Nieuwe camper op het oog: wat vinden jullie?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Trevor
Berichten: 77
Lid geworden op: zo 03 apr 2005, 12:28
Locatie: Den Haag

Nieuwe camper op het oog: wat vinden jullie?



Bericht door Trevor »

Hoi camperaars,

We zijn nog steeds super tevreden over onze Hymer b544 uit 1994. Maar met 2 opgroeiende kinderen is het soms wat krapjes. Nu houd ik al een tijdje, als hobby, marktplaats in de gaten en viel mijn oog op een Hymer 680 Starline uit 2004.

Link

Wie heeft er ervaring met deze camper, en wat zijn de voor- en nadelen? Waar moet ik goed op letten? Ik heb begrepen dat er met Hymers uit 2007 veel problemen zijn....hoe is dat met deze uit 2004?

Ik hoor graag jullie reacties!

Vriendelijke groet,

Trevor
vrijheid=blijheid
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Nieuwe camper op het oog, wat vinden jullie?



Bericht door KTManiac »

Onderwerp wat terug blijft komen: gewicht.
Massa rijklaar 3140kg, max massa 3500kg.
Als je d'r met z'n vieren instapt zit je al zowat aan de max...
En dan is die massa nog de waarde die bij de RDW geregistreerd staat.
Ga d'r maar vanuit dat je daar die automatische schotel, luifel, trekhaak en fietsenrek bij op mag tellen.

Dus tenzij je zin hebt de max massa op te laten waarderen (indien mogelijk) en rijbewijs C of C1 hebt (of dat wilt gaan halen) zou ik er met een grote boog omheen lopen.

Sorry als 't wat negatief overkomt, is niet negatief bedoeld maar realistisch.
Enneh, ik heb die camper niet op' t oog dus ook m'n roze bril niet op. :wink:
Laatst gewijzigd door KTManiac op wo 23 mei 2018, 21:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
klaasv
Berichten: 160
Lid geworden op: wo 09 feb 2011, 21:51
Locatie: Grimbergen

Re: Nieuwe camper op het oog, wat vinden jullie?



Bericht door klaasv »

Mijn eerste reactie is dat de prijs aan de hoge kant is, maar dat denk ik eigenlijk bij alle campers die in Nederland te koop staan :wink: : eerlijk gezegd ken ik hymer ook niet goed, maar bijv. een Niesmann heb je ook voor dat budget en dat zijn echt topklasse campers. Ik kom zou zeker eens naar verschillende topmerken gaan kijken als je voor dat budget een camper van 10-15 jaar zoekt. Succes.

https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.h ... medium=ios

Niesmann + Bischoff Arto 64 EL
First Registration: 11/2007
Mileage: 115,000 km
Fuel Type: Diesel

Price: 35.900 €
Carthago E-line
Gebruikersavatar
noneku
Berichten: 1643
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 20:07
Locatie: Limburg

Re: Nieuwe camper op het oog, wat vinden jullie?



Bericht door noneku »

Wij hebben de B514 uit 2004. Dit is een goed bouwjaar. Een en al degelijkheid. Let goed op haarscheurtjes in de douchebak. Wij hebben in Emmerich een nieuwe laten plaatsen. De onze is 6.40 mt. lang en we wegen incl. alles en 2 personen 3500 kg.
Gebruikersavatar
LMC591A28JTD
Berichten: 939
Lid geworden op: do 23 aug 2012, 7:21

Re: Nieuwe camper op het oog, wat vinden jullie?



Bericht door LMC591A28JTD »

Zeker een mooie camper en Mercedes is zeker ook een pre. Maar dat gewicht zou ik inderdaad niet vertrouwen, dubbellucht en dan ook nog met hulpvering 'en trekhaak, dat kan haast niet bij zo'n grote camper voor het gewicht dat bij de RDW geregistreerd staat.
Het voelt gewoon niet fijn als je bij elke vakantie je bij alles moet afvragen of het wel mee kan.
Mercedes-Benz V-220 Marco Polo 163 pk 06-2019 Type 447 klik voor foto's
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Nieuwe camper op het oog: wat vinden jullie?



Bericht door Gino608D »

Als ze er "voor klein rijbewijs" bij zetten dien je al argwanend te worden.... Bij een camper die makkelijk onder de 3500 kilo blijft zetten ze er dat doorgaans niet bij.

Ik wens je sowieso veel succes toe bij het vinden van een camper voor vier personen onder de 3500kg.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Nieuwe camper op het oog: wat vinden jullie?



Bericht door iSonic »

Ik vind hem veel te duur. Maar goed ik vind het feit dat het een Hymer en Mercedes is weinig toevoegen. Als je daar voor wilt betalen prima. Al vind ik hem dan nog duur.

