Cataloguswaarde BPM berekenen

Algemene campervragen en -opmerkingen.
Gebruikersavatar
frank_h
Berichten: 751
Lid geworden op: do 17 nov 2016, 21:42
Locatie: Landgraaf

Re: Cataloguswaarde BPM berekenen



Bericht door frank_h »

Autotelex is een gerenommeerd bedrijf dat voor een vast bedrag de bpm aangifte voor je berekent op basis van de gegevens uit hun database die door autobedrijven gebruikt wordt om de handelswaarde te bepalen. Deze berekening wordt door de belastingdienst geaccepteerd. Meer is het niet. Geen schimmig importbedrijf. Je betaalt de bpm ook zelf aan de belastingdienst dus zij kunnen er verder ook niets aan overhouden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Cataloguswaarde BPM berekenen



Bericht door iSonic »

Gewoon even een opel bedrijfswagen dealer bellen. Misschien kunnen die je aan een catalogus waarde helpen?
Bringamosa
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 03 jan 2018, 10:05

Re: Cataloguswaarde BPM berekenen



Bericht door Bringamosa »

De catalogus waarde heb ik al gevonden, sommige wat moet duidelijk is is hoe ze de nettowaarde berekenen :)
iSonic
Berichten: 1931
Lid geworden op: za 26 sep 2009, 11:24

Re: Cataloguswaarde BPM berekenen



Bericht door iSonic »

Gewoon even een opel bedrijfswagen dealer bellen. Misschien kunnen die je aan een de netto catalogus waarde helpen? :-B :-B
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Cataloguswaarde BPM berekenen



Bericht door hathi »

Mij lijkt,dat iedereen,gewoon wil weten hoeveel er betaald moet worden,en dat is ook het voornaamste,waarom,wil iemand ,dan nog eens de netto prijs ?die is door autotelex toch al automatisch berekend,en het kan echt niet goedkoper,als dat de insteek is?
Hans
Bringamosa
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 03 jan 2018, 10:05

Re: Cataloguswaarde BPM berekenen



Bericht door Bringamosa »

Dat is het hem juist, de ene automatische berekening komt met andere resultaten dan de andere. Waarbij de ene hoger en de andere lager uitkomt dan bij autotelex.

Waarom de netto waarde? Voor als iemand het zelf wil invoeren. Om dus er achter te komen hoe die berekeningen gemaakt worden. Gewoon uit interesse hoe die verschillen komen.

Ondertussen is de aangifte dus al gedaan en op de post gegaan.
Gebruikersavatar
hathi
Berichten: 13343
Lid geworden op: di 07 dec 2010, 14:53
Locatie: ASTEN

Re: Cataloguswaarde BPM berekenen



Bericht door hathi »

Dat blijf je altijd houden,mijn te betalen belasting tarief,van de Boekhouder,komt ook niet exact overeen,Met die v/d belasting dienst,maar toch wissel ik niet van Boekhouder,(of in dit geval Autotelex)
Hans
Bringamosa
Berichten: 205
Lid geworden op: wo 03 jan 2018, 10:05

Re: Cataloguswaarde BPM berekenen



Bericht door Bringamosa »

Voor wie het nu nog interesseert, zelf rekensommetje doen kwam ik uit op 42 euro. Toch wel fijner dan de 200 tot 300 "gewoon laten doen gerenommeerd bedrijf"
Gebruikersavatar
B1gcheese
Berichten: 3254
Lid geworden op: zo 22 jan 2012, 10:06
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Cataloguswaarde BPM berekenen



Bericht door B1gcheese »

Interessant. Kun je dan met ons delen hoe je die berekening uiteindelijk hebt uitgevoerd? Want ik kan me voorstellen dat anderen daar mee geholpen zijn.
Gr, John.

Vaak onderweg met onze Knaus Sky i700LEG - Fiat Ducato MultiJet 3.0 - 180 pk - Maxi 40 chassis - 2013
Reisinspiratie en camperweetjes op www.camperts.nl.
Knaus eigenaar? Wordt lid van de Facebook groep Knaus Camper Liefhebbers met al meer dan 1400 leden!
Plaats reactie