Onze dieselcampertjes
Re: Onze dieselcampertjes
De Dodge Promaster wordt in Amerika gewoon met een V6 benzine (Pentastar) motor geleverd. Dus mocht het nodig zijn is Fiat er klaar voor.
https://www.ramtrucks.com/ram-promaster.html
https://www.ramtrucks.com/ram-promaster.html
Re: Onze dieselcampertjes
Voor Jos, Er vanuit gaande dat de auto in dezelfde staat is.
Maar met een elektro/benzine/gas/waterstof/ opwind-motor die naderhand is ingebouwd wordt het een ander verhaal
Maar met een elektro/benzine/gas/waterstof/ opwind-motor die naderhand is ingebouwd wordt het een ander verhaal
Vriendelijke groet, Berry
Iveco 40.10 WM/1, 4x4, 1990, 2500cc turbo, max. 4450kg
De reis is het leukst, niet het doel.
Rijbewijs AM,A1,A2,A,B,C1,C,D1,D,BE,C1E,CE,D1E,DE,T. (wat een onzin)
NL,A,AND,B,BG,BIH,BOL,BZ,CH,CND,CO,CR,CZ,D,DK,E,EC,ES,EST,ET,F,FIN,
FL,FO,GB,GCA,GR,H,HN,HR,I,IRL,IS,KZ,L,LAR,LT,LV,MA,MC,MEX,MGL,MNE,
N,NIC,P,PA,PE,PL,RA,RCH,RKS,RO,ROU,RUS,S,SK,SLO,SRB,TN,TR,UA,USA,V,VL
Iveco 40.10 WM/1, 4x4, 1990, 2500cc turbo, max. 4450kg
De reis is het leukst, niet het doel.
Rijbewijs AM,A1,A2,A,B,C1,C,D1,D,BE,C1E,CE,D1E,DE,T. (wat een onzin)
NL,A,AND,B,BG,BIH,BOL,BZ,CH,CND,CO,CR,CZ,D,DK,E,EC,ES,EST,ET,F,FIN,
FL,FO,GB,GCA,GR,H,HN,HR,I,IRL,IS,KZ,L,LAR,LT,LV,MA,MC,MEX,MGL,MNE,
N,NIC,P,PA,PE,PL,RA,RCH,RKS,RO,ROU,RUS,S,SK,SLO,SRB,TN,TR,UA,USA,V,VL
Re: Onze dieselcampertjes
Volvo komt met de eerste elektrische vrachtauto. Actieradius 300 kilometer. Oplaadtijd tussen de 2 en de 10 uur. Dat is misschien nog niet je dat, maar dat is een kwestie van tijd. Voor stadsdistributie en vuilnisauto is het een prima begin.
Het hele verhaal.
Het hele verhaal.
Re: Onze dieselcampertjes
https://www.rtlnieuws.nl/buitenland/noo ... -verbieden
https://www.ad.nl/auto/olieland-noorweg ... ~a854a9e0/
https://www.nu.nl/buitenland/4307658/ve ... rbij-.html
https://www.trouw.nl/home/straks-ook-in ... ~aa783435/
https://www.ad.nl/economie/bye-bye-benz ... ~a696cbf5/
het is nog niet zo ver maar het zijn wel degelijk dingen die spelen .
er zullen steeds meer plaatsen komen waar we met een diesel of benzine auto niet meer mogen komen
onwikkelingen met vrachtwagens staan ook niet stil
https://www.egear.be/category/elektrische-vrachtwagens/
http://www.logistiek.nl/distributie/nie ... -101155994
wie nu nog ongelovig is en toch een nieuwe diesel wil kopen is in ieder geval gewaarschuwd dat er veranderingen voor de deur staan .
dat zelfs over volledige diesel of brandstof verboden word gedacht in bepaalde landen.
is wel een dingetje om over na te denken.
er zijn in meerdere landen verregaande ideeën om dit in te voeren
als dat daar door gaat is het een kleine stap voor de EU om hier aan mee te gaan doen .
of simpel weg op in te haken en dezelfde richtlijnen en datums te gaan hanteren.
