Na 6 jaar nieuwe banden voor verzekering?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18172
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Na 6 jaar nieuwe banden voor verzekering?



Bericht door Cee Pee »

Bij jou misschien niet maar ik had toch zo'n 10 jaar geleden nog een klapper rechtsachter.
En dat was geen ouwe band.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31982
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Na 6 jaar nieuwe banden voor verzekering?



Bericht door Bob Diesel »

Gewoon het reservewiel thuis laten
Kan die al niet klappen ,leeg lopen onderweg
En hoe oud die is intresseert niemand
Wel bij koffie en koekje,s tonen aan Luc
Zo dat die weet dat je het niet brgrepen hebt :mrgreen:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Na 6 jaar nieuwe banden voor verzekering?



Bericht door iSonic »

Even voor de duidelijkheid: dat je banden niet ouder dan 6 jaar mogen zijn staat *niet* in de voorwaarden. Verzekeringen doen dit onder het kopje dat je camper goed onderhouden moet zijn. Als je een ongeval krijgt zal je verzekeraar aan moeten tonen dat dit dan eventueel door een slechte band komt. Ik denk dat ze dan niet wegkomen met enkel 'hij was ouder dan zes jaar'. Ook als het ongeval bijvoorbeeld door een klapband kwam.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5697
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Na 6 jaar nieuwe banden voor verzekering?



Bericht door Camperic »

Dafluc schreef:
zo 01 apr 2018, 13:02
Binnenkort komt er een nieuwe knop bij op het forum. Wie deze gebruikt zal door ons thuis bezocht worden. We leggen onderwerpen die meer dan 25 keer voorbij zijn gekomen dan nog eens haarfijn uit. We doen dat aan de hand van de standpunten van vroeger, het voortschrijdend inzicht en de veranderde maatschappelijk acceptatie van bepaalde zaken. Al met al beloven we een boeiend bezoek. Koffie en koekjes zijn niet verplicht maar stellen we wel op prijs :wink:
Binnenkort is over precies 1 jaar? :wink: :lol:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
seth_space
Berichten: 8694
Lid geworden op: za 06 aug 2016, 18:40
Locatie: Brabant

Re: Na 6 jaar nieuwe banden voor verzekering?



Bericht door seth_space »

doov schreef:
zo 01 apr 2018, 13:33
Klapband?
Banden klappen al een halve eeuw niet meer.
Ze lopen wel eens leeg.
En nee, daar kun je je niet tegen verzekeren.
Helaas.. pakweg vier jaar geleden gloednieuwe Michelin winterbanden. Nog geen 1000 km oud en rechtsachter klapband. Aangezien je nooit (of erg lastig) kunt aangeven waardoor een klapband is ontstaan door de massieve schade is een beroep op garantie lastig. Tenslotte kan he took een schep voorwerk geweest zijn of zelfs een locale idioot met een geweer die graag op auto's schiet( regie Rotterdan destijds).
Maar klapbanden zullen altijd blijven bestaan vrees ik.
En daar kun je natuurlijk best een verzekering op aflsuiten als je wilt. Of dat ook zinvol is lijkt me een heel ander verhaal.
Ook vroeger was niet alles zoals het vroeger was. HvV
“Wisdom is the result of experience and experience the result of bad judgement.”
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51316
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Na 6 jaar nieuwe banden voor verzekering?



Bericht door Kroppie »

en als iedereen daar weg gaat is die flauwekul gauw over.

en de maatschappij kan dan wel de voorwaarden bepalen , ik bepaal bij welke maatschappij ik me verzeker

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Na 6 jaar nieuwe banden voor verzekering?



Bericht door gsm »

Haha ik zie dat mijn beiden posten zijn verwijderd en ik realiseer me nu dat ik de namen van de maatschappijen heb vermeld wat niet mag, excuses maar dat is onbewust gebeurd !!
Ik ga ervan uit dat de inhoudelijke reactie op iSonic niet de oorzaak van het verwijderen is dus vandaar alsnog mijn reactie
iSonic zie hier wat ze mij stuurden :

De banden van uw camper
Uit het taxatierapport blijkt dat de banden van uw camper van oudere leeftijd zijn.
Wij kunnen uw aanvraag uitsluitend accepteren als de banden van uw camper (inmiddels 7 jaar oud) worden vervangen voor nieuwe exemplaren en u ons hiervan de factuur overlegd. Wij verlangen dat u de banden gaat vervangen in het voorjaar van 2018 wanneer de camper weer uit de stalling wordt gehaald. Dit betekent dat de banden uiterlijk 30-04-2018 vervangen dienen te worden.

Eén en ander uiteraard voor zover u de banden niet reeds heeft vervangen in de afgelopen periode. Mocht u de banden reeds hebben vervangen dan vernemen wij dit graag. Kunt u ons hiervan dan een factuur toesturen ter completering van het taxatierapport?


