Hoe declareer je als vrijstaander bij reisverzekering?

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5687
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Hoe declareer je als vrijstaander bij reisverzekering?



Bericht door Camperic »

Bob Diesel schreef:
za 10 mar 2018, 14:39
Goede verzekering :idea:

Niks melden van wanneer weg tot terug
Geen verschil Binnen en buitenland
Geen reserverings of overnachtings bewijs
365dagen onafgebroken op pad, met of zonder de camper

Heb alleen geen anulerings clausule
Een doorlopende reisverzekering waar dat voor geldt had ik ook bijna afgesloten. Toen ik echter de polisvoorwaarden nog een keer goed las en dan met name "wat vergoeden we niet" heb ik besloten om de reisverzekering toch maar ergens anders af te sluiten en het vooraf melden via email indien ik zonder reservering binnen NL op reis ga voor lief te nemen. Heb jij de polisvoorwaarden goed gelezen en ben je je bewust van eventuele uitsluitingen? :idea:
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31973
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Hoe declareer je als vrijstaander bij reisverzekering?



Bericht door Bob Diesel »

Ja :!:
Er staat niets anders in als bij andere verzekeraars
en ik kan met de eventuele uitsluitingen leven
want er staat mi niets onredelijks in

BTW
er is ook nog een voertuig verzekering opstal/inboedel verzekering
waardoor er ook een aantal zaken dubbel verzekert zjn

maar wat vele ivm een reisverzekering vergeten is :!:
Het gaat niet om die afgebroken kies, of verloren zonne bril ,gejat fototoestel of met je hond naar de dierenarts
dat zijn de kosten niet :roll:

Het gaat om xtra kosten voor medische evacuatie met bv een helicopter
reddings operatie,s ed :idea: :idea: DAT ,of als ,zelf mee gemaakt ,
er van een echtpaar de partner een hartstilstand krijgt op het camping terras en dan NIET verzekerd blijkt
en het koppel met 2 kleine kinderen de volgende dag de thuisreis wilde starten, maar vader is in de loop v/d avond overleden

Thuis reis werd een week later ,met alle bijkomende kosten , wil je niet mee maken ::S ::S

Mij 40€ afgebroken voortand reparatie in Portugal werd vergoed :thumbup: en zo niet ,jammer dan

Jaren lang met mensen rond gereden die het beter wisten
geen discussie mogelijk met mij ,NOOIT zonder reis verzekering op reis
bespaar daar niet op :idea:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
MonRoe
Berichten: 17482
Lid geworden op: wo 14 mei 2003, 7:15
Locatie: Well (L) na 55 jaar randstad nu het rustige Noord Limburg
Contacteer:

Re: Hoe declareer je als vrijstaander bij reisverzekering?



Bericht door MonRoe »

Camperic schreef:
za 10 mar 2018, 20:17
vooraf melden via email indien ik zonder reservering binnen NL op reis ga voor lief te nemen.
Wij gaan van begin april tot eind oktober elk weekend weg, weten van te voren niet of dat Nederland, Belgie of Duitsland is. Ze zouden dan ook gek van me worden, krijgen ze elke donderdag een e-mail "we gaan weg dit weekend, maar weet nog niet waarheen, kan Nederland zijn maar ook één van de buurlanden".
Laten ze dan maar gewoon in hun dossier opnemen dat we een camper hebben en dat we daar mee op pad gaan en van te voren niet weten waar de reis naar toe gaat.

Blij dat dit bij onze verzekering niet zo hoeft ;-)
Afbeelding

Wij waren met onze ex-campers in: Andorra - België - Denemarken - Duitsland - Frankrijk – Griekenland – Hongarije - Italië – Liechtenstein - Luxemburg – Monaco - Nederland - Oostenrijk - Polen - Portugal - Republiek San Marino – Spanje - Tsjechië
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31973
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Hoe declareer je als vrijstaander bij reisverzekering?



Bericht door Bob Diesel »

:wink: :clap: :cheers:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
faalhaas
Berichten: 1416
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 11:10

Re: Hoe declareer je als vrijstaander bij reisverzekering?



Bericht door faalhaas »

Een paar jaar geleden liet mijn vrouw vaar telefoon stuk vallen op een van de CP's van Middelburg.

Zij poste daarvan een stukje op Facebook, ik had dat 'geliked'. Mijn verzekeringsagent zag dat, belde mij en zei: 'Je bent met de camper weg, dus reisverzekering.'.

