Verlengen groot rijbewijs: een stappenplan

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Plaats reactie
jo b250
Berichten: 274
Lid geworden op: do 24 jul 2008, 17:28
Locatie: Europa

Re: Verlengen groot rijbewijs



Bericht door jo b250 »

Zo even up date 5 oct keuringslijst van arst op de post gedaan en heel keurig 17 oct bericht van CBR dat ik mijn rijbewijs kan aanvragen bij de gemeente.
Tot nu toe dus geen probleem, moet wel vermelden dat ik gelukkig geen ja op het form moest zetten geen medicijnen gebruikt en mijn ogen prima in orde zijn.

Dus tot nu toe 78,- Euro en 12 dagen verder, morgen naar de gemeente.

Greetz a happy camper :cheers: :cheers:
jo b250
Berichten: 274
Lid geworden op: do 24 jul 2008, 17:28
Locatie: Europa

Re: Verlengen groot rijbewijs



Bericht door jo b250 »

Mijn laaste bijdrage aan in dit draadje.
Vandaag gemeente wederom 38 euro en volgende week rijbewijs binnen.
Dus tot kosten 116 euro en ongeveer 3 weken.
:cheers: :thumbup: :thumbup:
Yes i'm happy
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Verlengen groot rijbewijs



Bericht door MonRoe »

Naar aanleiding van dit draadje zijn we er maar op tijd mee begonnen. Via de huisarts een link gekregen van een website voor keuringen waar we online een afspraak hebben ingepland. Met 10 minuten stonden we weer buiten met een getekend/gestempeld formulier. Deze opgestuurd en binnen 10 dagen was de goedkeuring binnen van het CBR, maar wel met een beperking, Roel moet altijd een bril dragen met rijden. Goh dat wisten we nog niet, dat doet die al zo lang als hij auto rijdt ;-)

Nu alleen nog de vraag, zijn rijbewijs verloopt pas in april 2019, stel dat we nu naar het gemeentehuis gaan om te verlengen, blijft dan de maand april behouden, dus wordt de nieuwe datum april 2024 of wordt het december 2023?
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Verlengen groot rijbewijs



Bericht door Marco Polo »

Je hebt een jaar om je rijbewijs te verlengen als ik het goed lees op de CBR site.
Na afgifte van de gezondheidsverklaring.
Datum wordt datum van afgifte.
isoplus
Berichten: 6384
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Verlengen groot rijbewijs



Bericht door isoplus »

Monroe, als het een beperking is die nog niet op je C rijbewijs was aangetekend, dan moet je binnen 4 weken na goedkeuring je nieuwe rijbewijs aanvragen.
Doe je dat niet dan wordt je huidige rijbewijs na 4 weken ongeldig verklaard.
Ik heb in dit draadje de brief ergens al geplaatst en de passages die er op slaan onderstreept.
Dus even goed lezen beter safe dan sorry en een hoop gedoe achteraf.
isoplus
Berichten: 6384
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 22:08
Locatie: Achterhoek

Re: Verlengen groot rijbewijs



Bericht door isoplus »

Sorry ik heb die brief geplaatst onder draadje C1 bladzijde 12.
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Verlengen groot rijbewijs



Bericht door Marco Polo »

Inderdaad beter navragen.
Dit is de info die er op de CBR site staat:
https://www.cbr.nl/nl/rijbewijs-houden/ ... -en-nu.htm
U ben rijgeschikt onder voorwaarden:
U mag rijden of blijven rijden, maar u moet wel bepaalde maatregelen nemen om te mogen rijden. U heeft van ons bericht gekregen waarin precies staat onder welke voorwaarden u mag rijden.

Moet u nog praktijkexamen doen? Als u geslaagd bent voor dit examen kunt u uw rijbewijs aanvragen bij uw gemeente.
Heeft u al een rijbewijs? U kunt nu bij de gemeente uw rijbewijs vernieuwen of omwisselen. Doe dit voordat uw rijbewijs verloopt.
Zorg dat u binnen een jaar uw rijbewijs aanvraagt of vernieuwt.
Er komt een code op uw rijbewijs te staan.
Een termijn van een jaar wordt genoemd als je rijgeschikt wordt verklaard onder voorwaarden zoals bij Monroe.

