aan de onderkant. Ik heb gele met vier stapjes. Ongeveer 9 jaar geleden heb ik plaatjes watervast multiplex gemaakt, 15 cm langer dan de blokken en de openingen van de blokken aan de onderzijde vol gepurd en direct met de nog natte pur de plaatjes multplex er onder gemaakt. Ik heb er 6,5 jaar mee gedaan. Nu een nieuwe set op precies dezelfde manier geprepareerd. Werkt!
De mooiste dingen kun je niet plannen of naartoe gaan. Ze overkomen je bij toeval.
Gebruikersavatar
tonmillen
Berichten: 29
Lid geworden op: za 10 sep 2005, 19:28
Locatie: horst

Re: Oprijblokken



Bericht door tonmillen »

Afbeelding

Deze zijn stevig,maar moeilijk verplaatsbaar.
Plaats reactie