Gewicht gasfles met 0,4kg afgenomen: volgens leverancier normaal

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80394
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Gewicht gasfles met 0,4kg afgenomen: volgens leverancier normaal



Bericht door Dafluc »

Dat kun je denk ik alleen na een onderzoek van de betreffende fles. Dus niet vanachter je pc op afstand.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Roeltx
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 18 feb 2018, 11:34

Re: Gewicht gasfles met 0,4kg afgenomen: volgens leverancier normaal



Bericht door Roeltx »

Dat snap ik, daarom had ik het over scenario's. Maar goed, omdat ik het zelf graag wilde weten heb ik het nagevraagd aan iemand die het kan weten: gasflessen behoren niet te lekken, ook niet een klein beetje.

En nee, dit zegt verder nog niets over de fles van TS, dat snap ik.
Gebruikersavatar
Audiofiel
Berichten: 686
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 23:01

Re: Gewicht gasfles met 0,4kg afgenomen: volgens leverancier normaal



Bericht door Audiofiel »

Dat was ook mijn idee. Voor mij is scenario 2B uit je eerdere post van toepassing.

Ik vind ieder verlies uit de fles principieel een probleem.
An apple a day keeps the doctor away... (if your aim is good)
@3
Berichten: 5033
Lid geworden op: zo 06 jun 2010, 11:05

Re: Gewicht gasfles met 0,4kg afgenomen: volgens leverancier normaal



Bericht door @3 »

doov schreef:Maar chapeau voor de leverancier. Die maakt aan de discussie in een klap een einde door de fles te wisselen.
Hij kan ook weinig anders na zijn verhaal dat geen enkele steek hield. Geen chapeau dus maar noodzaak, vandaar de tegenzin.
Roeltx schreef:Tot nu toe nog niemand gehoord die TS gelijk geeft, of ik moet er overheen gelezen hebben. Ik ben (nog steeds) nieuwsgierig naar wat een expert er van zegt. Nog ff in scenario's:

1. Stel dat de uitkomsten van de wegingen (vd fles) niet deugen, dan is er dus niets met de fles aan de hand.
2. Stel dat de wegingen wél kloppen, en er dus, even ruim genomen, tussen 4 en 8% gas verdwenen is, is dat dan
   A. heel normaal want dat gebeurd bij elke fles
   B. niet normaal, want 'n fles lekt niet

Wanneer scenario 2A klopt, ben ik erg verbaasd en ik kan mij dit ook nauwelijks voorstellen!
Wanneer scenario 2B klopt, dan deugd de fles van TS niet

Los dus van alle meningen over TS, de leverancier, de weegschaal enz, ben ik benieuwd of iemand met zekerheid kan aangeven welk scenario klopt: 2A of 2B??
2A. Maar dan met de nuancering dat dat voor elke kunsstoffles geldt. En die gasboer weet dat ook.
Het probleem in deze is dat niemand een fles weegt, vervolgens een jaar wegzet en daarna nog een keer weegt en dat samen met een stalen fles die een ander weegbeeld te zien geeft.
Volgens mij is hiermee haarfijn aangegeven dat een kunststoffles meer diffusie kent dan een stalen fles. Alleen merkt niemand dat omdat er of gedurende het jaar gas verbruikt is of niemand weegt wat er feitelijk geleverd is want weegt iemand zijn thuis zijn biefstuk die net bij de slager is gekocht?  
Voor mij heeft TS volledig gelijk.
@3 vind niet dat reparatiekosten hoog zijn maar de kosten van de schade die is ontstaan.
Plaats reactie