Wat is campinggedrag?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
willem269
Berichten: 201
Lid geworden op: do 22 jan 2009, 9:47
Locatie: Wilsum (D)
Contacteer:

Wat is campinggedrag?



Bericht door willem269 »

Hallo, ik heb al even gezocht op 'campinggedrag' maar riep daarmee een zondvloed aan postings over me af. Vandaar toch maar even hier. Wat wordt verstaan onder campinggedrag in relatie tot de opmerkingen op Campercontact 'campinggedrag niet toegestaan.' Is na aankomst 's middags op een overnachtingsplek twee stoelen buiten zetten ook al campingedrag? Of begint dat als je er ook een tafeltje tussenin zet?
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51308
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Wat is Campinggedrag



Bericht door Kroppie »

vlgs mij zo gauw je op een stoel buiten gaat zitten, weet niet of op de grond zitten ook tot dat gedrag gerekend word :crazy: .

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18169
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Wat is Campinggedrag



Bericht door Cee Pee »

Ik denk dat een paar stoelen nog wel gaat maar zodra de luifel uitgaat en de barbecue ontstoken wordt gaat het de grens wel duidelijk over.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31976
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Wat is Campinggedrag



Bericht door Bob Diesel »

In SP en PT ,is zelfs :bang:
Blok onder wiel
Matje voor je instap
Schotel omhoog
Stoel buiten
Allemaal campinggedrag en dus niet toegestaan

En dit alles ,zeker in bv natuurgebieden zo als in PT de gehele Costa Vincentina
In het z,westen verboden
Dat zeer velen het contstant doen ,, is iets anders
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
willem269
Berichten: 201
Lid geworden op: do 22 jan 2009, 9:47
Locatie: Wilsum (D)
Contacteer:

Re: Wat is Campinggedrag



Bericht door willem269 »

Bob schreef:
Blok onder wiel
Interessant. Dus op scheve camperplaats moet men dan ook scheef overnachten? :-B
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Wat is Campinggedrag



Bericht door MonRoe »

alles wat meer is dan parkeren, dus aanrijden, handrem en klaar, is campinggedrag.


Verzonden vanaf een mobiel apparaat, kan dus een kort antwoord zijn met eventueel typefouten.
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
willem269
Berichten: 201
Lid geworden op: do 22 jan 2009, 9:47
Locatie: Wilsum (D)
Contacteer:

Re: Wat is Campinggedrag



Bericht door willem269 »

Europese regelgeving? :-B
Hier gaan ze nog verder, https://de.camperstyle.net/lexikon/campingverhalten/ zijraampje open, potje koken, allemaal campinggedrag. :-B
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31976
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Wat is Campinggedrag



Bericht door Bob Diesel »

willem269 schreef:
zo 20 mei 2018, 11:39
Bob schreef:
Blok onder wiel
Interessant. Dus op scheve camperplaats moet men dan ook scheef overnachten? :-B
Als het geen officieel erkende CP is
Ja ,,

Want veel P ,plaatsen zijn geen CP :idea:
Zeker die in CC
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
thole
Berichten: 45233
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 13:11
Locatie: de Achterhoek
Contacteer:

Re: Wat is Campinggedrag



Bericht door thole »

Alles wat verder gaat dan parkeren is campinggedrag.
Als het geen officieel erkende CP is
Ja ,,
In Spanje staan regels omschreven op borden bij officiéle cp's
Daar staat ook vaak bij dat je de camper niet op keggen mag zetten.

We komen net van een parking aan zee bij Casablanca(Sp), een gedoogplek. Daar mag alles wat op een officiele plek waar we nu voor 1 dag staan, de cp in El Grau de Castellon, verboden is.

2 Weken geleden stonden we op een parking in een natuurgebied bij Rueda, prachtige meren trouwens, daar stonden we op een parking in de natuur. We waren daarheen verwezen door de boswachter.
Maw, in Spanje is veel mogelijk, behalve vaak op de onbetaalde, officiële cp's.
Op gedoogplaatsen is vaak wel campinggedrag mogelijk, althans diegenen 88I
die wij uitzoeken :lol:
Laatst gewijzigd door thole op zo 20 mei 2018, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Thole

Van een saai en eentonig leven, gaat zelfs een schimmel dood.

http://camperreizen-thole-everdien.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Wat is Campinggedrag



Bericht door hwendt »

