Importvraag

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Camperarthur
Berichten: 36
Lid geworden op: za 31 mar 2018, 21:20

Importvraag



Bericht door Camperarthur »

Beste Forumleden,

Naast mijn Citroenbus heb ik als 'droom' om een UAZ 452 (Bukhanka) zie foto om te bouwen tot 4x4 camper. Ik zag al een ander verhaal op dit forum over problemen met het op kenteken krijgen van zo'n busje i.v.m. milieueisen van het RDW.

Nu zie ik de bussen te koop staan in b.v. Duitsland en de Baltische Staten met een kenteken uit b.v. Polen of de Baltische staten en dit zijn EU landen.

Mijn concrete vraag; dat moet dan toch goed komen met importeren als een busje al een EU kenteken heeft + EU APK? Die nemen ze dan volgens de website van het RDW over. Heeft iemand ervaring met het importeren van dergelijke voertuigen?

Is er wellicht ook iemand die ervaring heeft met het busje zelf? Eventuele tips en waar ik ook naar op zoek ben is de topsnelheid. Je kan ze nog nieuw kopen en dan hebben ze 107 pk, dus dan moet 100km gemakkelijk lukken. Het liefst wil ik een busje van voor 1988 die valt onder de overgangsregeling voor de wegenbelasting, deze hebben 98 pk.

Ben benieuwd naar tips!

Groeten,
Arthur
Bijlagen
85bfa67c180d1d40fd8bc681011868c4.jpg
85bfa67c180d1d40fd8bc681011868c4.jpg (143.13 KiB) 2252 keer bekeken
Citroen Jumper 2008 L3H2 zelfbouw
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8698
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Importvraag



Bericht door seth_space »

Je bedoelde deze ;)
https://youtu.be/aVElVh2BHJI

Fantastische busjes..lijkt em geweldig om daarmee de natuur in te gaan.
Maar ik begrijp dat zelfs de importeur in Nederland ( zit ergens in Zutphen meen ik) geen typegoedkeuring heeft.
Per geimporteerd exemplaar dus keuren en toelaten?. Dat ondanks dat de nieuwe modellen een Hyundai motor/euro 5 hebben en dus haalbaar zijn vwb de keuring.
https://www.topgear.nl/autonieuws/uaz-b ... nederland/
WAT KOST DE UAZ BUKHANKA?
Particulieren zijn minimaal 22.793 euro kwijt. En dat valt mee. Als je puur naar de inhoud in kubieke meters kijkt. Als een tof promo-retrobusje voor je bedrijf of onverwoestbaar werkpaard kost het ding op grijs kenteken 15.170 euro. Kun je eindelijk die borsjtsj-foodtruck bouwen. Of hang een stel ijzeren gordijntjes op en je hebt een camper die overal heengaat. In januari start de levering van UAZ in Nederland. De prijzen kunnen iets schommelen afhankelijk van de wisselkoers van de Roebel.
Edit: Toevoeging: hier meer info over importeur: http://www.4x4verbeek.com/
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Camperarthur
Berichten: 36
Lid geworden op: za 31 mar 2018, 21:20

Re: Importvraag



Bericht door Camperarthur »

Die bedoel ik inderdaad. Maar ik dacht dat wetgeving toch Europees is? Dus bv dit busje: https://m.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzei ... 9-216-2226
Met Duits kenteken moet dan toch ook met geldige Duitse apk in Nederland op kenteken te krijgen zijn?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Citroen Jumper 2008 L3H2 zelfbouw
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8698
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Importvraag



Bericht door seth_space »

Belangrijk lijkt me dan dat de toelatinspapieren (EG-Übereinstimmungsbescheinigung (COC-Bescheinigung)) ook daadwerkelijk aanwezig zijn. Pas dan kan de RDW iets overnemen,
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Camperarthur
Berichten: 36
Lid geworden op: za 31 mar 2018, 21:20

Re: Importvraag



Bericht door Camperarthur »

Dank voor de reacties. Heb vraag bij RDW neergelegd, antwoord post ik.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Citroen Jumper 2008 L3H2 zelfbouw
Plaats reactie