Na 6 jaar nieuwe banden voor verzekering?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Cee Pee
Berichten: 18165
Lid geworden op: wo 08 mar 2006, 11:09
Locatie: Texel

Re: Na 6 jaar nieuwe banden voor verzekering?



Bericht door Cee Pee »

Gino608D schreef:
zo 01 apr 2018, 22:26
Ik vind het ook raar dat als je iemand inschakelt om de waarde van je camper te bepalen dmv een taxatie, dat dit dan weer tegen je gebruikt gaat worden. Het opnemen van dotcodes van banden etc in het taxatierapport lijkt dan ook vanuit de verzekeraars te komen. Ik vraag om een taxatie en niet om dit soort ongein. In het taxatierapport wat ik begin dit jaar heb laten maken stonden ook de dotcodes van de banden en de data van de gasslangen. Gelukkig gaf de verzekeraar aan hier niets mee te doen. Overigens waren de banden nieuw en de slangen voldeden ook nog. Als ze zo graag deze gegevens willen dan moeten ze lekker zelf de taxatie betalen. Dit heeft weinig met de waardebepaling van de camper te maken.
Maar in hun ogen wel met de kans op uitkering van een mogelijk schadebedrag.
Met Texelse Groet,
AfbeeldingJammer genoeg nu alleen, maar wel weer op pad met de Adria Coral 680 SP op Ducato 244 Maxi 2.8 JTD.
gsm
Berichten: 4463
Lid geworden op: do 07 jul 2005, 0:22
Locatie: Houten
Contacteer:

Re: Na 6 jaar nieuwe banden voor verzekering?



Bericht door gsm »

:G Niet veel gevonden en niet zoveel maatschappijen ??
Er is zoals Kroppie al schreef héél véél geschreven over banden en bijna alle verzekeringsmaatschappijen verzekeren campers
Alleen de ene eist dit en de andere eist dat en daar kan je vaak wel maar soms niet vinden in de voorwaarden.
Zo kon ik bij een maatschappij nergens iets vinden over de banden en kwamen ze daarmee nadat ik me aangemeld had en na de bevestiging.
Gewoon maatschappijen een offerte vragen en de vraag over je banden stellen en zoals ik gedaan heb of de taxatiewaarde 3 of 5 jaar geldig is.
Betaalbaar bepaal je zelf de hoogte van maar ik betaal nu €27/mnd maar dan is de taxatie 3 jaar geldig en bij de maatschappij die de banden eis had en als ik dan een Bearlock liet plaatsen ging ik €36/mnd betalen maar dan is de taxatie 5 jaar geldig
Dus keuze genoeg en succes met de juiste keuze te maken
Theorie is de basis voor de praktijk
Praktijk is de leermeester voor de theorie
kjdonkers
Berichten: 19
Lid geworden op: di 01 mei 2012, 16:21

Re: Na 6 jaar nieuwe banden voor verzekering?



Bericht door kjdonkers »

gsm schreef:
ma 02 apr 2018, 11:32

Betaalbaar bepaal je zelf de hoogte van maar ik betaal nu €27/mnd maar dan is de taxatie 3 jaar geldig en bij de maatschappij die de banden eis had en als ik dan een Bearlock liet plaatsen ging ik €36/mnd betalen maar dan is de taxatie 5 jaar geldig
Dus keuze genoeg en succes met de juiste keuze te maken
En welke maatschappij is dat? Ben heel benieuwd!
Gebruikersavatar
Panellie
Berichten: 36
Lid geworden op: do 21 dec 2017, 11:12
Locatie: Leidschendam

Re: Na 6 jaar nieuwe banden voor verzekering?



Bericht door Panellie »

Inderdaad daar ben ik ook benieuwd naar!

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Dafluc
Moderator
Berichten: 80393
Lid geworden op: zo 27 nov 2005, 23:00
Locatie: Maastricht

Re: Na 6 jaar nieuwe banden voor verzekering?



Bericht door Dafluc »

Namen noemen en er een waarde-oordeel aanhangen is tegen onze forumregels. Misschien even een pb sturen naar gsm?
Afbeelding
Plaats reactie