Wat is campinggedrag?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51325
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat is campinggedrag?



Bericht door Kroppie »

allemaal voorbeelden om je eigen gedrag goed te verdedigen?

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Jan en Simonne
Berichten: 18590
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 9:05
Locatie: Provincie Groningen

Re: Wat is campinggedrag?



Bericht door Jan en Simonne »

Ik voel me niet geroepen mijn gedrag te verdedigen.
Verzin maar iets anders.
Slava Ukraini

Nooit meer een Hymer!


De kunst van het niks doen is moeilijk om te leren.
Maar als je het eenmaal goed kan, heb je het er de gehele dag druk mee.
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Wat is campinggedrag?



Bericht door dieseltje+ »

Jan en Simonne schreef:
ma 21 mei 2018, 20:50
Afbeelding

Deze is ook wel leuk.
Een camperlocatie in Epe.
€27,90.
"Geen campinggedrag".
Hoezo?
Van mij hebben die mensen groot gelijk.
Ik zie zelfs een luifel met zijwanden.
Tjongejonge... borderline crimineel...
Inderdaad.
Beetje off topic maar persoonlijk vind ik CC ook een behoorlijk overgewaardeerde site, met slechte/foutieve achterhaalde/oude info en vooral veel info waar je niks voor koopt.
Wat voegt het b.v. toe dat iemand brons, zilver of goud member is. Al de nutteloze info maakt de site nog trager.
Maak dan iets dat je favorieten kan orderen op bv. provincie of regio.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8704
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Wat is campinggedrag?



Bericht door seth_space »

Als je 27 euro moet betalen voor een plek waar geen campergedrag is toegestaan, wat doe je daar dan? Waarom kies je zon plek?
Zelfkastijding?
Ik heb er in ieder geval geen moeite mee om me aan dergelijke afspraken aan te passen en als ik het niks vind dan ga ik ergens anders heen. Het grote voordeel van een camper ;)
Helaas zijn er inderdaad mensen die zich graag aan regels onttrekken en het mede daardoor verpesten voor anderen. jammer maar helaas.
Vaak stopt het trouwens niet bij het negeren van campergedrag maar dit onderwerp is helaas al heikel genoeg merk ik.

Bob, ik herken je problemen met CC maar het is en blijft een fantastische app die heel vaak ( niet altijd) prima overnachtingsplekken weet aan te reiken op elk gewenst moment. De reviews is bij elke site iets waar je mee moet leren omgaan. Dan is het een nuttige extra bron van informatie uit de eerste hand.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Wat is campinggedrag?



Bericht door KTManiac »

Jan en Simonne schreef:
ma 21 mei 2018, 20:22
Maar echt, wat een geneuzel... :roll:
:thumbup:... en daarmee is dit hele topic perfect samengevat.
Gezond verstand gebruiken. Helaas hebben sommigen daar regeltjes voor nodig en proberen die dan te pas en onpas aan anderen op te dringen.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8704
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Wat is campinggedrag?



Bericht door seth_space »

KTM, die samenvatting geeft aan dat je het topic niet echt gelezen hebt.
Campergedrag wordt niet opgelegd door je medecamperaars maar door eigenaren, beheerders van Camper plekken. Die bepalen waar hun "gasten"" zich aan moet houden. Wil je dat niet ..dan dus op zoek naar een andere plek.
Jij bent hoop ik toch ook degeen die kan bepalen wat bezoekers in je camper wel of niet mogen doen en spreekt ze aan als je ziet dat jouw grenzen in gevaar komen. Zo simpel kan het allemaal zijn.. maar je kunt ook moeilijk doen natuurlijk ;)
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Wat is campinggedrag?



Bericht door dieseltje+ »

@Sethspace
Bob, ik herken je problemen met CC maar het is en blijft een fantastische app die heel vaak ( niet altijd) prima overnachtingsplekken weet aan te reiken op elk gewenst moment. De reviews is bij elke site iets waar je mee moet leren omgaan. Dan is het een nuttige extra bron van informatie uit de eerste hand.
[/quote]

Vermoed dat je 2 diesels door elkaar haalt. :-B
En waarschijnlijk bedoel je dat JIJ het een fantastische site/app vind. Dan is het niet automatisch EEN fantastische site/app.
Laatst gewijzigd door dieseltje+ op ma 21 mei 2018, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Wat is campinggedrag?



Bericht door KTManiac »

seth_space schreef:
ma 21 mei 2018, 21:22
KTM, die samenvatting geeft aan dat je het topic niet echt gelezen hebt.
Tot die samenvatting kom ik juist na het lezen van dit topic.
Het ging me juist om de definitie van 'campergedrag'.
Die bestaat niet (tenzij inderdaad door een beheerder gedefinieerd) en dat is nou net waarover een aantal mensen hun mening een beetje verwarren met een wet.
Laatst gewijzigd door KTManiac op ma 21 mei 2018, 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8704
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Wat is campinggedrag?



Bericht door seth_space »

Inderdaad, komt waarschijnlijk door de dieselprijzen ;)

En alles wat ik hier beweer is mijn mening inderdaad. Al zijn de beoordelingen in android en ios erg positief over de app.
ios: 4.5 van 5
Android: 3.6 waarbij de meeste problemen die gemeld zijn met de laatste reeks aan updates opgelost lijken te zijn. (en daar gaan de meeste minder goede beoordelingen vrijwel allemaal over, niet de plaatsen)
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Wat is campinggedrag?