2030 is niet zo ver meer weg
dus geniet nog van je dieseltje zo lang en zo veel het kan .
maar bij aanschaf van nieuwe bedenk dan dat die in zeer korte tijd mogelijk geen enkele waarde meer zal hebben.
en je steeds meer beperkt zal gaan worden waar je nog wel en niet meer heen kan .
https://www.ad.nl/auto/olieland-noorweg ... ~a854a9e0/
https://www.nu.nl/buitenland/4307658/ve ... rbij-.html
https://www.trouw.nl/home/straks-ook-in ... ~aa783435/
https://www.ad.nl/economie/bye-bye-benz ... ~a696cbf5/
het is nog niet zo ver maar het zijn wel degelijk dingen die spelen .
er zullen steeds meer plaatsen komen waar we met een diesel of benzine auto niet meer mogen komen
onwikkelingen met vrachtwagens staan ook niet stil
https://www.egear.be/category/elektrische-vrachtwagens/
http://www.logistiek.nl/distributie/nie ... -101155994
wie nu nog ongelovig is en toch een nieuwe diesel wil kopen is in ieder geval gewaarschuwd dat er veranderingen voor de deur staan .
dat zelfs over volledige diesel of brandstof verboden word gedacht in bepaalde landen.
is wel een dingetje om over na te denken.
er zijn in meerdere landen verregaande ideeën om dit in te voeren
als dat daar door gaat is het een kleine stap voor de EU om hier aan mee te gaan doen .
of simpel weg op in te haken en dezelfde richtlijnen en datums te gaan hanteren.
2030 is niet zo ver meer weg
dus geniet nog van je dieseltje zo lang en zo veel het kan .
maar bij aanschaf van nieuwe bedenk dan dat die in zeer korte tijd mogelijk geen enkele waarde meer zal hebben.
en je steeds meer beperkt zal gaan worden waar je nog wel en niet meer heen kan .
een probleem is pas een probleem wanneer jij ergens een probleem van maakt
Re: Onze dieselcampertjes
Beste Dafluc
een mooi verhaal van Volvo wat je plaatste, wat mij verbaasde is het verhaal wat onder dat bericht staat.
Autofabrikanten vertragen elektrische auto om de DIESEL voorraad te slijten.
Autofabrikanten zijn schaamteloos, ze zeuren dat ze hun CO 2 doelstellingen niet kunnen halen zeggen dat dit komt door de dalende
dieselverkoop terwijl ze oude inefficiënte, en krachtige SUV,S pushen om hun winst te maximaliseren.
De consument en het milieu betalen daarvoor de prijs.
Fiat loopt daar zelfs mee voorop. Je zal nog maar even een mooie nieuwe DIESEL camper van je spaarcenten kopen, op basis van een FIAT.
Een paar dagen geleden nog verklaarde Fiat, dat ze besloten de Punto weer in een dieseluitvoering te gaan produceren omdat daar "vraag" naar is.
Een paar dagen geleden verklaarde Volkswagen nog dat de euro 5 en de euro 6 nog wel een update mogen verwachten,
maar dat de rest wat hun betreft zo de "schredder" in mag. Leuk voor al die mensen die misschien al decennia lang Volkswagen reden.
Nog zoiets. www.autobahn.eu/3524/zo-ziet-de-omvang- ... gate-eruit
Of deze. www.trouw.nl/groen/de-dieselauto-verdwi ... ae3221015/
Groet Hendrik
een mooi verhaal van Volvo wat je plaatste, wat mij verbaasde is het verhaal wat onder dat bericht staat.
Autofabrikanten vertragen elektrische auto om de DIESEL voorraad te slijten.
Autofabrikanten zijn schaamteloos, ze zeuren dat ze hun CO 2 doelstellingen niet kunnen halen zeggen dat dit komt door de dalende
dieselverkoop terwijl ze oude inefficiënte, en krachtige SUV,S pushen om hun winst te maximaliseren.