Gewicht is problematisch.
Gebruikersavatar
de Jonckheer
Berichten: 12663
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 8:10
Locatie: Berkhout

Re: Nieuwe camper op het oog: wat vinden jullie?



Bericht door de Jonckheer »

Waarschijnlijk is het een 5 tonner dus wil je die hebben dan 1. flink afdingen want hij is wel behoorlijk duur en 2. opwaarderen en met groot rijbewijs rijden ermee. Dan heb je geen zorgen over het gewicht want hij zal op B altijd te zwaar zijn.
Wel een heel mooie camper trouwens en een achterwielaandrijver en ook dat heeft ie mee.
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Nieuwe camper op het oog: wat vinden jullie?



Bericht door KTManiac »

de Jonckheer schreef:
do 24 mei 2018, 8:16
Waarschijnlijk is het een 5 tonner ....
Als ik de max aslasten op de RDW site optel kom ik op 4950kg. Zal dus origineel een max massa van zo'n 4800kg gehad hebben gok ik. Hoe dan ook, hij is teruggekeurd voor 3500kg en ik betwijfel of je zelfs met 2 personen aan boord onder die 3500kg kunt blijven.
Wel een heel mooie camper trouwens en een achterwielaandrijver en ook dat heeft ie mee.
Dat zondermeer. :thumbup:
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45233
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Nieuwe camper op het oog: wat vinden jullie?



Bericht door thole »

Wij rijden nu een aantal jaren in een Hymer Starline B630.
Dit naar volle tevredenheid, mn door de krachtige Mercedesmotor en de achterwielaandrijving.
Onze Hymer heeft een ledig gewicht van 2850kg. Het kost ons grote moeite om niet boven de 3500kg uit te komen, we zitten er meestal iets boven.
Dus hoe mooi de camper ook is, niet kopen. Er wordt niet beschreven dat er één of meerdere zonnepanelen op zitten, wil je dat, dan komt dat gewicht er ook nog eens bij.
Het zal je sowieso niet lukken met zo'n hoog ledig gewicht onder de 3500kg te blijven.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5693
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Nieuwe camper op het oog: wat vinden jullie?



Bericht door Camperic »

Ik vind de indeling met dubbele treinzit niet praktisch.

Afbeelding

De voorstoelen zitten het meest comfortabel, de linker kun je zo helemaal niet (sociaal) gebruiken als je ergens staat en de rechter ook niet echt.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
isoplus
Berichten: 6390
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Nieuwe camper op het oog: wat vinden jullie?



Bericht door isoplus »

Als je het ding graag wilt hebben, mooie camper voor 4 personen, nog een echte Hymer en nou ja Mercedes of Fiat wat maakt dat uit.
Campers maken maar weinig kilometers, ook deze dus.
Achterwielaandrijving, wel fijn maar niet echt nodig, je hebt twee banden meer om voor te zorgen.
Alleen kopen als je een C rijbewijs hebt en dan weer laten opwaarderen naar B.v. 4500 kg, dan heb je geen zorgen meer met de familiebagage kan de hond mee, je vrouw en zelfs 4 fietsen.
De prijs is natuurlijk maar wat de gek er voor wil geven, ik zou het ding laten keuren voordat ik tot aankoop over zou gaan.
Dealeronderhouden zegt niet zoveel bij deze kilometerstand, het gaat er bij deze leeftijd om of het ding jaarlijks even goed bekeken is anders heeft het ding nog amper de garage van binnen gezien en 2002 is best lang geleden.
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Nieuwe camper op het oog: wat vinden jullie?



Bericht door Jan en Simonne »

Ik zou deze indeling niet willen.
Tenzij één van de volwassenen altijd op de dinette wil zitten.
En die dinettes zijn niet de comfortabelste lounge stoelen, alleen maar geschikt om aan te eten, of aan één kant, met de rug tegen de wand, met de benen erop.
En die ene voorstoel kan ook niet echt lekker gedraaid worden, want daar zit dat kastje/tafeltje.
Volgens mij is er wel iets leukers en praktischers te vinden.
De camper op zich is een prima ding en een goed bouwjaar.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
Luc & Chris
Berichten: 1248
Lid geworden op: do 05 nov 2009, 20:00
Locatie: Kloosterzande - Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Nieuwe camper op het oog: wat vinden jullie?



Bericht door Luc & Chris »

Het dwarse bed, de kleine koelkast? En dat met vier (bijna..?) volwassenen?

Ik zou het niet doen hoor. Voor dat geld kan je beter verder rondkijken naar iets jonger, en dan heb je bovendien ook nog eens een groene sticker voor Duitsland en de andere LEZ-zones.
ICD drager sinds 20 juni 2016.
Meer lezen over ons? Hier klikken.
Gratis camperplaats in Zeeuws-Vlaanderen.
Afbeelding
Plaats reactie