Mijn vraag was: 'hoe maak ik dat hard?'. Hij reageerde dat hij eerdere Facebook posts zou uitprinten en meesturen met de claim, en dat het goed zou komen.

Uiteindelijk kon Samsung geen nieuw scherm leveren, maar qua verzekering was het geen probleem.

Gebruikersavatar
Camperic
Berichten: 5687
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 10:27
Locatie: City of Mars

Re: Hoe declareer je als vrijstaander bij reisverzekering?



Bericht door Camperic »

MonRoe schreef:
za 10 mar 2018, 20:45
Camperic schreef:
za 10 mar 2018, 20:17
vooraf melden via email indien ik zonder reservering binnen NL op reis ga voor lief te nemen.
Wij gaan van begin april tot eind oktober elk weekend weg, weten van te voren niet of dat Nederland, Belgie of Duitsland is.
(...)
Laten ze dan maar gewoon in hun dossier opnemen dat we een camper hebben en dat we daar mee op pad gaan en van te voren niet weten waar de reis naar toe gaat.
Helaas kunnen wij dat niet, maar daardoor is het voor ons ook geen probleem :wink:
Ik heb aangegeven dat we een lang weekend of midweek met de camper meestal spontaan kort voor vertrek bedenken, waarbij we o.a. afhankelijk van de weersomstandigheden wel zien waar we uitkomen en dat nu juist de vrijheid is die een camper biedt. In de polisvoorwaarden staat echter dat binnen NL een reserveringsbewijs voor minimaal één nacht noodzakelijk is. Om me tegemoet te komen is afgesproken dat eenvoudig melding via email voor vertrek ook voldoende is.

In de polisvoorwaarden van de andere reisverzekering staat o.a.
Wij vergoeden de schade niet, als:
- u digitale/elektrische apparatuur, reisdocumenten, kostbaarheden of geld buiten handbereik achterlaat. Let op, we vergoeden deze spullen ook niet als u ze in een goed afgesloten vervoermiddel achterlaat. Of zonder toezicht in een niet goed afgesloten ruimte;
- geld of kostbaarheden worden gestolen uit de tent, caravan, het pleziervaartuig, de auto of ander vervoermiddel;
- kostbaarheden worden gestolen uit de caravan, camper of het pleziervaartuig. Behalve als deze in de kluis waren opgeborgen en er sporen van inbraak zijn;
- digitale/elektrische apparatuur wordt gestolen uit de camper, caravan of het pleziervaartuig. Behalve als deze spullen zijn opgeborgen in een goed afgesloten opbergruimte en er sporen van inbraak zijn;
Dat vind ik bezwaarlijker dan vooraf een email sturen in de gevallen dat we zonder reservering binnen NL op pad zijn. Dat gebeurt namelijk niet zo vaak.
Eric

Adria Compact DL Plus 2021 160pk 9v automaat
Gebruikersavatar
Charles Franconi
Berichten: 1716
Lid geworden op: wo 16 jul 2003, 12:37
Locatie: Europa

Re: Hoe declareer je als vrijstaander bij reisverzekering?



Bericht door Charles Franconi »

Wij staan altijd wild, ook de afgelopen maanden. De reisverzekering heb ik primair afgesloten voor onvoorziene extra ziektekosten.

Echter voor andere zaken ook goed. Mijn vrouw haar moeder overleed plotseling en de retourreis tussen Peloponessos en Nederland werd perfect geregeld.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3259
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Hoe declareer je als vrijstaander bij reisverzekering?



Bericht door B1gcheese »

Bob Diesel schreef:
za 10 mar 2018, 20:28
Het gaat om xtra kosten voor medische evacuatie met bv een helicopter
Sinds ik dat een keer heb meegemaakt (familielid die vanaf de camping met traumaheli werd afgevoerd) heb ik besloten NOOIT te beknibbelen op een reisverzekering. Die vlucht alleen al kostte in Duitsland 60 euro per minuut. En dat dan keer 1,5 uur reken maar uit. Die trip naar Duitsland was er eentje om maar snel weer te vergeten.

Was voor mij ook de aanleiding om eens kritisch te kijken naar onze dekking en over te stappen naar de doorlopende reisverzekering van de camperverzekeraar.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31973
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Hoe declareer je als vrijstaander bij reisverzekering?