De consument en het milieu betalen daarvoor de prijs.
Fiat loopt daar zelfs mee voorop. Je zal nog maar even een mooie nieuwe DIESEL camper van je spaarcenten kopen, op basis van een FIAT.
Een paar dagen geleden nog verklaarde Fiat, dat ze besloten de Punto weer in een dieseluitvoering te gaan produceren omdat daar "vraag" naar is.
Een paar dagen geleden verklaarde Volkswagen nog dat de euro 5 en de euro 6 nog wel een update mogen verwachten,
maar dat de rest wat hun betreft zo de "schredder" in mag. Leuk voor al die mensen die misschien al decennia lang Volkswagen reden.
Nog zoiets. www.autobahn.eu/3524/zo-ziet-de-omvang- ... gate-eruit
Of deze. www.trouw.nl/groen/de-dieselauto-verdwi ... ae3221015/
Groet Hendrik
De allereerste, en totaal niet begrepen, supertrotse eigenaar van een
volledig Elektrische Mini Camper op basis van een Renault Kangoo Maxi ZE.
De benodigde stroom, wek ik dmv zonnepanelen gekoppeld aan een LG home batterij
grotendeels zelf op, zodat ik altijd van huis vertrek met een vol geladen "tank".
volledig Elektrische Mini Camper op basis van een Renault Kangoo Maxi ZE.
De benodigde stroom, wek ik dmv zonnepanelen gekoppeld aan een LG home batterij
grotendeels zelf op, zodat ik altijd van huis vertrek met een vol geladen "tank".
Re: Onze dieselcampertjes
Ik heb dat Noorse stukje gelezen maar zie al dat het geen stand kan houden.
Voor elektrische autos geen btw, geen tol , geen wegenbelasting, toegang tot de vrije busbaan enz.
Dit wordt bekostigt door de benzine en diesel rijders extra te belaste.
De bussen kunnen al niet meer op tijd rijden hier zijn al restricties op uitgevaardigd je moet al met meerderen in de auto zitten.
Tol en belasting inkomsten zullen toch opgebracht moeten worden er komt dus een punt dat er tekort diesel en benzine autos zijn en de elektrische auto ook gewoon weer tol en belasting moet gaan betalen.
Er komt heel snel een eind aan de voordelen want het moet betaald worden en dat gaat de overheid echt niet doen.
Voor elektrische autos geen btw, geen tol , geen wegenbelasting, toegang tot de vrije busbaan enz.
Dit wordt bekostigt door de benzine en diesel rijders extra te belaste.
De bussen kunnen al niet meer op tijd rijden hier zijn al restricties op uitgevaardigd je moet al met meerderen in de auto zitten.
Tol en belasting inkomsten zullen toch opgebracht moeten worden er komt dus een punt dat er tekort diesel en benzine autos zijn en de elektrische auto ook gewoon weer tol en belasting moet gaan betalen.
Er komt heel snel een eind aan de voordelen want het moet betaald worden en dat gaat de overheid echt niet doen.
Re: Onze dieselcampertjes
@Hendrik: Autofabrikanten willen geld verdienen aan het verkopen van zoveel mogelijk auto's. Dat is niet schaamteloos, dat is gewoon hoe het werkt. Als je in Duitsland je oude VW voor een nieuwe wisselt krijg je een premie van 10.000 euro (zie link in een eerder bericht van mij). Dus zo slecht ben je niet af als Volkswagenrijder.
@Ceepee: Yep, het huishoudboekje van Nederland is redelijk simpel. Er moet evenveel binnen blijven komen, want er gaat evenveel uit. Dus geef je hier korting, zul je het daar duurder moeten maken. Of iets nieuws verzinnen dat geld binnenbrengt. Belasting op zonnepanelen of zo. Dat is wederom gewoon hoe het werkt.
