Ferrytarief camper of minibus

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
truus53
Berichten: 156
Lid geworden op: ma 04 jun 2012, 16:03

Ferrytarief camper of minibus



Bericht door truus53 »

Ik heb toch even een apart topic geopend omdat ik tegen het volgende aanloop. Als ik bij P&O ferries invoer minibus 5.0 m lang en 2.7 meter hoog dan ben ik 200 euro goedkoper uit dan wanneer ik invoer camper 5.0 m lang en 2.7 meter hoog. Wie heeft hier ervaring mee? Onder hun voorwaarden vind ik dat een minibus bestemd is voor 9 tot 16 personen. Dat is toch vreemd? Hoogte en lengte is hetzelfde? :roll:
Gebruikersavatar
Travelmaster
Berichten: 479
Lid geworden op: za 19 feb 2005, 21:42
Locatie: Wezep

Re: Ferry tarief camper of minibus



Bericht door Travelmaster »

de lagere prijs wordt gecompenseerd door de meerdere passagiers.
Gebruikersavatar
BeakerFlo
Berichten: 247
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 22:03
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Ferry tarief camper of minibus



Bericht door BeakerFlo »

Dat is mogelijk, daarnaast is het mogelijk ook het geval dat campers iets meer betalen, omdat daar meer geld aan te verdienen is.
groet, Floris!

rondreizend in een VW Bus T3 Syncro uit 1988 afgewisseld met een Land Cruiser 90 met een daktent.
Meer over mijn bussen: http://beakerbus.nl
Arie55
Berichten: 5680
Lid geworden op: zo 04 sep 2011, 11:20
Locatie: Barendrecht

Re: Ferry tarief camper of minibus



Bericht door Arie55 »

ik denk dat het hem zit in het veiligheid aspect. Een personenbus heft o.h.a. geen gasfles aan board.

Arie
iets wat ik niet heb, is haast

B = bijnaam: bouwkeet
55 = leeftijd dat het camperen vorm begon te krijgen
0 = gratis
Gebruikersavatar
't Busje
Berichten: 5765
Lid geworden op: wo 31 mei 2006, 20:46
Locatie: Velsen

Re: Ferry tarief camper of minibus



Bericht door 't Busje »

Dus geld compenseert de "onveiligheid" van de gasflessen?
Evert

Hobby Siesta A55 GS Sport, Fiat Ducato 130 MultiJet (2014)
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Ferry tarief camper of minibus



Bericht door Marco Polo »

DFDS geeft definities:

Private vehicles with up to 9 seats are classed as a car. Vehicles with 10-15 seats are classed as a minibus. A vehicle with a dedicated load area for carrying goods is classed as a private van. If the vehicle has cooking facilities and a sleeping area it classed as a motor home.

Waarschijnlijk is de chauffeur inbegrepen bij de prijs en gaat de rest als betalende passagier mee?
Gebruikersavatar
truus53
Berichten: 156
Lid geworden op: ma 04 jun 2012, 16:03

Re: Ferry tarief camper of minibus



Bericht door truus53 »

Ja ik dacht ook aan de gasfles of 9 betalende passagiers die dan toch al extra opleveren. Die overigens ook kunnen gaan kamperen en allen een klein gasfles bij zich hebben :crazy:
JAN60
Berichten: 1856
Lid geworden op: wo 17 jan 2007, 22:22

Re: Ferry tarief camper of minibus



Bericht door JAN60 »

Beter is deze vraag even te stellen bij de Ferry zelf,Dan heb je het antwoord van eerste hand!
Gr Jan
Gebruikersavatar
truus53
Berichten: 156
Lid geworden op: ma 04 jun 2012, 16:03

Re: Ferrytarief camper of minibus



Bericht door truus53 »