Die word ook in de correspondentie aan jou (Isoplus) persoonlijk gemeld.
Alleen staat er bij jou dan specifiek in dat ze willen dat jij binnen 4 weken een nieuw rijbewijs haalt.

Ik heb sinds C ook die code erop staan maar geen communicatie van CBR gehad dat mijn rijbewijs ongeldig verklaard zou worden als ik niet binnen 4 weken een nieuw rijbewijs aan zou vragen.

In feite heb ik in december de keuring gedaan en in mei het rijbewijs gehaald.

Lijkt dus in jouw geval een specifieke vereiste voor jou situatie.

Maar navragen kan nooit kwaad natuurlijk.
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Verlengen groot rijbewijs



Bericht door MonRoe »

Even de brief erbij gepakt en daar staat in dat deze verklaring geldig is tot 1 jaar na dagtekening van de brief. Maar voor de zekerheid toch maar even een afspraak gemaakt bij het gemeentehuis.

Wel raar trouwens dat er nu ineens een code bij komt te staan, terwijl hij de bril ook al droeg bij het halen van zijn A, B en C rijbewijs. Rijdt al 40 jaar rond met een bril ;-)
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Verlengen groot rijbewijs



Bericht door Marco Polo »

Eisen veranderen
Oogsterktes veranderen ;-)
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Verlengen groot rijbewijs



Bericht door MonRoe »

Marco Polo schreef:
vr 30 nov 2018, 19:31
Oogsterktes veranderen ;-)
Met het ouder worden zijn die juist beter geworden ;-)

Maar even onze rijbewijzen naast elkaar gelegd en er staat bij Roel inderdaad code 01 bij al zijn rijbewijzen behalve bij zijn brommer rijbewijs, daar hoeft die geen bril op ;-)
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Verlengen groot rijbewijs



Bericht door Marco Polo »

Bij mij hetzelfde
En ik denk dat ik beter trekker kan rijden zonder bril dan brommer :D
Melis1
Berichten: 583
Lid geworden op: wo 03 feb 2010, 23:14
Locatie: waar het goed toeven is

Re: Verlengen groot rijbewijs



Bericht door Melis1 »

MonRoe schreef:
vr 30 nov 2018, 14:07
Nu alleen nog de vraag, zijn rijbewijs verloopt pas in april 2019, stel dat we nu naar het gemeentehuis gaan om te verlengen, blijft dan de maand april behouden, dus wordt de nieuwe datum april 2024 of wordt het december 2023?
De ingangsdatum van het nieuwe rijbewijs is de datum dat het CBR alles heeft goedgekeurd, dus dat zal hier eind november 2018 zijn, en niet april 2019, ook al haal je dat nieuwe rijbewijs pas in april 2019 af.

Het maakt dus geen verschil, nu verlengen of in april 2019 (in december betaal je wellicht wat minder dan in 2019).
Gebruikersavatar
KTManiac
Berichten: 3210
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 16:04
Locatie: Made

Re: Verlengen groot rijbewijs



Bericht door KTManiac »

Marco Polo schreef:
vr 30 nov 2018, 19:46
En ik denk dat ik beter trekker kan rijden zonder bril dan brommer :D
Ik gun het je niet hoor, maar als ik moet kiezen heb ik liever dat je op je brommertje met 40km/u in m'n zijdeur rijdt dan op een trekker. :wink:
Gebruikersavatar
Marco Polo
Berichten: 27452
Lid geworden op: za 16 jun 2012, 22:30
Locatie: Wageningen

Re: Verlengen groot rijbewijs



Bericht door Marco Polo »

:D
Bij mij ligt dat dan weer precies andersom
:D
Plaats reactie