Bericht door Bob Diesel »

Jammer dat je hebt moeten meemaken
Maar je hebt wel de juiste conclusie getrokken


Ik heb mij altijd al licht geergerd aan die mensen die hoe jammer ook
Hun foto apparaat of tegenwoordig hun phone verliezen en
Zeuren over die kleine ongemakken

Heb met de touringcar gestaan in Dover voor de tunnel
En een passagier kreeg een maagbloeding
112,via de terminal ambulance ,en patient naar het ziekenhuis met echtgenoot
Bus met andere passagiers de rit vervolgd

Blijkt passagier overlijd in ziekenhuis binnen een paar uur
2 zonen gaan naar GB ,moeten daar ook in hotel ed
Vervoer stoffelijk overschot naar NL

Daar heb je dus een reisverzekering voor
In dit geval was die voor het hele reisgezelchap collectief via het reisburo afgesloten
Zo doende dat ik dus de afloop weet

Nogmaals beste Forumleden
Neem een reisverzekering ,niet voor je spullen
Maar voor onvoorziene kosten welke veel duurder kunnen uitvallen als dat je denkt
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3259
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Hoe declareer je als vrijstaander bij reisverzekering?



Bericht door B1gcheese »

Tja Bob dat soort lessen leer je helaas in de praktijk. In ons geval had de getroffene géén reisverzekering maar wel een goede dekking via de zorgverzekering. Was hij echter overleden dan hadden die niets uitgekeerd, want dan stopt per direct de dekking! En het heeft er om gehangen. Dubbel mazzel gehad dus.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Gebruikersavatar
Bob Diesel
Berichten: 31973
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 16:31
Locatie: limbabwe
Contacteer:

Re: Hoe declareer je als vrijstaander bij reisverzekering?



Bericht door Bob Diesel »

:cheers: ! :thumbup:

Tot dat iemand roept
Zie je wel de zorgverzekering was genoeg geweest :bang:
Groetje's
Bob
Afbeelding

Reisverslagen ed
https://freubels-van-elly.jouwweb.nl

Today ,is Yesterday,s .Tomorrow
Gommel
Berichten: 518
Lid geworden op: do 29 aug 2013, 17:21

Re: Hoe declareer je als vrijstaander bij reisverzekering?



Bericht door Gommel »

Tja, ook ik ben eentje die de doorlopende reisverzekering alleen heeft voor het kapot vallen van me telefoontje van een paar euro. Maar goed na dit gelezen te hebben ga ik toch ff contact met ze opnemen of alles goed gedekt is als we met de camper weg gaan. Ontzettend zuur voor de mensen die een vervelende situatie hebben meegemaakt, maar het heeft mij de ogen wel geopend hoe belangrijk het is. Bedantk.
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3259
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Hoe declareer je als vrijstaander bij reisverzekering?



Bericht door B1gcheese »

Goed zo Gommel :thumbup:

Laat de ervaringen van Charles Franconi, Bob en mij een eye opener zijn. Shit happens, en er zit flink wat leed achter dit soort verhalen. Dan wil je geen gezeik met je verzekeraar erbij hebben, je hebt dan wel wat anders aan je hoofd.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
saagstree
Berichten: 1752
Lid geworden op: zo 16 jul 2006, 12:26
Locatie: maarssen

Re: Hoe declareer je als vrijstaander bij reisverzekering?



Bericht door saagstree »

Na het melden van mijn schade kreeg ik van de verzekering de mededeling dat ik maar max. 60 dagen aanéén verzekerd was dat ik daar rekening mee moest houden daar ik had gemeld drie maanden weg te zijn.
Ik kon ons bij verzekeren dat koste 100 euro voor een maand verlenging ik schrok wel.
Terwijl er op hun web side van de NSV. staat 90 dagen toen ik er over belde gelde dit alleen voor nieuwe leden niet voor oude zo als wij al ruim 30 jaar lid, erg raar en nooit iets over gehoord.
daar ik het lidmaatschap toch al per 1 mei had opgezegd en al bij de ANWB een nieuwe had afgesloten heb ik die gebeld en gevraagd of die nieuwe verzekering niet eerder kon ingaan dit was dus geen probleem .
Ik heb de nieuwe polis al per mail binnen en deze sluit perfect aan op de oude dus weer goed verzekerd.
ik was maar iets meer kwijt voor een doorlopende een heel jaar als één maand bij verzekeren.
Dus kijk AUB goed je polis na wat voor jou van toepassing is.
Wij hebben de laatste 5 jaar een groot risico gelopen door dat we dachten 90 dagen te zijn verzekerd terwijl het er maar 60 waren.
geniet van elk vrij uurtje
Plaats reactie