Bericht door dieseltje+ »

Oke,

Probeer het nog een keer uit te leggen. (over goed lezen gesproken)
speciaal voor Sethspace dan.
Ik heb het niet over de app
Niet over het gebruikte besturingssysteem.

Ik bedoel de site zelf en de geplaatste info/inhoud.
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5262
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Wat is campinggedrag?



Bericht door Mickel Moen »

seth_space schreef:
ma 21 mei 2018, 21:22
KTM, die samenvatting geeft aan dat je het topic niet echt gelezen hebt.
Campergedrag wordt niet opgelegd door je medecamperaars maar door eigenaren, beheerders van Camper plekken. Die bepalen waar hun "gasten"" zich aan moet houden. Wil je dat niet ..dan dus op zoek naar een andere plek.
Eens, dat de eigenaar de regels bepaald. Maar ik lees hier tussen de regels door ook wel degelijk iets anders. De zogenaamde spelregels. Ik heb het al eerder genoemd. De hete brij. De angst, dat dit campergedrag, ik kan het geen campinggdrag noemen ook al staat het op bordjes, tot gevolg heeft, dat er niet meer overnacht mag worden op gedoogplekken en dat camperplekken gesloten worden. Wellicht een terechte angst.

Er wordt vervolgens gesuggereerd, dat bij camperplekken bepaald gedrag hoort. De spelregels dus. Maar dat zijn niet de regels van de eigenaar, zolang die dat niet aangeeft, maar de regels waar camperaars medecamperaars aan willen houden. Vanuit hun angst gezien wellicht zeer verklaarbaar, maar verder dus zeer discutabel, wat dit draadje dan ook laat zien.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Wat is campinggedrag?



Bericht door KTManiac »

@3 schreef:
ma 21 mei 2018, 11:37
Helaas is eigen interpretatie vaak doorspekt met enige subjectiviteit en hebben we daar spelregels voor uitgevonden waardoor eigen interpretatie niet nodig en zelfs ongewenst is.
Gewoon de (wettelijke) spelregels navolgen is het simpelst en voorkomt discussie. Het mag niet dus niet doen ook al vind je dat het wel kan.

Het is al eerder gevraagd in dit topic, maar post eens een linkje naar die wettelijke regel?

Camperplaatsen zijn gewone parkeerplaatsen met die uitzondering dat deze bedoeld zijn voor een zich zelfstandig voortbewegend recreatievoertuig waarin op die parkeerplaats slechts mag worden overnacht tijdens het parkeren. Dat is dus geen kamperen. Kamperen is het recreatief gebruik maken van het voertuig.
Prachtig stuk tekst maar helemaal zelf bedacht gok ik (over eigen interpretatie en subjectiviteit gesproken...) en dus niet meer dan een mening.
Camperplaatsen zijn er in allerlei soorten met verschillende regels die je met wat gezond verstand wel kunt afleiden uit de plaats of inrichting.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 5262
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 20:40
Locatie: Súdwest Fryslân
Contacteer:

Re: Wat is campinggedrag?



Bericht door Mickel Moen »

Precies.

Het woord camper is al nauwlijks te definiëren. Wettelijk, hebben we in Nederland twee definities, die van de RDW en van de belastingdienst. Is jouw camper niet als zodanig bij de belastingdienst en/of de RDW ingeschreven, mag je het nog steeds een camper noemen. Alles wat uit het buitenland komt valt er sowieso al niet onder, want niet ingeschreven in Nederland.

Er is ook geen eenduidige definitie van het woord camperplaats. Was het niet Aloys die dit woord bedacht heeft?
Zo zijn er parkeerplekken waar een bord bij staat. Ik kan echter geen enkel bord vinden in de RVV aangaande campers. Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990) http://wetten.overheid.nl/BWBR0004825/2 ... 1#Bijlage1

Kortom als er een bord bij een parkeerplaats staat, zal het de lokale overheid zijn, die bepaald heeft wat er onder verstaan wordt.

Daarnaast zijn er nog talloze particuliere plekken, die als zodanig door de eigenaar benoemd worden. Velen daarvan gedragen zich in prijs en regels meer als een camping, dus zou je ze net zo goed campercampings kunnen noemen.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Uitgeschreven

Re: Wat is campinggedrag?



Bericht door Uitgeschreven »

Het zou ook leuk zijn moest er eens een onderscheid worden gemaakt tussen gedoogplaatsen en echte camperplaatsen .
Dan is de hele miserie voorbij.eender welke app. Je wil s'avonds of je plant een camperplaats en dan blijkt het een plaats te zijn de naam niet waardig.Vele malen een mix parking, geen service enzovoort. Er staat dan nergens een teken met een camper erop of iets anders dat aanduid dat het een camperplaats is.
Aangebracht door iemand die het een camperplaats vond.Dat je daar geen camping gedraag mag doen is begrijpelijk.Een echte uitgeruste officieel camperplaats heeft die problemen niet.CC is daar ook niet duidelijk in,noch facile en Route.
Het zijn niet meer dan een hulp en je kan er nooit de volle 100 % op betrouwen
Een overnachting plaats zou al beter klinken,meer niet.Maar je kan overal overnachten.Waarom zou je stoelen en tafel buiten zetten als je daar alleen wil overnachten ?.
Of je wil een leuke namiddag in de zon en effen uitrusten en dan heb je problemen op een gedoogplaats , plaats die in feite niks heeft te maken met camperplaatsen.
CC is een hele goede hulp,dat ja.maar je moet het goed controleren.
Plaats reactie