@Ceepee: Yep, het huishoudboekje van Nederland is redelijk simpel. Er moet evenveel binnen blijven komen, want er gaat evenveel uit. Dus geef je hier korting, zul je het daar duurder moeten maken. Of iets nieuws verzinnen dat geld binnenbrengt. Belasting op zonnepanelen of zo. Dat is wederom gewoon hoe het werkt.
Re: Onze dieselcampertjes
Dafluc.
Dat zijn niet mijn woorden hoor, zo stond het letterlijk in dat bericht.
Daar heb ik geen woord aan aangepast.
Groet van Hendrik
Dat zijn niet mijn woorden hoor, zo stond het letterlijk in dat bericht.
Daar heb ik geen woord aan aangepast.
Groet van Hendrik
De allereerste, en totaal niet begrepen, supertrotse eigenaar van een
volledig Elektrische Mini Camper op basis van een Renault Kangoo Maxi ZE.
De benodigde stroom, wek ik dmv zonnepanelen gekoppeld aan een LG home batterij
grotendeels zelf op, zodat ik altijd van huis vertrek met een vol geladen "tank".
volledig Elektrische Mini Camper op basis van een Renault Kangoo Maxi ZE.
De benodigde stroom, wek ik dmv zonnepanelen gekoppeld aan een LG home batterij
grotendeels zelf op, zodat ik altijd van huis vertrek met een vol geladen "tank".
Re: Onze dieselcampertjes
Duidelijk Hendrik. Dan is mijn reactie niet voor jou maar puur inhoudelijk op het stuk.
- RobertMertens
- Berichten: 544
- Lid geworden op: ma 11 dec 2006, 17:48
- Locatie: Heteren
Re: Onze dieselcampertjes
Re: Duitsland in afwachting van uitspraak over dieselverbod in steden
Wijzig
Meld dit bericht
Citeer
Bericht door RobertMertens » vr 23 mar 2018, 12:52
De naaste toekomst zal ons leren wie het bij het rechte eind heeft.
Robert.
Dit schreef ik op 23 maart 2018 in het topic Duitsland in afwachting enz.
Toen waren er van deze en gene reacties in de trend van "maak je niet druk, het gaat alleen om de grote steden en daar kom je als campereigenaar niet"
Als ik nu dit topic lees krijg ik toch het gevoel dat het gelijk krijgen al aardig op gang is gekomen.
Toen schreef ik al dat IK, met de kennis van toen, (amper 1 maand geleden) me wel zou bedenken om een gebruikte camper aan te schaffen voorzien van een dieselmotor omdat ik een sterke teruggang in waarde vermoedde.
Wie was het ook al weer die in de dertiger jaren die het nederlandse volk toespraak met de woorden "gaat u rustig slapen want een oorlog zal ons niet ten deel vallen"(of woorden van gelijke strekking)?
En toen kwamen de Duitsers!!! en bleven 5 jaar.
Robert.
Wijzig
Meld dit bericht
Citeer
Bericht door RobertMertens » vr 23 mar 2018, 12:52
De naaste toekomst zal ons leren wie het bij het rechte eind heeft.
Robert.
Dit schreef ik op 23 maart 2018 in het topic Duitsland in afwachting enz.
Toen waren er van deze en gene reacties in de trend van "maak je niet druk, het gaat alleen om de grote steden en daar kom je als campereigenaar niet"
Als ik nu dit topic lees krijg ik toch het gevoel dat het gelijk krijgen al aardig op gang is gekomen.
Toen schreef ik al dat IK, met de kennis van toen, (amper 1 maand geleden) me wel zou bedenken om een gebruikte camper aan te schaffen voorzien van een dieselmotor omdat ik een sterke teruggang in waarde vermoedde.
Wie was het ook al weer die in de dertiger jaren die het nederlandse volk toespraak met de woorden "gaat u rustig slapen want een oorlog zal ons niet ten deel vallen"(of woorden van gelijke strekking)?
En toen kwamen de Duitsers!!! en bleven 5 jaar.