Bericht do apr 05, 2018 11:38

Ik heb vandaag gebeld naar P&O ferries. Je moet boeken zoals je verzekerd bent. De douane controleert op kenteken of je juist geboekt bent. Op mijn vraag waarom dit zo is omdat je dezelfde ruimte in beslag neemt konden ze geen antwoord geven. Dit waren hun regels. Hij benoemde nog wel dat in een minibus meer mensen zitten en dus meer uitgeven op de boot. Ze gaven aan dat de controle sinds de brexit erg streng is en dat onjuist boeken een probleem kan opleveren bij vertrek. Helaas dus. Ik blijf het vreemd vinden dat een vervoersmiddel met dezelfde afmetingen een andere prijs geeft.
Daarnaast het feit dat je zelf goed moet zoeken onder welke voorwaarden je vervoersmiddel valt is erg vaag. Met name dus voor ons met camperbusje/minibusje 😁Het is niet zo dat wanneer ik minibus aanklik een submenu krijg waarin staat beschreven of ik hier wel aan voldoe.
Gebruikersavatar
macfocus
Berichten: 1874
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 22:31
Contacteer:

Re: Ferrytarief camper of minibus



Bericht door macfocus »

Het interesseert de douane helemaal niets hoe jij geboekt hebt.
Lekker boeken als minibus, en als ze aan de terminal moeilijk doen bijbetalen.
Daar zit een klein risico in dat je niet mee mag, maar daar moet je zelf maar iets van vinden.
Sunlight T64 op Fiat Ducato Maxi 2.3 MultiJet 130 Pk Automaat.
Oh ja, I own a Ford Capri

Homesickness is a feeling that many know and suffer from; I on the other hand feel a pain less known, and its name is “outsickness”. When the snow melts, the stork arrives, and the rst steamships race o , then I feel the painful travel unrest. (Hans Christian Andersen)
C-bus
Berichten: 39
Lid geworden op: do 14 jul 2016, 8:56

Re: Ferrytarief camper of minibus



Bericht door C-bus »

Wij zijn bij het boeken van de ferry ook een aantal malen tegen dit probleem aangelopen. Als je als camper boekt, wordt een enkele keer (niet vaak) gecontroleerd of je je gasflessen hebt dicht gedraaid.
Bij de Eurotunnel betaal je per meter, maar daar moet je altijd aangegeven dat je voor een camper boekt. De campers gaan daar vanwege de gasflessen als laatste op de trein. Dat is een veiligheidsmaatregel, werd ons verteld. Daar werden de gasflessen overigens vaker gecontroleerd dan bij de ferry. Toen ze eens dachten dat wij ten onrechte voor een camper hadden geboekt (onze camper ziet er kennelijk niet zo uit), moesten wij aantonen dat wij wel in een camper reden. Wij boeken zowel bij de ferry als bij de Eurotunnel, gewoon als camper, omdat we geen zin hebben in oponthoud als we verkeerd geboekt zouden hebben. We komen namelijk nog al eens 'last minute' aanrijden.

groet,

C-bus
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Ferry tarief camper of minibus



Bericht door Cee Pee »

Marco Polo schreef:
wo 04 apr 2018, 22:47
DFDS geeft definities:

Private vehicles with up to 9 seats are classed as a car. Vehicles with 10-15 seats are classed as a minibus. A vehicle with a dedicated load area for carrying goods is classed as a private van. If the vehicle has cooking facilities and a sleeping area it classed as a motor home.
Kook faciliteit afdekken of uit het zicht en de slaapbank opklappen tot zitbank.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80398
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Ferrytarief camper of minibus



Bericht door Dafluc »

Dan heb je nog steeds niet tussen de 10 en 15 zitplaatsen. Je zou natuurlijk je D rijbewijs kunnen halen en een minibus kunnen kopen. Stuk of 13 vrienden mee en klaar :roll:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Ferrytarief camper of minibus



Bericht door Cee Pee »

Dan wordt je toch geclassificeerd als "Car" een gewone personenauto lijkt mij.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Plaats reactie