Kom op mannen er is geen echte definitie van camping gedrag. Als je met een personen auto op een parkeerplaats gaat staan en je zet en stoeltje in het gras... dan is dat camping gedrag..? Nee dus en vele van ons zijn een gewone personenauto ingericht als camper.
Allemaal bangmakerij dus. Een stoeltje is geen camping gedrag. Er zijn camperplaatsen aan het water waar iedereen met ontblood bovenlijf aan het zwemmen is en dan zal jij als camperaar dat allemaal niet mogen..?
Camper gedrag wordt door vele uit de dikke duim verkondigd en dan zijn er ook nog vele verschillen.
Ja BBQ en kampvuurtje maken en waslijn met was, tafels met drank er op luifel uit gaat er op lijken

Er zijn in diverse landen wel verschillen aangegeven. In Spanje weten maar weinigen het verschil tussen parkeren en recreëren.
Parkeren is op een parkeerplaats staan zonder je trapje uit, zonder schotel uit. Het gebruik van deze middelen is recreëren volgens de Spaanse handhavers. Zelf meegemaakt dat wij konden blijven staan en de buren met trapje uit en schotel op werden weggestuurd . Uit beroepsinformatie werd mij door de Guardia ceville het verschil uitgelegd.
Daarna nog vele malen gestaan op plekken waar we als geparkeerde hebben gestaan, gezwaaid naar de politie en we zijn in 6 jaar slechts 2 keer weg gestuurd. Dit op grond van vage opmerkingen van een man in een groen pakkie met een voor mij totaal onbekende functie.. :shh: :shh: :shh:

Een paar jaar geleden stonden we in Enkhuizen op een lege parkeerplaats. Hebben we lekker de BBGQ aangestoken en een prachtige dag gehad. Heb ik expres een foto gemaakt met een groot bord op de achtergrond met een dikke P van parkeren..
Sjonge sjonge wat een praatjesmakers met commentaar zeg, Aso verpesten van camperplaatsen dikke commentaren... dus...
Maar het mag ook als je met een personen auto aankomt en naast je auto gaat zitten....
En ja als je parkeerplaatsen bezet gaat houden door je gedrag is dat een andere zaak.
Verder zijn er in Spanje en Frankrijk ook nog overnachtingsplaatsen waar je geen stoeltje buiten mag zetten. maar dan staat dat in de voorwaarden als je deze plek op rijdt Armesaro da Pera ( als ik het goed schrijf ) bijvoorbeeld.

Hugo die in de wet nergens "camping gedrag tegen komt. Wel soms in gemeentelijke verordeningen maar is zitten in een stoeltje naast je camper in het gras campinggedrag ??
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31976
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Wat is Campinggedrag



Bericht door Bob Diesel »

Het is toch het zitten in een stoel
Waarvan ik een portugees PV ,zonder gevolg gelukkig heb liggen

viewtopic.php?f=36&t=8453589&p=1668527& ... a#p1668527
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
hwendt
Berichten: 10495
Lid geworden op: do 27 nov 2003, 22:58
Locatie: Noord Holland

Re: Wat is Campinggedrag



Bericht door hwendt »

Tuurlijk heb je in het buitenland soms andere normen. Maar kan ook zijn dat men op het bureau bepaalde dat dit GEEN camping gedrag is geweest
En ja Spanje en Portugal zijn sinds 2 jaar wel moeilijker geworden. De hele Algarve kust waar je 5 jaar geleden prachtig op de rotsen kon staan is helemaal afgelopen. We hebben afgelopen jaar soms overdag een camper zien staan maar zeker niet in de nacht. Ja soms een eenzame maar die is na een week daar ook wel van genezen. 240 euro vertelde de pliessies daar..

Hugo
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31976
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Wat is Campinggedrag



Bericht door Bob Diesel »

DUS :?:
doe wat je wilt gebruik je verstand :idea:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
jepebe
Berichten: 1448
Lid geworden op: di 02 jan 2007, 11:35
Locatie: Delft

Re: Wat is Campinggedrag



Bericht door jepebe »

Ik vind dit altijd zo moeilijk... als je nou die stoeltjes een end meeneemt (bv het strand op) en je gaat daar zitten? Dan niet lijkt me

Hoe ver weg van de camper moet je dan gaan zitten? En klossen mag niet, maar op een steen wel? Het lijkt me idd het verschil tussen kamperen en recreëren.

Als die mensen met die schotel enz. nou zouden zeggen, sorry, foutje, begreep ik niet, ik klap het ding direct in en ga weer schuin staan? Moeten ze dan weg?

En op een klos omdat er een probleem is met de aandrijving dat je wil repareren, je werd moe, kreeg t in de rus en je nam ff n bakkie koffie?

Gezond verstand lijkt me....
Per camper geweest in Duitsland, Belgie, Luxemburg, Engeland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Polen, Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Roemenie, Litouwen, Letland, Italie, Estland, Spanje, Portugal

Een alkoof!!! Je gaat toch niet in een integraal aquarium op wielen zitten?
Plaats reactie