Robert.
Re: Onze dieselcampertjes
Het gaat nog steeds om een zeer beperkt gebied waar je niet mag komen met een diesel. Dat er misschien vanaf 2030 geen nieuwe meer verkocht mogen worden brengt daarin geen verandering. Als je er een wil kopen is de waardedaling alleen maar in je voordeel. Ze worden dus goedkoper. De afweging om het wel of niet te doen is natuurlijk een persoonlijke en geheel aan je zelf.
Re: Onze dieselcampertjes
Ik denk zelfs dat de huidige bestelauto fabrikanten, door hun gedrag de plank helemaal misslaan.
Misschien voelen ze dat ook wel aan.
Bekijk bijvoorbeeld het bouwproces van de huidige bestellers eens.
De productielijn van het chassis.
De productielijn van de aandrijflijn inclusief de dieselmotoren.
De productielijn van de cabines.
Neem dat gewoon eens goed op.
Bekijk dan eens dit filmpje. www.youtube.com/watch?v=SAXoVSXnNTg&t=3s
Toekomstmuziek ? ze zijn er al.
Stel je voor dat je straks gewoon een compleet MODULAIR onderstel voor je camper kunt bestellen van 2.30 meter breed,
met een wielbasis van (pak hem beet) 4.50 meter, en een lengte van 7.50 meter lang.
Hoeveel motortjes wilt U erin hebben ? twee, drie, of vier (een all wheel elektric drive). U zegt het maar.
Wat voor accu pakket wenst U ? Ja Ja meneer het is net laminaat. MAAR 7 centimeter dik en klikken maar.
Denk dat bijvoorbeeld Hymer daar wel oortjes naar heeft. Misschien zijn ze daar wel allang mee bezig.
Groet van Hendrik
Misschien voelen ze dat ook wel aan.
Bekijk bijvoorbeeld het bouwproces van de huidige bestellers eens.
De productielijn van het chassis.
De productielijn van de aandrijflijn inclusief de dieselmotoren.
De productielijn van de cabines.
Neem dat gewoon eens goed op.
Bekijk dan eens dit filmpje. www.youtube.com/watch?v=SAXoVSXnNTg&t=3s
Toekomstmuziek ? ze zijn er al.
Stel je voor dat je straks gewoon een compleet MODULAIR onderstel voor je camper kunt bestellen van 2.30 meter breed,
met een wielbasis van (pak hem beet) 4.50 meter, en een lengte van 7.50 meter lang.
Hoeveel motortjes wilt U erin hebben ? twee, drie, of vier (een all wheel elektric drive). U zegt het maar.
Wat voor accu pakket wenst U ? Ja Ja meneer het is net laminaat. MAAR 7 centimeter dik en klikken maar.
Denk dat bijvoorbeeld Hymer daar wel oortjes naar heeft. Misschien zijn ze daar wel allang mee bezig.
Groet van Hendrik
De allereerste, en totaal niet begrepen, supertrotse eigenaar van een
volledig Elektrische Mini Camper op basis van een Renault Kangoo Maxi ZE.
De benodigde stroom, wek ik dmv zonnepanelen gekoppeld aan een LG home batterij
grotendeels zelf op, zodat ik altijd van huis vertrek met een vol geladen "tank".
volledig Elektrische Mini Camper op basis van een Renault Kangoo Maxi ZE.
De benodigde stroom, wek ik dmv zonnepanelen gekoppeld aan een LG home batterij
grotendeels zelf op, zodat ik altijd van huis vertrek met een vol geladen "tank".
- seth_space
- Berichten: 8662
- Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
- Locatie: Brabant
Re: Onze dieselcampertjes
Mocht je ooit in de stad vast komen te zitten dan is deze wel aardig ( incamperuitvoering dan
https://youtu.be/_D3_-nSkvzE
Maar een beetje off-topic.
https://youtu.be/_D3_-nSkvzE
Maar een beetje off-topic.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”