Exacte bedmaat Citroën Jumper 244/Pössl 2win (2005)

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Car-Deez
Berichten: 24
Lid geworden op: za 29 aug 2015, 13:38

Exacte bedmaat Citroën Jumper 244/Pössl 2win (2005)



Bericht door Car-Deez »

Ha mede-camperaars,

Na een aantal mooie reizen met onze Lady, alias voor onze Hymer 534, hebben wij na lang beraad afgelopen najaar de beslissing genomen om haar te verkopen. Voor ons, nu reizend zonder kinderen, volstaat een buscamper ook en het hefbed en de missende airco ging ons opbreken. Zo gezegd zo gedaan, al viel de zoektocht naar het juiste campermodel bar tegen. Ze gingen volgens mij als broodjes over de toonbank.

Afijn lang verhaal kort, we zijn nu trotse eigenaars geworden van een babyblauwe Citroën Jumper type 244 Pössl 2win uit 2005. Van een Lady naar een Baby 😉 en even wennen aan de nieuwe ruimte.

Nu de vraag: wie weet de exacte maat van de matrassen die in dit type model zitten. Ik heb alle boekjes en heel internet afgezocht naar de juiste maat van dit Frans model matras (een matras is een rechthoek en het ander loopt aan een hoek schuin weg). Ik wil namelijk een topper op deze matrassen gaan leggen, bed is toch iets te hard voor ons en rugpijn is begrijpelijk niet wenselijk tijdens onze tripjes. Wie o wie kan mij aan de juiste afmeting helpen? Het enige wat ik gevonden heb is 196 bij 142 (maar nu nog de missende hoek 🧐).

Mijn dank zal groot zijn!
Een sterrenhemel is zoveel mooier dan het plafond van een hotel of appartement. Helemaal als je deze kunt zien door het dakluik van je camper!
Gebruikersavatar
taxus
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 23 okt 2016, 12:55

Re: Exacte bedmaat Citroën Jumper 244/Pössl 2win (2005)



Bericht door taxus »

In onze Pössl 2win (dwarsbed) heb ik ook een topper liggen. Dat is fijner omdat het originele bedmatras bestaat uit 3 delen. Ik heb de breedste en langste maat genomen en kon een standaard toppermaat hanteren van 140x200. Heb een topper gekocht bij de zweedse winkelgigant waar een losse hoes met rits om de traagschuim kern zit. Dat traagschuim kun je met een grotere schaar vervolgens netjes afknippen in de juiste vorm. (dus hoekjes afgerond en de schuine lijn er in verwerkt) Daarna - waar het kon- de hoes wat ingenomen net naast de rits. Onze ervaring is dat dit prima werkt. Je sluit de topper op tussen de wanden en verschuiven doet hij niet.
Je meld niet of je twee losse bedden hebt, maar het lijkt mij ook bij een enkel bed heel goed te doen.

Er heeft wel een gevolg: ik weet niet of je ramen hebt net boven je matrassen? Wij hebben die wel. Je bed ligt natuurlijk wel wat hoger en komt (in ons geval) net boven de onderste raamrichel uit. In de cassettes van de raambedekking hebben we een plaatje boord geschoven zodat het matras - en jij- niet het vliegengordijn of de plissee afsluiting beschadigd.
Plaats reactie