Ze gaan uit van de DOT en niet van de installatiedatum wat in kan houden dat als de DOT een jaar oud is als de nieuwe banden er onder gaan dan moeten ze over 5 jaar weer vervangen worden i.p.v. 6 jaar
En even een paar bijna nieuwe banden overnemen van iemand kan ook niet want je heb een faktuur nodig.
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
dieseltje+
Berichten: 2809
Lid geworden op: zo 22 jan 2017, 22:02
Locatie: Noordoostpolder

Re: Na 6 jaar nieuwe banden voor verzekering?



Bericht door dieseltje+ »

@ GSM
Ze gaan uit van de DOT en niet van de installatiedatum wat in kan houden dat als de DOT een jaar oud is als de nieuwe banden er onder gaan dan moeten ze over 5 jaar weer vervangen worden i.p.v. 6 jaar

Laatst aan de orde geweest, weerleggen van montage datum (op factuur) + 6 jaar.

En even een paar bijna nieuwe banden overnemen van iemand kan ook niet want je heb een faktuur nodig.

Papier is gewillig, factuur nodig?! :-B

Humor
Ondertussen 22 berichten over een onderwerp dat al tig x aan de orde is geweest met een gemiddelde van iedere 3 maanden
Of is het stiekem een 1 april grap
Hier wordt met liefde DIESEL verbrand.
Vaak ben je te bang.
Groet,
Karel
janmetdoka
Berichten: 3735
Lid geworden op: zo 13 feb 2011, 11:45

Re: Na 6 jaar nieuwe banden voor verzekering?



Bericht door janmetdoka »

Afbeelding
Laatst gewijzigd door janmetdoka op ma 30 okt 2023, 9:33, 1 keer totaal gewijzigd.
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Na 6 jaar nieuwe banden voor verzekering?



Bericht door iSonic »

@gsm klopt helemaal maar die eisen staan niet direct in de voorwaarden.
Gebruikersavatar
Kroppie
Berichten: 51316
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 19:41
Locatie: beemster

Re: Na 6 jaar nieuwe banden voor verzekering?



Bericht door Kroppie »

als het zo,n maatschappij is, gauw weg wezen daar.

jos
jos

het enige wat nooit stuk gaat is dat wat er niet in, op, of aan zit, en telt ook niet mee voor het gewicht, kost niets, roest nooit, hoeft niet onderhouden te worden, verbruikt niets, word nooit gestolen, en heeft slechts 1 nadeel , er zit geen garantie op.

too old to worry about anything
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Na 6 jaar nieuwe banden voor verzekering?



Bericht door gsm »

Klopt iSonic, ik was geaccepteerd maar kreeg aanvullende eisen over de banden dus acceptatievoorwaarden.
Ga je er niet mee akkoord dan geen acceptatie.

Ik heb het ook niet geaccepteerd Kroppie en ben naar een andere gegaan
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
Gebruikersavatar
Gino608D
Berichten: 1921
Lid geworden op: zo 27 feb 2011, 22:37
Locatie: Valkenswaard

Re: Na 6 jaar nieuwe banden voor verzekering?



Bericht door Gino608D »

Ik vind het ook raar dat als je iemand inschakelt om de waarde van je camper te bepalen dmv een taxatie, dat dit dan weer tegen je gebruikt gaat worden. Het opnemen van dotcodes van banden etc in het taxatierapport lijkt dan ook vanuit de verzekeraars te komen. Ik vraag om een taxatie en niet om dit soort ongein. In het taxatierapport wat ik begin dit jaar heb laten maken stonden ook de dotcodes van de banden en de data van de gasslangen. Gelukkig gaf de verzekeraar aan hier niets mee te doen. Overigens waren de banden nieuw en de slangen voldeden ook nog. Als ze zo graag deze gegevens willen dan moeten ze lekker zelf de taxatie betalen. Dit heeft weinig met de waardebepaling van de camper te maken.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
kjdonkers
Berichten: 19
Lid geworden op: di 01 mei 2012, 16:21

Re: Na 6 jaar nieuwe banden voor verzekering?



Bericht door kjdonkers »

Allen, veel dank voor alle reacties:
- heb de zoekfunctie zeker benut, maar niets gevonden
- lekker shoppen tussen maatschappijen zit er volgens mij niet in, want zoveel zijn er niet, zeker niet die met een betaalbare premie (ben vorig jaar na uitvoerig onderzoek overgestapt)
- polisvoorwaarden zeggen niet zoveel over wat er in de praktijk rond een claim gebeurt; dat kan zelfs binnen één maatschappij per behandelaar verschillen
Plaats reactie